اظهارنامه خریدار ملک به تنظیم سند رسمی انتقال حقوق اعیانی

اعیان به معنی کلیه مستحدثاتیست که روی زمین ساخته شده است. اصولا مالک عرضه و اعیان در یک نفر جمع شده است اما تفریق آن دو نیز ممکن است. هر زمانی که مالک اعیانی به اشخاص دیگر، اجازه بنا کردن اعیان در آن ملک را بدهد، شخص مزبور مالک اعیانی محسوب می شود و میتواند نسبت به ثبت این مالکین در اداره ثبت اقدام نماید. در صورتی که اعیانی ملک، قبلاً به صورت رسمی ثبت شده باشد و مالک، اعیانی آن را طی قرارداد عادی به دیگری واگذار کند، در صورت عدم حضور مالک اعیانی و خودداری او از انتقال رسمی اعیانی، انتقال گیرنده می تواند، دادخواست الزام مالک اعیانی به تنظیم سند رسمی اعیانی را مطرح کند.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

اظهارنامه خریدار ملک به تنظیم سند رسمی انتقال حقوق اعیانی

 

مشخصات و اقامتگاه اظهارکننده موضوع اظهارنامه مشخصات و اقامتگاه مخاطب
مخاطب محترم

با سلام

احتراماً، همان‌طوری ‌که مستحضرید:

۱. به‌موجب سند عادی مورخ ………. تمامی حقوق اعیانی را به اینجانب ………. انتقال قطعی داده‌اید.

۲. جنابعالی سال گذشته ………. اقدام به تفکیک غیر ثبتی بقیه اراضی و واگذاری حقوق به اشخاص دیگر در قبال اخذ منافع قابل توجه نموده‌اید.

۳. نظر به اینکه اعمال حضرت‌عالی با حقوق واگذاری اینجانب در تعارض بوده، برای این‌که این اقدامات در جهت تضییع حق اینجانب نباشند از حضرت‌عالی تقاضای تنظیم سند رسمی انتقال حقوق اعیانی را دارم.

۴. در صورتی‌ که جنابعالی ظرف ۱۰ روز از تاریخ رؤیت این اظهارنامه نسبت به تنظیم سند رسمی اقدام ننمایید، مجبور به پیگیری این موضوع از طریق مراجع ذی‌صلاح قضائی خواهم بود.

با تشکر

امضاء- تاریخ

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند