طلاق به دلیل نداشتن رابطه زناشویی یا رابطه جنسی

طلاق ایقاعی یک طرفه است که ممکن است به درخواست زن باشد یا به درخواست مرد و یا به توافق هردو. یکی از مواردی که زن می تواند درخواست طلاق کند مواردی است که مربوط به نداشتن رابطه زناشویی است. البته برخی موارد شامل فسخ نکاح است و برخی شامل طلاق. در این باب موضوعی دیگر نیز مطرح است و آن این است که آیا یکی از طرفین می تواند نداشتن رابطه جنسی را ضمن نکاح شرط کند؟ در پاسخ به این سوال نوشته اند که داشتن رابطه جنسی مقتضای ذات عقد نکاح نیست و طرفین می توانند عدم رابطه زناشویی را شرط کنند که البته عرفا چنین شرطی تداول ندارد و باتوجه به روانشناسی زن و مرد اصولاً زندگی مشترک بدون رابطه جنسی رخ نمی دهد منتها از آنجایی که این امر یعنی داشتن رابطه جنسی اقتضای ذات نکاح دانسته نشده این شرط را صحیح دانسته و اختلالی در عقد ایجاد نمی کند.

مشاوره حقوقی فوری
مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

طلاق به درخواست زن به علت نداشتن رابطه زناشویی

در باب نداشتن رابطه زناشویی چند حالت مطرح است:

  • اگر مردی عنن داشته باشد یعنی توانایی نعوظ نداشته باشد چه قبل از عقد و چه بعد از عقد هم باشد زن می تواند تقاضای فسخ نکاح کند.
  • مورد دوم جایی است که مرد از نظر جنسی سرد مزاج است و به این دلیل زن دچار عسر و حرج می شود. در این مورد مرد عنن ندارد و نعوظ در او رخ می دهد منتها مزاج او از نظر جنسی سرد است و نمی تواند همسرش را ارضا کند. در این مورد زن حق دارد تقاضای طلاق به علت عسر و حرج کند.
  • مورد بعدی وقتی است که مرد دچار زودانزالی است و به دنبال درمان زودانزالی نیز نیست. وقتی مرد زودانزال باشد هم برای مرد و هم زن ناخوشایند است اگر این چنین باشد و مرد دنبال درمان نیز نباشد زن می تواند به استناد عسر و حرج تقاضای طلاق کند.
  • مورد بعدی حالتی است که مرد از نظر توانایی جنسی مشکلی ندارد منتها بر اثر لجاجت و … از برقراری رابطه جنسی با زن خودداری می کند. در این مورد نیز زن می تواند به استناد عسر و حرج تقاضای طلاق کند.
  • تمایل مرد به برقراری رابطه جسمانی مقعدی یکی از موارد نیز این است که مرد تنها تمایل به رابطه جنسی مقعدی دارد و تمایل به رابطه جنسی از نوع متعارف را ندارد. در این جا هم زن می تواند تقاضای طلاق کند.
  • رابطه جنسی غیرمتعارف: متاسفانه آموزشهای نادرست از اینترنت و.. باعث ایجاد گرایشهای نادرست و غیرمتعارف در افراد شده است و این گرایشات در بیشتر اوقات باعث ایجاد اختلاف و عسر و حرج برای یکی از طرفین است که اگر مرد باشد بدون دلیل هم می تواند تقاضای طلاق کند اما اگر زن باشد به تقاضای عسر و حرج می تواند تقاضای طلاق کند.

“برای مطالعه بیشتر و درک جامع تر و جزیی تر این موضوع  می توانید به کتاب طلاق در رویه دادگاه به قلم گروه پژوهش از انتشارات چراغ دانش رجوع نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
60 نظرات
  1. نظری می گوید

    سلام
    بنده خانمی هستم ۲۶ساله
    دارای ۲فرزند
    و همسرم ۳۹ساله
    به مدت ۲سال شده که همسرم تمایلی به رابطه جنسی نداره و اگه هم باشه خیلی زود ارضا میشه و تمام شاید هرماه ۱مرتبه اون هم به اصرار بنده و هروقت اعتراض میکنم‌ دلایل بیخود مثل بداخلاقی من رو عنوان میکنن درصورتی که استرس من مربوط به طولانی شدن فاصله رابطه و ارضا نشدن در همان رابطه کوتاه مدت هست میخواستم ببینم میتونم از این طریق جدا بشم چون دیگه تحمل این وضع و ناکامی برام غیر ممکن شده

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام امکانش هست برای دریافت مشاوره تماس بگیرید ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰

  2. مهسا می گوید

    سلام بنده بمدت ۶ ماه با همسرم نزدیکی ندارم و همسرم بدلیل بیماری ناتوانی جنسی داره و این موضوع اذیتم میکنه میخام راجع به طلاق بپرسم ک ایا میتونم درخواست طلاق بدم و مهریه بهم تعلق میگیره؟؟

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام بله. بله مهریه هم دارید

  3. محبوبه رضوانی می گوید

    سلام.۱۳ ساله ازدواج کردم و همسرم خیلی زود انزال هستن.ایا میتونم درخواست طلاق کنم؟البته دلیل جداییم این نیست ولی از اونجا که دلیلم خیانته که نمیشه تو دادگاه ثابت کرد میتونم به این استناد کنم و مهریم رو هم بگیرم؟امکان داره دادگاه بگه بره درمان کنه؟البته تو این ۱۳ سال ایشون اقدامی برای درمان نکردن و قطعا مخالفتی هم ندارن.اما بعید میدونم مشکلشون حل بشه.دو تا بچه هم دارم
    ممنون از پاسخگوییتون

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام بله امکانش هست به استناد به عسر و حرج

  4. نسیم می گوید

    سلام وقت بخیر
    به مدت دو سال هست ازدواج کردیم و فقط در هفت ماهه اول ده بار رابطه رناشویی داشتیم.چجور این موضوع برای دادگاه میشه ثابت کرد تا تقاضای طلاق بدیم؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام موضوع نیاز به مداخله وکیل دارد شما می توانید در قسمت مشاوره هایس متنی یا تلفنی سایت از کمک وکلای ما بهره مند شوید
      https://vakiltop.com/

  5. افشاری می گوید

    سلام وقت بخیر همسر من سرد مزاج و کمی ناتوان هست و من هر چه اسرار دارم آزمایش بدهند راضی نمیشوند چطور مبتوانم نامه ای دریافت کنم که ایشان به اجبار آزمایش بدهند؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام بدلیل عسر حرج میتوان ازلزام به تمکین کرد

  6. افسون می گوید

    سلام من ۱۷ ساله ازدواج کردم همسرم ۶ ساله که از لحاظ جنسی حس و حالی ندارن و اگه هم انجام دادن خیلی سریع و بی احساس بوده و تو این مدت واقعا خیلی دارم عذاب میکشم و ایشون یک ساله هم مدام میگن به من احساسی ندارن و اصلا حاضر به نزدیکی نیستن از لحاظ طلاق من باید خیلی برو و بیا به دادگاه داشته باشم؟ چون من از محیط دادگاه خیلی متنفرم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتونید وکیل بگیرید ولی هر طلاقی مخصوصا از طرف خانوم ها پروسه خود را دارد که زمان بر است ولی با توجه به تبحر وکیل امکان کوتاه تر شدن وجود دارد

  7. فریبا ضرابی می گوید

    سلام وقت بخیر
    من ۱۵ ساله که همسرم بدلیل اعتیاد کاملا ناتوانی جنسی گرفته یه بار هم بردمش طلاق تواقفی بگیرم ولی جلسه سوم گفت طلاقش نمیدم و ادعا میکنه که توانایی داره.
    چطور میتونم ثابت کنم که واقعا ناتوانه،

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید براساس عسر و حرج در خواست طلاق نمایید

  8. ف. د می گوید

    سلام. ف. د آیا دیر انزالی مرد هم از شرتیطی هستش که میتواند زن درخواست طلاق بدهد؟؟ کتابی را که معرفی کردید چطور میتوان پیدا کرد؟؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله ممکن است برای دریافت کتب حقوقی با شماره ۸۸۸۴۴۹۱۶ تماس بگیرید

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام عسر حرج محسوب میشه

  9. Aa می گوید

    سلام ۲۰سالهازدواج کردم و دو فرزند دارم و همسرم هیچ توجهی به خواسته های مادی من ندارد و ۶ سالی هست ناتوانی جنسی دارد من میتونم از این گزینه برای طلاق استفاده کنم و مهریه خودم رو هم بگیرم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام برمبنای عسرو حرج میتوانبد اقدام به طلاق نماید

  10. ناشناس می گوید

    سلام من ۴۴ ساله که ازدواج کردم ۲۵ ساله شوهرم سرطان مثانه دارد واعتیاد داره وعسرو حرج هستم در همیا موارد زنا شوای قسط طلاق دارم مهریمم گرفتم حالا حق دیگری درار و حق طلاقه دارم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سوالتون واضح نیست دوست عزیز

  11. Rasta می گوید

    شوهرم تالاسمی ماژور مبتلا هستن و تو مدت ۶ ماه زندگی از نظر زناشویی از ایشون راضی نیستم و خیلی سرد رفتارن و این بیماری باعث ناتوانی جنسی شده ک نمیتونن منو ارضا کنن من در خواست طلاق دادم و میخوام بدونم ک مهریم و جهیزیه بهم طعلق میگیره یا خیر لطفا کمکم کنید😔

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله تعلق میگیرد

  12. فاطمه می گوید

    سلام من ۱۷ ساله هستم نامزدم ۵ ماه

    نامزدم زیاد میلی نداره به من تو رابطه نامزدی سرده تو این ۵ماه نامزدی فقط ۴ بار ارضا شده از نظر جنسی سرده باهام تمایلی نداره منم با این سردی اون تحریک نمیشم الان اگه درخواست طلاق کنم مهریه بهم میرسه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام مهریه با تحقق نکاح به مالکیت زن تعلق دارد میتوانید نسبت به تقاضای طلاق اقدام ومطالبه مهریه اقدام

  13. اسلامی می گوید

    با سلام خسته نباشید..من سی ساله ازدواج کردم شوهرم نزدیک هفت ساله ناتوانی جنسی دارد ایا بنده میتوانم تقاضای طلاق بدم …حکم طلاق بعد چندوقت صادر می شود؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام :بله میتوانید بابت شرایط عسروحرج درخواست طلاق بنمایید.

  14. عبدالله می گوید

    سلام من دوسال میشه ازدواج کردم خانمم میل به روابطه نداره هرروابطه به دعوا میکشه تاحالا شاید به مدت دوسال ده بار روابط نداشتیم آیا درخواست طلاق بدم مهریه براش تعلق میگیره ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:بله

  15. زهرا می گوید

    سلام میخواستم بدونم همسرم سرد مزاج دکتر رفتیم هیچ مشکلی نداره کلا تو این ۷سال زندگی همش در هفته یبار یا بعضی وقتا ماهی یبار بوده من دلم بیشتر میخواد دوتا بچه دارم آیا میتوانم از این لحاظ طلاق بگیرم واقعا دیگه خیلی عذاب میکشم برام طاقت فرسا شده

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:بله می توانید ازبابت وجود واثبات شرایط عسرو حرج درخواست طلاق نمایید.

  16. زهرا می گوید

    سلام زهرا هستم. دو ساله که ازدواج کردم همسرم در رابطه خیلی سرده خیلی کم رابطه داریم طوری که دیگه تحمل کردنش برام سخته ایا دادگاه به من حق طلاق میده و میتونم مهریه بگیرم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باستناد به وجود واثبات شرایط عسر وحرج درخواست طلاق و مطالبه مهریه نمایید.

  17. ناشناس می گوید

    سلام همسرم سردی مزاج بدی دارند
    برای رابطه شاید تاحالا هنوز تومدت سه سال ازدواجمون یکبار هم پیش قدم نشدند،اونقدر سرد و بی روح هستند که بنده هم میلم ب زندگی کردن افت کرده،تمام تایم هفته رو با رفیق بازی و دورهمی پرمیکنن یا سردرد و ضعف جسمی رو بهانه میکنند و از رابطه فراری اند
    واقعا باید چکنم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید با اثبات وجود شرایط عسر و حرج که زندگی را برای شما سخت و غیر قابل تحمل کرده از دادگاه خانواده درخواست طلاق نمایید چون نمی تواند مرد را محکوم به تمکین کرد.

  18. ناشناس می گوید

    سلام شوهرم سرد مزاج هست ۹ ماه هیچگونه رابطه ای نداریم. بهشم درخواست میدم بازم قبول نمیکنه. آیا میتونم طلاق بگیرم؟؟ در صورت امکان طلاق چه مدت زمان میبره

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید طلاق بگیرد و مدتش حداقل ۶ماه زمان میبرد.

  19. ا ف م س می گوید

    سلام من خانمی ۲۸ساله هستم یازده ساله ازدواج کردم شوهرم از اول دچار زودانزالی بودو الان پنج ماهه اعتیادش رو ترک کرده ودچار اختلال نعوذ شده من هم همیشه تو هر رابطه سرکوب شدم دیگه احساس میکنم کم کم دارم میل جنسیم رو از دست میدم میتونم درخواست طلاق بدم با وجود اینکه یک فرزند مبتلا به اوتیسم دارم میخوام پیش خودم باشه و تمام حق وحقوقش بهش تعلق بگیره چون مخارج آموزشش خیلی بالاست.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید درخواست طلاق نمایید با اثبات شرایطی که دارید.

  20. F.m می گوید

    سلام من ۵ساله ازدواج کردم ولی همسرم مشکل نعوظ داره وخیلی سرد مزاجه به طوری که من هنوز دوشیزه هستم اوایل ازدواج چندباری دکتر رفت اما دیگه دنبال درمان نیست من میتونم با این مدتی که از ازدواج گذشته تقاضای فسخ نکاح کنم یا باید تقاضای طلاق بدم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید بابت عنن فسخ نکاح کرده و نصف مهریه را هم مطالبه نمایید.

  21. تک تک می گوید

    سلام وقت بخیر. خانوم من از روز اول زندگی بی میلی مادرزادی داشته و اصلا رابطه رو دوس نداره. هیچ متخصص یا پزشکی هم نتونسته کمکی کنه. یک ساله زیر سقفیم و فقط ۴ بار رابطه داشتیم.اگه جدا شیم باز هم باید مهریه اش پرداخت شه؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام
      درصورتی که زوج درخواست فسخ نکاح به علت عیوب جنسی زن را داشته باشد، در صورت ثبوت این امر و چنانچه نزدیکی ای رخ نداده باشد، مهریه زوجه دیگر پرداخت نخواهد شد و در صورت نزدیکی و در فرض اثبات فسخ نکاح، زن مستحق مهر المثل خواهد بود. جهت دریافت راهنمایی های تکمیلی از وکلای متخصص ما در این زمینه کمک بگیرید. موفق و موید باشید.

  22. M.sh می گوید

    سلام یکسال هست عقد هستم و باکره نیستم در این مدت همسرم بارهاو بارها از من رابطه مقعدی درخواست کرده اندو من به ایشان هر دفعه ضررات ناشی از آن را گفته ام ولی قبول ندارنداز طریق رابطه متعارف هم میگویند که ارضا نمی‌شوند با ایشان رابطه مقعدی داشته و دچار مشکل جسمی شده ام
    ایشان ۶ماه است که اعتیاد دارندو به دلیل اعتیاد دچار دیرانزالی هستند
    پرخاشگر هستندو به من و خانواده ام توهین میکنند و مرتبط با من دعوا میکندو آبروی مرا در فامیل برده است و کلی تهمت به من زده.میتوانم با این شرایط طلاق بگیرم؟ مهریه به چه صورت هست؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      درصورتی که زن بتواند در دادگاه اثبات نماید زندگی با همسرش دشوار و غیرقابل تحمل می باشد و طلاق از جانب وی به دليل عسر و حرج مي باشد و دادگاه آنرا تاييد کند مي تواند بدون رضايت مرد طلاق بگيرد. یکی از مصادیق عسر و حرج زناشویی غیرمتعارف می باشد. با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا وکلای متخصص امور خانواده شما را راهنمایی نمایند.

  23. ز_ج می گوید

    سلام وقت بخیر
    ۱۲ ساله ازدواج کردیم فرزند سه ساله داریم ، از زمان تولد فرزندمون زوج بسیار سرد شده و درمقابل هربار درخواست رابطه بهانه می‌آورد گاهی ماهی یک بار و گاهی هر چند ماه یکبار رابطه داریم.همچنین زوج از لحاظ عاطفی هم بی نهایت سرد شده و هیچ تلاشی برای بهبود اوضاع و روابط نمیکند و این فروکش کردن عشق و علاقه بیشترین ضربه رو به من میزنه و از لحاظ روحی و اعصاب فوق‌العاده بهم‌ ریخته‌ام و زندگی برام غیر قابل تحمل شده. از لحاظ مالی در حد متوسط هستیم و مشکلی با این قضیه ندارم. سوالم این هست که با این تفاسیر حق طلاق به بنده(زوجه) داده میشود ؟ و اینکه من هیچ درآمدی ندارم میتونم فرزندم را به حضانت بردارم یا خیر؟ چه حقوقی شامل حالم میشود؟
    متشکرم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید باتوجه این موضوع درخواست طلاق نموده و سلب حضانت همسرتان نیاز به اثبات عدم صلاحیتشان می باشد.

  24. ز_ج می گوید

    ممنون از پاسختون
    ایشون درآمد نسبتاً خوب و متوسطی دارند ، همچنین منزل شخصی هست. و بنظرم از لحاظ صلاحیت بلامانع هستند . هیچ راهی نیست برای حضانت غیر عدم صلاحیت ایشان؟؟ پسرم تازه ۳ ساله شده و آیا سن کودک ایجاب نمیکند که با مادر باشد ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: تا سن ۷سالگی که با مادر است ولی بعد این سال در صورت نداشتن عدم صلاحیت باید به پدر تحویل داده بشه و شما حق ملاقات دارید.

  25. دونا می گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید؛۱۱ساله ازدواج کردم و این ۷ساله ک ب علتِ بیماری همسرم قادر ب برطرف کردن نیاز جنسی بنده نیس و درمان رو رد میکنه کلا مث دوتا غریبه داریم زندگی میکنیم بنده مسیحی هستم میخواستم بدونم ک از طریق قانون اسلامی میتونم اقدام ب طلاق کنم و چ مدت زمان میبره تا طلاقمو بگیرم؟؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: شما می توانید بااستناد به وجود شرایط عسر و حرج اقدام به درخواست طلاق کرده نموده و برای اینکار می توانید از وکلای انلاین خانواده نیز کمک بگیرید.

  26. عهدیه می گوید

    سلام وقت بخیر . من ۳۰سالمه و ۹ساله ازدواج کردم یه پسره ۷ ساله دارم شوهرم هم اعتیاد داره و هم مشکل ناتوانی جنسی به طوری که در طول این ۷ سال که فرزندم به دنیا اومده ما ۷ بار هم با هم رابطه زناشوی نداشتیم خواستم بدونم میتونم درخواست طلاق بدم و مهریه ام رو بگیرم

    1. زینالی می گوید

      سلام: باتوجه به اینکه شما در وضعیتی هستید که عسر و حرج و شرایط سخت شامل شماست پس می توانید با استناد بدان در خواست طلاق داده و اثبات اقدام به طلاق نمایید برای اینکار می توانید از وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ استفاده نمایید.

  27. ناشناس می گوید

    خانمی هستم ۴۰ ساله ۱۳ ساله ازدواج کردم علاوه بر مشکلاتی که از چند سال پیش شروع شده و همسرم چندین بار کتکاری کرده حدود شش ماه است که همسرم رختخوابش را ازمن جدا کرده و هیچ رابطه ی جنسی بامن ندارد و رابطه ی عاطفی هم با من ندارد و کاملا سرد شده و این موضوع اعصابم رو بهم ریخته و تحمل زندگی رو برام سخت کرده میخواستم ببینم عملا الان رویه دادگاه چطوری هست ؟ من چگونه میتوانم این موضوع را همینطوری عرض کردم به دادگاه اثبات کنم و با گرفتن حق و حقوقم طلاق بگیرم. دادگاه برای اثبات موضوع از من چه خواهد خواست ؟ خیلی ممنون

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله شما باید به همراه داشتن دو نفر شاهد اتفاقات و وقایعی که در حال انجام است را با وجود این شاهدان اثبات نمایید و درخواست طلاق نموده و همچنین چون شما تمکین می کنید علاوه بر نفقه مهریه را نیز مطالبه نمایید برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ اقدام به مشاوره متنی یا تلفنی نمایید.

  28. فاطمه بدبخت می گوید

    سلام با آرزوی سلامتی و آرامش برای تمامی خواهران و برادرانم
    من ۲۵سال سن دارم دوسال با همسرم نشون کرده بودیم و یک سال هست ازدواج کردیم قبل از ازدواج من بکارتم رو با همین اقا از دست دادم و در اون مدت که فاصله بود بینمون از نظر مکان زندگی هر دو در دو استان دور از هم بودیم هر وقت میومد برای سر زدن یا رابطه نمیخواست یا رابطه از مقعد یا دستشو میکرد توی بدن من یا یه وسیله بزرگ مثل اسپری و .. خب این ها برای من عذاب بود ولی بینهایت علاقه داشتم بهش و نادون بودم،من کار مند هستم تمام هزینه های زندگی باخودم هست هرچند وظیفه مرد بود برای خرید وسایل منزل و جهیزیه …من تمام وسایل رو خریدم الان خوراک و پوشاک هر دو هم خودم هم همسرم به عهده من اما مشکل من اینه که
    توی این یکسال زندگی شاید من بیست بار رابطه داشتم و تمامی رابطه ها یا از مقعد بوده یا هردو حالت بار ها گفتم نباید باشه چون این مریضی ها و مشکلات روبرای من پیش میاره گریه کردم درد کشیدم بدنم خون اومد ولی نه اخه اگر منو دوست داشت اینجوری نمیشد از راه متعارف ارضا نمیشه و قبول نمیکنه بیماره و به درمان هیچ تمایلی نداره از رابطه باسد هزاران بگم و اون تکرار کنه اگر از مقعد قبول میکنی باشه و بعد خیلی خشک و سرد و بی روح یه رابطه سه دقیقه ای و بدنش چون خواب میره و نمیتونه میگه خستم و میکشه کنار من جدیدا مشاوره میرم اما حالا که به مرحله ای رسیده که باید همسرم بیاد میگه نمیام میگه حتی دیشب که بهش گفتم گفت من نمیام میخوای اصلا مشاور نرو و برو دادخواست طلاق بده چطور میتونم طلاق بگیرم که مهریه رو از شوهرم بگیرم

    1. زینالی می گوید

      سلام:شما باید با اثبات شرایط موجود باید دادخواست اعسار به دادگاه خانواده بدهید برای اینکار شما باید یک داخواست تنظیم کرده از طریق دفاتر خدمات قضایی اقدام به ثبت دعوا کرده تا رسیدگی صورت بگیرد برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  29. سارا می گوید

    سلام خوبین من ۴۰سالم هست و۱۵ ساله ازدواج کردم وشوهری ازاول رابطه سردبامن داشت والان ۷ساله بامن رابطه نداره وهیچ حسی نداره ودنبال درمان هم نمیره ۲تابچه داریم من دارم سختی میکشم چطورمیتونم جداشم هیچ پشتوانه ای هم ندارم

    1. زینالی می گوید

      سلام: بخاطر نداشتن رابطه می توانید اقدام به درخواست طلاق نمایید و با مراجعه به پزشکی قانونی و با معاینه شما بخاطر داشتن شرایط شما درخواست طلاق شما موافقت خواهد شد.

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند