اظهارنامه خریدار به فروشنده مبنی بر منع نقل‌وانتقال پلاک ثبتی

یکی از طرق رسمی برای ابلاغ اظهارات راجع‌به حقوق ناشی از معاملات و تعهدات اشخاص نسبت به یکدیگر خواه مشعر بر تسلیم چیزی باشد یا نباشد اظهارنامه است. اظهارنامه یا وسیله‌ای برای مطالبه حق از دیگری است یا اظهارنامه وسیله‌ای برای ابلاغ اظهارات راجع‌ به معاملات و تعهدات است یااظهارنامه وسیله‌ای برای تسلیم اموال یا اسناد و… می‌باشد. هرچند مطابق ماده ۱۵۶ قانون آیین دادرسی مدنی جدید مطالبه حق به‌وسیله اظهارنامه مقید به «قبل از تقدیم دادخواست» می‌باشد، ولی مفهوم این جمله این نیست که بعد از تقدیم دادخواست نمی‌توان اظهارنامه فرستاد. بنابراین مطالبه حق از طریق اظهارنامه و استفاده از اظهارنامه برای اعلام اظهارات راجع‌به قراردادها یا اظهارنامه مشعر بر تسلیم مال محدود به زمان خاصی نمی‌باشد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

اظهارنامه خریدار به فروشنده مبنی بر منع نقل‌وانتقال پلاک ثبتی

مشخصات و اقامتگاه اظهارکننده موضوع اظهارنامه مشخصات و اقامتگاه مخاطب
مخاطب محترم

با سلام،

احتراماً، همان‌طوری ‌که مستحضرید:

۱. اینجانب ………. دو دانگ از پلاک ثبتی ………. مرقوم را به مبلغ ………. ریال از جنابعالی خریداری نمودم مبلغ ………. ریال از ثمن پرداخت گردیده و پرداخت مابقی ثمن موکول به آماده شدن مدارک انتقال گردیده است.

۲. نظر بر این‌که حضرت‌عالی از تدارک مفاصل حساب‌های دارای و شهرداری برای انتقال رسمی سند مورد معامله عملاً خودداری می‌نماید از تاریخ ابلاغ اظهارنامه به مدت ۱۰ روز فرصت دارید، با انجام تدارکات اولیه با حضور در دفترخانه اسناد رسمی شماره ………. به جهت انتقال رسمی سند مورد معامله انجام دهید، در غیر این صورت از طریق محاکم قضائی عدم انجام تعهد شما مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

با تشکر

امضاء- تاریخ

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند