نحوه گرفتن طلاق در آمریکا (شرایط و قوانین)

ازدواج، پیمانی است که به موجب آن یک زن و مرد با هم شریک و متحد می شوند و خانواده ایی تشکیل می دهند. هدف ازدواج تشکیل خانواده است که امری فطری است که در وجود انسان نهفته است. گاه ممکن است که دو شخص که خانواده ایی را تشکیل داده اند در زندگی مشترک به جایی برسند که ادامه زندگی مشترک برای آنها با مشقت و سختی همراه باشد که ممکن است از عواملی مانند عدم تفاهم، ترک خانواده از جانب یکی از طرفین، اعتیاد یا هر عاملی که زندگی مشترک را با سختی همراه کند.

در نظامهای حقوقی گوناگون برای طلاق احکام گوناگونی تدوین شده است. در این مقاله کوششی شده است در جهت آشنایی شما با شرایط کلی طلاق در نظام حقوقی ایالات متحده آمریکا.

چند همسری در بسیاری از ایالتهای آمریکا امری غیر قانونی است و این امر ریشه در آداب و آموزه های مسیحیت پروتستان در آمریکا دارد. اگر مرد بنا به شرایطی مانند عدم تمکین زن و ناباروری زن تصمیم به ازدواج مجدد داشته باشد می بایست ابتدا با طلاق رابطه زوجیت قبلی را از بین ببرد و سپس اقدام به ازدواج کند.

طلاق در امریکا

انواع طلاق در آمریکا

در ایالات متحده آمریکا طلاق بر ۲ پایه است و هر ایالت بنا بر مصلخت یکی از این دو را انتخاب کرده است:

  1. طلاق مبتنی بر خطا: که در این نوع طلاق زمینه ایی از خطا مانند عدم توانایی جنسی، محکومیت به حبس بیشتر از یکسال، اعتیاد مخل زندگی مشترک، خشونت و … است.
  2. طلاق بدون خطا: در این نوع طلاق بر خلاف نوع قبل اثبات خطا ضروری نبوده و صرف اثبات عدم سازش زوجین با یکدیگر و ناتوانی در حل اختلافات برای صدور حکم طلاق کافی است. در صورتی که طرفین برای مدتی نسبتا طولانی جدا از یکدیگر زندگی کنند این نوع طلاق جاری می شود. بیشتر ایالتها در حال قانون گذاری بر اساس این نوع طلاق هستند و در جهت اعمال آن حرکت می کنند

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نحوه تقسیم اموال پس از طلاق در آمریکا

در ایالات متحده آمریکا مانند بسیاری دیگر از کشورها دادگاه در زمان صدور حکم طلاق اقدام به حل و فصل اختلافات مالی ناشی از طلاق می کند.

در آمریکا دادگاهها هنگام صدور حکم طلاق اقدام به صدور تقسیم برابر اموال زوجین بین آنها می کند. اما تمام دارایی های افراد، مد نظر دادگاه نمی باشد و فقط دارایی هایی که در زمان زندگی مشترک تحصیل کرده اند.

در تقسیم مال در آمریکا نکات زیر قابل توجه است:

  • هدایا و ارث هم از این تحصیل مال در زمان زندگی مشترک مستثنا هستند.
  • این تقسیم دارایی شامل بدهی افراد هم می شود زیرا بدهی هم جزئی از دارایی افراد محسوب است. مانند وام های دریافتی هر یک از زوجین پس از ازدواج که بازپرداخت آنها پس از طلاق به تساوی بر عهده طرفین است.
  • اگر برای تقسیم دارایی در زمان طلاق قراردادی وجود داشته باشد طبق آن عمل می شود. وجود اینگونه توافق نامه ها دعاوی مالی ناشی از طلاق و مرگ را به حداقل می رساند.
  • شرط محدودیت یا عدم پرداخت نفقه همسر و فرزند مخالف نظم عمومی است و این شرط باطل است.
  • پرداخت نفقه در آمریکا به صورت ماهیانه است و در صورت تمکن مالی هر دو طرف به تساوی مسئول پرداخت هستند و در غیر این صورت دادگاه با توجه به درآمد فرد میزان و سهم نفقه پرداختی وی را مشخص می کند. در بیشتر موارد این عدد بین ۲۰ الی ۳۵ درصد درآمد خالص فرد است.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
26 نظرات
  1. زینب می گوید

    سلام دوستم با شوهر خود مشکل دارد و شوهرش از وخت که دوستم را امریکا برده هیچ معلومات نداده که اسناد هایش در کجا رسیده یا نرسیده یا اصلا اپلای کرده یا نکرده هیچ از اسناد های خود معلومات ندارد حالا میخواهد طلاق بگیرد چون خیلی مشکلات خانوادگی هم دارند و یک طفل دارد میخواهد بفهمد که آیا طفل برای مادرش می‌رسد یا برای پدرش می‌رسد اگر لطف نمایند شما راهنمایی دقیق نماید ممنون میشم

  2. بهاره شجاعی مهر می گوید

    من سیتیزن امریکا هستم برای دیدن خانواده الان اومدم ایران. در نبود من شوهرم درخواست طلاق داده و رسترین دستو. از قاضی گرفته و منو از تمام حق و حقوق محروم کرده
    دو تا بچه دارم
    تا دو هفته دیگه برمیگردم امریکا
    من چه کار باید بکنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام در صورت طلاق هم شما میتونید خواستار مهریه و نفقه بشید باید دادخواست طرح کنید با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید به وکلای خانواده ما وصل میشید

  3. حسین می گوید

    سلام وقت بخیر
    منزل خانمی در امریکا ازدواج کردم و پس از دوسال از ازدواج ما میگذره و من گرین کارت دایم گرفتم آیا الان ایشون رو طلاق بدم گرین کارتم رو از دست میدم یا تا زمان سیتی زن شدن باید با ایشون زندگی کنم

  4. الهام می گوید

    سلام ۷ سال در آمریکا زندگی میکنم ویک بچه یک ساله دارم چند ماه پیش از خیانت شوهرم با خانمی مطلع شد م و بعد از درگیری درخواست طلاق داد م وکیل انجا گفته توافقی طلاق بگیرم ولی اصلا هیچی به نفعم نیست واین آقا خیلی آدم سو استفاده گریه ودروغگو لازمه بگمساپورت کننده مالی و بیمه ای من هستم و چندساله اون سرکار نرفته واین اقا همش خونه بوده واقعا من با توجه که بهم خیانت شده باید هم مال بدهم وهم بچه ام یعنی ۵۰ درصد تازه پولم برای سرپرستی بدم کجا آخه درسته مندم هنوز در اوردر اولیه هستم میشه راهنماییم کنید

  5. جلال می گوید

    با سلام. من و همسرم قصد جدايي با توافق داريم و ساكن تگزاس امريكا هستيم. لطفاً ما را راهنمايي كنيد

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگر ازدواج ایرانی باشه و ثبت شده باشه ما میتونیم کمک کنیم

  6. پگاه می گوید

    با عرض سلام
    به مدت ۱۶ سال در امریکا کالیفرنیا زندگی می‌کنیم
    هر پولی را مه در زندگی آوردم بصورت نقد و هدیه از پدرم بود. تمام پرداختهای زندگی را شوهرم داده
    میخواهم طلاق بگیرم و خانه و بیزینس شوهرم به اسم هر سه ماست یعنی پسر ۲۷ سالهمان
    نصف شبها بالا سرم نعره میکشه و فحش میده و نمیزاره که بخوابم و بعد که من فحش بدم از من فیلم میگیره و یا صدای منرا ضبط میکنه ، هر روز ناشه میکنه و دروغ میگه و یک ساله که اتاقش سواست
    به مدت شش ساله که خانه خریدیم و پول ماهانه انار شوهرم پرداخت کرده
    لطفا راهنماییم کنید که چکار کنم که طلاق بگیرم و چکار کنم که به نفع من باشد؟

  7. Zamira می گوید

    سلام خدمت شما سوالی داشتم نو آلان نامزاد شدم وفعلا در یکی از شهر های کالفورنیا زندگی میکنم و تازه اینجا مسکن‌گزین شدم و میخواهم‌ نامزادم را اینجا دعوت کنم چطور میتوانم‌دعوت کنم و یکی از راه های حلش چیست….

  8. مهسا می گوید

    سلام میخواستم ببینم بعد از طلاق اگه بجه با من بمونه چند درصد از حقوق شوهرم به فرزندش تعلق میگیره

  9. زهره می گوید

    سلام من در امریکا زندگی میکنم ۲۵ سال هست که ازدواج کردیم شوهرم هشت ماه پیش گفت یه نفر مارو سو کرده و باید اسم تو از روی اموال برداری و طلاق امریکایی بگیریم منم اعتماد کردم و اسمم رو از روی اموال برداشتم بعد فهمیدم سو و شکایتی در کار نبوده فقط میخواسته اسم من و از روی اموال برداره قبل از شش ماه متوجه شدم و وکیل گرفتم ولی هیچ کدام از شرایط ازدواج ایرانی و نه من نه شوهرم امضا نکردیم حتی اون قسمت که مربوط به نصف اموال میشه و سند ازدواج ایرانی و ترجمه کرده که ببره دادگاه که هیچ چیز به من تعلق نگیره ایا سند ازدواج ایران اینجا در امریکا سندیت داره یا نه البته همسرم به وکیلش گفته که نقشه خودش بوده .لطفا منو راهنمایی کنید که بدونم ایا شرایط ازدواج ایران در امریکا سندیت داره و هیچ چیز به من تعلق نمیگیره؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام از طریق کارداری ایران بایستی اقدام نمایید

  10. حسنا می گوید

    سلام من حسنا استم در امريكا زنده گي ميكنم مدت هفت ماه ميشودوًهفت سال قبل ازدواج مردم اين اقا ازمن خيلي بزرگ هست وهم برام قبل از اينكه امريكا بيايم خيانت ميكرد والان هم باهمون خانم درتلفون تماس دارد ميخواستم ازش جدا بشم دو طفل دارم اما اين مرد خيلي ارام است و توان جنسي بالا هم ندارد من خيلي ازش خسته شدم چگونه ميتوانم اقدام به طلاق كنم

  11. زهرا می گوید

    سلام من خانمی هستم که پنج سال در آمریکا زندگی میکنم و امسال سیتیزن آمریکا شدم و میخوام از همسرم جدا بشوم میخوام شرایط طلاق را بدانم و آیا اینکه بعد از جدایی میتونم ازدواج مجدد داشته باشم .

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید از سفارت یا کار دار یا کنسولی ایران استفاده نمایید

  12. احمد خسروی می گوید

    سلام
    من پسرم در امریکا با درخواست خانمش از دادگاه وتقاضای طلاق از هم جدا شدند.بچه ندارند.در کالیفرنیا هستند.ایا بعداز طلاق حقیقت داره که پسرم باید هر ماه نصف حقوقش را بعنوان نفقه تا ۴سال به همسر سابقش بدهد ؟!ممنون میشوم من را راهنمایی کنید.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام
      در ایالات متحده پرداخت نفقه معمولا به صورت ماهیانه صورت می گیرد و ناظر به هر یک از طرفین می باشد، دادگاه میزان نفقه را با درنظر گرفتن درآمد فرد پرداخت کننده نفقه، درآمد یا عدم درآمد و اشتغال فرد نفقه گیرنده مشخص می کند. جهت دریافت اطلاعات حقوقی دقیق تر از وکلای متخصص ما در این زمینه با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید. موفق و موید باشید.

  13. رويا می گوید

    سلام
    دوستم درامريكازندگي ميكنه وسيتيزن اونجاست چندسالي است كه باخانمش مشكل داره ودوسال هم هست كه جدازندگي ميكنه درخواست طلاق داده وكيل هم گرفته واي خانمش همكاري نميكنه وبااينكه دادگاه براي خانمش نامه فرستاده بازاهنيت نداده ومراجعه نمرديك دختربيست ودوساله دارند ميخام ببينم چكاربايدبكنه؟ تاكي بايدصبركنه؟ واينكه بعدش طلاق ايراني روچطورانجام بده؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      به سایت وکیل تاپ قسمت وکلای مهاجرت مراجعه نمایید تا وکلای متخصص مهاجرت شما را راهنمایی نمایند. موفق و موید باشید.

  14. حقیقی می گوید

    سلام ،
    ۱۴ سال پیش در سفارت ایران در لندن با شخصی که سیتی زن آمریکا بود ازدواج کردم ،از آنجاییکه ساکن دبی هم بودم ،در مسافرتی برگشتم تا جمع کنم و به آمریکا بر گردم ،ان زمان حامله بود،متاسفانه شوهرم رفت امریکا و سالها منو دچار مشکلاتی در امارات کرد و حتی نامه ای برای صدور شناسنامه را هم نمی‌داد ..من بر گشتم ایران ، تا امروز اقدام به طلاق نکردم ..آن مرد بدون اینکه از من جدا بشه ازدواج کرد و پارسال از اونم جدا شد ..الان بمن گفتن می تونم شکایت کنم و حق و حقوق خودم و پسرم را بگیرم و حتی بابت ازدواج مجددش ،ان را به دادگاه بکشونم …می خواستم راهنماییم کنید .ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      به سایت وکیل تاپ قسمت وکلای مهاجرت مراجعه نمایید تا وکلای متخصص ما در زمینه مهاجرت شما را راهنمایی نمایند. موفق باشید.

  15. مبینا شجاعی می گوید

    سلام من با یه اقاهه سیتیزن امریکا در ارتباطم که جدا شده و سه تا فرزند دختر داره که حضانتشو مادره به عهده گرفته و با مادره زندگی میکنن ، خواستم راهنمایی بفرمایید سهم ارث همسر دوم از خانه و اموال چقدر هستش بعد از مرگ اقاهه؟ باتوجه به اینکه ایشون سه تا دختر داره

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      به سایت وکیل تاپ مراجعه و پرسش خود را با وکلای مهاجرت ما مطرح نمایید.

  16. بهزاد می گوید

    من و همسرم که قصد جدایی داریم تابعیت ایران و آمریکا را داریم، آیا میتونیم طبق قوانین ایران از هم جدا بشیم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید بر اساس قانون ایران اقدام به درخواست طلاق نمایید.

  17. سارا می گوید

    سلام
    چه مدت پس از طلاق امریکایی، یک مرد می تواند مجددا ازدواج کند؟
    آیا برای ازدواج مجدد و دادن درخواست ویزای نامزدی باید طلاق ایرانی هم گرفته باشد؟

    مرسی

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند