اظهارنامه خریدار ملک به تنظیم سند رسمی + وجه التزام

مبایعه نامه یا همان بیع نامه و قولنامه هرچند از لحاظ معنا با یکدیگر متفاوتند بیع نامه مفید عقد بیع با تمام خصوصیات آن می باشد واشخاص را ملزم به انجام تعهدات مندرج در آن خواهد کرد. لکن قولنامه زمانی طرح می شود که شرایط فراهم نیست وافراد یک قرارداد عادی تنظیم میکنند که در آن متعهد میشوند در زمان تعیین شده قرارداد را انجام بدهند. لکن عرف و رویه این دو را تفکیک نکرده و در هر صورت می توان شخص را ملزم به تنظیم سند رسمی کرد. وجه التزام مبلغی تعیین شده و مشخص است که طرفین در قرارداد معین میکنند در صورت عدم انجام تهعد پرداخت شود. وجه التزام با ضرر و زیان انجام ندادن تهعد متفاوت است. دادگاه فقط باید به مبلغ مورد توافق رای بدهد.

 

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

اظهارنامه خریدار ملک به تنظیم سند رسمی انتقال و مطالبه وجه التزام

مشخصات و اقامتگاه اظهارکننده موضوع اظهارنامه مشخصات و اقامتگاه مخاطب
مخاطب محترم

با سلام

احتراماً، همان‌طوری ‌که مستحضرید:

۱. به‌موجب قولنامه عادی مورخ ………. سه دانگ یک باب مغازه واقع در ………. به اینجانب ………. فروخته‌اید، اخیراً که قیمت ملک ترقی کرده با وجود مذاکرات مکرر حاضر به تنظیم سند و دریافت مابقی ثمن معامله نیستید.

۲. طبق بند ………. شرایط ضمن‌العقد جنابعالی ملتزم شده‌اید که در دفترخانه اسناد رسمی شماره ………. سند تنظیم نماید و هم‌اکنون از انجام این تعهد امتناع ورزیده‌اید.

۳. از تاریخ ابلاغ اظهارنامه به شما رسماً اعلام می‌نمایم ظرف ۱۰ روز با حضور در دفتر اسناد رسمی شماره ………. نسبت به تنظیم سند رسمی سه دانگ مشاع از شش‌دانگ یک باب منزل اقدام فرمایید و در صورت تخلف از انجام این تعهد ضمن مراجعه به محاکم قضائی علاوه بر الزام شما جهت تنظیم سند و انتقال مورد معامله مبلغ ………. ریال وجه التزام عدول از معامله مندرج در قولنامه را اقدام خواهم نمود.

 

با تشکر

امضاء- تاریخ

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
7 نظرات
  1. پریسا حسینی می گوید

    با سلام بنده یک واحد از اپارتمان ده واحدی را در زمانی که نیمه کاره بود پیش خرید کردم که در قولنامه ۱۳۵متر بنا و۳۰متر حیا طخلوت داره که در سند به عنوان متراژ خونه نیومد

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام بایستی تقاضای اصلاح سند ثبتی انجام دهید

  2. خطیب زاده می گوید

    با سلام ملکی فروختم داخل قولنامه بنگاه زمان تنظیم سند رو برج ۳ سال۱۴۰۰ قید کرده ولی در پی نوشت ذکر شده چنانچه زودتر اماده شده یکماه زودتر بهشون اطلاع بدیم ولی الان میگن من زودتر نمیتونم بیام چکار باید کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام هر دوطرف قرارداد براساس نوشته های شما باید یا برج دو و یا برج سه سال ۱۴۰۰ آماده پرداخت ثمن و تحویل مبیع گردند زودتر از این موعد ممکن نیست.

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام هر دوطرف قرارداد براساس نوشته های شما باید یا برج دو و یا برج سه سال ۱۴۰۰ آماده پرداخت ثمن و تحویل مبیع گردند زودتر از این موعد ممکن نیست.

  3. بهار می گوید

    با سلام . یک اپارتمان را دو سال پیش خریداری کردم .امروز که تاریخ حضور در محضر بوده بعد از دو سال فروشندگان نیومدن . منم عدم حضور از محضر گرفتم . چون سه نفر شریک هستند آیا باید اظهار نامه جدا جدا بفرسم ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله اظهار نامه جدا ارسال شود به هرکدام.

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند