نمونه شکوائیه تبدیل تاریخ مصرف دارو

مطابق ماده پنج قانون مربوط به مقررات امور پزشکی: ھیچیک از موسسات پزشکی و دارویی و صاحبان فنون پزشکی و داروسازی و سایر موسسات مصرح در ماده اول این
قانون حق انتشار اگھی تبلیغاتی که موجب گمراھی بیماران یا مراجعین به آنھا باشد ویا به تشخیص وزارت بھداری بر خلافاصول فنی و شوون پزشکی یا عفت عمومی باشد ندارند واستفاده از عناوین مجعول و خلاف حقیقت روی تابلو وسر نسخه ویاطرق دیگر و دادن وعده ھای فریبنده ندارند و ھمچنین دخل وتصرف ویا تغییر در نسخه پزشکی به ھر صورت که باشد بدون اجازهخود پزشک از طرف داروساز ممنوع میباشد.متخلفین برای بار اول به پرداخت پنج ھزار ریال تا بیست ھزار ریال دفعات بعد ھر دفعه از بیست ھزار ریال تا ۵٠ ھزار ریال جزای نقدی و یا به حبس تادیبی از یک ماه تا چھار ماه و یا به ھر دو مجازات محکوم خواھندشد.

  • تبصره ١- دخالت داروسازان درامور مختص به طبابت جزء در مورد کمکھای نخستین قبل از رسیدن پزشک مشمول ماده ۳این قانون خواھد شد.
  • تبصره ٢- ھر یک از متصدیان امور دارویی و یا داروخانه ھا مبادرت به تبدیل تاریخ مصرف دارو یا افزایشقیمت رسمی و یا تخلف درنرخ گذاری نسخه برآیند با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب بهپرداخت جزای نقدی از ده ھزار ریال تا یک میلیون ریال و یابه سه ماه تا شش ماه حبس محکوم خواھند شد. چنانچه سوءاستفاده بیش از یک میلیون ریال باشد جزای نقدی مرتکب دو برابر میزان سوء استفاده خواھد بود.
  • تبصره ٣-الحاقی ١٣۶٧/١/٢٣ – (ارائه داروی ھم فرمول از نظر مواد موثره به جای داروی تجویز شده در نسخه پزشک دخل وتصرف یا تغییر در نسخه پزشکی محسوب نمی شود لکن ارائه داروی غیر ھم فرمول از نظر مواد موثره بجای داروی تجویز شده درنسخه پزشک دخل و تصرف یا تغییر در نسخه پزشکی محسوب و قابل تعقیب است مرجع تشخیص مواد موثره داروھای فوقالذکر وزارت بھداشت ، درمان و آموزش پزشکی می باشد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه تبدیل تاریخ مصرف دارو

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: تبدیل تاریخ مصرف دارو

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ مشتکی‌عنه که از متصدیان امور دارویی می‌باشد عالماً و عامداً نسبت به تبدیل تاریخ مصرف داروهای فاسد به تاریخ روز اقدام نموده است. لازم به ذکر است که اینجانب ضمن خرید داروها از مشارالیه و مصرف نمودن آن دچار تپش قلب شدید شده و راهی بیمارستان شدم پس از بررسی علل بیماری متوجه شدیم که نامبرده اقدام به تبدیل تاریخ مصرف داروی فاسد به تاریخ روز نموده است. حالیه با عنایت به شرح موضوع و با استناد به تبصره ۲ ماده ۵ قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی، تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی متمنی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند