شرایط و هزینه اجاره و خرید مسکن و آپارتمان در عمان

 اجاره و خرید مسکن در بخاطر اینکه عمان از کشورهای خلیج فارس می باشد که به دلیل آمار پایین جرم و جنایت، سهولت پیدا کردن کار در رشته هایی همچون نفت و دارو، کیفیت آموزش در مدارس بین المللی همه ساله توجه برخی افراد را به خود جلب کرده و بسیاری به قصد مهاجرت به این کشور سفر می کنند.

مسلم است در ابتدای ورود به هر کشوری فرد نیازمند یک مکان برای سکونت موقت یا دائم می باشد که در ادامه برای شما چگونگی اجاره خانه و خرید خانه در کشور عمان را ذکر می کنیم

اجاره آپارتمان و خانه ویلایی در عمان

در بخش های از عمان اجاره با توجه به اضافه شدن بزرگراه ها همچنان باقی مانده و افزایش چندان چشم گیری نداشته است. برحسب گزارش ساویلس عمان اجاره ماهانه برای آپارتمانهای دو خوابه در مناطق مرکزی در سال ۲۰۱۶ از ۳۰۰ ریال عمان (۷۷۹ دلار آمریکا) به ۱۱۰۰ ریال عمان (۲,۸۵۸ دلار آمریکا) رسید که مقداری بیش تر از سال ۲۰۱۵ می باشد.

مانند همه ی کشور ها، اجاره خانه در عمان هم به متراژ خانه و منطقه سکونت وابسته است. اجاره برای ویلاهای سه تخته از ۳۵۰ ریال عمان (۹۰۹ دلار آمریکا) تا ۱۷۵۰ ریال عمان (۴۵۴۷ دلار آمریکا) متغیر هستند.

اجاره برای ویلاهای ۴ تخته در حدود ۴۵۰ ریال عمان (۱۱۶۹ دلار آمریکا) تا ۲۵۰۰ ریال عمان (۶۴۹۵ دلار آمریکا) می باشد. اجاره در الموج مسقط از ۸۵۰ ریال عمان (۲۲۰۸ دلار آمریکا) تا ۲۵۰۰ ریال عمان (۶۴۹۵ دلار آمریکا)می باشد.

در گذشته قانونی وجود داشت که هر سه سال یک بار صاحب خانه می تواند اجاره بها را اضافه کند که در شرایط فعلی این قانون تغییر کرده و هر با رضایت طرفین می تواند تعیین شوداجاره و خرید خانه در عمان

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

وام خرید خانه در عمان

همانند تمامی بانک ها، در کشور عمان نیز هر بانک سیاست خاص خود را دارد.

سه بانک وام دهنده عبارتند از:

وام دهندگان عربی عبارتند از Alhi Bank، عمان، بانک مسقط و بانک دفتار عمان.


بیشتر بخوانید: اجاره خانه در ترکیه ۲۰۲۰


مهاجران و افراد خارجی می توانند تا ۸۰٪ پوشش ارزش خانه های خود را دریافت کنند، که بیش از ۲۵ سال به طول می انجامد. میزان این بهره با تأثیر ملیت، اعتبار و اموال فرد محاسبه می گردد،

دیگر هزینه ها عبارتند از:

  • هزینه ثبت نام ۳٪
  • هزینه درخواست ۲۰ دلار آمریکا
  • هزینه تمبر ۳٪
  • برای تکمیل ساخت و ساز یا انجام نوسازی در مسقط، لازم است که از مقامات رسمی مجوز بگیرید

متوسط هزینه ها در کشور عمان

  • آپارتمان ۱ خوابه ۲۰۰-۳۰۰ ریال
  • سوییت با سرویس بهداشتی و آشپزخانه ۱۰۰-۱۵۰ ریال
  • ویلا ۳-۴ خوابه ۵۰۰-۶۰۰ ریال
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای
2 نظرات
  1. مصطفی دشتی مطلق می گوید

    سلام هزینه یک اتاق برای دو نفر چنده؟ لطفا راهنمایی کنید

  2. خسرو می گوید

    حداقل هزینه اتاق سه تخته درسوییت بمدت۱۰ روز درمسقط چقدرهست؟

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند