تخلیه ملک بدون داشتن قرارداد کتبی

تخلیه ملک بدون قرارداد از این جهت قابل بررسی است که جایی مثل دستور فوری تخلیه نیازمند قرارداد کتبی است و بدون قرارداد کتبی باید از طرق دیگر عمل کرد. ناگفته نماند که قرارداد لزوما و اجبارا نیازی نیست که کتبی باشد بلکه قرارداد شفاهی هم معتبر است؛ اما مزیت قرارداد کتبی در زمان ایجاد اختلاف است که اثبات قرارداد را آسان تر میکند.

در ادامه همراه ما باشید تا مطالبی از تخلیه ملک بدون قرارداد برای شما بیان کنیم.

حکم تخلیه دادگاه، تخلیه با حکم دادگاه

دعوای تخلیه ملک بدون قرارداد

نکته ی مهمی که در اینجا وجود دارد این است که در تخلیه ملک بدون قرارداد لازم است که ابتدا وجود و تحقق قرارداد اثبات بشود که البته در جایی که مستاجر ساکن ملک است با دشواری زیادی مواجه نیست اما در هر حال نیاز به اثبات وقوع عقد اجاره دارد با شواهد و مدارک و…

در مرحله بعد در صورتی که دادگاه حکم به تایید وقوع عقد اجاره داد لازم است که دادخواست تخلیه ملک تقدیم دادگاه شود. در اینجا دادگاه با بررسی های لازم در صورت احراز حکم به تخلیه صادر میکند علت تخلیه ممکن است موارد متعدد باشد مثل تمام شدن مدت اجاره، فسخ قرارداد به علل مختلف و… که توصیه ما این است برای این کار با وکلا و کارشناسان موسسه  وکیل تاپ برای اخذ مشاوره در ارتباط باشید.

شماره تماس وکیل پایه یک دادگستری

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

دستور تخلیه ملک بدون قرارداد 

در ملکی که قرارداد آن نوشته نشده است امکان دستور تخلیه که فوری است و در شورای حل اختلاف انجام می شود وجود ندارد اما امکان گرفتن حکم تخلیه وجود دارد زیرا در دستور تخلیه شرایطی باید فراهم باشد از جمله:

وجود قرارداد عادی که به امضای دو نفر شاهد رسیده و همچنین اتمام مدت اجاره، حال در این مورد که قراردادی تنظیم نشده نمی توان از دستور تخلیه استفاده کرد.

در صورتی که وقوع اجاره اثبات نشود یا حتی بدون درخواست مزبور میتوانید از درخواست خلع ید نیز استفاده کنید که توصیه می شود در باره نحوه اقدام در این زمینه از وکلا و مشاوران حقوقی مشاوره بگیرید.

برای گرفتن حکم تخلیه بدون داشتن قرارداد نیاز به تنظیم یک دادخواست اصولی با استناد به مواد قانونی آن  و اطلاع از رویه ی عملی و آرای چند سال اخیر استاست لذا قبل از اقدام برای این امر با وکلای متخصص ملکی وکیل تاپ مشاوره بگیرید یا تنظیم اوراق خود را به آنان بسپارید.

تفاوت دستور تخلیه و حکم تخلیه

دستور تخلیه برای مواردی است که در وقوع اجاره شکی نیست و مطابق قانون منعقد شده است و همچنین بررسی قضایی پیچیده ای ندارد که با اتمام مدت می توان از شورای حل اختلاف این دستور تخلیه را اخذ کرد. اما در حکم تخلیه به دلیل پیچیدگی بیشتر و اختلافی بودن آن نیاز است که دادگاه به آن رسیدگی کند که زمان بیشتری برای حکم تخلیه و اخذ آن لازم است برخلاف دستور تخلیه. در ابن مورد یعنی اجاره بدون قرارداد باید  دادخواست حکم تخلیه را مبنا قرار دهیم.

خلع ید ملک اجاره ای بدون قرارداد

خلع ید  برای موردی است که فرد به صورت غیر قانونی و بدون اجازه در ملک دیگری تصرف کرده در جایی که حتی به صورت شفاهی توافق بر اجاره وجود دارد باید این اجاره و وقوع آن اثبات شود و سپس تخلیه ملک را درخواست کرد حال اگر دادگاه وقوع اجاره را احراز نکرد می توان از طریق خلع ید اقدام کرد.

قرارداد شفاهی تخلیه

مشاوره حقوقی تخلیه اجاره بدون قرارداد

همانطور که گفته شد در جایی که قراردادی کتبی نوشته نشده و به صورت شفاهی عقد بسته شده باز هم امکان تخلیه مستاجر وجود دارد به شکلی که در بالا گفتیم‌.

شما میتوانید موضوع و مسئله پیش آمده خود را با وکلا و کارشناسان ما در میان بگذارید و از راهکارهای لازم برای اقدام در این مورد مطلع شوید.

سامانه حقوقی وکیل تاپ در هر لحظه می تواند  وکیل متخصص با مسئله مربوطه را در هر شهری که هستید به شما معرفی کند و همچنین مشاوره حقوقی به صورت تلفنی و آنلاین را به شما ارائه دهد. برای این کار میتوانید از طریق سامانه آنلاین و یا به صورت تماس تلفنی اقدام کنید.

نتیجه گیری

قرارداد های چه اجاره و یا انواع دیگر آن ممکن است به صورت کتبی و یا شفاهی منعقد شوند و در هر دو حالت صحیح خواهد بود. در اجاره در صورت انعقاد قرارداد شفاهی باید ابتدا وقوع آن اثبات شود و سپس اقدام به درخواست حکم تخلیه کرد. در بالا به تفاوت های دستور تخلیه و حکم تخلیه و خلع ید اشاره کردیم.

سوالات متداول

بله این امر امکان پذیر است که در بالا به آن اشاره کردیم.

بله این قرارداد معتبر  است اما در صورت انکار مستاجر نیاز به اثبات خواهد داشت.

برای این امر لازم است که به دادگاه دادخواست بدهیم هرچند لازم است از قبل با مشاور حقوقی در این زمینه مشورت کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند