نمونه شکوائیه ورود به عنف به منزل و تخریب

تخریب، نابود کردن یا خسارت وارد کردن به مال متعلق به دیگری به شکل عمدی می باشد. تفاوت بین نابود کردن و خسارت زدن به مال در این است که اولی از بین بردن کلی مال است در حالی که دومی صدمه زدن به مال است. البته باید ماهیت و طبیعت مال را در نظر گرفت. احراق نیز از مصادیق تخریب به شمار می آید و رابطه آن عموم و خصوص مطلق است. تخریب اصولا به شکل فعل مثبت اتفاق می افتد ولی این بدین معنی نیست که با ترک فعل محقق نمی شود. مانند اینکه سوزنبانی عمدا مانع را برای توقف ماشین ها فرود نیاورد. هر کس عمداً اشیاء منقول و یا غیر منقول متعلق به دیگری را تخریب نماید یا به هر نحو کلاً یا بعضاً تلف نماید و یا از کار اندازد به‌ حبس از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد. هرگاه ورود با تخریب همراه شود تعدد مادی است و مجازات اشد اجرا می شود.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه ورود به عنف به منزل و تخریب

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: ورود به عنف به منزل و تخریب

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ مشتکی‌عنه روز گذشته به بهانه‌های واهی به اینجانب حمله نموده و بنده برای فرار از چنگال نامبرده وارد منزل خود شده‌ام که مشارالیه نیز با تخریب درب منزل به عنف وارد منزل اینجانب گردیده است که با اقدام همسایه‌ها مشتکی‌عنه دستگیر شده است؛ فلذا مستنداً به مواد ۶۷۷ و ۶۹۴ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) تقاضای رسیدگی و تعیین کیفر برای مشتکی‌عنه از محضر عالی مستدعی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
14 نظرات
  1. مهدی رفیعی می گوید

    سلام وقت بخیر
    امروز همسایه طبقه پایین بنده بعد از چندبار در زدن با لگد زدن به در باز شد و خانمش وارد خونه شد و وقتی که فهمید و دید که من با همسرم تو خونه هستیم شروع کرد به سر وصدا کردن و فحاشی کردن

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید به جرم ورود به عنف وتوهین ازفرد مورد نظرشکایت نمایید

  2. داود بابالو می گوید

    چگونه از کسی که بدون اجازه یا اطلاع وارد منزل شخصی بنده شده و تمام وسایل بنده را برده و منزل بنده را تخریب کرده و در هر بار رجوع خودرا پنهان میکند شکایت کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: به جرم ورود به عنف وتخریب شکایت کیفری نمایید.

  3. غلامعلی می گوید

    سلام خدمت شما سرورگرامی خواهر بنده در تاریخ ۲۷و۲۹ ماه گذشته درگیری بین خواهرم و خانم همسایه روخ داده وبنده وسط خیابان اینارو جدا کردم حالاخانم همسایه میگه من زدم ایشونو شاهد دارم که من به ایشون دست نزدم دروغ میگن وبعد از ۱۰دقیقه اون خانم با ماشین شخصی خودش رفت چند ارازل و اوباش رو آورد درخانه ام و باشمشیر و چاقو به من وخانوادم حمله کردن وبه زور وارد خانه ام شدن و مورد ضرب و شتم قرار گرفته ام هم خودم و هم خانواده ام. واز من شکایت کرده که من زنه همسایه رو کتک زدم. وهیچ نامه پزشکی قانونی ندارن. ولی خانواده بنده نامه پزشکی قانونی دارن. وشکایت کردم.. وهرروز من وخانوادم رو تهدید به مرگ و فحش‌های ناموسی وحرفای زشت وبی ادبی میزنن. باید چکار کنم.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: شما باید یک وکیل متخصص کیفری اختیار نمایید تا مشکلی بعدا بوجود نیاید.

  4. میلان می گوید

    سلام. شخصی به بهانه اینکه کنتور برق در ملک بنده قرار گرفته وارد ملک بنده شده تحت عنوان های ورود به مسكن يا منزل ديگري به عنف و تهديد- توهين به اشخاص عادي – مزاحمت ملكي – تهديد شکایت کردم ولی متاسفانه بشرح ذیل رای صادر شده:

    دائر بر مزاحمت ملکی بدين شرح که شاکی برابر برگ شکوائيه و اظهارات خود در مرجع انتظامی و این دادیاری مدعی شده
    که متشاکی با ورود به ملک شاکی بدون اجازه با توجه به اینکه محل مورد شکایت محیط کارگاهی بوده موضوع شکایت در قوانین مدون جرم انگاری نشده لذا فاقد وصف کیفری میباشد …..
    شکايت موضوع بوده کارگاهی محيط شکايت مورد محل اينکه به توجه با ن

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بخاطر جرم نبودن عمل ارتکابی منع تعقیب صادر شده و شما دوباره نمی توانید همین دعوا را طرح نمایید باید نوع دعوای خودتان را تغییر داده مجددا طرح نمایید.

  5. میلاد می گوید

    با سلام ی نفر ک قبلا شریک بنده بوده بعد از گذشت چندوقت که سراکتمون هم تموم شده بوده وارد مغازه من میشه و پلاکای ماشین منو میرره خودم مغازه نبودم و داداش کوچیکترم ک ۱۶ سالشه مغازه بوده کاری میتونم انجام بدم و مغازه هم دوربین نداره

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید بابت سرقت پلاک مربوطه به داسرا شکایت نمایید البته ابتدا از طریق پلیس راهنمایی اعلام سرقت نمایید سپس شکایت نمایید.

  6. فریبا می گوید

    سلام من از ی نفر ۴ ماه خونشو اجاره کردم ومابین خودمون نوشتیم در ی نسخه ایشان اصلا پولی نمیخواست به اصرار خودم خواستم مبلغی بپردازم چند روز تز مهلت قرارمان گذشته ،چند شب پیش ایشان با پسرش و زن سابقش با کشاندن درب ورودی خونه وارد حریم من شده وبا الفاظ خیلی رکیک و کتک پیاپی منو تهدید کردن که امشب باید از خانه اسباب ببرم وجای ضرب پشت توی بدنم هموز بجا مانده وقتی لوازمای خونمو رو سر خودم شکوندن و چند تا از ساعتمام و انگشترام که روی میزم بوده ربودن حال چه اقدام باید بکنم ممنون میشم راهنماییم کنید🙏🏽

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید با همان وضعیت با پلیس تماس بگیرید و برای شکایت از طریق سرقت اقدام نمایید.

  7. مهدی می گوید

    سلام من با خانمم دعوا کردم اونوقت خانمم زنگ مامانش زد مامانش با خواهر زنم اومدن در خونه با لگد به در خونه زدن و خانم من در رو باز کرد وارد خونه شدن و خواهر زنم به من فحاشی کرد و حمله هم کرد میتونم به جرم ورود به عنف و فحاشی شکایت کنم

  8. رضا می گوید

    سلام شخصی از من طلبکار است وبدون اجازه وارد منظلم شده و شروع توهین تهدید ودرگیری کرده

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند