دانلود متن خام نمونه شکوائیه سقط جنین

هر کس عالماً عامداً به واسطه ضرب یا اذیت و آزار زن حامله، موجب سقط جنین وی شود، علاوه بر پرداخت دیه یا قصاص حسب ‌مورد به حبس از یک تا سه سال محکوم خواهد شد.این ماده عام است و شامل طبیبان نمی باشد. هرگاه طبیب ماما یا دارو فروش شخاصی که به عنوان طبابت یا مامایی یا جراحی یا داروفروشی اقدام میکنند وسایل سقط جنین ‌فراهم سازند و یا مباشرت به اسقاط جنین نمایند به حبس از دو تا پنج سال محکوم خواهند شد و حکم به پرداخت دیه مطابق مقررات مربوط صورت‌خواهد پذیرفت.نکته ای که در این ماده وجود دارد این است که در سقط جنین فرقی میانحمل مشروع یا نامشروع وجود ندارد و هر دو یک دیه دارند. نکته دیگر اینکه این ماده مجازات مباشرت در سقط جنین و معاونت آن مانند تهیه وسائل هر دو را مشمول عنوان سقط جنین دانسته است.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه سقط جنین

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: سقط جنین

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ مشتکی‌عنه ردیف اول همسر اینجانب می‌باشد که مدت ۳ ماه است که باردار بوده است. همسرم با مراجعه به مشتکی‌عنه ردیف دوم که طبیب می‌باشد نامبرده ضمن فراهم نمودن وسایل، مباشرت به سقط جنین نموده است؛ فلذا با تقدیم این شکوائیه مستنداً به ماده ۶۲۴ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبردگان را از محضر عالی مستدعی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند