نمونه شکوائیه تهیه و ترویج سکه قلب

بر خلاف جرم جعل که در آن با امکان به اشتباه انداختن جرم محقق می شود ولی در سکه تقلبی سکه ساخته شده باید شبیه سکه اصلی باشد و در صورت عدم شباهت این جرم محقق نمی شود لکن شباهت ظاهری که بیننده عادی به اشتباه بیفتد کافیست و لازم نیست که اشخاص متخصص فریب بخورند. پس به صرف اشتباه افتادن فرد عادی برای تحقق قلب سکه کافیست. هر کس شبیه هر نوع مسکوک طلا یا نقره داخلی یا خارجی از قبیل سکه بهار آزادی، سکه‌های حکومتهای قبلی ایران، لیره و نظایر آن را‌ از پولها و ارزهای دیگر که مورد معامله واقع میشود، بسازد یا عالماً داخل کشور نماید یا مورد خرید و فروش قراردهد یا ترویج سکه قلب نماید به‌ حبس از یک تا ده سال محکوم می‌شود.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه تهیه و ترویج سکه قلب

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: تهیه و ترویج سکه قلب

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ اینجانب برای خرید سکه بهار آزادی به مغازه زرگری مشتکی‌عنه واقع در خیابان فرهنگ شهرستان … مراجعه و چند عدد سکه بهار آزادی خریداری نمودم؛ اما پس از گذشت چند ساعت متوجه شده‌ام که سکه‌های خریداری شده تماماً تقلبی بوده است؛ لذا با تقدیم این شکوائیه مستنداً به ماده ۵۱۸ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی متمنی می‌باشد.

 با تجدید احترام

امضاء شاکی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند