نمونه شکوائیه صدور تصدیق‌نامه برخلاف واقع

صدور تصدیق نامه خلاف واقع با جعل گواهی پزشکی متفاوت است.در جعل شخصی که به گواهی پزشک دسترسی ندارد به قصد تقلب اقدام به نوشتن و ساختن مطلب مینماید ولی در تصدیق نامه خلاف واقع هیچ گونه جعل مادی یا مفادی در نوشته موجود نیست بلکه گزارش پزشک صرفا حاوی اطلاعات دروغ و تنها گزارش خلاف واقع می باشدو اگر صرف ارائه اطلاعات دروغ باعث جرم سنگین جعل نمی شود.هر گاه طبیب تصدیق‌نامه بر خلاف واقع درباره شخصی برای معافیت از خدمت در ادارات رسمی یا نظام وظیفه یا برای تقدیم به مراجع‌قضائی بدهد به حبس از شش ماه تا دو سال یا به سه تا دوازده میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد.نکته ای که در تبصره ماده وجود دارد این است که در صورتی که طبیب در مقابل دریافت وجه یا مال این کار را انجام بدهد به مجازات رشوه گیرنده محکوم میشود نه مجازات تصدیق نامه خلاف واقع.لازم به ذکر است که صدور گواهی خلاف واقع تندرستی برای ازدواج قانون خاص لزوم ارائه گواهی نامه به پزشک قبل وقوع ازدواج دارد که در آن امده است که:هر پزشکی که بر خلاف واقع گواهی تندرستی به نامزد بدهد یا بدون جهت از روی غرض از دادن گواهی نامه خودداری نماید ،به حبس از شش ماه تا دوسال محکوم خواهد شد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه صدور تصدیق‌نامه برخلاف واقع

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: صدور تصدیق‌نامه برخلاف واقع

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ کارمند این اداره (ثبت اسناد و املاک) برای تغییر شغل خود در اداره صدرالذکر گواهی از مشتکی‌عنه به اداره ارائه نموده است که حکایت از بیمار … کارمند این اداره دارد که با معرفی نامبرده به پزشکی قانونی و هیئت‌های پزشکی متوجه شده‌ایم که مشتکی‌عنه تصدیق‌نامه خلاف واقع صادر نموده است. حال با عنایت به مطالب معنونه و با استناد به ماده ۵۳۴ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی متمنی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
3 نظرات
  1. مسلم می گوید

    سلام.در خصوص گزارش خلاف واقع کارشناس نیروی انتطامی نیاز به مشاوره دارم.ممنونم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام در سامانه وکیل تاپ سوال را انلاین طرح کنید.

  2. ناشناس می گوید

    سلام. در خصوص ماده ۳۷ قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری، منظور از کلمه سوء نیت موجود در ماده صرف قصد برای صدور نظریه کارشناسی خلاف واقع است یا اینکه منظور از سوء نیت در ماده انگیزه سوء کارشناس است؟

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند