دادخواست مطالبه خسارت بر هم زدن نامزدی

بر اساس قانون مدنی، وعده‌ی ازدواج ایجاد علقه‌ی زوجیت نمی‌کند اگر چه تمام یا قسمتی از مهریه که بین طرفین برای موقع ازدواج مقرر گردیده پرداخته شده باشد. بنابراین هر یک از زن و مرد مادام که عقد نکاح جاری نشده می‌تواند از وصلت امتناع کند و طرف دیگر نمی‌تواند به هیچ وجه او را مجبور به ازدواج کرده و یا از جهت صرف امتناع از وصلت مطالبه‌ی خسارتی نماید. اما اگر در این بین هرکدام از طرفین هزینه کرده باشند از باب مسئولیت مدنی در صورت وارد کردن زیان مادی و معنوی مسئول می باشد. هدایای دوران نامزدی نیز توسط نامزد ها قابل استرداد است در صورتی که عین آن موجود باشد اگر عین موجود نباشد قیمتش قابل دریافت است. مقررات فوق شامل مواردی که یکی از زوجین فوت کند نمی شود.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه دادخواست مطالبه خسارت بر هم زدن نامزدی

مشخصات طرفین نام نام خانوادگی نام پدر شغل محل اقامت- شهر- خیابان- کوچه- شماره- پلاک
خواهان
خوانده
وکیل یا نماینده
تعیین خواسته مطالبه خسارت بر هم زدن نامزدی به میزان………. ریال به انضمام کلیه خسارات قانونی
دلایل و منضمات کپی مصدق: ۱. لیست هزینه‌های انجام‌شده ۲. فاکتور هزینه‌ها
۳. استشهادیه، ۴. شهادت شهود عندالإقتضاء،
ریاست محترم مجتمع قضائی……….

با سلام، احتراماً به استحضار می‌رساند:

اینجانب/ اینجانبه وفق توافق مورخ………. با خوانده به تمهید مقدمات امر ازدواج اقدام کرده‌ام. نظر به اینکه متعاقب توافق با خوانده برای ازدواج، متأسفانه نامبرده بدون دلیل از انجام وصلت با اینجانب/ اینجانبه استنکاف می‌نماید و اجبار به زندگی مشترک نیز امر منطقی و عقلایی نمی‌باشد؛ فلذا مستنداً به ماده/ مواد ۱۰۳۷ قانون مدنی و ۱ و ۲ قانون مسئولیت مدنی صدور حکم به پرداخت مبلغ………. ریال از بابت هزینه‌های انجام ‌شده به انضمام جمیع خسارات و هزینه دادرسی در حق اینجانب/ اینجانبه مورد استدعاست.

 

محل امضاء- مهر- انگشت

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند