دانلود اظهارنامه وجه چک بلامحل و خسارت وارده

طبق ماده ۳ قانون صدور چک: صادر کننده چک باید در تاریخ مندرج در آن معادل مبلغ مذکور در بانک محال علیه وجه نقد داشته باشد و نباید تمام یا قسمتی از وجهی را که به اعتبار آن چک صادر کرده به صورتی از بانک خارج نمای یا دستور عدم پرداخت وجه چک را بدهد و نیز نباید چک را به صورتی تنظیم نماید که بانک به عللی از قبیل عدم مطابقت امضاء یا قلم‌خوردگی در متن چک یا اختلاف در مندرجات چک و امثال آن از پرداخت وجه چک خودداری نماید. هر‌گاه در متن چک شرطی برای پرداخت ذکر شده باشد بانک به آن شرط ترتیب اثر نخواهد داد در این صورت چک بلامحل محسوب و  قابل تعقیب حقوقی و کیفری می باشد.

 

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

اظهارنامه وجه چک بلامحل و خسارت وارده

مشخصات و اقامتگاه اظهارکننده موضوع اظهارنامه مشخصات و اقامتگاه مخاطب
مخاطب محترم………….

با سلام

همان‌طوری ‌که مستحضرید:

۱. از بابت اجناس ………؛ که در اختیار جنابعالی قرار دادم بابت پرداخت وجه اجناس دریافتی چکی به شماره ………. به تاریخ ………. به مبلغ ………. ریال در عهده بانک ………. شعبه ………. به اینجانب تسلیم نموده‌اید.

۲. مراجعه به بانک محال‌علیه چک فوق‌الاشاره به دلیل عدم موجودی مواجه با گواهی عدم پرداخت گردیده است.

۳. از جنابعالی تقاضای دارم ظرف ۱۵ روز از تاریخ ابلاغ این اظهارنامه وجه چک بلامحل و خسارت وارده آن را پرداخت نمایید در صورت عدم پرداخت طبق مقررات قانونی اقدام به وصول وجه چک خواهم نمود.

با تشکر

امضاء- تاریخ

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند