دادخواست صدور حکم رشد

صغیر در امور غیرمالی به محض رسیدن به سن بلوغ (دختران نه سال و پسران۱۵)از حجر خارج میشود ولی در امور مالی باید رشدش ثابت شود ،وگرنه اختیار مالش به او داده نمی شود.
طبق ماده ۱۲۱۰ قانون مدنی: هیچکس را نمی توان بعداز رسیدن به سن بلوغ به عنوان جنون یا عدم رشد محجور نمود مگر آنکه عدم رشد یا جنون او ثابت شده باشد ولی در ادامه می گوید: اموال صغیری را که بالغ شده است در صورتی می توان به او دادکه رشد او ثابت شده باشد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

دادخواست صدور حکم رشد

مشخصات  طرفین نام نام خانوادگی نام پدر شغل محل اقامت- شهر- خیابان- کوچه- شماره- پلاک
خواهان
خوانده ریاست محترم دادسرای……. اداره سرپرستی
وکیل یا نماینده
تعیین خواسته تقاضای صدور حکم رشد
دلایل و منضمات ۱. تصویر مصدق شناسنامه متقاضی حکم رشد ۲. عندالإقتضاء آزمایش اختبار دادگاه محترم ۳. استعلام نظریه از پزشکی قانونی
ریاست محترم……….

با سلام و احترام به استحضار می‌رساند:

حسب مدارک سجلی تقدیمی خانم/ آقا ………. فرزند ………. به شماره شناسنامه ………. که در حال حاضر دارای سن بیش از ۱۵ سال (در مورد متقاضی پسر) ۹ سال (در صورت دختر بودن) قمری می‌باشد و طبق تبصره یک از ماده ۱۲۱۰ قانون مدنی بالغ شرعی و قانونی محسوب می‌گردد، با توجه به رشد و کمال جسمی و روحی و دماغی و کلاً آمادگی‌ام در تصدی امور مالی شخصی که عندالإقتضاء به آزمایش شخص ریاست محترم دادگاه و حتی نظریه پزشکی قانونی استناد می‌نماید، تقاضای صدور حکم رشد را به استناد مواد فوق‌الاشعار قانون مدنی از محضر ریاست محترم دادگاه استدعا دارم.

 

محل امضاء- مهر- انگشت

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
1 نظر
  1. الناز می گوید

    سلام خسته نباشیدبنده شوهرم به جرم قتل زندانه که ازخونواده مقتول رضایت گرفتیم ودیه پرداخت کردیم مقتول سه فرزندداره دوپسر۲۲و۲۰ساله ویک دختر۱۲ساله قیم مادرشون هست حالاقاضی اعلام کرده که دخترمقتول بایدشناسنامه اش عکس داربشه نکنه قاضی بگه که بایددخترهم به سن قانونی برسه چون دیه زیادی پرداخت کردیم وخونواده مقتولم دیه روخرج کردن

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند