نمونه شکوائیه جعل سند عادی

جعل و تزویر عبارتند از: ساختن نوشته یا سند یا ساختن مهر یا امضای اشخاص رسمی یا غیر رسمی خراشیدن یا تراشیدن یا قلم بردن‌ یا الحاق یا محو یا اثبات یا سیاه کردن یا تقدیم یا تاخیر تاریخ سند نسبت به تاریخ حقیقی یا الصاق نوشته‌ای به نوشته دیگر یا بکار بردن مهر دیگری ‌بدون اجازه صاحب آن و نظایر این ها به قصد تقلب. نوشته موضوع جرم جعل باید لزوما روی چیزهایی مثل کاغذ نگاشته شود و نوشته های موجود بر سنگ چوب، مجسمه، ماشین و مانند این هارا شامل نمیشود. جعل در صورتی است که تغییر و به اشتباه انداختن در سند اصلی باشد. اگر نوشته جعلی یا غیر معتبر جعل شود جعل محقق نمیشود. در جرم جعل اضرار بالقوه کافیست که شامل ضرر معنوی نیز میشود. جرم جعل مقید به نتیجه نیست وصرف جعل کردن جرم محقق شده و استفاده از سند مجعول نیز خود جرمی دیگر است.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه جعل سند عادی

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: جعل سند عادی

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ مشتکی‌عنه قولنامه زمینی به مقدار مساحت … مترمربع را با امضای اینجانب جعل کرده و به نام بنده به شخص دیگری فروخته است. جهت اثبات ادعای خویش ارجاع امر به کارشناسی را استدعا دارم. حال نظر به‌مراتب یاد شده و با استناد به ماده ۵۲۳ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی مستدعی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
6 نظرات
  1. افشین شکوهی می گوید

    باسلام سوالی دارم مادرم ۹۰سال سن داردازارث پدرش یک قطعه زمین بهش دادند که برادرم بدون اطلاع واجازه مادرم کپی تقسیم نامه عادی کروکی ترسیم می راازکمدش برمیداردچون کروکی توسط مادرم جهت تایدامضا شده بودزیرکروکی برادرم در قسمت بالای کروکی سفید است دران قسمت توضیحاتی نوشته که طبق کروکی زمین رابه ۳قسمت تقسیم کردن وخودامضاکردن حالابااین نوشته جعلی مدعی است ومانع فروش مادرم شده، حالاشکایت کنیم به چه اتهامی شکایت کنم راهنمایی کنید ممنون میشم مرسی وبابت این اگرلایحه ای تنظیم کنیدهزینه اش چقدر میشه ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام باید تماس بگیرید و بررسی بشه مدارکتون ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰

  2. عبداارضا می گوید

    سندی دردادگاه ارایه شده که بعضی از اسامی اصلی جا به جا و بعضی از اسامی حذف شده درواقع سندی سوری برای تقلب وبردن دعوی انجام شده چگونه میتونم این جعل را ثابت کنم

  3. M.a می گوید

    سلام ،وقت بخیر،من تقریبا ۱۳سال قبل ساختمانی مسکونی را ک درازای ۲۱میلیون وام در رهن بانک بود دراملاکی به نام‌ املاک احتشامی از همسرم خریدم ،ک داخل مبایعه نامه قید شده بود ک بعد از پرداخت یک سوم قسط ایشون الزام به تنظیم سند میباشد ،ایشون قولنامه ی من را برداشت و من دیگر هیچ مدرکی نداشتم و هیچ اقدامی هم نکردم ،اما در اردیبهشت ۹۸ زمانی ک برای ایشون اظهار نامه فرستادم مبنی بر تنظیم سند ،رفتم ک از بنگاه نسخه ی بایگانی رو بگیرم گفتند باید از املاک نیما بگیرم ،یه مبایعه نامه به من دادند از سال ۸۷ک مطمئن هستم تغییر داده شده است .متاسفانه سال و متن مبایعه نامه خودم خاطرم نیست ،لازم به ذکر است ک همسرم خودش کارمند همون بانک است و الان ک ملزم به فک رهن شده ،شرایط سند رهنی داخل دفتر ثبت و اسناد تغییر کرده ،همه با هم تبانی کردند و من با وجود اینکه وکیل گرفته بودم ،وکیلم هم خریدند.و من دیگر اطمینان به هیچ وکیلی ندارم ک کارهامو بهش بسپرم .الان متوجه شدم خیلی از مدارکم ک نزد وکیلم بود تغییر کرده و دست بردن داخلش ،لطفا کمکم کنید.

  4. زهرا می گوید

    با سلام و خسته نباشید دو دفتر قباله مادرم قید شده ک ۲دانگ از منزل مسکونی از طرف پدر داماد ینی پدربزرگم ب مادرم داده بشه الان بعد از گذشت ۲۵سال مادرم طالب ۲دانگ منزل خودشه ولی اونا قبول نمیکنن و نمیخان ک اینکارو انجام بدن بنظرتون باید چیکا کنیم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام :میتواند درخواست توقیف مال دهد وسهم خود را مطالبه نماید.

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند