نمونه شکوائیه زنای محصن و محصنه

زنا عبارت است از جماع مرد و زنی که علقه زوجیت بین آنها نبوده و از موارد وطی به شبهه نیز نباشد.

  • تبصره۱ -جماع با دخول اندام تناسلی مرد به اندازه ختنه گاه در قُبُل یا دُبُر زن محقق می شود.
  • تبصره۲ -هرگاه طرفین یا یکی از آنها نابالغ باشد، زنا محقق است لکن نابالغ مجازات نمی شود و حسب مورد به اقدامات تأمینی و تربیتی مقرر در کتاب اول این قانون محکوم می گردد.

مجازات زنا باتوجه به حالت آن فرق میکند زنای مرد محصن با زن محصنه سنگسار دارد. احصان مرد عبارت است از آنکه داراي همسر دائمی و بالغ باشد و در حالی که بالغ و عاقل بوده از طریق قُبُل با وي در حال بلوغ جماع کرده باشد وهر وقت بخواهد امکان جماع از طریق قُبُل را با وي داشته باشد.احصان زن عبارت است از آنکه داراي همسر دائمی و بالغ باشد ودر حالی که بالغ و عاقل بوده، با او از طریق قُبُل جماع کرده باشد و امکان جماع ازطریق قُبُل را با شوهر داشته باشد.مجازات زنای به عنف اعدام است و در صورتی که نه به عنف باشد نه طرفین حالت احسان داشته باشند زنای ساده محقق است که مجازات آن صد ضربه شلاق است.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه زنای محصن و محصنه

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: زنای محصن و محصنه

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ اینجانب با مشتکی‌عنه ردیف اول خانم … به‌موجب سند ازدواج شماره … دفترخانه شماره … شهرستان … عقد ازدواج دائم منعقد کرده‌ایم و نامبرده همسر قانونی و شرعی اینجانب می‌باشد. مشتکی‌عنه ردیف دوم آقای … مرتکب زنا با همسر اینجانب شده است با این توضیح که بنده در مورخ … اول صبح به قصد حضور در محل کارم منزل را ترک کردم در نیمه‌های را متوجه شدم که تلفن همراه خود را جا گذاشته‌ام و برای برداشتن تلفن به منزل بازگشتم و با این تصور که همسرم خواب هستند کلید انداختم؛ اما همان لحظه صدای جیغ همسر خود را شنیدم و کمی مشکوک شدم و در را که باز کردم همسر خود را در حال زنا با یکی از اهالی ساختمان مشاهده نمودم. شایان ذکر است که مشتکی‌عنه ردیف دوم دارای همسر دائمی می‌باشد. حال نظر به‌مراتب یاد شده و با استناد به ماده ۲۲۵ قانون مجازات اسلامی تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبردگان را از محضر عالی مستدعی می‌باشد.

با تجدید احترام

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
2 نظرات
  1. عباس وحدت می گوید

    اگه مردی زن خود را با مردی در حال جماع مشاهده کند و چهار مامور نیروی انتظامی ویک نفر شخصی هم شهادت هم بستر شدن ان دو را شهادت بدهند بهترین شکایتی که میتوان کرد چه میتواند باشد..

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام
      زنای زن شوهردار از جمله موارد زنای محصنه می باشد، شما می توانید جهت طرح شکایت کیفری با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا وکلای متخصص ما در این زمینه شما را راهنمایی نمایند. موفق باشید.

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند