چند روش متداول کلاهبرداری در سایت دیوار و نحوه گزارش و شکایت از دیوار

 امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وجود اینترنت بیشتر بیزنس های مردم از طریق اینترنت و سایت های مختلف انجام می گیرد. این سبک از خرید به همراه مزیت هایی که دارد، مشکلاتی را بوجود آورده که لازم است افرادی که از این طریق خرید و فروش انجام می دهند با روش های مختلف کلاهبرداری و مشکلات آن آگاه شوند تا از عواقب موجود در این زمینه، پیشگیری نمایند.

کلاهبرداری اینترنتی به عنوان یکی از تهدیدهای امنیتی در فضای مجازی رو به افزایش است. افرادی که به تازگی به دنیای اینترنت و فناوری‌های اطلاعاتی وارد شده‌اند، ممکن است به این تهدیدات آگاهی کمی داشته باشند. در این مطلب از وکیل آنلاین به شیوه‌ها، راهکارها و نکات مهم مربوط به کلاهبرداری اینترنتی  پرداخته خواهد شد.

یکی از سایت های معروف در ایران برای خرید و فروش سایت دیوار است. در این بخش در خصوص نحوه ی ارتکاب جرایم خریداران و فروشندگان  و کلاهبرداری در سایت دیوار و نحوه شکایت و گزارش٬ توضیحانی ارائه می شود.

کلاهبرداری در سایت دیوار
معرفی کلاهبرداری در سایت دیوار

کلاهبرداری اینترنتی و کلاهبرداری سنتی

در  سنتی جرم توسل به وسایل متقلبانه و مانورهای متقلبانه و اغفال مالباخته جهت تسلیم مال صورت می‌ گیرد و به لحاظ لزوم فریب خوردن قربانی جرم نشان می‌ دهد این جرم تنها علیه یک انسان قابل‌ تصور است و با فریب ماشین این جرم محقق نمی‌ شود لیکن در کلاهبرداری رایانه‌ای امکان فریب ماشین‌ها و سیستم‌های پردازش خودکار جداگانه و با انسان توأمان متصور است.

 در نوع سنتی به لحاظ اغفال قربانی لزوم روبرو شدن با بزه دیده و حضور فیزیکی در نزد وی وجود دارد لیکن در کلاهبرداری رایانه‌ای سوءاستفاده از داده‌های برنامه‌ها و سیستم‌های رایانه‌ای از راه دور صورت می‌ گیرد و اغلب کلاهبردار و قربانی باهم روبرو نمی‌ گردند.

 در کلاهبرداری در سایت دیوار٬ از طریق اینترنت و کلاهبرداری اینترنتی، هر دو اتفاق می افتد که کلاهبرداری از طریق اینترنت همان کلاهبرداری سنتی است که از طریق اینترنت صورت می گیرد و در واقع همان روش های کلاهبرداری سنتی اعمال می شود.

کلاهبرداری در سایت دیوار

برای پیشگیری از به دام افتادن کلاهبرداران از طریق اینترنت، لازم است که با روش های آن ها آشنا شد. این روش ها انواع مختلفی دارد که به بخشی از آن در این بخش پرداخته می شود.همچنین برای اطلاع بیشتر می‌توانید مشاوره آنلاین حقوقی داشته باشید.

در این روش فرد خریدار عکسی از فیش جعلی واریز را به صورت فتوشاپ درست کرده و برای فروشنده ارسال می کند. فروشنده اگر اس ام اس بانک فعالی نداشته باشد؛ کالا را برای خریدار ارسال می کند ولی هیچگاه پول به حساب  فرد نمی آید.به همین دلیل به فروشندگان توصیه می شود که قبل از ارسال کالا برای خریدار تنها به عکس فیش اکتفا نکنند و حتما حساب خود را چک کرده و اس ام اس بانک خود را فعال نمایند.

  • جعل اطلاعات

فروشنده اطلاعات بانکی فرد دیگری را جعل می‌ کند و از آن طریق دست به کلاهبرداری می‌ زند. شاید ماجرای مردی که با این شیوه، آبگرمکنی که اصلا وجود نداشت را به چندین و چند نفر فروخته بود،‌ شنیده باشید.شیوه کار کلاهبردار این پرونده به این شکل بود که او تصمیم می‌گرفت وسیله‌ای را برای خود به قیمت ۳۰۰ هزار تومان بخرد.

شماره کارت فروشنده و مشخصاتش را می‌ گرفت. از آن طرف یک کالا با همین قیمت برای فروش قرار می‌ داد و به جای اطلاعات خودش از اطلاعات بانکی هویتی آن فردی که قصد خرید از او را داشت استفاده می‌‎ کرد.با این شیوه فردی که قصد خرید آبگرمکن را داشت، پول را برای فردی واریز می‌ کرد که کلاهبردار می‌ خواست از او خرید کند. در این مواقع معمولا خط تلفن هم به نام شخص نیست و زمان زیادی باید صرف یافتن این فرد شود.

جعل اطلاعات توسط افراد سودجو
جعل اطلاعات فرد
  • واریز دروغین  از طریق شبا یا ساتنا

همانطور که مطلع هستند خرید در مبالغ بالا از طریق کارت به کارت امکان پذیر نمی باشد. لذا در این صورت خریداران و فروشندگان از طریق شبا یا ساتنا جابجایی پول را انجام می دهند که این کار مانند کارت به کارت سریعا پول را منتقل نمی کند و زمان بر است.

در یکی از موارد کلاهبرداری در سایت دیوار، فروشنده گوشی به مبلغ ۱۰ میلیون تومان را را به خریدار تحویل داده بود و خریدار اظهار داشت که که پول را از طریق ساتنا منتق نموده که جند ساعتی تا پول وارد حساب شود زمان بر است.از همین رو موبایل را از فروشنده تحویل گرفته و پول هیچ وقت به حساب فروشنده واریز نشد. به همین دلیل فروشندگان حتما ابتدا از واریز کامل پول اطمینان حاصل کنند سپس کالا را به خریدار تحویل دهند.

  • کارشناس جعلی ماشین

کلاهبرداران معمولا خودشان را در حیطه کاری که انجام می‌ دهند، کاملا به روز نگه می‌ دارند.از آن‌ جایی که عموما افراد برای خرید ماشین حتما از نظر کارشناس استفاده می‌کنند، این روزها کارشناسان جعلی و قلابی هم وارد بازار خرید و فروش ماشین شده‌اند.شیوه‌ کارشان هم این است که معمولا وارد معامله می‌شوند و با جا زدن خودشان به جای کارشناس، تمام عیب و نقص‌های ماشین را انکار می‌ کنند.

  • دریافت بیعانه و عدم پاسخگویی

یکی دیگر از شیوه ها که به نظر هم معقول می آید دریافت بیعانه در خرید اینترنتی است. اما این روش رایج مشکلاتی را به همرا دارد. زیرا در این روش شما در سایت دیوار تنها عکس یک کالا را دیده و از سلامت آن بی اطلاع هستید.از این رو، ریسک کرده و مبلغی را بیعانی می دهید، آن هم بدون این که کالا را دیده یا سالم بودنش را تست کرده باشید.

در این موارد ممکن است فروشنده از افراد مختلف بیعانه بگیرد و بعد از دریافت پولی که مدنظرش است، گوشی تلفنش را خاموش کند.

 

  • کلاهبرداری  از طریق سایت
    کلاهبرداری از طریق سایت به وسیله افراد سودجو

    ارائه تصاویر غیر واقعی از کالا

آن چه منجر به ترغیب شما برای خرید کالا از این سایت ها می شود تصاویر با کیفیت و زیبای آن ها هستند. این در صورتی است که در برخی موارد عکس ها ساختگی هستند.این که فردی عکس کالایی را در سایت می‌گذارد، خریدار به استناد عکس آن را می‌خرد اما در نهایت زمانی که کالای مورد نظرش را دریافت می‌کند، متوجه می‌ شود چیزی که سفارش داده با چیزی که دریافت کرده زمین تا آسمان فرق دارد.

لذا اعتماد تنها از طریق عکسی که می تواند دروغ و ساختگی باشد ریسک بالایی دارد و  امکان کلاهبرداری در سایت دیوار به وجود می‌آید و توصیه نمی شود. از فروشنده بخواهید تا عکس هایی در زوایای مختلف از کالا برای شما ارسال کند و ترجیحا جنس را حضوری ببینید.

  • خفت گیری در زمان رویارویی حضوری

متاسفانه گاهی قضیه ی خرید اینترنتی تنها به از دست دادن مال ختم نمی شود و مشکلات دیگری نیز ایجاد می کند. یکی از این مشکلات خفت گیری است.شاید دور از ذهن به نظر برسد اما گاه ممکن است فرد خریدار یا فروشنده در حین تحویل کالا یا ارائه پول دست به خفت گیری بزند.

تنظیم قرار ملاقات با افراد در مکان‌های خلوت و خفت گیری نیز از مواردی است که باید درباره ی آن هشدار داده. به همین دلیل، مناسب است که قرار ها در مکان های عمومی و در جایی که جمعیت از آنجا تردد می کند صورت گیرد.لذا از حضور در مکان های خلوت و یا راه دادن به منزل خود اجتناب نمایید.

نکات مهم در خرید های اینترنتی

این خرید ها به عنوان یک روش راحت و مدرن برای خرید کالاها و خدمات در دنیای امروز بسیار متداول شده است. اما برای اطمینان از انجام خریدهای امن و مطمئن، باید به نکات مهم زیر توجه کنید:

  • در معاملات با هزینه هنگفت تا حد ممکن خرید و فروش را غیر حضوری انجام ندهید. اجناس را حضوری، پس از بازدید و چک کردن بخرید و پولش را ترجیحا نقد بپردازید یا همان لحظه کارت به کارت کنید.
  • اطلاعات بانکی خود را به هیچ وجه در اختیار خریدار یا فروشنده قرار ندهید.
  • معامله را به دیگران واگذار نکنید. یکی از کلاهبرداری‌های انجام شده در سایت دیوار توسط افرادی انجام می‌شود که درخواست رساندن وسیله با پیک را دارند و می‌ گویند پول را به صورت نقدی به پیک پرداخت می‌کنند. اما فروشنده، به پیک می‌ گوید خریدار پول را کارت به کارت کرده است و تنها جنس را تحویل دهد. این در صورتی است که پولی به فروشنده پرداخت نشده و پیک محصول را تحویل می‌ دهد.
نکات مهم در خرید های اینترنتی
معرفی نکات مهم در خرید های اینترنتی

نحوه شکایت از دیوار

مشکلاتی اعم از عدم دریافت محصول پس از واریز وجه، عدم تناسب محصول با عکس آن و وجود ایراد در محصول از مهم‌ترین ایرادهای معامله در سایت دیوار است.در سایت دیوار جز گزارش دادن آگهی کاری از دست شما بر نمی‌ آید و مسئولان دیوار عملا پاسخگوی شما نخواهند بود.باید از طریق راه های قانونی اقدام کنید.

شکایت کیفری یا حقوقی راهی است که ممکن است دست شما را به پول از دست رفته کلاهبرداری در سایت دیوار برساند. شکایت‌ های حقوقی و شکایت از کلاهبرداری اینترنتی در دادگاه انجام می‌ شود و شکایت‌های کیفری را می‌ توانید در دادسراهای محل سکونت خود نیز ثبت کنید.البته به یاد داشته باشید که اگر ارزش مال شما کم‌تر از ۲۰ میلیون تومان است، برای حل مشکل بایستی به شورای حل اختلاف مراجعه نمایید.

مدارک مورد نیاز برای شکایت از انجام معامله در سایت دیوار عبارتند از:

  • مشخصات فروشنده اعم از شماره تلفن، اسم و آدرس، البته در صورتی که این موارد در اختیار شما قرار دارد.
  • فاکتور وسیله معامله شده و رسید پول و پرینت فیش واریزی.
  • پرینت چت‌ها و پیام‌های رد و بدل شده میان خریدار و فروشنده.
  • پرینت عکس محصول که در آگهی وجود دارد.

نتیجه گیری

برای پیشگیری از کلاهبرداری در سایت دیوار و به دام افتادن کلاهبرداران از طریق اینترنت و ، لازم است که نکاتی را رعایت نمود. خرید و فروش غیر حضوری به هیچ عنوان انجام ندهید. اجناس را حضوری، پس از بازدید و چک کردن بخرید و پولش را ترجیحا نقد بپردازید یا همان لحظه کارت به کارت کنید. اطلاعات بانکی خود را اصلا در اختیار فروشنده قرار ندهید.

از روش های ایمن بانکی استفاده کنید و تنها به عکس فیش واریزی اکتفا نکنید و حساب خود را چک نمایید.نکته مهم دیگر اینکه از پرداخت بیعانه اکیدا خودداری نمایید. در صورتی که یک مشکل یا مسئله کلاهبرداری وجود داشته باشد، می‌ توان از یک وکیل کلاهبرداری برای حل پرونده کمک گرفت و جرم طرف مقابل را راحت‌ تر به اثبات رساند.

دانستن ماده‌های قانونی و یافتن دلیل‌های محکم و موثر در این زمینه اهمیت دارد. در این صورت برگرداندن یا به تصرف در آوردن مالی که توسط کلاهبردار برداشته شده است، امکان‌ پذیر خواهد بود. همچنین کلاهبردار ممکن است به جریمه نقدی یا بین ۱ تا ۷ سال زندان مجازات شود.

سوالات متداول

خیر، در چنین معاملاتی بهتر است از پول نقد یا کارت به کارت حضوری استفاده کنید.

بعد از برخورد با کلاهبرداری اینترنتی، مال‌باخته باید به دادسرای جرائم رایانه‌ای مراجعه کند. در دادسرا پرونده تشکیل و به جریان می‌ افتد و به پلیس فتا یا همان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات، ارجاع داده می‌ شود.

بر خلاف تصور عموم مردم، کلاهبرداری در صورتی تحقق می بابد که فرد متقلب از اعمال فریبکارانه و به اصطلاح مانور های متقلبانه استفاده کرده و در نتیجه این عمل اشخاص فریب خورده و مال خود را در اختیار کلاهبردار قرار دهند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۳ از ۵
از مجموع ۶ رای
29 نظرات
  1. وحید رضایی می گوید

    سلام من مغازه دارم و جنسی و به مشتری حضوری فروختم ولی ظاهراً به همین روش جعل اطلاعات که شما در بالا شرح دادید پول به حساب من واریز شده الان کسی که پول و واریز کرده رفته حساب منو بسته الان من باید چیکار کنم ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید رفع انسداد نمایید.

  2. مهسا می گوید

    سلام من جنسبو در دیوار فروختم قرار شد پست کنم برای ایشون ولی الان متوجه شدم که از چندتاوسیله ای که ایشون خواستن موجودی ندارم به شمارشونم زنگ میزنم که پولشوتو بهشون بدم اشتباهه و اگهیمو دوبارم گذاشتم بلکه شاید پیم بدن ولی ندادن ادرسشونم نیشابور هست چیکار باید بکنم مبلغی که واریز کردن هم۶۷۰تومن بوده ممکن هست برن شکایت کنن خودشونم بامن تماس نمیگیرن

    1. زینالی می گوید

      سلام: شما منتظر بمانید نیازی نیست کاری انجام دهید فقط می توانید از طریق پلیس فتا نسبت به پیدا کردن این فرد اقدام نمایید.

  3. یاسر صیادی می گوید

    سلام جناب من یه دوربین عکاسی از سایت دیوار پیدا کردم و خریدم منتها کارتن نداشت گفت تو اساس کشی گم شده ومن قبول کردم بعدا من هم تو سایت واسه فروش گذاشتم که پلیس آگاهی تماس گرفت و متوجه شدم این دوربین سرقتی بوده والان واسه من پرونده باز شده، آیا جرمی متوجه من هست ممنون

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید اثبات نمایید از مسروقه بودن بی اطلاع هستید در غیر این صورت به جرم خرید مال دزدی مجازات خواهید شد

  4. مهسا می گوید

    سلام من از سایت دیوار مرغ مینا پیداکردم وخریدم وچون گفت کیش زندگی میکنم پول واریز کنید تا ارسال کنم منم همونجور که توافق کردیم۶۰۰واریز کردم،پولمو خرد مینا هم نداد😡

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید توسط شماره حسابش که واریز کرده اید برید بانک بگویید اشتباهی واریز کردم و اصلا نگویید خرید داشتم اونوقت حساب طرف را می بندد و پول شما را از حسابش برداشت می کنند

  5. محمد می گوید

    با سلام بنظر من افراد کلاهبردار شیاد و هرکس که در دیوار تعهد ندارد و تقلب و تخلف انجام میدهد دیوار نباید با این افراد همکاری کند و افراد قابل شناسایی برای سایت دیوار هستند یک متخلف یا کلاهبردار یک یا دوبار میتواند کلاهبرداری کند که راحت از طرف دیوار قابل شناسایی است دیوار محترم لطفا افرادی که آگهی میدهند شماره ملی و شماره تلفن بنام شخص آگهی دهند باشد بعد از یک بار کلاهبرداری لطفا از قبول آگهی اجتناب کنید ضمنا کسانی که خدمات میدهند نسبت به تعهد وتخصص ستار بندی کنید تا مردم کمتر دچار مشکل شوند

  6. حسام می گوید

    با سلام تو دیوار کولر ابی دیدم گفتن پول واریز کنین منم یک میلیون و پانصد هزار تومان واریز کردم ن کولر رو فرستاد نه پولمو چکار کنم الان

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید ابتدا از طریق پلیس فتا نموده و سپس با توجه به موضوع شکایت کلاهبرداری نمایید

  7. نوید اطهری می گوید

    سلام این فقط هشدار به خریداران خودرو ست اگر آگهی زیر قیمت دیدید و زنگ زدید اول تلفن اشغال است بعد از چندبار تماس و حریص شدن شما جواب می‌دهد و می‌گویند که من سر کار هستم و مثلا چند ساعت دیگر به منزل میروم وچندین تماس برای ماشین داشته ام اگر شما ماشین رو میخواهید بیعانه واریز کنید تا من آگهی رو پاک کنم و وقتی شما پول رو واریز کنید گوشی رو خاموش میکنن

  8. امید می گوید

    سلام
    من جنسی رو به مبلغ ۸ میلیون برای خریدار پس از واریز وجه ارسال کردم. ۸ ماه بعد متوجه شدم از من شکایت شده مبنی بر این که خریدار کالای من کالایی دیگر را همزمان برای فروش در سایت دیوار قرار دادند و به خریدار ان کالا گفتند که مبلغ کالا را به حسابشان واریز کند اما شماره حساب بنده را به ایشان اعلام کردن همزمان و پس از واریز من کالا را برای خریدار کالای خودم ارسال کردم. مثل اینکه خریدار کالای من کالای جعلی اگهی شده را ارسال نکردند و از این طریق کلاهبرداری کردند از فردی که پول رو به حساب بنده واریز کردند. حال تکلیف من این وسط چی هست؟ لطفا راهنمایی کنید.

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از این فرد شکایت نموده و با توجه به اینکه از طریق دیوار اقدام کرده پشتیبانی دیوار می تواند اسناد و مدارکی را ارائه دهد تا شما تبرئه شوید

  9. م.ک می گوید

    سلام من در سایت دیوار برای یکی اگهی کردم برای اجاره روزانه ملک ولی طرف کلاه بردار بوده ومردم رو بلاک کرده و چون شماره من موجوده به من زنگ.میزنن ومنو مقصر میدونن من خودم فریب خوردم ایا میتونن علیه من شکایت کنند نه پولی گرفتم نه شماره حساب دادم فقط شماره مالک رو دا دم

    1. زینالی می گوید

      سلام: برای رهایی از اتهام باید عدم اطلاع خودتان را ثابت نمایید

  10. عاطفه قدوسی می گوید

    سلام من از دیوار مبل خریدم نصف پول رو واریز کردم تا مبل رو بفرستین الیاقی رو در خونه پرداخت کنم ولی نفرستادن گوشی رو هم خاموش کردن الان چکار کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از طریق پشتیبانی دیوار پرینت صحبت هاتونو بگیرید ادرس و مشخصات طرف را بخواهید و از طریق شورای حل اختلاف اگر مبلغ زیر ۲۰ میلیون باشه وگرنه در صورت بالی۲۰ تومن از طریق دادگاه اقدام نمایید.

  11. پاییز می گوید

    سلام روز به خیر ، بنده در سایت دیوار منزلی را قیمت مناسب برای اجاره آگهی زده بودن تماس گرفتیم گفت بیعانه بدید تا به کسی قولش را ندهم ،۵۰۰هزار تومن ریختم به شماره کارتش ،بعدش دیگه گوشی را خاموش کرد و جواب نداد ،حالا کار کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از طریق طرح شکایت بابت کلاهبرداری اقدام نمایید

  12. مریم می گوید

    سلام.کارت بانکی همراهبارمزم گم شده چن وقت پیش رفتم بانک دوباره کارت بگیرم گفت حساب شماتوسطپلیس فتامسدودشده.الان من بایدچیکاکنم ک ازکارتم سواستفاده شده

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق پلیس رفع مسدودی نمایید ممکن است از کارت شما سو استفاده شده باشد.

  13. هادی می گوید

    سلام امروز ط دیوار ی اگهی نظرمو جلب کرد
    اینجوری نوشته بود،
    با سرمایه اندک شغلی نو و پردرامد داسته باشید
    برای شروع ده میلیون سرمایه نیاز داریم
    تضمین صد در صد خرید محصولات
    درامد بالای ده میلیون تومان
    کلیه شهر و شهرستان کشور
    قرار داد کتبی و محضری

    آیا احتمالش هست کلاهبرداری باشع؟خطش هی خاموش میشه و هی اشغال میشه

  14. مجید می گوید

    سلام من ی گوشی دست دوم اگهی کردم تو سایت دیوار یکی پیام داد بهم توچت دیوار قرارشد ۸شب بیاد برای بازدید گوشی و خرید
    اومد گوشیو دید و پول رو با گوشی برام جابه جا کرد اون لحضه برام اس ام اس نیومد وقتی طرف رفت من رفتم موجودی گرفتم دیدم پولی واریز نشده به حسابم و من شماره تلفن اون شخص رو ندارم که باهاش تماس بگیرم فقط چت دیوار هست .چجوری میشه شماره اون طرف رو پیدا کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق شکایت با حکم دادگاه اقدام نمایید

  15. بهار می گوید

    سلام وقتتون بخیر،یه کار توی اگهی های دیوار هست که طرف مشخصات ملک رو برام میفرسته و من با چند شماره اگهی میکنم طرف مشاور املاکه،یعنی گفت با هر چند شماره اگهی کنم بهم بابت هر شماره ۳۰تومن پول میده،و شمارمم مخفی کنم تا مردم مزاحمت ایجاد نکنن وفقط چت دیوار فعال باشه ،ایا اینم کلاهبرداریه؟؟؟؟؟

  16. ارغوان می گوید

    سلام من از دیوار یه خونه اجاره کردم و با خانواده م اومدم برای عمل جراحی.۵۰هزار تومنم بیعانه دادم.چندبارم تماس گرفتم تا رسیدم.دفعه اخر ساعت ۹ شب تماس گرفتم و فهمیدم که بله…منو بلاک کرده.بااین چیزاش کاری ندارم نزدیک به ۴ ساعت تمام ما آواره بودیم تو شهر غریب.خدا میدونه چی به ماگذشت.من از چه طریقی باید شکایت کنم؟

  17. vahid می گوید

    سلام یه نفر از کارت من ۴ میلیون برداشت کرده پرینت بانک گرفتم یه شماره پایانه دستگاه پوز بوده تویه خیابونی که اصلا پام اونجا نخورده. کارت پیش خودم بوده و در ضمن خرید اینترنتی و رمز دوم هم ندارم چطور چنین چیزی ممکنه؟ اولش فکر میکردم با اسکینر کپی کردن ولی اگه اینطوری بود همه حساب رو خالی میکردن. حال باید برای شکایت به پلیس آگاهی برم؟ یا فتا؟یا دفتر الکترونیک قضایی؟یا دادسرا؟ یا شورای حل اختلاف؟؟ 😭😭😭😭

  18. پاکسیما می گوید

    بادرود-بنده ساکن اهواز هستم ودرسایت دیوار کالا بصورت اینترنتی عرضه میکنم-چندروز پیش فردی کلاهبردار ساکن اهواز که خودشوآقای تمیمی معرفی میکرد کالای ازبنده سفارس گرفت-بندطبق روال گذشته آدرس شخص+شماره کارت دربرگه نوشتم که درحضورمامورپیک بعدازتحویل پرداخت نماید-فرد مذکوروکلاهبردار بعدازگرفتن جنس پابه فرارگذاسته
    شماره تماس۰۹۰۴۶۳۳۵۲۷۹
    دوستان اهوازی این فرد بنام آیدای دیوار به نام ستاره سهیل میباشد-لطفاحواستون جمع باشه گول این فردشیادنخورید

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند