نمونه شکوائیه شکستن پلمپ

 هر گاه محلی یا چیزی بر حسب امر مقامات صالح رسمی مهر یا پلمپ شده باشد و کسی عالماً و عامداً آن‌ها را بشکند یا محو نماید یا‌عملی مرتکب شود که در حکم محو یا شکستن پلمب تلقی شود مرتکب به حبس از سه ماه تا دو سال محکوم خواهد شد. در صورتی که مستحفظ آن مرتکب شده باشد به حبس از یک تا دو سال محکوم ‌می‌شود و اگر ارتکاب به واسطه اهمال مستحفظ واقع گردد مجازات مستحفظ یک تا شش ماه حبس یا حداکثر (۷۴) ضرب شلاق خواهد بود.

شکستن مهر یا پلمپ عملی جدای از ورود به محل پلمپ شده می باشد. منظور ماده از “عملی مرتکب شود که درحکم محو یا شکستن است” این می باشد که شخص با اعمالی از قبیل احراق،تخریب یا وارد شدن به محل پلمپ شده از طریق دیگری غیر از شکستن می باشد. مالی که توقیف شده است حکم پلمپ را ندارد که دخالت در آن شامل شکستن پلمپ شود.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه شکستن پلمپ

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: شکستن پلمپ

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ در پی پلمپ تعاونی شماره … ترمینال شهرستان … به علت عدم رفع نقص فنی اتوبوس مسافربری به شماره پلاک … که متعلق به مشتکی‌عنه (صاحب تعاونی) می‌باشد، نامبرده عالماً و عامداً نسبت به شکستن پلمپی که توسط مقامات صالح رسمی به درب تعاونی صدرالذکر زده شده بود اقدام نموده است. حال نظر به اینکه عمل مشارالیه از مصادیق بارز جرم شکستن پلمپ می‌باشد؛ فلذا با استناد به ماده ۵۴۳ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی متمنی می‌باشد.

 با تجدید احترام

امضاء شاکی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
3 نظرات
  1. رقیه حسن خانی می گوید

    با درود برشما ملکی از نادر به ارث رسیده وسه نفراز وراث بدون اطلاع من وبقیه اقدام به فروش سهم الارث خود بدون در نظر گرفتن وصیت نامه (یک سوم ملک )کردن ومن بعنوان یکی از وراث ووصی مادر اقدام به شکایت ودرخواست پلمپ ملک را دادم وملک با رای دادگاه وبا حضور نماینده دادستانی ومراجع ذی صلاح پلمپ شد اما یکساعت بعد خریداروشخصی دیگر پلمپ شکسته شد با صورتجلسه پلیس۱۱۰وتایید جرم وتاییدودخواست پیگیری از دادسرا را سرپرست شورا امضا کرده است
    میشه خواهش کنم بفرمایید چگونه وبا جه عنوان ومتنی بایداقدام کنم تا در این پروسه دچار مشکل نشوم؟؟
    🙏🙏🙏

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانیدبا تماس از سامانه وکیل تاپ جهت تنظیم شکواییه اقدام نماییدشماره تماس ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰.

  2. الیاس می گوید

    نحوه نوشتن نامه به دادستان جهت رفع پلمپ آسانسور ومهلت جهت رفع عیب ها

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند