دانلود دادخواست ثبت ازدواج دائم

طبق ماده ۲۲۰ قانون مدنی، قودنه فقط متعاملین رابه اجرای چیزی که در آن تصریح شده است ملزم می نماید بلکه متعاملین به کلیه نتایجی هم که بموجب عرف وعادت یابه موجب قانون از عقد حاصل میشود ملزم می باشند. ثبت واقعه ی ازدواج از جمله لوازم عرفی عقد می باشد که حتی در صورت عدم ذکر در عقد طرفین نمی توانند از انجام آن امتناع کنند. همچنین که عدم ثبت واقعه ازدواج توسط مرد در قانون مجازات جرم انگاری شده است.

 

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

دانلود ادخواست ثبت ازدواج دائم

مشخصات طرفین نام نام خانوادگی نام پدر شغل محل اقامت- شهر- خیابان- کوچه- شماره- پلاک
خواهان
خوانده
وکیل یا نماینده
تعیین خواسته ثبت ازدواج دائم به انضمام کلیه خسارات قانونی
دلایل و منضمات کپی مصدق: ۱. عقدنامه ۲. شهادت شهود،
ریاست محترم مجتمع قضائی……….

با سلام، احتراماً به استحضار می‌رساند:

به‌موجب عقدنامه عادی مورخ………. با آقای………. عقد ازدواج دائم منعقد نموده و مهریه نیز به میزان………. فی‌مابین توافق گردیده و صیغه عقد نیز بر همان اساس جاری شده است. با توجه به وقوع عقد ازدواج دائمی فی‌مابین و عدم همراهی خوانده در ثبت رسمی آن مستنداً به مواد ۲۲۰ قانون مدنی و ۳۱ قانون ثبت‌احوال مصوب ۱۳۶۳ صدور حکم به الزام خوانده به ثبت عقد ازدواج دائم به مهریه………./ ریال و شرایط مذکور در فتوکپی عقدنامه تقدیمی به انضمام کلیه خسارات قانونی و هزینه دادرسی در حق اینجانب از محضر دادگاه محترم مورد استدعاست.

 

محل امضاء- مهر- انگشت

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
7 نظرات
  1. سارا می گوید

    سلام من ازدواج موقت داشتم بعد دوسال یک بچه یک ساله دارم ایا میشود که درخواست ثبت واقعه ازدواج کنم .طرف برای بچه اش نیومده شناسنامه بگیره .ثبت واقعه ازدواج کنم درخواستم قبول میشه ؟

  2. افسانه صابری می گوید

    سلام برای

  3. افسانه صابری می گوید

    سلام برای بچه هایم که دادخواست برای قاضی بنویسم

  4. رقیه گودرزی می گوید

    با سلام .میخواستم بپرسم برای حضانت بچه ام( ۱۰ ساله) از چه راهی باید وارد شم.بچه با من زندگی میکنه.مطلقه ام.حضانت با پدر است ولی گفتن من شرایطشو ندارم.زنگ هم میزنم که برای حصانت به من وکالت بدهند نمیایند.ممنون میشم من را راهنمایی کنید.باتشکر گودرزی

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بعد از هفت سالگی حضانت با پدر هست واگرپدر صلاحت نگه داری نداشته باشد جد پدری واگر اون نباشد مادرمیتواند حضانت را از دادگاه خانواده درخواست نماید

  5. سجاد. ا می گوید

    سلام. وقت بخیر
    برای پروسه ی دادخواست ازدواج از طرف دختر، چقدر زمان نیاز است؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: یک موعد قضایی است.

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند