نمونه شکوائیه جعل کارت نظام‌ وظیفه

جرم جعل که به دلیل اهمیت آن یک جرم علیه آسایش است نه اموال به جرم کلاهبرداری بسیار نزدیک است. زیرا در هردو جرم حیله و تقلب و تحریف حقیقت وجود دارد. جعل عبارت است از ساختن یا تغیر دادن آگاهانه نوشته یا سایر چیز های مذکور در قانون به قصد جا زدن آنها به عنوان اصل برای استفاده خود یا دیگری وبه ضرر غیر.اصل در جعل امکان به اشتباه انداختن  و مشبه کردن کسی می باشد حتی اگر شباهتی بین آنها وجود نداشته باشد. جعل حتما روی نوشته انجام می شود و تحریف سنگ و چوب و عکس جعل محسوب نمیشود.

ماده۵۳۸ – هر کس شخصاً یا توسط دیگری برای معافیت خود یا شخص دیگری از خدمت دولت یا نظام وظیفه یا برای تقدیم به دادگاه گواهی ‌پزشکی به اسم طبیب جعل کند به حبس از شش ماه تا یکسال یا به سه تا شش میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه جعل کارت نظام‌ وظیفه

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: جعل کارت نظام‌وظیفه

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ مشتکی‌عنه جهت تعویض کارت بانکی خویش که تاریخ انقضاء آن به پایان رسیده است ضمن مراجعه به بانک … و با ارائه کارت نظام‌وظیفه درخواست صدور کارت جدید نموده است که اینجانب به مندرجات کارت موصوف شک برده و مراتب را از اداره نظام‌وظیفه شهرستان … استعلام نمودم که محرز شده کارت ارائه شده از طرف مشتکی‌عنه جعلی است. بناء علی‌هذا با عنایت به شرح موضوع و با استناد به ماده ۵۳۸ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی مستدعی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند