نمونه شکوائیه آتش زدن کارخانه

هر کس عمداً عمارت یا بنا یا کشتی یا هواپیما یا کارخانه یا انبار و بطور کلی هر محل مسکونی یا معد برای سکنی یا جنگل یا خرمن‌ یا هر نوع محصول زراعی یا اشجار یا مزارع یا باغهای متعلق به دیگری را آتش بزند به حبس از دو تا پنج سال محکوم می‌شود. مصادیق آورده شده در این ماده حصری می باشد و دربردارنده یک نوع تخریب به وسیله آتش زدن است که حتما مال دیگری باید تخریب شود. تبصره ماده گفته که اگر اعمال فوق به قصد مقابله با حکومت اسلامی باشد محاربه است.لکن نکته ای که وجود دارد این است که اگر شخص کشتی،هواپیما یا کارخانه خود را با قصد مقابله با حکومت آتش بزند مشمول عنوان محارب نخواهد شد. جرم موضوع این ماده یک جرم غیر قابل گذشت است که رضایت صاحب محصولات تخریبی تاثیری در آن نمیگذارد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه آتش زدن کارخانه

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: آتش زدن کارخانه

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ مشتکی‌عنه که از کارگران کارخانه اینجانب می‌باشد به جهت تأخیر در پرداخت حقوق ماهیانه خود عالماً و عامداً کارخانه اینجانب را آتش زده و موجب گردیده خسارت زیادی به اینجانب وارد آید. استشهادیه سایر کارگران بپیوست تقدیم حضور عالی می‌گردد. حال نظر به‌مراتب یاد شده و با استناد به ماده ۶۷۵ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی مستدعی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند