اغفال دختران جوان و رابطه جنسی با آنها (کلاهبرداری، تهدید، قاچاق)

امروزه قشر وسیعی از جامعه را جوانان تشکیل داده اند و جوانان نقش زیادی در پیشبرد اهداف جامعه دارند. اما در همین جامعه مخاطرات زیادی جوانان را تهدید می کند که ممکن است آن هارا با دردسر های پیچیده و دشواری روبه رو کند. مواردی از جمله کلاهبرداری های اینترنتی. شرکت های هرمی اغفال و فریب و سوء استفاده های جنسی و مواردی از این قبیل که نیازمند تامل بیشتری است.

در این متن به اغفال دختران جوان که از اقشار آسیب پذیر جامعه محسوب می شوند بررسی صورت خواهد گرفت.

چه مواردی شامل اغفال دختران محسوب می شود؟

موارد زیادی در قوانین کیفری ما یافت می شود که طی آن ارتکاب رفتاری علیه دختران را دارای وصف مجرمانه قرار داده و برای آن ها مجازات تعیین کرده است که به آنها می پردازیم.

اغفال دختران جوان

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

اغفال و فریب دختران برای برقراری رابطه جنسی

طرفین وقتی می توانند با یکدیگر رابطه جنسی برقرار کنند که قانونا با یکدیگر ازدواج نموده و با میل و رغبت اقدام به این عمل نمایند حال متاسفانه امروزه شاهد این موضوع هستیم که افراد با سوء استفاده از سن، خلاهای عاطفی، عواطف و احساسات دختران جوان آن ها را اغفال نموده و اقدام به برقراری رابطه ی جنسی می نمایند. موضوع تاسف برانگیز و متاثر کننده که تعداد آماری آن ها هم کم نیست بحث برقراری رابطه جنسی به عنف(تجاوز) است. قانون گذار ما در تمام حالات برای اشخاص خاطی مجازات تعیین کرده است.

قانون مجازات اسلامی در این خصوص اظهار داشته است که چنانچه رابطه جنسی به عنف یا اکراه واقع شود یا خانمی که راضی به ارتباط جنسی با او نبوده و در حالت بیهوشی، خواب، مستی با او ارتباط جنسی برقرار شود مجازات آن اعدام خواهد بود.

نکته لازم به ذکر در این خصوص این است که مجازات اعدام تنها در صورت برقراری رابطه جنسی به عنف و اکراه است و اگر تحت هر شرایطی اغفال تهدید و… منجر به رابطه جنسی نشود مجازات خاطی تا ٩٩ضربه شلاق تعزیری خواهد بود. که متاسفانه افراد قربانی به دلیل عدم اقدام به شکایت به موقع یا از بین بردن ناخواسته آثار تجاوز سبب می شوند که جرم تجاوز اثبات نشده و شخص صرفا به شلاق محکوم شود.

اغفال دختران به قصد قاچاق

اخیرا با توجه به مشکلات اقتصادی که گریبان گیر جامعه شده است و همچنین تبلیغات گسترده ای که از طریق فضای مجازی و رسانه های خارج از کشور در خصوص سطح زندگی و رفاه در کشور های غربی صورت می گیرد؛ گروهی به صورت سازمان یافته و شبکه ای اقدام به فریب دختران جوان که سودای زندگی در خارج از کشور را دارند می نمایند که متاسفانه مقصد این سفرها به کشور های همسایه ختم شده و افراد جذب شده را صرف کارهای نامشروع می کنند.

اغفال دختران جوان

مطابق با قانون مبارزه با قاچاق انسان خارج ساختن افراد با اجبار، اکراه، تهدید، فریب و سوء استفاده از قدرت به منظور فحشا، برداشت اعضا و جوارح، بردگی و ازدواج جرم بوده و فرد یا افراد خاطی علاوه بر جزای نقدی به حبس از ۲ تا ۱۰سال محکوم خواهند شد.

اغفال دختران از طریق فضای مجازی

بخش قابل توجهی از جرائم ارتکابی امروزه از طریق فضای مجازی تحقق پیدا می کند. از کلاهبرداری رایانه ای و انتشار تصاویر خصوصی اشخاص گرفته تا اغفال و تهدید در مقابل گرفتن وجه و خواسته های نامشروع .

مطابق با قانون جرائم رایانه ای اگر فردی از طریق رایانه افراد را تحریک، ترغیب، فریب و.. دهد تابه محتوا مستهجن برسد به حبس تا یک سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۲۰ میلیون ریال یا هردو مجازات محکوم می شود.

اغفال دختران به قصد ازدواج

از شرایط اصلی و لازم برای ایجاد یک رابطه زوجیت علاوه بر تفاهم و اوصاف مشترک، شناخت طرفین از یکدیگر هم امری بسیار مهم و ضروری محسوب می شود. گاها شاهد هستیم آقا با ملاحظه وضعیت خانوادگی، شغلی و سطح زندگی خانم با اعمال و رفتار هایی متقلبانه سعی در فریب خانم را داشته تا بتواند با او ازدواج نماید.

اغفال دختران جوان

قانون در این خصوص در جهت حمایت از خانم فریب خورده هم وصف کیفری قائل شده است برای مرد و هم امکان فسخ نکاح به سبب تقلب و حیله ای که بکار برده است.

قانون مجازات اسلامی در این خصوص بیان داشته که چنانچه هریک از طرفین نکاح طرف مقابل خود را به امور غیر واقعی فریب دهد، مثل داشتن تحصیلات عالیه، تمکن مالی، برخوردار بودن از موقعیت شغلی و اجتماعی قابل توجه و حتی مجرد بودن و نکاح به همین جهت یا جهات ذکر شده واقع شود مرتکب به حبس ۶ ماه تا۲سال محکوم می شود.

اغفال دختران به قصد بردن مال

جرم کلاهبرداری از شایع ترین جرائم امروزه به شمار می رود که البته مختص به قشر خاصی نبوده و همه در معرض خطر قرار دارند اما اغفال دختران جوان به جهت برخورداری از روحیات و خلقیات عاطفی تر نسبت به دیگر اقشار جامعه بیشتر مورد توجه کلاهبرداران به منظور دستیابی به اموال آن ها قرار می گیرد.

کلاهبرداری از راه های مختلفی صورت می گیرد به طور مثال ایجاد یک شرکت صوری جهت تجارت، مهاجرت، خرید و فروش و… سپس تبلیغات گسترده و بازاریابی قوی که فرد قربانی با میل و رضایت خود سرمایه اش را در اختیار کلاهبرداران قرار دهد.

قانون برای اشخاص کلاهبردار علاوه بر جزای نقدی و رد مال به شاکی، مجازات ۱تا ۷سال را پیش بینی کرده است.و چنانچه کلاهبرداری از طریق فضای مجازی اتفاق افتاده باشد حبس ۱تا ۵ سال یا جزای نقدی معادل ۲۰ میلیون ریال تا ۱۰۰میلیون ریال و یا ممکن است به هر دو مجازات شخص کلاهبردار را محکوم کند.

اغفال دختران جوان

طریقه طرح شکایت در خصوص جرائم ذکر شده

برای اثبات هر نوع جرمی نیازمند دلایل کافی هستیم اما در برخی جرائم خود اوضاع و احوال شخص شاکی می تواند دلیلی برای اثبات ادعای خود باشد به عنوان مثال در جرم تجاوز، وضعیت ظاهری وی بیان گر جرم تحقق یافته است مشروط بر اینکه شخص اقدامات لازم و ضروری را انجام دهد مثلا حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت به پزشکی قانونی مراجعه کند تا آثار به جای مانده از بین نرود. همچنین از استحمام نیز باید خودداری شود.

در سایر جرائم اشاره شده اشخاص می توانند با داشتن مدارک، پرداخت وجه، شاهد و هر دلیل دیگری اقدام به طرح شکایت نمایند. برای این کار می بایست با مراجعه به دادسرا یا پلیس اقدام به طرح شکایت و یا به دفاتر خدمات قضایی مراجعه و شکایت خود را ثبت نمایند.

در خصوص جرائم رایانه ای باید این نکته را مد نظر قرار داد که برای اقدام به شکایت این جرائم علاوه بر امکان مراجعه به دفاتر خدمات قضایی یا دادسرای جرائم رایانه ای می توان از طریق پلیس فتا هم موضوع را پیگیری کرد.

امیدواریم با اطلاع از قوانین و مقررات و اقدامات پیشگیرانه لازم، از سوء استفاده برخی افراد مجرم جلوگیری شود.

به دلیل افزایش روزافزون فریب در ازدواج و به تبع آن افزایش شکایت و تقاضا در این مورد، به ذکر یک مورد شکوائیه فریب در ازدواج می پردازیم.

با سلام

احتراماً به استحضار می رساند:

اینجانب به موجب تصویر مصدق عقدنامه شماره …….. مورخ …… دفترخانه شماره ……. شهرستان …….. با خوانده عقد ازدواج دایم منعقد کرده ایم. ایشان قبل از ازدواج و در زمان خواستگاری و نامزدی خود را دارای شغل ……….، درآمد ……… و تحصیلات ………. معرفی کردند. پس از عقد و آشنایی بیش تر با مشتکی عنه متوجه شدم که بنده را فریب داده اند و نه تنها دارای آن شغل، درآمد و تحصیلات نیستند بلکه در وضعیت بسیار بدی از نظر شغلی، درآمدی و اجتماعی قرار دارند. لذا با توجه به شرح موضوع و ادله اینجانب که شامل شهادت شهود، تصویر مصدق عقدنامه شماره ……. مورخ ………. و … می باشد و همچنین به استناد ماده ۶۴۷ قانون مجازات اسلامی تعزیرات، تعقیب و مجازات مشتکی عنه را به اتهام فریب در ازدواج استدعا دارم. همچنین با توجه به خسارت های وارده به اینجانب که مبلغ …… است، بدواً صدور و اجرای فوری قرار تامین خواسته را تقاضا دارم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
7 نظرات
  1. mobina می گوید

    سلام بسیار جالب و قابل تامل بود لطفا درخصوص اقدامات خشونت آمیز درخصوص برخورد با حجاب هم مطلب بزارید

  2. نصیری می گوید

    سلام.. ببخشید اگ فردی در سن ۱۶ سالگی اغفال بشه و فریب بخوره و رابطه جنسی برقرار کنه و بعد از ان مورد ازار و کتک کاری و مزاحمت های خانوادگی قرار بگیره. بعد از دوسال ایا میتواند شکایت کند و حق و حقوقش را بگیرد؟ ایا دادگاه ب نفع او رای خواهد داد؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بعد از دو سال قابل اثبات نیست اثار تجاوز ضرب و جرح.

  3. مهدیه می گوید

    سلام بعده سه ماه از رابطه جنسی و اغفال میتونم با شکایت و نامه پزشکی قانونی ثابت کنم موضوع رو؟ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: خیر قابل اثبات نیست.

  4. سعید می گوید

    سلام به تازگی متوجه رابطه دخترم که ۱۷ سالش هست با پسری شدم که چندین سال هم از خودش بزرگتره و باهاش رابطه جنسی برقرار کرده و چند ماهیه رابطشون بهم خورده ولی پیامها و چتهاشون توی واتساپ که در همین رابطه هم صحبت میکنن هست کامل مشخصه که دخترم رو فریب داده با این پیامها میشه متهمش کرد؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید اقدام به شکایت نموده و بابت این کار ازش شکایت نمایید و باید از تمامی پیامک هایی که موجود هست پرینت گرفته شود

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند