وکیل دعاوی ملکی کیست و چه وظایفی دارد؟

بزرگ ترین سرمایه گذاری زندگی تان، چه چیزی بوده است؟ احتمالا خانه و مسکن. چرا که ارزش خانه در طی سال های گذشته افزایش  چشمگیری داشته است. حتما می دانید در زمان خرید ملک علاوه بر یک مشاوره املاک به یک وکیل ملکی هم نیاز دارید که به روند قانونی خرید ملک نظارت داشته باشد.

نقش یک وکیل ملکی نظارت بر انتقال قانونی ملک از فروشنده به خریدار است. این وکلای دادگستری وظایفی مانند تهیه یا بررسی اسناد، اطمینان از واضح بودن عنوان و تسهیل انتقال وجه را انجام می دهند.

برای دریافت مشاوره با وکیل به صورت تخصصی و آنلاین در زمینه های حقوقی می توانید با مجموعه مجرب وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

اما درباره وکیل ملکی سوالاتی فراتر از وظایفشان وجود دارد. سوالاتی مانند اینکه آیا در دعواهای ملکی باید به سراغ وکیل ملکی برویم یا به دادگستری؟ آیا می توان به صورت آنلاین به وکیل ملکی دسترسی داشت؟ و …

ما در این مقاله به بررسی پاسخ این سوالات خواهیم پرداخت.

آشنایی با وکیل دعاوی ملکی و وظایف آن

وکیل ملکی کیست؟

برای اکثر خریداران خانه، خرید ملک مستلزم مراجعه به دادگاه نیست. در عوض، یک وکیل املاک ممکن است تمام اسناد مربوط به خرید خانه شما، از جمله قرارداد، هرگونه توافق اضافی با فروشنده، اسناد وام دهنده و اسناد مالکیت و انتقال را آماده یا بررسی کند.

وکلای املاک و مستغلات گاهی اوقات بخش‌ های دیگری از خرید خانه مانند جستجوی عنوان و بیمه عنوان را هم انجام می‌ دهند تا اطمینان حاصل کنند هیچ ادعای معوق یا حقی علیه ملک وجود ندارد. آنها همچنین ممکن است اسناد انتقال وجه را به فروشنده و وام دهنده شما ارائه دهند یا به عنوان شخص ثالث معامله را تسهیل کنند.

برای دریافت مشاوره حقوقی به صورت تخصصی و آنلاین در زمینه های حقوقی می توانید با مجموعه مجرب وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

خدماتی که وکیل ملکی می تواند ارائه کند عبارتند از:

  • تأیید اینکه مالکیت خانه به طور مناسب به فروشنده واگذار شده است.
  • شناسایی هرگونه وام پرداخت نشده، حق حبس، دعوی حقوقی یا سایر ادعاها علیه اموال و تلاش برای تسویه آنها، همچنین کشف محدودیت ها، عهدنامه ها و هرگونه گسست در زنجیره مالکیت
  • تنظیم بیمه نامه
  • مذاکره و بررسی قرارداد ملکی برای تعیین نحوه تخصیص پول
  • تهیه سند یا یادداشت برای تضمین بدهی با پیروی از دستورالعمل های وام دهنده و توضیح شرایط برای مشتری خود
  • جستجوی تعهداتی مانند مالیات، هزینه‌ های آب و برق و هزینه ‌های شارژ خانه و تقسیم‌ بندی آن ها بر اساس نحوه تخصیص آنها در قرارداد
  • آماده کردن صورت‌ حساب تسویه که وجوه پرداختی خریدار و هزینه ‌های کلیه طرف‌ های درگیر را نشان می ‌دهد، مانند کمیسیون نماینده، هزینه ‌های وکیل، حق بیمه، مالیات، هزینه جستجوی عنوان، امتیاز تخفیف وام و موارد دیگر.
  • تسهیل در میزبانی احتمالی فروشنده و خریدار برای امضای اسناد و جمع آوری شناسنامه رسمی
  • اطمینان اینکه طرفین به تعهدات خود در قرارداد عمل کرده اند و کمک به حل تعارض در صورت بروز دعوا یا مشکل

آشنایی با وکیل دعاوی ملکی و وظایف آن

چه زمانی باید به وکیل ملکی مراجعه کنیم؟

موقعیت ‌های مختلفی وجود دارد که در فرآیند خرید و فروش خانه، حضور یک وکیل دعوای ملکی می تواند مفید باشد، از بررسی قرارداد خرید در یک فروش معمولی گرفته تا برخورد با یک قرارداد منحصر به فرد پیچیده.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

قرارداد خرید

اگرچه مشاوران املاک معمولا نقش اصلی را در تهیه قراردادهای خرید ایفا می کنند، یک وکیل می تواند بر شرایط قرارداد خرید مروری حقوقی داشته باشد. علاوه بر این، مشاوران املاک معمولاً به جای تهیه پیش نویس از ابتدا الگوهای قرارداد موجود را تکمیل می کنند.

به همین دلیل، ممکن است نیاز باشد قراردادهای پیچیده تری توسط یک وکیل تنظیم شود.

دعوای ملکی

حل اختلافات و دعواهای ملکی اغلب مستلزم بررسی ده ها صفحه از اسناد قانونی است. یک وکیل می تواند به فروشنده و خریدار کمک کرده و بررسی ها را انجام دهد، این بررسی ها می تواند به ویژه برای خریدار خانه اول ترسناک و گیج کننده باشد.

سناریوهای کمتر معمولی

در اینجا مواردی غیرعادی وجود دارد که ممکن است به مشاوره وکیل و مهارت های مذاکره نیاز داشته باشند:

  • شما در حال خرید خانه ای هستید که نیازمند از نوع خاصی از فروش است، مانند فروش ملکی، فروش کوتاه مدت، حراج یا خرید از بانک.
  • در حال خرید خانه ای هستید که در شهر دیگری است.
  • می خواهید خانه ای را بفروشید که دادگاه آن را برای مهریه یا حق طلاق به دیگری واگذار کرده است.
  • قصد فروش خانه ای را دارید که متعلق به یکی از اعضای خانواده بود و شما تنها مسئول فروش ملک هستید.
  • به فکر خرید یا فروش ملکی هستید که دارای مشکلات عمده ای مانند آسیب های ساختاری است.
  • مشکلات مالی عمده ای دارید و سعی می کنید ملکی را بفروشید که حق حبس دارد.

آشنایی با وکیل دعاوی ملکی و وظایف آن

نحوه دریافت مشاوره ملکی به صورت آنلاین

امروزه با فراگیر شدن اینترنت، نیازی به حضور در دفتر وکیل و دریافت مشاوره حقوقی نیست. شما می توانید به صورت آنلاین و در کوتاه ترین زمان ممکن، وکیل ملکی مناسبی را پیدا کرده و از او مشاوره حقوقی بگیرید. در زمان انتخاب وکیل دعاوی ملکی فراموش نکنید سوالات زیر را از او بپرسید.

  • هزینه مشاوره شما ساعتی است یا هزینه ثابتی را دریافت می کنید؟ هدف شما از این سوال این است که بدانید وکلا معمولاً برای خدمات در منطقه شما چه هزینه هایی را دریافت می کنند و محدوده قیمت آن ها چقدر است. همچنین دریابید آیا قیمت شامل زمان بررسی، بحث و احتمالاً مذاکره درباره جنبه ‌های همه اسناد می ‌شود یا خیر.

برای دریافت وکیل آنلاین به صورت تخصصی و آنلاین در زمینه های حقوقی می توانید با مجموعه مجرب وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

  • در طول فرآیند چقدر در دسترس خواهید بود؟ این مهم است زیرا هنگامی که در میانه یک مذاکره بالقوه بحث برانگیز هستید و نیاز دارید مسائل به سرعت حل شود، وکیل باید برای مشاوره به شما و مذاکره با طرف مقابل در دسترس باشد.
  • وکیل دعاوی ملکی چند نفر در یک سال بوده اید؟ پرسیدن این سوال می تواند بینشی از تجربه کلی وکیل در مورد معاملات املاک و مستغلات ارائه دهد.
  • معمولاً چگونه در معاملات املاک مشارکت می کنید؟ معاملات املاک و مستغلات می تواند بسیار چند وجهی باشد، بنابراین یافتن یک وکیل با تجربه بسیار مهم است.

آشنایی با وکیل دعاوی ملکی و وظایف آن

کلام پایانی

در این مقاله وظایف وکیل دعاوی ملکی را بررسی کردیم. در نظر داشته باشید برای دریافت مشاوره از وکیل ملکی نیازی به حضور در دفتر او ندارید. کافی است با ما تماس بگیرید تا علاوه بر پیدا کردن وکیل ملکی متخصص، به صورت آنلاین با او ارتباط داشته باشید.

برای مشاوره حقوقی و تخصصی به صورت تلفنی و آنلاین، می توانید با وکلای مجرب و حرفه ای مجموعه وکیل تاپ در ارتباط باشید. تمامی خدمات ارائه شده از سوی وکیل تاپ زیر نظر متخصصین مورد بررسی و نظارت قرار می گیرند و تمامی خدمات حقوقی با کم ترین هزینه و با بهترین کیفیت ارائه می شود.

همین حالا برای دریافت مشاوره از برترین وکلای دعاوی ملکی با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

۱- وکیل ملکی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

از خصایص یک وکیل ملکی ،علاوه بر داشتن پروانه وکالت ،دانش و تبحر لازم برای طرح و پیشبرد دعاوی مربوط به املاک و دفاع در برابر چنین دعاوی میباشد .

۲- انواع دعاوی ملکی چیست؟

دعوای خلع ید، دعوای الزام به تحویل ملک، الزام به تنظیم سند رسمی، دعوای رفع مزاحمت و ممانعت از حق و …

۳- چطور میتوانم مشاوره بگیرم؟

کافیست به قسمت مشاوره با وکیل در منو سایت وکیل تاپ مراجعه کرده یا با شماره  ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹ تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند