اظهارنامه تنظیم سند رسمی انتقال و تسلیم

مبایعه نامه به قراردادی بین خریدار و فروشنده گفته می شود که در آن فروشنده مالی رابه خریدار با عوض مشحصی منتقل میکند بیع نامه که همان مبایعه نامه است یک عقد کامل و لازم الاجراست. اما قولنامه جایی است که شرایط وقوع بیع فراهم نیست مثلا ملک اماده نیست یا خریدار پول کافی ندارد در این صورت قولنامه نوشته میشود که یک قرارداد عادیست که در آن طرفین در زمان و مکان مشخص متعهد میشوند حاضر شده و بیع را منعقد کنند. یکی از شروط اصلی که بدون ذکر آن در عقد نیز لازم الاجراست تنظیم سند رسمی میباشد زیرا طبق ماده ۲۲ قانون ثبت: دولت فقط کسی راکه ملک به اسم او ثبت شده و یا کسی را که ملک مزبور به او‌ منتقل گردیده را مالک میشناسد.

 

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

اظهارنامه تنظیم سند رسمی انتقال و تسلیم

مشخصات و اقامتگاه اظهارکننده موضوع اظهارنامه مشخصات و اقامتگاه مخاطب
مخاطب محترم

با سلام

احتراماً، همان‌طوری ‌که مستحضرید:

۱. جنابعالی شش‌دانگ از یک باب دستگاه، آپارتمان موضوع پلاک فرعی ………. از اصلی ………. بخش ………. شهرستان ………. واقع در ………؛ که دارای (آب، برق، تلفن و گاز) می‌باشد به‌موجب مبایعه‌نامه عادی مورخ ………. به اینجانب فروخته‌اید.

۲- برای تنظیم سند رسمی مقرر شده بود شما در مورخ ………. روز……….. در دفترخانه شماره ………. به آدرس……………. حاضر شده و اقدام به انتقال سند نمایید ولی حضرت‌عالی خلف وعده نموده در دفترخانه حاضر نشده‌اید و عدم حضور نامبرده را در دفترخانه ………. گواهی نموده است.

۳. نظر بر اینکه وقوع بیع شرعی بین اینجانب و جنابعالی مسلم است؛ لذا به شما ۱۵ روز مهلت داده می‌شود بعد از ابلاغ اظهارنامه در دفترخانه جهت تنظیم سند رسمی و تسلیم بیع حاضر شوید، در غیر این صورت از طریق مراجع قضائی اقدام خواهم نمود.

با تشکر

امضاء- تاریخ

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند