دادخواست دستور موقت بر استرداد فرزند

دادرسی فوری همان دستور موقت یک اقدام فوری برای رسیدگی است. در جایی که فوریت امر اقتضا می کند دادگاه رسیدگی کننده به اصل دعوی باید دستور موقت صادر کند. البته در جایی که موضوع دستور موقت در محلی غیر از مقر دادگاه اصلی باشد آن دادگاهی که موضوع در حوزه آن است صالح به رسیدگی به موضوع دستور موقت می باشد هرچند برای رسیدگی به اصل دعوی صالح نباشد. مثلا در دادخواست زیر دادگاهی صالح به رسیگی است که فرزند زوج و زوج در حوزه آن اقامت دارد. دستور موقت یک امر تبعی است. یعنی جدای از خواسته دعوی اصلی است.

 

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

دادخواست دستور موقت بر استرداد فرزند

مشخصات طرفین نام نام خانوادگی نام پدر شغل محل اقامت- شهر- خیابان- کوچه- شماره- پلاک
خواهان
خوانده
وکیل یا نماینده
تعیین خواسته دستور موقت بر استرداد فرزند
دلایل و منضمات کپی مصدق: ۱. عقدنامه ۲. استشهادیه……….
ریاست محترم مجتمع قضائی……….

با سلام، احتراماً به استحضار می‌رساند:

این جانبه با خوانده به‌موجب عقدنامه شماره………. مورخ………. دفترخانه………. عقد ازدواج دائم منعقد کرده‌ایم. حاصل این ازدواج………. فرزند پسر/ دختر به اسم/ اسامی………. می‌باشد. نظر به اینکه متعاقب بروز اختلاف مجبور به ترک زندگی مشترک گردیدم و به جهت شیرخوار بودن فرزندم به نام………. در معرض بیماری و لطمات روحی و جسمی قرار دارد؛ فلذا مستنداً به مواد ۳۱۰، ۳۱۸ و ۳۲۰ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی صدور دستور موقت بر استرداد فرزندم به نام………. و اجرای فوری قبل از ابلاغ آن مورد استدعاست.

 

محل امضاء- مهر- انگشت

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند