نرخ مالیات در کانادا چند درصد است؟

در کشور کانادا، اداره درآمد (CRA) موظف به اخذ مالیات می باشد. اما اغلب بخش های حکومتی در این کشور از سه مرتبه ی دولتی برخوردار هستند که هر یک می توانند به صورت مجزا اقدام به دریافت مالیات کنند. بسیاری از شهروندان کانادایی افزون بر پرداختن مالیات فدرال کانادا، مالیات های استانی را به شکل مالیات بر درآمد، مالیات بر فروش و مالیات بر اموال شهری نیز می پردازند.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

مالیات بر درآمد در کانادا

مانند دیگر کشورها افراد شاغل نیز می بایست مالیات بپردازند. در این کشور روش پرداخت تصاعدی شکل می گیرد. به این صورت که در افراد پردرآمد موظف به پرداخت مالیات بیشتری هستند. در اغلب موارد مالیات بر درآمد فدرال با نگاه کارفرمایان کسر می شود و به طور مستقیم ملزم به پرداخت هستند.

در سال ۲۰۱۸ مقدار درآمدهای مشمول مالیات در کانادا به این صورت می باشد:

  • درآمد تا مبلغ ۴۶،۶۰۵ دلار= ۱۵ درصد مالیات
  • درآمد از مبلغ ۴۶،۶۰۵ تا ۹۳،۲۰۸ دلار= ۲۰.۵ درصد مالیات
  • درآمد از مبلغ ۱۴۴،۴۸۹ دلار تا ۲۰۵،۸۴۲ دلار= ۲۹ درصد مالیات
  • برای مبالغ بالاتر از ۲۰۵،۸۴۲ دلار= ۳۳ درصد مالیات

مالیات شرکت ها در کانادا

در کانادا کشورهایی که به طور رسمی ثبت شده باشند مستلزم پرداخت مالیات هستند. از سال ۲۰۱۸ نرخ مالیات خاص شرکت های کانادایی ۱۵%است. و اگر شرکتی در شرایط کسر مالیاتی کسب و کار کوچک باشد، لازم است ۱۰% مالیات بپردازد.

میزان مالیات در کشور های بزرگ

مالیات بر محصولات و خدمات در کانادا

در کانادا اندک مواردی چون: خدمات مراقبت از کودکان و مواد غذایی اساسی مورد مالیات واقع نمی شوند. تقریبا می توان گفت بر روی دیگر کالا و خدمات (GST) که نوعی مالیات فروش است قراردارد. در بعضی استان ها مالیات بر محصولات(GST) و مالیات فروش استانی(QST) را ترکیب کرده اند و مالیاتی تحت عنوان مالیات فروش هماهنگ ترتیب داده اند که نرخ بالاتری را در برمی گیرد.

مالیات غیر مستقیم در کانادا

پیداست که این مالیات در قیمت ها پنهان است و مصرف کننده عموما از پرداخت آن بی اطلاع است. و کالاهای مربوط به مصرف سوخت و خودرو را شامل می شود. از سال ۲۰۱۸، مالیات غیر مستقیم برای بنزین معمولی در اتومبیل ۱۰ سنت به ازای هر لیتر و در سوخت دیزل ۴ سنت در هر لیتر لحاظ شده است. وسایل نقلیه با مصرف سوخت بیش از ۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر نیز مشمول مالیات غیر مستقیم بین ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار می شوند.

مالیات بر درآمد دانشجویان در کانادا

دانشجویانی که همزمان در کنار تحصیل کار می کنند می بایست بدانند که با توجه به قانون و مقررات دولت آنان سالانه بایستی حداقل تا ۳۰ آپریل با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز ( مالیات بخش فدرال، کسورات، استان و منطقه، بدهی مالیاتی سالانه و توضیح شرایط استرداد بخشی از مالیات پرداختی به دولت (در صورت واجد شرایط بودن دانشجو) ) در فرم income tax return و ارسال آن به سازمان CRA در نهایت میزان مالیات خود را مشخص کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند