همه چیز درباره عزل و شکایت از وکیل

یکی از عقود مهم از میان عقود معین، عقد وکالت است. این عقد همچنین در مورد وکالت دادگستری اهمیت بیشتری پیدا می کند. درحال حاضر اقامه دعوا و دفاع از آن اصولاً نیاز به دخالت وکیل دادگستری دارد و در باب امور کیفری نیز در مواردی دفاع از متهم باید به وکیل دادگستری سپرده شود.

شاید بارها شنیده باشید معامله وکالتی صورت گرفته و فلانی ملکش را وکالتی خریده یا فروخته است، در این مطلب قصد پرداختن به این موضوعات داریم.

تعریف وکیل

طبق ماده ۶۵۶ قانون مدنی؛ وكالت عقدی است كه به موجب آن يكی از طرفين طرف ديگر را برای انجام امری نايب خود می‌نماید. وکیل کسی است که نائب طرف مقابل در انجام کاری می شود. در عقد وکالت نیز مانند سایر عقود نیاز به اهلیت و اراده طرفین وجود دارد و جهت صحت وکالت، شرایط صحت عقد باید احراز شود.

شکایت از وکیل

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

انواع وکیل

وکالت به اعتبارهای مختلف انواع مختلفی دارد اما تقسیم کاربردی که برای مخاطبان قابل توجه می باشد دادن وکالت اداری و دادن وکالت به وکیل دادگستری است. شما ممکن است یک شخص عادی دارای اهلیت و اراده سالم را وکیل خود در فروش ملکی کنید این وکالت اداری است یا او را وکیل در امور اداری و بانکی خود کنید این شخص جز اهلیت و اراده به چیز دیگری نیاز ندارد منتها برای اقامه دعوا و دفاع از شما در دادگستری نمی تواند اقدام کند زیرا طبق قانون؛ وکالت در دادگستری مستلزم داشتن پروانه وکالت یا پروانه کارآموزی وکالت است. کسی که وکیل خود در دادگاه معرفی می کنید باید علاوه بر اهلیت و اراده، پروانه وکالت نیز داشته باشد.

قابل ذکر است که ایرادی ندارد اگر شما به یک وکیل دادگستری وکالت در فروش ملک خود را بدهید و وکیل دادگستری ممنوعیتی در این باب ندارد منتها اقامه دعوا و حضور در جلسه رسیدگی را نمی توانید به غیر وکیل، وکالت دهید.

شکایت و عزل وکیل

حدود وکالت وکیل چیست؟

طبق قانون مدنی؛ وكالت بايد در امري داده شود كه خود موكل بتواند آن را به جا آورد وكيل هم بايد كسي باشد كه براي انجام آن امر اهليت داشته باشد. منظور این ماده توانایی حقوقی انجام آن عمل است.

نکته قابل توجه این است که وكيل نمی‌تواند عملي را كه از حدود وكالت او خارج است انجام دهد. یعنی در وکالت نامه حدود اختیارات وکیل روشن خواهد شد و اگر وکیل از این حدود تخطی کند معامله او غیرنافذ بوده و صحت آن مستلزم اجازه موکل خواهد بود.

درباب حدود اختیارات همانگونه که ذکر کردیم باید جزییات آن مشخص باشد و قانون مدنی نیز صراحتاً آورده که وكيل در محاكمه، وكيل در قبض حق نيست مگر اينكه قرائن دلالت بر آن نمايد و همچنين وكيل در اخذ حق وكيل در مرافعه نخواهد بود.

همچنین وكيل بايد در تصرفات و اقدامات خود مصلحت موكل را مراعات نمايد و از آنچه موكل بالصراحه به او اختيار داده يا برحسب قرائن و عرف و عادت داخل اختيار اوست تجاوز نكند.

درباب تعدد وکیل نیز اصل بر اجتماع ایشان است. طبق ماده ۶۶۹ قانون مدنی؛ هرگاه براي انجام امر دو يا چند نفر وكيل معين شده باشد هیچ‌یک از آن‌ها نمی‌تواند بدون ديگري يا ديگران دخالت در آن امر بنمايد مگر اينكه هر يك مستقلاً وكالت داشته باشد در این صورت هر كدام می‌تواند به تنهايي آن امر را به جا آورد.

وكالت در هر امر مستلزم وكالت در لوازم و مقدمات آن نيز هست مگر اينكه تصريح به عدم وكالت باشد و در موقع تردید در این که مساله ای جز موضوع وکالت بوده یا نه؟ اصل بر عدم نیابت است.

خلع وکیل

معامله وکالتی چیست؟ چرا معامله وکالتی انجام ندهیم؟

گاهی افراد به علت این که عجله دارند یا قصد فرار از پرداخت مالیات را دارند یا ممکن است ملک در رهن باشد معامله وکالتی انجام می دهند یعنی یک وکالت در فروش ملک یا خودرو، به صورت بلاعزل از فروشنده می گیرند و این معامله وکالتی اثری در مالکیت ندارد.

متاسفانه افراد به علت ناآگاهی این معاملات را انجام می دهند و ممکن است فروشنده پس از معامله وکالتی، اقدام به فروش ملک یا خودرو به دیگری کند و عملاً چون مالکیتی در معامله وکالتی منتقل نشده خریدار وکالتی اینجا متضرر می شود. در این حالت بهتر است یک مبایعه نامه تنظیم کنید تا اگر فروشنده ملک یا خودرو را به دیگری انتقال داد شما بتوانید حقوق خود را استیفاء کنید. اگر شما مبایعه نامه تنظیم کنید می توانید علیه فروشنده ای که مال را بعد از معامله وکالتی با شما به دیگری فروخته شکایت انتقال مال غیر و کلاهبرداری نمایید.


بیشتر بخوانید: شکایت از قاضی


در معامله وکالتی تهدید دیگری که برای شما وجود دارد این است که ممکن است الف که فروشنده به وکالت است مدیون باشد و طلبکاران درقبال دیونش مال مورد معامله را توقیف نمایند و شما نتوانید مالکیت خود را اثبات کنید. البته اگر همراه معامله وکالتی مبایعه نامه نیز تنظیم کنید از این مسایل در امان خواهید بود.

تعهدات وکیل

وکیل چه تعهداتی نسبت به موکل دارد؟

وکیل چه وکیل دادگستری باشد و چه وکیل عادی، موظف است رعایت مصلحت موکل را بنماید. همچنین طبق ماده ۶۶۶ قانون مدنی؛ هرگاه از تقصير وكيل خسارتي به موكل متوجه شود كه عرفاً وكيل مسبب آن محسوب می‌گردد مسئول خواهد بود.

وكيل بايد حساب مدت وكالت خود را به موكل بدهد و آنچه را كه بجاي او دريافت كرده است به او رد كند. چه وکیل شما وکیل دادگستری و مورد وکالت اقدام در اقامه دعوا باشد و چه وکالت عادی، در هر صورت وکیل باید حساب زمان تصدی خود را به موکل خود بدهد.

وکیل پایه یک دادگستری کیست؟

طبق لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری؛ به اشخاص زیر پروانه وکالت درجه اول از طرف کانون وکلا داده می شود:

  • الف- به کسانی که دارای ده سال متوالی یا پانزده سال متناوب سابقه خدمات قضایی بوده و لااقل پنج سال ریاست یا عضویت دادگاه داشته باشند و سلب صلاحیت قضایی از آنها از طرف دادگاه عالی انتظامی قضات نشده باشد.
  • ب- کسانی که دارای دانشنامه لیسانس بوده و ۵ سال سابقه خدمات قضایی داشته باشند و سلب صلاحیت قضایی از طرف دادگاه عالی انتظامی از آنها نشده باشد.
  • ج- نمایندگان هر یک از مجلسین که علاوه از عضویت کمیسیون دادگستری سابقه تدریس در دانشکده حقوق داشته و یا حداقل بیست سال در دوائر وزارت دادگستری و یا ثبت اسناد انجام وظیفه اداری نموده باشند به شرط آن که از تاریخ تصویب این قانون ظرف مدت دو ماه درخواست صدور پروانه نمایند.

کسانی که دارای دانشنامه لیسانس بوده و دو سال سابقه خدمت قضایی داشته باشند از انجام دوره کارآموزی معاف می باشند. ولی در این مورد مدت انتظار خدمت از لحاظ اخذ پروانه وکالت جز خدمت محسوب نمی شود.

همچنین کسانی که دارای لیسانس حقوق یا فقه و مبانی حقوق هستند و یا معادل آن در حوزه درس خوانده باشند می توانند در آزمون کارآموزی وکالت کانون وکلا دادگستری شرکت نموده و درصورت قبولی پروانه کارآموزی دریافت کنند. کارآموزان پس از طی دوره کارآموزی و قبولی در آزمون اختبار پروانه وکالت دریافت می کنند.

علی رغم مخالفت های حقوقدانان و اساتید بزرگ، قوه قضاییه نیز نهادی به نام مشاوران قوه قضاییه موضوع ماده۱۸۷ را ایجاد نموده است که با برگزار آزمون و کارآموزی به ایشان عنوان وکیل دادگستری و مشاور حقوقی می دهند و می توانند در محاکم دادگستری وکالت کنند. منظور از وکیل قوه قضاییه که ممکن است شنیده باشید وکیل نوع اخیر است.

عزل وکیل

عزل وکیل

عقود از منظرهای مختلف تقسیم بندی می شوند یکی از انواع تقسیم عقود تقسیم به عقد لازم و جایز است. عقد وکالت نیز عقدی جایز است و طرفین هر وقت بخواهند می توانند عقد وکالت را برهم زنند. یکی از طرق انحلال عقد وکالت عزل وکیل است.

طبق ماده ۶۷۸ قانون مدنی عقد وکالت به طرق زیر مرتفع می‌شود:

  1. به عزل موکل؛
  2. به استعفای وکیل؛
  3. به موت یا جنون وکیل یا موکل

ماده ۶۷۹ قانون مدنی مقرر داشته: 

«موکل می‌تواند هر وقت بخواهد، وکیل را عزل کند وکالت عقدی است جایز و عقد جایز را می‌توان هر زمان به هم زد. عزل وکیل باید فوراً به او ابلاغ شود.» البته تمام اموری که وکیل قبل از رسیدن خبر عزل به او در حدود وکالت خود بنماید، نسبت به موکل نافذ است.

چگونه از وکیل دادگستری شکایت کنیم؟

وکلای دادگستری مکلفند اعمالی را که به موجب مقررات بر عهده آنها قرار گرفته در زمان و به ترتیب مقرر انجام دهند همچنین اخلاق و رفتار آنها باید متناسب با مقام و منزلت شغل وکالت باشد عدم رعایت موارد مزبوره در محدوده مقررات تخلف انتظامی شمرده می شود و مستوجب تعقیب و تحمل مجازات انتظامی است.

ماده ۷۶ لایحه قانونی استقلال کانون وکلا مصوب ۱۳۳۴ مجازاتهای انتظامی را که ممکن است وکیل دادگستری به سبب تخلف در معرض آن قرار گیرد پیش بینی نموده است مواد ۷۷ به بعد آیین نامه نیز اعمالی را که تخلف شمرده می شود شمارش نموده و در هر مورد مجازات انتظامی قابل انطباق بر آن را مقرر نموده است.

مراحل شکایت از وکیل

مصادیق تخلفات انتظامی وکیل چیست؟

مصادیق و اعمال مستوجب مجازات انتظامی درجه ۱و ۲

  • تخلف از نظاماتی که کانون برای وکلا تعیین می‌نماید، مستوجب مجازات انتظامی درجه ۱ و ۲ است.

مصادیق و اعمال مستوجب مجازات انتظامی درجه ۳

  • انجام وکالت بدون تمدید پروانه؛
  • تجاهر به مسکر و مواد مخدره و مراوده در اماکن فساد؛
  • -عدم حضور در جلسات دادگاه بدون عذر موجه؛
  • عدم قبول مراسلات کانون و امتناع از دادن رسید در قبال آنها؛
  • عدم ارائه رسید در قبال وجوه و اموال و اسناد دریافتی از موکل؛
  • عدم رعایت تقدم در جلسات محاکمه ای که همزمان هستند یا عدم رعایت تقدم محاکمات کیفری؛
  • وکالت در محلی که وکیل در زمان اشتغال به خدمت قضایی در آنجا شاغل بوده برای بار اول؛
  • تمرکز فعالیت وکالتی و یا تاسیس دفتر وکالت در غیر از محل مجاز برای بار اول.

مصادیق و اعمال مستوجب مجازات انتظامی درجه ۴

  • عدم ارائه رسید در قبال وجوه و اموال و اسناد دریافتی از موکل؛
  • تجاهر به مسکر و مواد مخدره و مراوده در اماکن فساد؛
  • انجام وکالت بدون تمدید پروانه؛
  • عدم حضور در جلسات دادگاه بدون عذر موجه؛
  • اشتغال به شغل منافی با شئون وکالت و ادامه اشتغال به شغل مزبور پس از تذکر کانون؛
  • معرفی خود با درجه بالاتر؛
  • تحصیل وکالت با توسل به وسایل فریبنده؛
  • تحصیل وجه یا مال یا سند دیگری زائد بر حق‌الوکاله قراردادی، یا تعرفه ای( در مواردی که قراردادی در بین نیست)؛
  • عدم اطلاع استعفا به دادگاه و موکل یا استعفا در زمانی که موکل مجال کافی برای معرفی وکیل جدید ندارد؛
  • قبول وکالت در دعاوی که وکیل قبلا با سمت قضایی یا داوری در آن دخالت داشته است؛
  • قبول وکالت علیه ارگانهای دولتی که وکیل سمت وکالت یا مشاوره آن اداره را دارد؛
  • استعفاء از وکالت و قبول مجدد آن یا اعمال مشابه به منظور اطاله دادرسی؛
  • اظهارات غیر محترمانه نسبت به محاکم و مقامات رسمی و همکاران و اصحاب دعوی و سایر اشخاص؛
  • عدم آگاه‌نکردن موکل به منظور پرداخت هزینه های پرونده که موجب تضییع حق موکل گردد؛
  • وکالت در محلی که وکیل در زمان اشتغال به خدمت قضایی در آنجا شاغل بوده برای بار دوم؛
  • تقدیم عرضحالی که از حیث تمبر ناقص است؛
  • تمرکز فعالیت وکالتی و یا تاسیس دفتر وکالت در غیر از محل مجاز برای بار دوم؛

مصادیق و اعمال مستوجب مجازات انتظامی درجه ۵

  • قبول وکالت بصورت تصنعی (در ظاهر بنام دیگری در باطن برای خود)؛
  • افشاء اسرار موکل؛
  • تخلف از قسم؛
  • عدم تحویل یک نسخه از وکالتنامه به موکل برای بار اول؛
  • وکالت در محلی که وکیل در زمان اشتغال به خدمت قضایی در آنجا شاغل بوده برای بار سوم؛
  • عدم تحویل پروانه به کانون بعد از اعلام کانون مبنی بر تعلیق پروانه؛
  • شرکت در مدعی‌به؛
  • انتقال قرارداد حق‌الوکاله به دیگری؛
  • تمرکز فعالیت وکالتی و یا تاسیس دفتر وکالت در غیر از محل مجاز برای بار سوم؛

مصادیق و اعمال مستوجب مجازات انتظامی درجه ۶

  • مواضعه و تبانی با طرف دعوی و خیانت به موکل؛
  • قبول وکالت علیه موکل سابق در همان موضوعی که وکالت آنرا به عهده داشته است؛
  • تحصیل پروانه وکالت بدون داشتن شرایط مقرره و یا فاقد شرایط مذکور شدن؛
  • اثبات خلاف عذری که وکیل برای عدم حضور در دادگاه یا دادسرا یا دادگاه انتظامی اظهار نموده؛
  • عدم تحویل یک نسخه از وکالتنامه به موکل برای بار دوم؛
  • وکالت در محلی که وکیل در زمان اشتغال به خدمت قضایی در آنجا شاغل بوده برای بار چهارم؛
  • عدم تحویل پروانه به کانون پس از اعلام کانون مبنی بر تعلیق پروانه؛
  • شرکت در مدعی‌به؛
  • انتقال قراردادحق‌الوکاله به دیگری.

مصادیق مجرمانه وکیل

برای شکایت از وکیل دادگستری به کدام دادگاه برویم؟

دادگاه انتظامی وکلا مرجع رسیدگی و صدور رای نسبت به تخلفات وکلا و کارگشایان می باشد. این مرجع از سه نفر وکیل پایه یک دادگستری که برای مدت دو سال از طرف هیات مدیره کانون انتخاب می گردند، تشکیل می شود دو نفر وکیل پایه یک نیز به همان ترتیب به عنوان اعضای علی البدل انتخاب می شوند تا در صورت معذوریت اعضای اصلی انجام وظیفه نمایند. دادگاه عالی انتظامی قضات مرجع تجدیدنظر نسبت به آرای قابل تجدیدنظر صادره از دادگاه انتظامی وکلا می باشد.

مجازات های انتظامی وکیل چیست؟

مجازاتهای انتظامی وکیل شش درجه هستند که عبارتند از:

  1. اخطار کتبی
  2. توبیخ با درج در پرونده
  3. توبیخ با درج در روزنامه رسمی و مجله کانون
  4. تنزل درجه
  5. ممنوعیت از سه ماه تا سه سال
  6. محرومیت دائم از شغل وکالت
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
82 نظرات
  1. حمید می گوید

    سلام سال ۹۶ ملکی را قولنامه کد رهگیری دار کردم. ۵۵میلین نقد دادم و ۸۵میلیون وام میخواستم که بگیرم. وامم حاضر شد صاحب ملک نیامد وام را بگیرد. چون قیمت خانه گران شد. شهریور ۹۷ رفتم با وکیل صحبت کردم گفت ۱۰میلیون میگیرم. ۳ میلیون پیش دادم. آقا وکیل سر دادگاه نمیرفت ۶ماه عقب افتاد. آدرس ننوشته بود ۶ماه دیگر عقب افتاد که در نهایت دی ماه ۹۸ قاضی خانه رای به نفع من داد. صاحب ملک در زندان به جرم دزدی و مواد به سر میبرد. وکیل تا رای قاضی را دید گفت باید ۷میلیون رو بهم بدهی. خلاصه یک نفری رفتم دنبال مابقی کار تا به لطف خدا سند رو بنامم کردن و خانه را تحویلم دادند. نظرتون درباره حق وکالت ایشان چیه؟ لطفا کمکم کنید. شماره من هست ۰۹۳۶۳۳۵۶۵۱۱ حمید عباسی

    1. مینا مرادی می گوید

      سلام جناب عباسی.دقیقا من هم مشکلی مثل شما دارم چه کاری انجام دادید که تونستید حکم انتقال سند بگیرید؟ضمنا فروشنده خانه در خانه هم نشسته و تحویل نمیدهد.ممنون میشم راهنمایی کنید.وکیل هم گرفتم و ۴۰ میلیون پول دادم ولی ظاهرا کاری انجام نمیدهند.

  2. مرتضی می گوید

    آیا وکیل مع الواسطه اختیار دارد که بجای شخصی که او را نمی‌شناسد وندیده توافق ی انجام دهد که تماما به ضرر و بیچارگی موکلش شود .آیا در هیچ مرحله اینباید هیچگونه اطلاعی به موکلش بدهد در پرونده طلاق توافقی.در صورتی که اصلا توافقی در کار نبوده.وموکل در هیچ موردی اطلاع از هیچ چیز ندارد .لطفا پاسخ دهید متشکرم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر وکیل همواره باید مصلحت موکل را رع۷ایت نماید

  3. محسن می گوید

    ایا‌ وکیل‌ میتواند‌ از‌ برگه‌ وکالتنامه‌ی سفید‌ با‌ سریال‌ مثلا۰۹۹۷۵۵ چندین‌ بار‌ کپی‌ بگیرد‌ و با‌ چندین‌ موکل‌ در آن‌ وکالتنامه‌ ها‌ …..وکالتنامه‌ تنظیم‌ کند؟؟؟
    آیا‌ این‌ عمل‌ از تخلفات‌ انتظامی وکیل‌ محسوب‌ میشود؟؟

  4. عباس می گوید

    ایا‌ وکیل‌ میتواند‌ از‌ برگه‌ وکالتنامه‌ی سفید‌ با‌ سریال‌ مثلا۰۹۹۷۵۵ چندین‌ بار‌ کپی‌ بگیرد‌ و با‌ چندین‌ موکل‌ در آن‌ وکالتنامه‌ ها‌ …..وکالتنامه‌ تنظیم‌ کند؟؟؟
    آیا‌ این‌ عمل‌ از تخلفات‌ انتظامی وکیل‌ محسوب‌ میشود؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام وکیل از وکالت نامه خام نسبت به افراد متعدد نمیتونه استفاده کنه

  5. محسن ندایی می گوید

    سلام . خسته نباشید. من بعد از صادر شدن قرار منع تعقیب بابت شکایتم ۶ روز مانده از وقت اعتراض به وکیلم تمام وقایع روز حادثه را نوشته باذبرگ دادخواست تحویل ایشان دادم تا اعتراض به رای صادره کنند. ولی ایشان انجام ندادند . . در آخرین روز باقی مانده چند ساعت مانده به اتمام وقت خودم اعتراض دادم بی خبر از وکیلم. میخواستم بدونم آیا میتونم بابت گرفتن حق الوکاله پرداختی خودم. را از وکیل بگیرم.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام وکیلتون تخلف کرده و باید مطابق توافق عمل کنید

  6. مجید می گوید

    سال ۹۴ من به جرم جعل که متهم ردیف دوم بودم به یک سال حبس محکوم شدم ولی این وکیل بی وجدان وکالت متهم ردیف اول را گرفته بود واز انجا که من و متهم ردیف دوم درمقابل هم قرار گرفتیم وکیل به من گفت وکالت تورا هم قبول میکنم خلاصه متهم ردیف اول تبرئه شد ومن متهم ردیف دوم به یک سال حبس محکوم شدم حالا ایشان به من گفتن دیدی متهم ردیف اول و آزاد کردم شما هم به پول بده تا کارتو درست کنم خلاصه اول نگداشت من به رای بدوی اعتراض کنم میگفت آشنا دارم درستش میکنم بعد از اینکه حکم قطعی شد گفت اعاده دادسی انجام میدم که باز گفت نه قاضی اجرای احکام گفته رای خوبی بهش داده جای اعتراض نداره خوب منم دیگه جرات رفتن به دادگاه را نداشتم که بپرسم ببینم که ایشان راست میگه یا دروغ وبعدا فهمیدم که ایشان از با متهم ردیف اول تبانی کرده و کلی پول گرفته وبه همین منظور نگداشت که هیچ کاری از جمله اعتراض به رای دادگاه بدوی و … انجام بدم ایا اکنون میتوانم از این وکیل شیاد شکایت کنم و خسارت سنگینی که به وارد کرد از یشان مطالبه کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله اگر وکیل مصلحت شمارا رعایت نکرده باشند قابل شکایت هست

  7. مجید می گوید

    ممنون از راهنمایی و مشاوره تان

  8. مجید می گوید

    سلام
    چند وقت بعد از رای تجدید نظر میشه اعاده دادرسی در موضوع کیفری نمود ؟
    ایا این امکان وجوده داره که مستقیم به دیوان عالی کشور برای اعاده دارسی مراجعه کرد؟
    ممنون از سایت خوبتون خسته نباشید

  9. راحیل می گوید

    سلام. وکیل همسر سابق بنده، اتهامات بی پایه و اساسی را به من نسبت داده و بدون اثبات ان ها پرونده طلاق را به نفع خود جلو بردند. بنده در خصوص برخی از اتهامات که دادگاه حکم به نفع من صادر کردند از وکیل و همسر سابق خود شکایت کردم اما شورای حل اختلاف من را وادار به سازش کرده که من موافقت نکردم. آیا شانسی برای متهم کردن وکیل همسر سابق خود دارم تا از این طریق اعاده حیثیت کنم؟
    با تشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام باید دید منظورتون از اتهامات بی پایه و اساس چی هست و از چه طریقی گفته شده تماس بگیرید ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

  10. سیدعبدالله می گوید

    سلام درمورد یک فقره پرونده تصرف عدوانی کیفری شکایت کردم وکیل گرفتم حق وکالتش نقداً ازمن گرفت وهیچ گونه برگه قرارداد بم من نداد ودرهیچ جلسه حضور نداشت وقتی قرار نهایی صادر شدوکیل اعتراض نکرد من اخرین روز مهلت قانونی خودم اعتراض کردم ازطریق دفاتر قضایی واعتراص مورد قبول شدوکیل دریک برگه مخصوص خودش اعتراض نوشته وباهمون تاریخ اعتراض خودم جایگزین کرده ونوشته که طرف مدت ۲۴ ساعت لایحه وادله ومدارک رو خدمت دادگاه ارائه میدم وهیچ لایحه وکاری نکرد قبل صدور حکم از دادگاه ازم درخواست مبلغ خواست دوبرابر حق الوکاله براش نصف مبلغ واریز کردم وهیچ گونه لایحه ارائه نداد وحکم قطعی علیه من صادر شد درصورتیکه جعل اسناد وجایگزین کردن اوراق در پرونده معلوم ومشخص بودن از طرف متهم ولی هیچ اقدامی نکرد از طلب برگه قرارداد کردم بازور به من داد هم تاریخ وهم مبلغ درج شده وهم به تعهدی که در برگه وکالت درپرونده بود اختلاف داشت حتی شماره سربرگ وتاریخش ودر وکالتنامه اولی ذکر شده که دوفقره پرونده کیفری وبعد حقوقی باید تشکیل شود وبه هیچ یک از تعهدات وکیل عمل نکرد این وکیل باید کجا شکایتش کرد درصورتیکه پروانه تعلیقی بود ممنونم اگر راهنمایم کنید تمام این نوشته ها طبق مدرک ومستند میباشد

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام در قسمت مشاوره تلفنی یا متنی از وکلای ما بپرسید
      https://vakiltop.com/

  11. hasanhajinasab می گوید

    سلام وعرض ادب
    بنده حدودأپنج ماه پیش پیش وکیل رفتم وقرار داد امضا کردم که قرار شد شماره کارت بفرسته من هزینه رو پرداخت کنم ولی متاسفانه ازش خبری نشد. من هر وقت خواستم از مدارهای مربوطه رو پس بگیرم هفته ها بنده رو عقب تر انداخته وبهانه های دیگر… لطفا کمکم کنید که مدارهای مربوطه رو پس بگیرم

  12. hasanhajinasab می گوید

    وابسته نا گفته نماند دیروز تماس گرفتم باهاش که خواستار مدارهای که دادم رو بخوام هزار تا فحش ناموسی وهر فحشی بلد بود بهم داد.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      میتونید ازشون شکایت کنید .در قسمت مشاوره های سایت از وکلا نحوه شکایتو جویا بشید
      https://vakiltop.com/

  13. hasanhajinasab می گوید

    والبته پوزش میخوام اشتباهی چاپ شده

  14. hasanhajinasab می گوید

    ممنون از لطف تون خدا از بزرگی کمتون نکنه وسایه تون بالا سر ما باشه.

  15. میلان می گوید

    سلام بنده یه وکیل گرفتم وکالت تام به ایشون دادم هر موقع که ابلاغیه واسم میاد بهش میگم میگ چیزی نیست.. نزدیک سه ساله نه تونستم مهریمو بگیرم هرموقع ک میگم میگه چیزی نیست درست میشه درحالی هر ابلاغیه ک میاد محکوم شدم الان ابلاغیه اومده نوشته شده نه تو دادگاه حاضر شدین و نه لایحه نوشتین نمی آه برم دادگاه هم طرف هم نمایندگی بیمه داره وضعش هم عالی وکیل من هم قرار ملاقات مخفیانه باهاش داره و ماشینشو هم اونجا بیمه میکنه الان رای دادگاه اومده که سالی یه سک به نظرتون چکار کنم…..؟

  16. پیمان باقری می گوید

    سلام زمینی داشتیم کمربندی شهرداری جلوشوگرفت خلاصه بابت پول زمین چندبارکارشناس امدتا بنفع ماشدمبلغ صدوشش میلیون تومن ازشانس بدبختی ماپدرم برحمت خدارفت وکیل ما حقشو دوسال که پرونده طول کشیداول بارگفت سه تومن دیدپدرم برحمت خدارفته گفت هشتومن گفتم خلاصه دادگاه گفت انحصاروراثت کنیدازهرکی سهمشوبحساب خودش میریزیم وکیل اول بارگفت شهرداری قانون داره که تایکسال میتونه پرداخت نکنه سه ماه گذشت زنگ زدگفت شماره شبابدیدتاخسارت پرداخت کنن درکل نودمیلیون بحساب همه خواهربرادرمادرم ریخت گفتم باقیش پس گفت بابت وکالتم دیگه زنگ نزن بمن جواب نمیداد تازه هزینهای کارشناسی که با مخارخ دیگه ریختیم این وسط هیچ شد گفتم تجدیدنظراراک تاییدکرد رای داده بنفع ما باقیش پس گفت تورای اخرش ننوشته هزینه که پرداختید تعلق نمیگیره حالابایدچیکارکنم حفاظت شکایت کردم کتبی گفت بنویس نمیدونم چیکارکنم ممنون میشم راهنمایی کنید خدابراتون خیروخوشی بخواد الهی امین

  17. فرهاد می گوید

    باعرض سلام واحترام.بنده وکالت طلاق بلاعزل به همسرم دادم اما به شرط هایی که خودمون باهم گذاشته بودیم .اماایشان به یک ماه نکشیده دادخواست طلاق دادند واموال من راکه طلابوده بدون اجازه بنده فروختند ومن مدرک هم دارم.آیامیتونم وکالت راعذل کنم وچگونه بایداین کاررابکنم.متشکرم🙏

  18. براهویی می گوید

    سلام بنده وکیل داشتم که وکالت حقوقی و کیفری مربوط به یک پرونده را پذیرفته. اما پرونده حقوقی راپیگیری و پرونده کیفری رادرجلسات دادگاه حاضر نشده..که دعوی حقوقی به دلیل دادخواست نامربوط وکیل.رداستماع صادروپرونده کیفری دوم که براثرتهدید طرفم درطول رسیدگی انجام شد بسته شد . تکلیف پولی که وکیل گرفته چی میشه.ایاکاروکیل تخلفه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید درصورت تقصیر وکیل مطالبه خسارت نمایید

  19. شاهین اسحاقی می گوید

    با سلام، در خرداد سال ۱۳۹۷ در اصفهان اختلافی بین من و شریکم رخ داد که لذا مبلغ ۵ میلیون تومان به آقای بهرام کاملان وکیل پایه ۲ در اصفهان دادم تا از حقوق من دفاع کند ولی ایشان نتنها کاری انجام نداد بلکه مرتبا بدروغ می گفت انجام داده ام و بزودی ابلاغیه آن می آید و باعث شد که من نیز دست روی دست بگذارم و منتظر بمانم وبعد از گذشت یکسال متوجه شدم که ایشان مرا فریب داده و هیچ اقدامی نکرده است که این امر باعث ضرر و زیان روحی زیادی برای من شد. لذا در تاریخ ۱۳۹۸/۰۶/۲۶ در دادسرای انتظامی وکلا و کارشناسان قوه قضائیه تهران تحت پرونده کلاسه ت/۳۳۱۸۴ از ایشان شکای کردم و حالا در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲ طبق دادنامه ۱۷۷۵۵/الف/د رآی دادگاه برای من آمده که ایشان را از حیث تخلف رفتا خلاف شآن وکالت به محرومیت موقت به مدت سه ماه از شغل وکالت و از حیث تخلف از سوگند به تنزل پایه به مدت سه ماه محکوم کرده ولی در مورد ۵ میلیون تومانی که ایشان سه سال پیش از من گرفته چیزی نگفته در حالیکه با توجه به تورم و ضررهایی که به من خورده الآن ارزش این ۵ میلیون بیش از ۳۰ میلیون تومان می باشد حال من برای احقاق حقوق ریالی خودم چه باید بکنم؟؟؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      برای مبلغ حقالوکاله باید داد خواست حقوقی باعنوان مطالبه وجه بدهیدکه دردادگاههای عمومی رسیدگی شود

  20. سیدعلی سیدمیرزایی می گوید

    سلام ایایه وکیل می‌تونه همزمان تویه پرونده ای بعنوان وکیل بنده باشدوازمن دفاع کندوتوپرونده ی دیگری بعنوان وکیل طرف مقابل من باشد

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام بله

  21. سیدعلی سیدمیرزایی می گوید

    سلام ایاوکیل دادگستری بطور همزمان می‌تواند دریک پرونده ای بعنوان وکیل بنده ازحقوقم دفاع نمایدوباالعکس درپرونده ی دیگری بعنوان وکیل طرف مقابل ازحقوق آن دفاع کنددرحالیکه هردوپرونده درجریان رسیدگی باشد

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام بله

  22. ... می گوید

    یک سال و نیم پیش گذشته برای ابطال حضانت بلاعزل فرزند که در دفتر انجام شده بود وکیلی استخدام کردیم، برای این کار مردد بودیم چون با جستجو در اینترنت متوجه شدیم وکالت بلاعزل را نمی توان ابطال کرد اما وکیل اظهار کرد که می تواند و مبلغ ۱۶ میلیون تومان از ما اخذ کرد. بعد از یک سال و نیم دادگاه تجدید نظر اعلام کرد که خودتون وکالت دادید و باطل نمی شود. چرا وکیل حکم بلاعزلی را که خودمان فکر می کردیم نمی شود ادعا کرد که می تواند؟ آیا می توان از وکیل برای ادعای کذب شکایت کرد؟ لازم به ذکر است که حضانت با پیام های تهدید آمیز و به زور انجام شده بود اما باز هم قاضی هیچ کدام از این ها را در نظر نگرفت و عنوان کرد که خودتون حضانت داده اید.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگه برای ادعای کذب مدرکی دارید میتوانیدشکایت ازوکیل نمایید

  23. رضایی می گوید

    سلام خسته نباشین.برای طلاق وکیل گرفتیم قراربود۱هفته ای همه چی روتموم کنه ۲۰روزتموم نکرده هرروزم به بهانه های مختلف پول میخواد کارروتموم نکرده دوباره پول میخوادکارروهی عقب میندازه چیکاربایدبکنیم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام شما هر موقع بخواهید امکان عزل هست لکن طلاق پروسه زمانبری است معمولا

  24. حسن حبیبی می گوید

    ایا وکیل نباید زمانی کارشناس دا دگاه بر سر زمین با کسی احتلاف داریم حضور داشته باشد که از من دفاع کن

    .

  25. کامبیز می گوید

    سلام آیا وکیل خواهان می تواند مطالب کذب و دروغ در محکمه مطرح کند؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلاموظیفه وکیل دفاع از موکل در راستای احقاق حق وی است و تشخیص کذب بودن و نبودن با قاضی است

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام مجازات کیفری دارد

  26. صادق می گوید

    سلام من یه پرونده داشتم وکیل گرفتم پول هم دادم ولی بعد از این که پول دادم تبرئه شدم حالا وکيل پولو بر نمی‌گردونه باید چیکار کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام حق الوکاله باشد برنمیگردد

  27. رضا تيمورتاش می گوید

    من خارج از ايران زندگي ميكنم بابت انجام و رسيدگي كارهاي حقوقي يكي از وكلا براي زسيدگي به كارهام انتخاب كردم ولي ايشان بعد از دريافت مبالغ و پول الان شش ماه هست منو سر كار گذاشته و جواب تلفن رو نميده و دسترسي بهش ندارم و كلي باعث نگراني و رنجش من شده الان براي شكايت و عزل اين وكيل بايد چيكار كنم
    ممنون ميشم منو راهنمايي. و كمك كنيد

  28. ناصری می گوید

    سلام خواهرم فقط وکالت فروش منزلی (قولنامه ای که هنوز انتقال سند انجام نشده بهمراه وکالتنامه )از برادرم که خارج از کشور ساکن می‌باشد داشته(سهدانگ برادر و سه دانگ خانمش) به بنگاه جهت اخذ قیمت مراجعه مینماید بعلت کهولت سن و فراموشی و عدم اطلاع از قوانین مدارکش را به بنگاه ارائه میدهد بنگاه بدون انجام احراز مالکیت و در خواست وکالت نفر دوم ذکر شده در قولنامه خرید اولیه اقدام به تنظیم قولنامه فروش می‌نمایید و چکهای ذکر شده را هم تحویل نمی‌دهد برادرم از خارج آمده و بعلت شکایت خانمش بعنوان فروش مال غیر ممنوع‌الخروج شده طی چند ماه کشمکش و اینکه دو تا وکیل گرفته و هر کدام دو سی تا چهل میلیون حق وکالت گرفتن و با صحبتهای حضوری در بنگاه بعلت تخلفات عدم احراز مالکیت و مالی موفق به ابطال قولنامه نشدن حالا متوجه شدیم قولنامه جدید از نظر حقوقی و تخلفات بنگاه در اتحادیه املاک قابل فسخ می‌باشد و اقدام نموده‌ایم
    ۱-آیا پرونده کیفری که در مرحله تجدید نظر می‌باشد با فسخ قولنامه کاملا مرتفع میشود؟
    ۲-آقایان وکلا طی این چند ماه با علم به اینکه قولنامه جایگاه حقوقی ندارد راه صحیح ابطال آنرا بازگو و مطرح نکرده و موکل را سر در گم نموده‌اند و حتی راههای نامربوط دیگری پیشنهاد داده‌اند جهت اخذ حق‌الوکاله باز موضوع و تشکیل پرونده دفاعی جدید آیا میشود از این وکلا جهت عدم راهنمایی صحیح شکایت نموده و حق‌الوکاله ‌ها را پس کرفت؟
    با تشکر از حوصله و راهنمایی شما

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بابت خسارت واردشده میتونین از وکیل شکایت نمایید

  29. شیوا ملکی می گوید

    با سلام و وقت بخیر
    من و همسرم برای طلاق اقدام کردیم و همسرم به من وکالت طلاق داد و منم به یه وکیل دادگستری وکالت بلاعزل دادم که بره کارهای طلاق مارو انجام بده. ولی متاسفانه وکیل بعد از گرفتن وکالت‌نامه، درخواست مبلغ خیلی بالایی رو کردن و چون هنوز هیچ اقدامی نکردن، گفتیم خب بریم وکالت‌نامه رو باطل کنیم ولی قبول نمیکنن. سوال من اینه که اگه ما خودمون برا طلاق اقدام کنیم و پس از اینکه ما طلاق گرفتیم، وکالت‌نامه‌ای که به وکیل دادیم، همچنان معتبر هست یا نه؟
    چون من و همسرم بعد از طلاق، دوباره میخواهیم با هم ازدواج کنیم و سوال من در این زمینه هست که وکیل از وکالت‌نامه طلاقی که برای ازدواج قبلیمون دادیم، میتونه در ازدواج جدیدمون ازش استفاده کنه و بخواد بهمون ضربه بزنه یا نه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیرنمیتواند

  30. حسین می گوید

    سلام . من مال باخته ی شرکت هرمی کیونت هستم
    و از ۳ نفر شکایت کردم که نفراتی بودن که منو دعوت کرده و به من به اصطلاح محصول دروغی فروختن به مبلغ ۱۵۰ ملیون تومان
    وکیل گرفتم که پولمو زنده کنه الان وکیلم بدون اطلاع من از طرف من به اونا رضایت داده و از نفراتی که من شکایت کردم پول گرفته که کار اونارم انجام بده
    به من میگه ک پولت بر نمیگرده !!
    الان من چیکار کنم ترو خدا راهنمایی کنین
    بنظرتون این کارش تخلفه ؟ و من میتونم شکایت کنم !؟؟ به نتیجه میرسم !؟؟؟؟

  31. عباس می گوید

    سلام بنده همسرم به تازگی وکیل شده من بابت وکیل شدنش خیلی زحمت کشیدم الان دیگه به حرف من نیست پیش یه آقایی هست تا دیر وقت ساعت ۹شب اونجاس رفتارش خیلی عوض شده تیپ ناجور میزنه حرف من هم دیگه گوش نمیکنه ۳سال هست طبق مدرک تمام مخارج را می‌دهم ولی هیچ رابطه ای با من ندارد با اون وکیل آقا کار میکنه شب دیر وقت میاد بهش حرف میزنم میگه من وکیلم قدرت دارم بیچارت میکنم من چکار باید بکنم تیپ ناجور میزنه میگم زشته تو محل میگه به تو ربطی نداره این تیپ رو میزنم میرم دادگاه قاضی به تیپ من رأی میده نه سواد کمکم کنید داغونم کرده واقعآ دیگه زورم بهش نمیرسه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:باید نسبت به درخواست طلاق اقدام نمایید.

  32. صادق می گوید

    سلام خسته نباشید.من زنم خاست ازم طلاق بگیره وکیل گرفته بود.منم برای اینکه از حقوق خودم اگاه باشم رفتم پیش وکیل .قیمت مشاوره زده بود منم فکر کردم برای هر جلسه همین قیمت رو میبره خلاصه این اقا تنها کاری که برای من کرد یک بار رفته بود با پدر خانومم صحبت کرده بود که بیاید عشایری حل کنید طلاق نگیرن زنو شوهر و چندین بار به من راهکار داد همین.بعد منو زنم برگشتیم سر زندگیمون بدونه اینکه حتی یک بار دادگاه بریم یا اینکه وکیلم بخاد بره دادگاهی یا هزینه ای بکنه.هیچ چیزی هم درمورد هزینه به من نگفته بود یا اینکه روی قیمتی که می خاد به من بگه و توافق کند.حالا که برای حسابو کتاب رفتیم .میگه هزینه ای شما بیست ملیون بیشتر بوده ولی چون زیاد بدو بدو نداشته پونزده ملیون می خام .لطفا راهنمایم بکنید که باید چیکار کنم از کجا باید بفهمم که چقد هزینش میشه یا اینکه بخاد پا فشاری کنه برای پول هاش میتونم شکایتش رو بکنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:درصورت اختلاف می توانید به تعرفه کانون وکلا متوسل شوید.

  33. رحيم می گوید

    سلام
    وكيل من بمدت ١٥ماه روپرونده بود كپى پرونده را نگرفته هيچ كارى برام من انجام نداد ١٠٠٪؜مطمن هستم تبانى كرده بودن عزلش كردم ايا ميتوانم ازش شاكى باشم و احاده خسارت كنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید مطالبه خسارت نمایید.

  34. احمدی می گوید

    سلام بنده یک زمین مورثی درشهرستان دارم بعدازفوت پدردنبال وکیلی بودیم که بتوانیم پرونده رادنبال کنیم شخصی خانمی را معرفی کرد بعنوان وکیل قراردادبستیم ودرقراردادقید کردیم ۱۰میلیون بابت خرج تااخرپرونده وسی درصداززمین مدکور الان هشت ماه میگزره نه برروی پرونده حاطرشده ونه دادخواستی داده الان هم که بهش میگم چکارکردی میگه پولت خرج شده هرکاری میخوای بکنی بکن من جهادی هستم واتقلابی بایدپول بیشتری که خرج کردم هم بهم بدی لطفاراهنمایی کنیدچکارکنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: از وکیل متخلف در کانون وکلا شکایت نمایید.

  35. شلیر گل محمدی می گوید

    سلام من از سال ۹۶وکیل دارم پرونده من در مورد طلاق و معروف طلا و نفقه است کار طلاقم غیابی بود الان کار بقی پروندمو مونده من چون طرف معلوم نیست کجاست و هیچی به اسم خودش نداره ارث یشو توقیف مکنن اما نمی‌دونم تا الا هر کاری که کفت انجام دادم درمورد پروندمو هر هزینی که خواستن پرداخت کردم حتی حق وکالت خودشونوم پرداخت کردم هی امروزو فردا میکنم نمی‌دونم کی این کار پروندمو تموم میشه آیا میشه ابلاغیه فقط برای وکیلم بفرست ویرایش خودم نمیاد ممکنه ممنون میشم که جواب بدید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: برای مشاوره باید با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰تماس بگیرید.

  36. سلیمانی می گوید

    من یک چک به مبلغ سی ملیون دادم وکیل وصول کند الان ده ساله وصول نکرده تکلیف من چیه میشه از وکیلم شکایت کنم وموقع که چک را تحویل دادم سه ملیون طی کرد الان میگه پنج ملیون دیگه بده تا برم دنبال کار چکار کنم یک راهنمایی ممنون میشم البته الان شده ۱۰۳۰۰۰۰۰۰تومان

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله بابت ورود خسارت می توانید از وکیل متخلف شکایت و مطالبه خسارت نمایید .

  37. عزیزبیگی می گوید

    سلام، من حدودا دو ماه پیش خانمی را به عنوان وکیل انتخاب کردم که دنبال شکایت و پیگیری ماشینم که در پارکینگ بود برودوهمون جلسه اول ۴ میلیون به عنوان حق الوکاله ازم گرفت و قرار بر این شد که اخر کار هم ۵ میلیون دریافت کند ولی حتی هنوز دادگاه هم نرفته تا شکایتی را تنظیم کنه و چندبار که پیگیر شدم اظهار داشت که میخواد کار را رابطه ای پیش ببرد و به نتیجه برساند در صورتی که من گفته بودم که قصدم شکایت و پیگیری قانونی است در ضمن من بعد از پرداخت پول و امضا قرارداد فهمیدم که خانوم کاراموز دوره وکالت میباشد با این تواصیف میشود او را عزل کنم و پول را پس بگیرم ؟؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید نسبت به عزل این وکیل اقدام نمایید و مبلغی به ایشان پرداخت نکنید برای راهنمایی از طریق وکلای وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  38. مهدی احمدی می گوید

    باعرض سلام وادب حدود یکسال پیش برای طلاق همسرم وکیل گرفتم دستمزدکامل گرفت گفت نیازندتره بیای بعدازیکسال رفتم بهم گفت پرونده ولش کن تا خودش گرفتارشدن من قبول نکردم گفت پس خودت دفاع کن توجیه یک کلمه دفاع نکرد حالت ترس داشت .رفتم کپی پرونده گرفتم کل پرونده ب نفع خوانده حتی پرونده برده شعبه حقوقی جای خوانده و خواهان عوض کرده .قاضی هم بعد از این که غزلش کردم چندتا ابلاغیه تو پرونده ب اسم اون بود.چه کارکنیم.ممنون.

    1. زینالی می گوید

      سلام»: می توانید از وکیل مورد نظر بابت ورود خسارت ایجاد شده شکایت نمایید و مطالبه خسارت نمایید.

  39. علی اکبر خرمی می گوید

    سلام خسته نباشید وکیلی را برای کارهای ارثیه گرفتیم چون با عموهام اختلاف داشتیم ۱۰ میلیون پول گرفت ۷درصد قرار شد بعد از انجام کار بدیم الان ۵ ماه گذشته فقط یدونه دادخواست داده و بعد ۵ ماه میگه من خودمو عذل کردم دوباره باید بهم وکالت بدین میخواستم بدونم همچین اجازه ای دارن بعد گرفتن پول خودشو عذل کنه؟و دنبال کارا نره و نیتش ااز این کار چی بوده؟

  40. داریوش ذوالفقاری می گوید

    سلام بندرو حدودا ۱۵روز پیش سه نفر خفت کردن و میخواستن خودم یا وسیلمو ببرن نتونستن و یکم طلا و پول بردن از اونموقع همش دارن تهدیدم میکنن و تهدید و یک هفته پیش وسیله نقلیمو دزدیدن و هنوزم تهدید ادامه داره الان نزدیک ده روزه پرونده دست وکیله که قبلا حرفهایی که بهش زده بودم از دهن متهم شنیده و وقتی گفتم انکار کرد
    الان بهشون گفتم مسئله من اینه امنیت جانی ندارم و فوری اقدام کنید که بعد از هشت روز به من میگه مامور پرونده شمارو عنف نزده و امروز آگاهی بدون انجام کاری فرستاده دادگاه
    درحالی که سه نفر با گاز و شوکر ریختن سرم و شاهدم هست
    میشه این احتمالو داد که با متهم در ارتباطه و بخوان پرونده هرچی دیرتر به نتیجه برسه.؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر چنین احتمالی دارید می توانید وکیل خودتان را عزل نمایید.

  41. علیاری می گوید

    سلام دوسال پیش وکیلی را استخدام کردم برای گرفتن سهم ارثیه اما ایشان برای من اعلام وکالت نکرد ویک چک سفید امضا به او دادم وداخل آن نوشتم بابت حق الوکاله .درتمام جلسات دادگاه خودم رفتم وازحقم دفاع کردم ایا باید حق الوکاله به او بدهم البته این وکیل برای خواهرم اعلام وکالت کرده

    1. زینالی می گوید

      سلام: بابت اینکه مستحق حق الوکاله است یا خیر کاملا توافق است و با کسی طرف قرارداد است که با او توافق نموده است و شما اگر با وکیل توافقی نکردهاید نمی توانید عزلش کنید.

  42. محمد می گوید

    سلام بنده دو پرونده که کیفری ۱ و حقوقی بوده رو به وکیل سپردم با اسناد و مدارک که کامل و بدون نقص بوده حتی در کیفری ۱ با اقرار متهم در دو جای گزارش پرونده باعث بازداشت و قرار وثیقه شد که هنوز گزارشات تکمیل نشده بود ظرف مدت یک روز قرار منع تعقیب صادر میشه با وکیلم تماس میگیرم میگم چی شد یکدفعه با تفره رفتن و اینکه آخر ماه بوده و بخاطر اینکه دادگاه امتیاز بگیره پرونده هارو سر سری رد میکنن به اشتباه احتمالا منع تعقیب صادر شده که در حال حاضر برای فرجام خواهی اقدام کرده که در دیوان عالی کشور ثبت شده و درحال رسیدگی میباشد و در مورد پرونده حقوقی بابت دیر رفتن و عدم حضور وکیلم و بنده به علت اینکه میگویند در ثنا به من ابلاغی نیامده باز هم با اینکه گزارش کارشناس دادگستری اثبات وقوع جرم رو مشخص کرده در دادسرامنع تعقیب صادر میشه و اینکه تجدید نظر خواهی میکنه و دادگاه قبول میکنه که جرم انجام شده و برای گزارش تکمیلی ارجاع میده به دادسرا و در اون روز که حضور پیدا میکنیم با اینکه بازپرس قبول میکنه که جرم انجام شده ولی دوباره رای منع تعقیب صادر میشه و اینکه هنوز بعد از یک هفته از رای صادره هنوز با بنده تماس نگرفته و دادنامه رو برام ارسال نکرده و اینکه بگه راه حلی هست یا نه.
    ممنون میشم راهنمایی کنید واقعا با طرح این دو پرونده و این همه اسناد و مدارک عدله و دال بر اینکه واقعا اتفاق افتاده آخرش باعث رفتن آبروی من بشه آیا کوتاهی و تبانی وکیلم محرض میباشد؟ واینکه میتونم شکایت کنم ؟ روز اول برای قرارداد با دیدن مدارک و اسناد چنان محکم گفتن که ۱۰۰٪محکوم هستن که منم با خیال راحت سپردم بهشون

  43. زهرا عرفانیان می گوید

    سلام حکم دارم و ۲۰ میلیون ار دوازده سال قبل طرف ملک گذاشت فروش نرفت قاضی لج کرده که چرا تجدید نظر رفتی ملک را که مشکل دارد باید خودت برداشته و وکیل من نه کاری می‌کند نه اعتراض فقط وعده میده آیا من مجبور به برداشت ملک هستم و با این وکیل تنبل و دروغگو چه کنم و در کرج ساکن هستم کجا شکایت کنم .

  44. ابراهیم گنجی می گوید

    سلام با حکمی که از تجدیدنظر دارم وکیل من پی از عدم فروش وثیقه ملکی پیگیری پرونده نکرده و حدود ۷ سال گذشته، آیا مشمول زمان میشه و من جریمه از طرف مقابل میگیرم تقاضا ار دادگاه شده قاضی به اصرار میگه باید ملک را برداشته و من نه پول دارم در شهرستان هم ملک به دردم نمیخوره طرف مقابل محکوم که همسایه بودیم فروخته و رفته آدرس جدید را به دادگاه نده آیا جرم نیست و آیا قاضی می تواند مجبور کند همین ملک را بردار

  45. شاهین می گوید

    سلام
    من یک وکیل گرفتم برای شرکت حقوقی خودم
    ایشون قرارداد الکترونیکی به اسم شرکت که سامانه ثنا نداره با کدملی من به صورت یک طرفه امضا کرده به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان در حالیکه قرارمون این بود بعد از تعیین میزان مطالبات شرکت ۹ درصد بهش بدم
    ایشون تو جلسه دادگاه شرکت نکرده
    به کارشناسی انجام شده اعتراض نکرده
    و بخاطر عدم اعتراض مبلغ ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون از اصل طلبم رو دادگاه حساب نکرده یعنی ۱ میلیارد و ۳۰۰ بهم ضرر زده
    ایشون ت ی سامانه ثنا برای اطلاع رسانی فقط شماره خودش رو داده و نه برای ابلاغیه ها و نه برای جلسه دادرسی و نه برای کارشناسی هیچ اطلاعی به من نداده
    الان هم برام اظهار نامه فرستاده که ۲۰۰ میلیون حق الوکاله بهش بدم در صورتی که حتی یک لایحه هم نداده و حتی برای یک بارهم نرفته جلسه دادگاه و به ما هم اطلاع نداده
    متاسفانه این وکیل تو شهر خودش خیلی بدنام هستش و اونجا هیچ کس بهش وکالت و پرونده نمیده برای همین اومده شهر ما و ما وقتی خبر دار شدیم از وضع اعتبار و کارهای ایشون که کار از کار گذشته بود و حتی یک بار به اسم یکی از قضات پرونده از من مبلغ هنگفتی گرفت و ۵ عدد سکه بهار آزادی به اصطلاح که رای به نفع من میشه و من هم واقعا اغفال شدم و رای هم بر ضرر من شد از اونجا کم کم فهمیدم که یه ریگی به کفشش هست
    تا بعد یه مدت در یک پرونده که تمام مدارک به نفع من بود اصرار میکرد به توافق با طرف مقابل و میگفت قاضی پرونده گفته رای به نفع طرف مقابل میزنم و میگفت اگر توافق نکنی به ضررت تموم میشه و من از اونجایی که فهمیدم یک مشکلی داره رفتم پیش یک وکیل دیگه برای مشاوره و ایشون گفتن رای صد در صد به نفع شماست و احتیاج به توافق نیست
    بعد از چند روز وکیلم رو دیدم که از ماشین طرف مقابلم پیاده می شد همین که من رو دید دستپاچه شد و اگر بخوام همه بلاهایی که ایشون سر من آورده یک سریال ۹۰ قسمتی ازش درمیاد
    به نظرت ن باید چکار کنم ؟ چون واقعا نه تتها بهم ضرر زده بلکه حالا حق الوکاله ایی که هیچ دفاعیه ای رو پروندش نداشته میخواد ازم بگیره

    1. زینالی می گوید

      سلام: برای اینکار می توانید از طریق شکایت توسط دادسرای انتظامی وکلا اقدام به شکایت از وکیل متخلف را داشته باشید.

  46. علی می گوید

    سلام برای پرونده ملکی وکیل گرفتم در ابتدای کار ایشان ۳۵ ملیون دریافت نمودند و بعد ارز پیروز شدن قرار شد ۱۰ درصد قیمیت زمین را بگیرن ولی بعد از جلسه اول دادگاه وکیل خواهان شکایتش را پس گرفت حالا سوالم اینه که نیاید مبلغی از ۳۵ ملیون را کسر کنند و بقیه را برگردونن اخه کاری انجام ندادن؟و چطور میتونم پیگیر بشم

    1. زینالی می گوید

      سلام: خیر این مبلغ قابل برگشت نیست

  47. مبین می گوید

    با سلام و خسته نباشید به وکلای عزیز

    بنده از فردی بابت طلب شکایت کردم و ایشان زمینی داشتند که به مزائده رفت و قاضی ب بنده گفتن اندازه ی پولت از زمین مزائده ای میدهیم و سند میکنیم که بنده طی مراتب و کارهای سند در نیمه ی راه به علت مریضی بی خیال زمین شدم و الان حدود سه سال است که وکیل گرفتم حدود ۹۰ میلیون از بنده گرفتند و کاری از پیش نبردند هر بار دادگاه را به طوری به عقب می اندازند یا ابلاغ را نمیرسانند به افرادی که در زمین سهم دارند و حدودا سه ماه پیش گفتند دستور پلمپ میگیرم و الان دنبال کارشناس هستند که ارزش مالیه زمین را در بیاورند و با طرفینه زمین دار صحبت کنند که ب فروش برود ولی تا کنون یک سال است که میگویند در حال پلمپ کردن درب گاراژ هستند و هر بار هم دادگاه به عقب میوفتد بفرمایید بنده چگونه میتوانم سر از کار وکیلم در بیاورم و بفهمم چ کارهایی انجام داده تا ب العان و چ کاری از دستم بر می آید ممنون از شما حق خواهان عزیز خداوند عجرتان بدهد

    1. زینالی می گوید

      سلام: شما می توانید به دادگاه مراجعه نمایید و از گردش کار پرونده گزارش بگیرید.

  48. آزيتا اسدي می گوید

    با سلام
    براي املاكي كه خيلي قديمي هستن حدود ١٤ ماه است از وكيلي كمك گرفتيم و در اين مدت كار خيلي كمي انجام دادن كه به هيح نتيجه اي نرسيده و حالا هم ميگن بايد خودتون آدمها رو ليدا كنيد ( فاميل كه تماسي نداريم و آدمي در شهرداري شمال كشور كه نقشه ١٣٠٤ رو بهمون بده)
    و لفظ بسيار تند
    إيا ميتونم از ايشان شكايت كنم
    آيا براي لغو وكالت ميتونم اقدام كنم
    ايشون قرار كه بعد از مرفقيت نصف املاك رو برداره

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید اقدام به شکایت نمایید

  49. حسن می گوید

    سلام من در ی شرکت بر اثر حادثه آسیب دیدم و ۷۲ درصد از کار افتاده شدم شکایت کردم و وکیل گرفتم که قرار شد وکیل حق و حقوق مرا بگیرد که عبارت بود از غرامت از کار افتادگی،هزینه های درمان،دیه وغرامت روزانه و موقع قرار داد وکیل ۵ میلیون پیش پرداخت گرفت و قرار شد ۱۰ درصد از دیه و بقیه چیزارو ازم بگیره،نه رسیدی به من داد نه برگه ای از قرار داد،الان وکیل من هیچ کاری نکرده و فقط در دو جلسه دادگاه شرکت کرده وبعد در جلسه دادگاه گفت که فقط دیه به من مربوط می‌شود و بعد از صدور رای به من نگفت چه قدر دیه من می‌شود و هیچ اعتراضی نیز نکرده در حالی که با ۷۲ درصد از کار افتادگی من ۵۰ درصد دیه برای من در نظر گرفته شده،حالا من میخواستم ببینم میتونم از وکیلم شکایت کنم،ممنون از راهنماییتون

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند