نمونه شکوائیه اخذ رشوه توسط کارشناس رسمی دادگستری

هر یک از داوران و ممیزان و کارشناسان اعم از این که توسط دادگاه معین شده باشد یا توسط طرفین، چنانچه در مقابل اخذ وجه یا مال به‌نفع یکی از طرفین اظهار نظر یا اتخاذ تصمیم نماید به حبس از شش ماه تا دو سال یا مجازات نقدی از سه تا دوازده میلیون ریال محکوم و آنچه گرفته‌است به عنوان مجازات مودی به نفع دولت ضبط خواهد شد. طبق ماده ۳قانون تشدید مجازات اختلاس، ارتشا و کلاهبرداری جرم ارتشاء فقط توسط افراد محدودی که دولتی می باشند قابلیت ارتکاب دارد و مقید به نتیجه خاصی هم نیست و چه شخص رشوه گیرنده عمل را انجام دهد جه انجام ندهد.صرف گرفتن وجه موجب تحقق جرم میباشد.اما این ماده برای برخی از افراد که لزوما کارمنددولت هم نیستند وضع شده است و یک جرم مقید است که حتما باید منتج به نتیجه که همان اظهار نظر کارشناس وداور است شود. منظور از کارشناسان،تنها کارشناسان رسمی نیستند.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه اخذ رشوه توسط کارشناس رسمی دادگستری

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: اخذ رشوه توسط کارشناس رسمی دادگستری

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ مشتکی‌عنه که از کارشناسان رسمی دادگستری می‌باشد پس از ارجاع امر کارشناسی در پرونده کلاسه … گزارش خود را که برخلاف اوضاع و احوال مسلم بود تقدیم دادگاه محترم نمودند. به شهادت آقایان ۱ … ۲ … مشتکی‌عنه با دریافت مبلغ … ریال از خوانده پرونده مذکور گزارش خود را برخلاف واقع تنظیم کرده است. حال با عنایت به مطالب معنونه و با استناد به ماده ۵۸۸ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی متمنی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند