نمونه شکوائیه اختلاس

جرم اختلاس بسیار به جرم خیانت در امانت نزدیک است. عناصر مادی آن مثل خیانت در امانت تصاحب کردن،تلف،مفقود کردن می باشد.تنها تفاوتی که با خیانت درامانت دارد این است که مرتکب اختلاس حتما کارمند دولتی میباشد. درادارات خصوصی امکان تحقق ندارد.و اموال حتما باید بر حسب وظیفه اش به او سپرده شود.به عبارت دیگر نوعی خاص از خیانت در امانت است که مرتکبین خاص دارد.طبق قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس،ارتشا وکلاهبرداری: هر یک از کارمندان و کارکنان ادارات و سازمانها یا شوراها و یا شهرداریها و موسسات و شرکتهای دولتی و یا وابسته به دولت و یا نهادهای انقلابی و دیوان محاسبات و موسساتی که به کمک مستمر دولت اداره میشوند و یا دارندگان پایه قضائی و بطور کلی قوای سه گانه و همچنین نیروهای مسلح و مامورین به خدمات عمومی از رسمی یا غیر رسمی وجوه یا مطالبات یا حواله ها یا سهام و اسناد و اوراق بهادار و یا سایر اموال متعلق به هر یک از سازمانها و موسسات فوق الذکر و یا اشخاص را که بر حسب وظیفه به آنها سپرده شده است بنفع خود یا دیگری برداشت و تصاحب نماید مختلس محسوب می گردد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه اختلاس

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: اختلاس

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ مشتکی‌عنه که یکی از کارمندان بانک … می‌باشد با فروش اوراق مشارکت بدون صدور هرگونه سند و ثبت آن مبلغ دریافتی را به نفع خود برداشت نموده است. بناء علی‌هذا با عنایت به شرح موضوع و با استناد به ماده ۵ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی متمنی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
1 نظر
  1. مهرزاد می گوید

    سلام و عرض ادب
    در کارخانه ای خصوصی،در قسمت اداری،روسای شرکت اقدام به راه اندازی قسمتی کرده اند که زنان و دختران کارخانه با/بی اجبار تن فروشی میکنند و برای بعضی از مدیران و همچنین برای رانندگان ماشینهای سنگین که بار میآورند خودشان را در اختیارشان میگذارند تا محل مثلا آسایش آنها رافراهم کرده باشند.حراست کارخانه خود نیز دست دارد در این اقدام زشت.به پلیس مفاسد گفتم کاری نکردند.به کجا میتونم شکایت کنم.من حتی از طریقی صدای آن محل را چند بار ضبط کردم که کاملا مشهود است.لازم به ذکر است جلوی همدیه و بصورت گروهی بیشتر انجام میشه این مورد.اگه راهنماییم کنید ممنونم.لطفا دقیق بفرمایید کجاها میتونم گزارش بدم.کارخانه خصوصی است.

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند