دانلود نمونه شکوائیه نشر اکاذیب

هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله نامه یا شکواییه یا مراسلات یا عرایض یا گزارش یا‌توزیع هر گونه اوراق چاپی یا خطی با امضاء یا بدون امضاء اکاذیبی را اظهار نماید یا با همان مقاصد اعمالی را برخلاف حقیقت رأساً یا به عنوان نقل‌قول به شخص حقیقی یا حقوقی یا مقامات رسمی تصریحاً یا تلویحاً نسبت دهد اعم از اینکه از طریق مزبور به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به‌غیر وارد شود یا نه علاوه بر اعاده حیثیت در صورت امکان، باید به حبس از دو ماه تا دو سال و یا شلاق تا (۷۴) ضربه محکوم شود. در جرم نشر اکاذیب اصولا توهین یا افترایی نسبت به دیگری انجام نمی شود مثلا برای بدبین کردن دیگری شایعاتی را در مورد او منتشر میکند مثلا او را ورشکسته معرفی میکند تا دیگر تجار با او معامله نکنند در صورت صحت نداشتن این گونه شایعات نشر اکایب اتفاق می افتد. علاوه بر لزوم دروغ بودن این مطلب،این کار باید توسط نامه شکوائیه و.. مطرح شود. اظهارات شفاهی هرچقدر گسترده باشد نشر اکاذیب نیست.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه نشر اکاذیب

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: نشر اکاذیب

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ اینجانب با مشتکی‌عنه به علت موضوع … دچار اختلافاتی شدیم که متأسفانه مشارالیه به قصد اضرار به اینجانب اقدام به انتشار شایعات و مطالب کذبی شامل … در مورخ … نمودند که به حیثیت و آبروی اینجانب لطمه شدیدی وارد شده است. شایان ذکر است که افرادی نیز هنگام انجام این اعمال از سوی مشتکی‌عنه شاهد بوده‌اند. بناء علی‌هذا با عنایت به مطالب معنونه و با استناد به ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی مستدعی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
2 نظرات
  1. مجید حیدری می گوید

    باسلام…من خواستم از یک ناشر طرح شکایت کنم لطفا راهنمایی خواستم
    ۰۹۳۵۱۵۱۴۵۲۳

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام جهت تنظیم شکواییه با سامانه ۰۲۱.۹۱۰۰۲۰۹۰تماس حاصل نمایید

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند