ویژگی های بهترین وکیل خانواده

مباحث مربوط به حقوق خانواده از شایع ترین و پر مسئله ترین مباحث حقوقی سطح جامعه می باشد از نامزدی و ازدواج گرفته تا مهریه و طلاق و حق حبس و … مباحثی هستند که در بین مردم و در دادگاه ها بسیار شایع هستند.

همچنین در بین مردم به علت پر بحث بودن مقررات قانونی به طور کامل به آگاهی ایشان نرسیده است و گاهی برداشت های اشتباهی از مقررات می شود.

در صورت داشتن هر گونه سوال در رابطه با وظایف وکیل خانواده، بررسی انواع جرایم مالی و اطلاع از قوانین به روز کشور می توانید از امکانات بی نظیر مجموعه وکیل تاپ نظیر مشاوره با وکیل به صورت آنلاین بهره مند شوید.

مواردی مثل مطالبه مهریه و میزان مهریه، لذا توصیه می شود که برای این کار در تمام حوزه های حقوق خانواده با مشاوره حقوق خانواده نظر خواهی شود تا جهل نسبت به قانون برای فرد ایجاد هزینه نکند.

تعریف وکیل خانواده

درباره تعریف وکیل خانواده باید گفت کسی است که در زمینه دعاوی خانوادگی تبحر و تخصص دارد و با وجود پرونده هایی که در این زمینه داشته به تجربه فراوان کافی برای امر وکالت و مشاوره حقوقی رسیده است.

برای دریافت مشاوره حقوقی آنلاین به صورت تخصصی می توانید با وکلای مجرب مجموعه وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

در واقع، وکیل خانواده سالیانی است که در دادگاه خانواده و دادگاه عمومی پرونده های مربوط به مهریه، طلاق، نفقه و … را پیگیری کرده است.

به همین دلیل وکیل خانواده تجربه بالایی در پیش برد پرونده ها در دیوان عالی کشور و دادگاه بدوی و تجدید نظر دارد و می تواند برای دفاع از فرد و مشاوره به وی بهترین و انتخاب بهترین تصمیم کمک کار باشد.

بهترین وکیل و مشاوره خانواده را می توان از سامانه وکیل تاپ انتخاب کرد. وکلای این موسسه با توجه به تخصصی که در هر حوزه دارند که در پروفایل آن ها درج شده، می توان از وکیل و مشاور امور خانواده مشاوره گرفت چه به صورت آنلاین یا تلفنی و همچنین به صورت چت.

حل اختلاف توسط وکیل خانواده

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

حوزه های تخصصی وکیل خانواده

گفتیم که وکیل خانواده در دعاوی مرتبط با خانواده تبحر و تخصص دارد اما می خواهیم طبق قانون بررسی کنیم که چه مواردی قابل رسیدگی در دادگاه خانواده است این امر در قانون حمایت خانواده سال ۹۱ ذکر گردیده است.

که طبق ماده ۴ آن عبارت اند از:

  1. نامزدی و خسارات ناشی از برهم زدن آن.
  2. نکاح دائم، موقت و اذن در نکاح.
  3. شروط ضمن عقد نکاح.
  4. ازدواج مجدد.
  5. جهیزیه.
  6. مهریه.
  7. نفقه زوجه و اجرت‌المثل ایام زوجیت.
  8. تمکین و نشوز.
  9. طلاق، رجوع، فسخ و انفساخ نکاح، بذل مدت و انقضای آن.
  10. حضانت و ملاقات طفل.
  11. نسب.
  12. رشد، حجر و رفع آن.
  13. ولایت قهری، قیمومت، امور مربوط به ناظر و امین اموال محجوران و وصایت در امور مربوط به آنان.
  14. نفقه اقارب.
  15. امور راجع به غایب مفقودالاثر.
  16. سرپرستی کودکان بی‌سرپرست.
  17. اهدای جنین.
  18. تغییر جنسیت.

لذا می توان گفت که تخصص وکیل خانواده تنها در زمینه نفقه و طلاق و مهریه نیست و موارد زیادی را در بر می گیرد فردی که با هریک از مسائل زیر روبرو است برای راهنمایی می تواند با وکیل خانواده مشورت کند و از او راهکار بخواهد.

وظایف وکیل خانواده

بهترین وکیل خانواده

بسیاری از پرونده های دادگاه ها را پرونده های مربوط به خانواده تشکیل می دهند که البته در غالب شهرها دادگاه اختصاصی به این امر اختصاص داده می شود.

قوانین مرتبط با حقوق خانواده مثل بسیاری دیگر از مباحث پیچیدگی های خاص خود را دارند و افراد عادی در صورت اقدام به صرف سواد عامی که از طلاق و مهریه و … دارند دچار مشکل خواهند شد. لذا لازم است که افراد له وسیله مشورت کردن با دید بازتری تصمیم بگیرند.

موسسه حقوقی وکیل تاپ با معرفی مشاور حقوقی و وکیل خانواده می تواند کمک کار در مسائل حقوقی پیش روی شما باشد.

بسیار اهمیت دارد که فرد با وکیل خانواده مشورت کند و سوالات و ابهامات خود را به وسیله ایشان رفع کند.

مشاوره با وکیل خانواده برای طلاق توافقی

طلاق اگرچه ممکن است توافقی باشد؛ اما در واقع به اراده مرد واقع می شود و عقد به حساب نمی آید یعنی در طلاق توافقی مرد راضی شده که زن خود را طلاق بدهد یا هر دو به این نتیجه رسیده اند که از هم جدا شوند.

در طلاق توافقی هم از قبل باید تشریفاتی رعایت شود و همچنین زن و شوهر درباره برخی امور به توافق برسند.

برای آگاهی کامل از نحوه طلاق توافقی و شرایط آن می توان از وکیل خانواده مشاوره خواست و راه کار های لازم را از ایشان جویا شد.

مشاوره وکیل خانواده طلاق از طرف زن

قانون برای زن مانند مرد، حق طلاق دادن را مقرر نکرده است و تنها در مواردی که برای زن عسر و حرج در زندگی حق در خواست طلاق را به زن داده است.

در قانون مدنی هم چند نوع عسر و حرج نام برده شده که البته حصری نیستند و بسیاری دیگر از موارد را شامل می شود. مواردی را که می توان عسر و حرج به حساب آورد برای مثال عبارت اند از: اعتیاد مرد، مشکلات اخلاقی و روانی مرد، مشکلات زناشویی، عدم دادن نفقه، بد اخلاقی و … که برای هر کدام از این موارد که مستند زوج باشد برای طلاق باید با دلایلی آن را اثبات کند

برای دریافت مشاوره با وکیل آنلاین به صورت تخصصی در زمینه های حقوقی می توانید با مجموعه مجرب وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

دادگاه تا زمانی که عسر و حرج زن برای طلاق احراز نشود؛ حکم به طلاق صادر نخواهد کرد همچنین این درخواست از طرف زن آثار دیگری دارد مانند مهریه، اجرا المثل، حضانت فرزندان و … که می توان جزئیات و آثار و احکام آن را از وکیل متخصص خانواده در سامانه حقوقی وکیل تاپ پرس و جو کرد.

سامانه مزبور به منظور تسریع و توسعه حق دسترسی به وکیل از وکلای متخصصی در سراسر کشور تشکیل شده است که به عموم افراد خدمات حقوقی به صورت آنلاین و تلفنی ارائه می دهد.

وکیل خانواده در حل اختلاف طلاق

مشاوره وکیل خانواده برای حضانت

حضانت از مباحثی است که با وقوع جدایی بین زن و مرد باید برای آن تعیین تکلیف شود. اگر چه در عرف عام و قانون معیار حضانت سن طفل است و کودک تا ۷ سالگی نزد مادر خود و از آن به بعد در کنار پدر خود خواهد بود؛ اما آنچه معیار اصلی خواهد بود مصلحت طفل طبق نظر دادگاه است که می تواند نظم عرفی را به هم بزند.

برای مثال در صورتی پدر صلاحیت نداشته باشد از بعد از ۷ سالگی هم همچنان حق حضانت با مادر خواهد بود و پدر بزرگ نمی تواند سلب حضانت مادر را بخواهد زیرا حضانت ناظر به سرپرستی و تربیت کودک است نه امور مالی.

نتیجه گیری

امور و دعاوی و اختلافات مرتبط با حوزه حقوق خانواده به نسبت وسیع و دارای احکامی نیز هستند که بر خلاف آنچه در عرف است شناخت احکام آن نیازمند دانش حقوقی است دعوای مانند نفقه، طلاق، مهریه، حضانت و … به گونه ای است که بهتر است با وکیل یا مشاور حقوقی متخصص در امور خانواده مشورت بشود و  وقت مشاوره اخذ شود تا بتوان بهتر درباره آن ها اقدام کرد.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تخصصی به صورت تلفنی و آنلاین، می توانید با وکلای مجرب و حرفه ای مجموعه وکیل تاپ در ارتباط باشید. تمامی خدمات ارائه شده از سوی وکیل تاپ زیر نظر متخصصین مورد بررسی و نظارت قرار می گیرند و تمامی خدمات حقوقی با کم ترین هزینه و با بهترین کیفیت ارائه می شود.

سوالات متداول

وکیلی که در دعاوی خانواده بیشترین تمرکز خود را صرف آن می کند و در این زمینه به قوانین و مقررات آن نیز مسلط است.

در قانون حمایت خانواده این موارد نام برده شده که در بالا نیز به آن اشاره کردیم.

از طریق سامانه وکیل تاپ می توان به وکلا و مشاوران متخصص در حوزه دعاوی خانواده دسترسی پیدا کرد و مشکل خود را با ایشان در میان نهاد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
2 نظرات
  1. امیر می گوید

    اگر همسر من بعد طلاق ازدواج مجدد کند ایا حضانت دختر ک ۹سال دارد با چ کسی هست

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام
      چنانچه مادر در زمانی که حضانت طفل با وی است با دیگری شوهر کند حق حضانت با پدر خواهد بود. جهت دریافت اطلاعات دقیق تر با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا وکلای متخصص ما در این زمینه شما را راهنمایی نمایند. موفق و موید باشید.

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند