دانلود دادخواست صدور حکم حضانت

حضانت به معنی نگهداری و مراقبت از فرزند می باشد که هم حق و هم تکلیف پدر و مادر است. حضانت فرزند با پدر اوست و در صورتی که پدر وجود نداشته باشد با مادر اوست نه جد پدری برخلاف ولایت که با پدر و جد پدری می باشد.برای حضانت و نگهداری طفلی که ابوین او جدا از یکدیگر زندگی می‌کنند، مادر تا سن هفت سالگی اولویت دارد و پس از آن با پدر است.طبق تبصره ماده ۱۱۶۹ قانون مدنی، بعد از هفت سالگی در صورت حدوث اختلاف، حضانت طفل با رعایت مصلحت کودک به تشخیص دادگاه می‌باشدکه با تقدیم دادخواست و پرداخت هزینه دعاوی غیر مالی انجام میگیرد. اگر مادر در مدتی که حضانت با اوست مبتلا به جنون شود یا ازدواج کند حضانت از او سلب خواهد شد. هرگاه در مدت حضانت پدر یا مادر فرقی نمی کند سلامت جسم و روان کودک در خطر باشد، به تقاضای اقربای طفل یا به تقاضای قیم او یا به تقاضای رئیس حوزه قضا، دادگاه راجع به امر حضانت تصمیم خواهد گرفت.

 

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

دانلود دادخواست صدور حکم حضانت

مشخصات طرفین نام نام خانوادگی نام پدر شغل محل اقامت- شهر- خیابان- کوچه- شماره- پلاک
خواهان
خوانده
وکیل یا نماینده
تعیین خواسته صدور حکم حضانت به انضمام کلیه خسارات قانونی
دلایل و منضمات کپی مصدق: ۱. عقدنامه ۲. طلاق‌نامه. شناسنامه خواهان و فرزند،
ریاست محترم مجتمع قضائی……….

با سلام، احتراماً به استحضار می‌رساند:

اینجانب با خوانده به‌موجب عقدنامه شماره………. مورخ / / ثبت شده در دفترخانه شماره………. عقد ازدواج دائم منعقد کرده‌ایم که حاصل این ازدواج تعداد………. فرزند پسر/ دختر به اسم/ اسامی……….. می‌باشد نظر به وقوع متارکه و طلاق فی‌مابین اینجانبان در دفترخانه شماره………. طی سند طلاق شماره………. مورخ / / و تعیین تکلیف نشدن حضانت فرزندان وفق اصلاحیه مورخ ۸/ ۹/ ۱۳۸۲ ماده ۱۱۶۹ قانون مدنی مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام صدور حکم حضانت به نام اینجانب نسبت به فرزند/ فرزندان به اسم/ اسامی به انضمام کلیه خسارات قانونی و هزینه دادرسی در حق اینجانب/ این جانبه مورد استدعاست.

 

محل امضاء- مهر- انگشت

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند