جرم تهدید، انواع تهدید و مجازات جرم تهدید

ترساندن افراد در قالب تهدید کردن آنها به هر لفظ یا عملی جرم است . خواه تهدید جان انسان باشد یا مال او. جالب است بدانید که علاوه بر جان و مال تهدید شرفی هم جرم انگاری شده است و اگر شخصی، دیگری را تهدید کند که ابرویش را می برد؛ باز مجازات می شود.

اما برای اینکه جرمی تهدید باشد و کیفر داشته باشد باید یک سری ویژگی داشته باشد، ویژگی های تهدید، انواع تهدید و نحوه شکایت از تهدید در متن زیر آمده است.

ویژگی های تهدید

  •  تهدید جرمی مطلق است؛ به این معنی که به صرف گفتن عبارت ترس برانگیز، این جرم محقق می شود و ایراد خسارت و ضرر اصلا در این جرم موضوعیت ندارد
  •  صرف اینکه از کسی بترسیم؛ تهدید محسوب نمی شود.
  • تحقق تهدید منوط به تحقق نتیجه تهدید نمی باشد و چه بسا اصلا نتیجه محقق نگردد.مثلا اگر کسی بگوید تورا آتش می زنم؛ همینجا جرم تهدید محقق شده زیرا اگر عمل خود را انجام دهد که به مجازات سنگین قتل محکوم می شود.
  • دروغ بودن تهدید هیچ تاثیری در میزان مجازات آن ندارد.
  • شخص تهدید شونده باید بداند که تهدید کننده قدرت انجام تهدید را داراست.مثلا اگر شخص سالمندی که توانایی حرکت ندارد دیگری را تهدید به آسیب عمیق جسمی کند تهدید محسوب نمی شود.
  • تهدید به هر نحو خواه شفاهی باشد، خواه کتبی خواه علنی باشد، خواه غیر علنی اعم از اینکه در خفا باشد یا در مکان های عمومی محقق می شود.
  • موضوع تحقق این جرم مانند توهین اشخاص حقیقی می باشد. یعنی تهدید کردن برای مثال یک شرکت جرم نیست.
  • تهدید حتما نباید علیه شاکی باشد بلکه قانون تهدید کردن او به بستگانش را هم جرم انگاری کرده است.ولی اینکه آیا خویشان دور را هم شامل می شود یا خیر محل بحث است و شمول تهدید در این موارد بعید به نظر می رسد
  • خواسته تهدید کننده اهمیتی ندارد .حتی اگر هیچ درخواستی نداشته باشد، باز مشمول ماده قرار می‌گیرد.
  • تهدید کردن به هر نحو کفایت می‌کند. پیامک، ایمیل، یا تلفن همراه موضوعیت ندارد.

انواع تهدید

انواع تهدید

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

الف)تهدید به قتل

 طبق ماده ۶۶۹تعزیرات: هر گاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی و یا به افشاء سری نسبت به خود یا بستگان او نماید،‌اعم از اینکه به این واسطه تقاضای وجه یا مال یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا (۷۴) ضربه یا زندان از دو‌ ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.

طبق قانون کاهش مجازات حبس های تعزیری، این جرم، جرمی قابل گذشت محسوب و مجازات حداقل و حداکثر حبس آن نیز نصف می شود. یعنی از یک ماه تا یک سال

منظور از ضرر نفسی: ضرری است که متوجه جسم طرف مقابل باشد.مثل اینکه طرف مقابل را تهدید به قتل یا تهدید به قطع اعضا یا تهدید به قطعه قطعه کردن نماید.

منظور از ضرر شرفی: هر نوع ضرری است که متوجه آبروی فرد گردد.مانند اینکه روابط میان شخص و همسرش . اختلافات خانوادگی موضوع تهدید باشد.اگر همراه با تهدید جرم دیگری مانند قذف نیز رخ دهد به آن جرم نیز محکوم می‌گردد. مانند اینکه شخص بگوید به همه میگویم که تو زنا کاری

منظور از ضرر مالی: ضرری است که متوجه حقوق مالی او گردد .مانند اینکه شخص بگوید: مغازه ات را خالی می‌کنم یا ماشینتو آتش میزنم

نکته ای که اینجا وجود دارد این است که در تهدید مالی، مال باید مورد حمایت قانون گذار قرار گرفته باشد به این معنی که اگر شخصی دیگری را تهدید بر این امر نماید که مشروبات الکلی او را تلف کند با توجه به مال نبودن مشروب جرم تهدید نیز محقق نشده است.

منظور از افشای سر: چیزی است که شخص صاحب آن بر پنهان ماندن و مکتوم ماندنش اصرار دارد. مانند اینکه شخصی دیگری را به افشای رابطه جنسی، وجود همسر اول، فرزند طلاق بودنش و… تهدیدکند.

ب)تهدید به اخذ نوشته یا سند

طبق ماده ۶۶۸ قانون مجازات بخش تعزیرات: هر کس با جبر و قهر یا با اکراه و تهدید دیگری را ملزم به دادن نوشته یا سند یا امضاء و یا مهر نماید و یا سند و نوشته‌ای که متعلق به او‌ یا سپرده به او می‌باشد را از وی بگیرد به حبس از سه ماه تا دو سال و تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

طبق قانون کاهش مجازات حبس های تعزیری، مجازات حبس این جرم نیز نصف می گردد یعنی از یک و نیم ماه تا یک سال 

  • جرم موضوع این ماده بر خلاف تهدید به قتل یا سایر ضرر های مالی نفسی، شرفی .و… مقید و با سو نیت خاص می باشد یعنی حتما باید در نتیجه تهدید از دیگری سند و نوشته بگیرد
  • این جرم مانند جرم تهدید به قتل جرم قابل گذشت می باشد.
  • علت دادن نوشته یا سند و امضا و مهر باید اکراه و تهدید باشد.

تهدید به بمب گذاری هواپیما، کشتی و وسایل نقلیه

ج)تهدید به بمب گذاری هواپیما، کشتی و وسایل نقلیه

هر کس به قصد بر هم‌زدن امنیت کشور و تشویق اذهان عمومی تهدید به بمب‌گذاری هواپیما، کشتی و وسائل نقلیه عمومی نماید یا ادعا‌ نماید که وسایل مزبور بمب‌گذاری شده است علاوه بر جبران خسارت وارده به دولت و اشخاص به شش ماه تا دو سال حبس محکوم می‌گردد

  • جرم موضوع این ماده ادعای دروغ را شامل می شود.زیرا اگر ادعا نماید که وسائل بمب گذاری شده و واقعا هم بمب گذاری شده باشند نه تنها جرمی انجام نداده بلکه باید در خصوص اطلاع دادن، از او قدردانی کرد
  • به دلیل اهمیت و گنجایش هواپیما و کشتی حتی در صورت خصوصی بودن مالکیت آن باز هم مشمول مجازات ماده ۵۱۱ می شود و قید عمومی فقط به وسایل نقلیه بر می گردد.
  • سوء نیت خاص که همان قصد بر هم زدن امنیت و تشویش اذهان عمومی است بر خلاف تهدید ماده ۶۶۸ لازم است
  • فرق تهدید با ادعا در این است که ادعا مربوط به گذشته است اما تهدید مربوط به آینده می باشد.تهدید ممکن است هم دروغ باشد هم واقعیت اما ادعا دروغ است.تهدید حتما به عملکرد خود فرد مربوط است اما ادعا ممکن است راجع به فعل یا ترک فعل دیگری باشد.

د)تهدید همراه با خشونت

در بالا گفته شد که تهدید حتما نباید منتج به نتیجه ی خاصی گردد. اما هرگاه تهدید همراه با اعمال خشونت فوری برای گرفتن مال باشد و در عمل نیز سرقت رخ دهد شامل مجازات تهدید ماده ۶۹۹ نمی شود بلکه از موارد سرقت همراه با آزار و تهدید است که طبق ماده ۶۵۲ به حبس از سه تا ده سال و شلاق تا ۷۴ ضربه . البته که آزار و تهدید باید در زمان ربودن اتفاق بیفتد.

تهدید

وسیله تهدید

طبق ماده ۶۶۹ بخش تعزیرات وسیله تهدید موضوعیت ندارد(مهم نیست) و تهدید به هر نحوی مجازات دارد.اما باید فرقی بین شخصی که تهدید لفظی می نماید با شخصی که با وسایلی مثل چاقو و اسلحه موجب ارعاب افراد می گردد قائل شد.ماده ۶۱۷تعزیرات این حالت را جرم انگاری کرده و مجازات شدیدتری از تهدید ماده ۶۶۸ در نظر گرفته است.

هر کس به وسیله چاقو و یا هر نوع اسلحه دیگر تظاهر یا قدرت‌نمایی کند یا آن را وسیله مزاحمت اشخاص یا اخاذی یا تهدید قرار دهد‌ یا با کسی گلاویز شود در صورتیکه از مصادیق محارب نباشد به حبس از شش ماه تا دو سال و تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.


بیشتر بخوانید: مجازات توهین به مقدسات در قانون ایران


صراحت تهدید

تهدید باید صریح و واضح باشد به نحوی که قاضی بتواند از از کلمات گفته شده تهدید را احراز نماید برای مثال اگر به دیگری شخصی بگوید که اگر ماه رمضان نبود تو را می کشتم جرم محقق نشده است .همچنین طبق نظر دکتر میرمحمد صادقی تهدید باید به سمع و نظر مخاطب آن برسد.

تهدید با تلفن

تهدید با تلفن

هنگامی که جرم مزاحمت تلفنی با دیگر جرائم باشد از قبیل تهدید و فحش رسیدگی با دادسرای محل وقوع جرم می باشد و طبق نظریه مشورتی ۲۱۷۵/۷ اداره ی حقوقی قوه قضاییه توهین و تهدید از طریق تلفن جرم مزاحمت تلفنی است.اما اگر تنها باشد،طبق قانون قانون اصلاح تبصره ۲ ماده ۱۴ قانون تأسیس شرکت مخابرات ایران: هر کس وسیله مخابراتی در اختیار خود را، وسیله مزاحمت دیگری قرار دهد، یا با عمد و سوء نیت ارتباط دیگری را مختل کند، برای بار اول‌ پس از کشف، ارتباط تلفنی او به مدت یک هفته همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم پرداخت هزینه‌های مربوطه خواهد بود. برای بار دوم‌ پس از کشف، ارتباط تلفنی او به مدت سه ماه همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم تقاضای مشترک و پرداخت هزینه‌های مربوطه خواهد‌ بود. و برای بار سوم، شرکت ارتباط تلفنی وی را به طور دائم قطع و اقدام به جمع‌آوری منصوبات تلفن نموده و ودیعه مربوط به مشترک را پس از تسویه‌ حساب مسترد خواهد نمود

تهدیدی که مجازات ندارد

هر تهدیدی را نمی توان مشمول ماده ۶۶۹ دانست. در صورتی که افراد برای اعمال حقوق خود، تهدید به شکایت و مطرح کردن قضیه در دادگاه نمایند مانند اینکه متهمی که زیر شکنجه های بازپرس به او میگوید از تو شکایت خواهم کرد. در واقع اینجا اصلا تهدید موضوعیت ندارد و این عمل یادآوری حق قانونی شکایت است.

  • نحوه ی شکایت برای تهدید
  • اولین قدم برای شکایت از جرم تهدید، نوشتن شکایت در برگه ی شکوائیه و رجوع به دفتر خدمات قضایی است. در شکایت باید موضوع مورد شکایت در قسمت توضیحات نوشته شود و علی الاصول به ماده ی قانونی جرم هم استناد شود. لذا برای تنظیم یک شکوائیه بی نقص یا دریافت مشاوره حقوقی با وکیل تاپ تماس بگیرید.
  • با رجوع به دفتر خدمات قضایی و عضویت در سامانه ثنا (که اجباری هست) شکایت ثبت می شود
  • شکایت به دادسرای مربوطه ارجاع داده می شود تا بازپرس روی آن تحقیق کند و اگر لازم بداند افراد را برای اخذ توضیحات فرا می خواند
  • در صورتی که قرار مجرمیت صادر شود؛ پرونده به دادگاه برده می شود و کار اصلی دقیقا از اینجا شروع می شود که همان دفاع یا اثبات است. شما باید موضوع را با ادله و مدارک خود اثبات کنید که می توانید یا یک لایحه ی بی نقص که توسط وکیل نگارش شده را تقدیم دادگاه کنید یا از حضور یک وکیل حرفه ای کمک بگیرید. وگرنه که حکم بر بی گناهی متهم صادر می شود.

نمونه شکوائیه جرم تهدید

دادستان محترم عمومی و انقلاب شهرستان

با عرض سلام و ادب

 اینجانب دارای شغل … در شهر … می باشم که در تاریخ … در محل کار خویش بر سر مساله ی … با مشتکی عنه که … می باشند دچار اختلاف شدیم که متهم در آن تاریخ قصد ضرب و جرح بنده را داشت که با وساطت اطرافیان نتوانست کاری از پیش ببرد اما متاسفانه پس از گذشت مدت … از تاریخ مذکور متهم بار ها با بنده تماس گرفتند و با بیان این جمله که در هر جایی پیدایت کنم تمام دندان هایت را در دهانت خورد کرده و جای سالم در بدنت نمی گذارم اینجانب را تهدید به ضرب و جرح نمودند همچنین در تاریخ … که بنده در منزل نبوده ام درب منزل اینجانب آمده و اهالی خانه را تهدید کرده اند لذا با توجه به شرح فوق الذکر و ادله ی اینجانب که شامل …، … و … می باشد و عمل ارتکابی مشتکی عنه که واجد وصف مجرمانه ی تهدید به ضرب و جرح و شتم می باشد با استناد به ماده ی ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی تعزیرات و مجازات های باز دارنده تعقیب و مجازات کیفری مشتکی عنه مورد استدعا می باشد.

نتیجه گیری

جرم تهدید از جمله جرائم مطلق و بی قید و نتیجه ای است که به صرف گفتن یا انجام فعلی تهدید آمیز محقق می شود. ماده قانونی تهدید ماده ۶۶۹ تعزیرات است که تهدید های نفسی، شرفی و مالی و تهدید به افشای اسرار را هم جرم انگاری کرده است.

اثبات این جرم بسیار سخت است و دادگاه از شاکی دلایل بسیار قانع کننده ای برای مجرم دانستن متهم طلب می کند؛ لذا حتما از قبل با یک وکیل متخصص کیفری مشورت بگیرید.

سوالات متداول

سرقت همراه با تهدید دو مجازات دارد؟ 

اگر آزار یا تهدید همراه با سرقت باشد یک عنوان مجرمانه خاص با نام سرقت همراه یا آزار و تهدید دارد.

مجازات تهدید کردن چیست؟ 

طبق قانون کاهش مجازات حبس های تعزیری مجازات تهدید شلاق تا (۷۴) ضربه یا زندان از یک ماه تا یک سال خواهد بود. البته که اگر تهدید کننده از سلاح استفاده کرده باشد مجازاتش تشدید می شود.

 فرق جرم تهدید با اجبار؟

در این است که در تهدید شخص مسلوب الاراده نمی گردد اما در اجبار شخص اراده ای برای انجام عمل ندارد و متهم نمودن وی به امری که در آن اراده ای نداشته است امری عقلانی نمی باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
31 نظرات
  1. میلاد می گوید

    با سلام
    بنده کارمند بانک هستم. با همکارم که خانوم هست دوسال در بورس سرمایه گذاری کردیم و تا الان مشکلی نداشتیم . حال که بورس ریزش کرده و همه متضرر شدن همسر این خانوم به بهانه اینکه من با خانوم ایشون پیام رد و بدل کردم منو تهدید به مرگ و انتقام و ایجاد مزاحمت برای همسر آینده من کرده و چندین بار پبام تهدید آمیز فرستاده . بهمراه فحاشی های شدید . همچنین به من اخطار داده اگر از این شهر نرم کاری میکنهبا بی آبرویی از این شهر برم. من ب حرمت همکارم فعلا اقدام به شکایت نکردم ولی خودم در عذاب هستم. لطفن راهنمایی کنید. با تشکر

    1. وکیل تاپ می گوید

      شما می توانید شکایت تهدید به قتل تهدید به بی ابرویی و شکایت توهین را علیه ایشان مطرح نمایید و از تمام پیامکهای ایشان پرینت تهیه کنید و پیوست شکواییه نمایید اگر هم دوشاهذ مرد که ارسال این پیامها از طرف ایشان را مشاهده کرده باشن شهادت بدهند که احتمال صدور کیفرخواست بیشتر می شوذ

  2. احمد سیر می گوید

    سلام صبح بخیر امید که دارای صحت کامل باشید.سوال من این است که تهدید در عموم به چند نوع می باشد و در چند بخش تقسیم شده است.
    ۲:تعریف امنیت و مصونیت چه است معلومات دهید تشکر بسیار زیاد.

  3. طباطبایی می گوید

    سلام… اگر در پیامکی به فردی اعلام شود “اگر تماس نگیری کن فیکون خواهم کرد” این عمل تهدید محسوب میشود؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام به نظر نمیرسه تهدید باشه

  4. محمدی می گوید

    سلام.من با یک پسر دوست بودم و او پی ب گذشته من برده و الان تهدید میکنه ک من انتقام میگیرم تو منو نابود کردی.. میگه میام جلو درتون ب بابات همه چیو میگم و عکساتو نشونش میدم .خواهش میکنم بگید چیکار کنم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام امکان شکایت وجود دارد

  5. انيتا می گوید

    سلام،من همسرم از من و دوست پسر معشوقش عكسي گرفته كه در يك كافي شاپ بوده وقصدم از ملاقات بااين فرد،گرفتن عكسهاي دونفره اشان با معشوقه همسرم بوده كه به شوهرم ثابت كنم كه با فردي كه مشكل داره در رابطه هست،ولي ايشون از من واين آقا عكس گرفته ومنو در تلگرام تهديد كرده كه اگه در دادگاه براي طلاق حاضر نشم آبروي من رو ميبره و من رو شلاق ميزنن من بايد چيكار كنم؟

  6. اني می گوید

    سلام،من همسرم از من و دوست پسر معشوقش عكسي گرفته كه در يك كافي شاپ بوده وقصدم از ملاقات بااين فرد،گرفتن عكسهاي دونفره اشان با معشوقه همسرم بوده كه به شوهرم ثابت كنم كه با فردي كه مشكل داره در رابطه هست،ولي ايشون از من واين آقا عكس گرفته ومنو در تلگرام تهديد كرده كه اگه در دادگاه براي طلاق حاضر نشم آبروي من رو ميبره و من رو شلاق ميزنن من بايد چيكار كنم؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام صرف عکس نمیتونه اثبات کننده رابطه نامشروع باشه

  7. امید می گوید

    سلام همسایمون منو تهدید به مرگ کرده بعد من صداشو دارم که خودش تایید میکنه که من تهدیدت کردم نمیترسم تو دادگاه هم میگم ایا میتونم با این صداش محکومش کنم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام محکومیت ایشان بسته به نظر قاضی دارد که ایا تهدید غیر قانونی صورت گرفته یا خیر

  8. منوچهر می گوید

    سلام من بخاطر مسائلی مالی با دایی خود در پیامکی به او توهین کردم به او گفتم حق فروش زمین نداری وگرنه بیچارهات میکنم و روزگارت سیاه میکنم حال ایشان از من شکایت کرده به نظر شما عدم وضوح کلمات میتواند باعث تبرعه من لسود

  9. منوچهر می گوید

    سلام من بخاطر مسائلی مالی با دایی خود در پیامکی به او توهین کردم به او گفتم حق فروش
    امتر زمین نداری وگرنه بیچارهات میکنم و روزگارت سیاه میکنم حال ایشان از من شکایت کرده به نظر شما عدم وضوح کلمات میتواند باعث تبرعه من بشودد

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام به نظر نمیرسه تهدید باشه

  10. امیر می گوید

    من نظامی هستم در تجدید نظر بخاطر مشکل خانوادگی برایم ۶ ماه و ۱۶ روز حبس دادند آیا این حبس موجب اخراج من از سازمان و اداره ام میشود ؟
    و دیگر اینکه هر دو شاهد از سه شاهد عدول از شهادت میکنند چطور میتوانم پرونده را به دیوان بفرستم جهت تجدید نظر دوباره . و اینکه من در تجدید نظر در ماموریت اداری بود ه ام

  11. امیر می گوید

    من نظامی هستم در تجدید نظر ۶ ماه و ۱۶ روز حبس خوردم ایا این موضوع باعث اخراج من خواهد شد ؟
    و اینوه من در تجدید نظر در ماموریت اداری بوده ام و بدون حضور من دادگاه تشکیل شده و من نتوانسته ام از خودم دفاع کنم . در حالیکه در دادگاه اول تبرعه شده بودم .

  12. ناشناس می گوید

    من نظامی هستم در تجدید نظر ۶ ماه و ۱۶ روز حبس خوردم ایا این موضوع باعث اخراج من خواهد شد ؟
    و اینوه من در تجدید نظر در ماموریت اداری بوده ام و بدون حضور من دادگاه تشکیل شده و من نتوانسته ام از خودم دفاع کنم . در حالیکه در دادگاه اول تبرعه شده بودم .

  13. فاطمه می گوید

    شوهرم منو خاطر گذشته که باکسی دوست بودم ومیدونست چون خودم گفتم اونم خاطر حالت عادی نبودم وگوشیم دستش بود وتهدیدم کرد ..باهمه اینا ازدواج کردیم گفت نگهداشته من ازترس مهریه نخواستم الان بااین منو تهدید وباج گیری وابروریزی تهدیدمیکنه ارامش ندارم …من شاهدندارم ولی تهدیدم کرده با قمبه ..بعدش عدم تمکین میخادبزنه طلاق نمیده ..

  14. فاطمه می گوید

    شوهرم منو خاطر گذشته که باکسی دوست بودم ومیدونست چون خودم گفتم اونم خاطر حالت عادی نبودم وگوشیم دستش بود وتهدیدم کرد ..باهمه اینا ازدواج کردیم گفت نگهداشته من ازترس مهریه نخواستم الان بااین منو تهدید وباج گیری وابروریزی تهدیدمیکنه ارامش ندارم …من شاهدندارم ولی تهدیدم کرده با قمبه ..بعدش عدم تمکین میخادبزنه طلاق نمیده .. شماره مادرم نوشتم..شماره خودم خاموش

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید برمبنای عسر وحرج در خواست طلاق نمایید

  15. احمدرضا می گوید

    سلام،
    خواهرم از یک پسری که قبلا خاستگارش بوده به خاطر تهدید و تهمت و افترا شکایت کرده، و اثباتش از طریق متن پیامهایی بوده که پسره فرستاده بود،
    اما حالا پسره چون دیده ازش شکایت شده ایشون هم رفتن و شکایت کردن، چون قبل از خاستگاری خواهرم بهش پیام داده بود که اگه یه بار دیگه مزاحمت ایجاد کنی میام در خونتون و ماشینت را داغون میکنم،
    ایا شکایت اون طرف به جرم تهدید به نتیجه میرسه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید به جرم توهین و تهدید شکایت نمایید

  16. پگاه می گوید

    با عرض سلام وادب
    خواهرم به دلیل خیانت همسرشون اومدن خانه پدری .ولی پسرشون به خونه پدر ش میرفت پسر خواهرم ۱۱ ساله است یک فلش حاوی عکسهای خیانت پدرش پیدا کرده ولی پدرش پسر خواهرم را تهدید به مرگ کرده که این موضوع را با کسی به خصوص مادرش در میان نزاره …ولی پسر خواهرم این موضوع را به مادرش گفته … ایشون دست بزن دارن ومدام در حال خفه کردن خواهرم بودن که آثار نداشته باشه ..میشود با این تهدید از ایشون شکایت کرد وبه جایی رسید که بچه حضانتش به مادر داده شود ..ضمن اینکه این بچه مدام داره به خاطر عکسهایی که دیده بالا میاره واز پدرش متنفر شده ونمیخواد ببینتش.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید بااثبات وعدم صلاحیت به ولایت پدری نسبت به اخذ حضانت خوداقدام کرده

  17. رسول می گوید

    مردمتاهل مدتی است ایجاد مزاحمت فیزیکی و تلفنی نسبت به همسرم میشود مدارک کافی نیر داریم چگونه شکایت کنیم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام :میتوانید بابت مزاحمت وتهدیدشکایت نمایید.

  18. غلامرضا دهقان می گوید

    سلام چرا در تهدید به قتل و محکومیت با ماده۶۶۹ جرم حبس اعمال نمیشود و تنها شلاق اعمال میشود

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:هم شلاق هست هم دوماه تا دوسال حبس وانتخاب این مجازات برعهده قاضی رسیدگی کننده میباشد.

  19. سیما عزیزی می گوید

    سلام وقت بخیر
    من از کارفرمام طلب دارم پولمو نمیده
    بعد چند ماه رفتم دم خونشون آیفون زدم پدرش اومد پایین باهاش صحبت کردم خیلی محترمانه بعد که کارفرما فهمید رفتم در خونش عصبی شد گفت حتما از خجالتت در میام میکشونمت دادگاه و میام دم خونت و از این حرفا میخواستم سوال کنم من میتونم ازش شکایت کنم بابت تهدیدش؟
    ممنون

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر برای این موضوع شاهدی دارید می توانید بابت تهدید وتوهین از این فرد شکایت نمایید برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مشاوره نمایید.

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند