دادخواست توقیف اموال و تأمین خواسته مبنی بر انجام تعهد

هنگامی که حقی ضایع می شود یا مورد انکار واقع می شود خواهان برای بازگرداندن حقوق از دست رفته باید طرح دعوی کند لذا پروسه طرح دعوی تا صدور حکم و صدور اجراییه بسیار زمان بر است و خواهان اگر دادخواست تامین خواسته مطرح نکند اگر محق شناخته شود نیز ممکن است خواسته به دیگری منتقل شده باشد لذا پیش بینی قانون گذار برای حفظ حقوق خواهان تامین خواسته است که خواهان می تواند خواسته را در حاشیه امنیت قرار داده و از انتقال و مخفی شدنش توسط خوانده جلوگیری کند.دادخواست تامین خواسته هم می تواند قبل از دعوی اصلی مطرح شود هم همزمان با دعوی اصلی هم تا قبل از پایان یافتن جریان دادرسی.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه دادخواست توقیف اموال و تأمین خواسته مبنی بر انجام تعهد

 

مشخصات طرفین نام نام خانوادگی نام پدر شغل اقامت- شهر- خیابان- کوچه- شماره- پلاک
خواهان
خوانده
وکیل یا نماینده
تعیین خواسته الزام به انجام تعهد در پرداخت بدهی به میزان………. ریال به انضمام کلیه خسارات قانونی با قرار تأمین خواسته
دلایل و منضمات کپی مصدق ۱. قرارداد با خوانده، ۲. استعلام از……….
ریاست محترم شورای حل اختلاف……….

با سلام، احتراماً به استحضار می‌رساند:

اینجانب به نشانی مذکور برابر قرارداد مورخ……….، ………. دانگ………. باب مغازه واقع در نشانی………. را از خوانده/ خواندگان خریداری نموده و بهای آن نیز کلاً تأدیه و پرداخت‌شده است. متأسفانه علی‌رغم ایفای تعهداتم به‌عنوان خریدار، متأسفانه خوانده مذکور از اجرای کامل مفاد قرارداد امتناع نموده و همچنان بدهی‌های خود را در حق………. پرداخت نمی‌نماید. نظر به اینکه عدم پرداخت بدهی‌های………. موجب بروز مشکلات متعددی می‌گردد. فلذا به استناد مواد ۱۰، ۲۱۹, ۲۲۰ ۲۲۱ و ۱۳۰۱ قانون مدنی حکم به محکومیت خوانده/ خواندگان به پرداخت بدهی خود در حق………. به انضمام کلیه خسارات و هزینه دادرسی مورد استدعاست. بدواً وفق ماده ۱۰۸ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی صدور قرار تأمین خواسته و اجرای فوری آن حسب ماده ۱۱۷ همین قانون تقاضا می‌شود.

 

محل امضاء- مهر- انگشت

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
2 نظرات
  1. مجید ناصریفر می گوید

    سلام چندماه پیش خودرویی افروخته ام بناچار بدلیل عدم مراجعه جهت تسویه حساب تنظیم سند ناچارا فرم فک پلاک راهنمایی درخواست نمودم تاکنون اقدامی صورت نگرفته چگونه خودرو رو توقیف نمایم؟ممنون

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام اول با اظهار نامه به ایشان اطلاع بدهید

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند