نمونه شکوائیه دفن جنازه بدون رعایت نظامات مربوط به دفن اموات

عدم رعایت نظامات در دفن اموات با رعایت مقررات شرعی و یا بدون آن باز موجب تحقق جرم است. جرم نبش قبر جرمی مقید است، بدین معنی که باید قبر شکافته شود و جسد دفن شده درآن آشکار گردد. هر کس بدون رعایت نظامات مربوط به دفن اموات جنازه‌ای را دفن کند یا سبب دفن آن شود یا آن را مخفی نماید به جزای نقدی از‌یکصد هزار تا یک میلیون ریال محکوم خواهد شد. مخفی کردن و دفن مقتول نیز در ماده ۶۳۶ جرم انگاری شده است. هر کس جسد مقتولی را با علم به قتل مخفی کند یا قبل از اینکه به اشخاصی که قانونا مامور کشف و تعقیب جرایم هستند خبر دهد آن‌را دفن نماید به حبس از سه ماه و یک روز تا یک سال محکوم خواهد شد.چنانچه مخفی کننده جسد خود قاتل باشد، موضوع مشمول تعدد مادی است.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه دفن جنازه بدون رعایت نظامات مربوط به دفن اموات

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: دفن جنازه بدون رعایت نظامات مربوط به دفن اموات

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ مقارن ساعت ۱۶ بعدازظهر مورخ … مشتکی‌عنه پس از تصادف با یک دستگاه خودرو پژو به شماره پلاک … و کشته شدن یکی از سرنشینان آن بدون رعایت نظامات مربوط به دفن اموات، شخص فوت شده را دفن نموده است. بناء علی‌هذا با عنایت به شرح موضوع و با استناد به ماده ۶۳۵ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی مستدعی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
2 نظرات
  1. معصومه می گوید

    سلام وقت بخیر
    مادرم مدت یکسال تحت مراقبت یکی ازبرادرانم وهمسرش بوده که به ما۷خواهروبرادراجازه دیداربااورانداده(بدلیل مسایل خانوادگی)الان ۱روزاست که متوجه شده ایم مادرمان فوت کرده البته ۳روزپیش واین برادربه ماچیزی نگفته وخودش اورابه خاک سپرده است بدون اطلاع همه مامیخوام بدانم این کاراوچه حکم قانونی دارد؟ایامیشودازاوشکایت کرد؟واگراینگونه باشدمجازات اوچیست؟باتشکرازشما

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر ایشان مرتکب جرمی نشده اند . بسیاری از مسائل مذموم اخلاقی جرم انگاری نشده است

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند