بیمه عمر پاسارگاد بهتر است یا سامان؟

این روزها بیمه عمر اهمیت و ضرورت زیادی در زندگی ما پیدا کرده است و روز به روز بر تعداد طرفداران این بیمه در کل جهان خصوصا جهان اولی ها افزوده میشود. به همین نسبت تعداد بیمه های عمر و تنوع آنها افزایش پیدا میکند. باید بدانید که تمامی شرکت های بیمه زیرنظر بیمه مرکزی و دارای اعتبار قانونی هستند.

برای انتخاب بیمه مناسب اولین چیزی که باید به آن توجه کنید سطح توانگری مالی آن شرکت است. اگر هنوز خود را بیمه عمر نکردید و  نمیدانید بر چه معیاری باید نوع بیمه عمر خود را انتخاب کنید، قبل از اینکه تصمیمی بگیرید باید در مورد انواع بیمه ها تحقیقات و مطالعات زیادی را به عمل آورید تا بعدها بابت انتخاب خود پشیمان نشوید. ما در این مطلب قصد داریم به مقایسه دو نوع از برترین و پر طرفدار ترین انواع بیمه های عمر،  یعنی بیمه سامان و پاسارگاد بپردازیم بلکه بتوانیم شما را در انتخاب بیمه مورد نظر خود یاری کنیم.

بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر به نوعی قراردادی است که بین شرکت بیمه و بیمه شونده منعقد میشود. در بیمه عمر، شرکت بیمه در طی سالهای عمر فرد حق بیمه ای معمولا به صورت اقساط بلند مدت از او دریافت میکند و در ازای آن پس از فوت شخص بیمه گذار، مبلغی را به عنوان سرمایه یا مستمری به خانواده او پرداخت میکند. یا در صورت حیات شخص بیمه شده پس از پایان مدت بیمه نامه سرمایه خود را دریافت کند و از مزایای بیمه عمر استفاده میکند.

بیمه عمر در هر شخص نسبت به سن، شغل، وزن و میزان سلامتی او متفاوت است. اما حمایت های بیمه عمر فقط برای بعد از فوت شخص بیمه گذار نیست. یکی دیگر از این پوشش ها امکان استفاده از وام بیمه بدون نیاز به ضامن یا تشریفات اداری است. قرارداد های بیمه معمولا طولانی مدت است و تا ۳۰ سال هم میتواند باشد. میتوان گفت تمامی بیمه های شناخته شده ایرانی در زمینه بیمه عمر و سرمایه گذاری فعالیت میکنند. در ادامه به بررسی انواع پوشش های بیمه عمر می پردازیم.

بیمه عمر زمانی: پوشش حمایت از سرمایه فرد فوت شده کارآمدترین پوشش بیمه های عمر است. بیمه عمر زمانی فقط در صورت فوت شخص بیمه گذار کاربرد دارد و سود سرمایه را به بازماندگان او تحویل میدهد. این نوع بیمه دارای شرایط خاصی است. مثل فوت شدن فرد بیمه در اثر حادثه یا به صورت طبیعی.

پوشش فوت در اثر حادثه: این نوع پوشش در شرکت های مختلف بیمه با هم متفاوت است و به صورت ضریبی از سرمایه فوت طبیعی محاسبه میشود.

بیمه نامه تمام عمر: در این نوع بیمه، پس از فوت بیمه گذار، سرمایه بیمه او به بازماندگانش میرسد.

بیمه عمر مانده بدهکار: این نوع بیمه برای کسانی است که وام دریافت میکنند. با داشتن این بیمه نامه، اگر فرد بیمه گذار از نهادی وام دریافت کند و قبل از پایان اقساط آن وام فوت کند، بیمه باقی اقساط بیمه گذار را پرداخت خواهد کرد. با وجود فوت شخص وثیقه او از بین نمیرود و به خانواده اش بعد از فوت او فشاری وارد نمیشود.

مقایسه بیمه عمر سامان و پاسارگاد

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

امکان دریافت وام بدون ضامن

شما میتوانید تا سقف ۹۰ درصد اندوخته بیمه عمر خودتان را بدون هیچگونه تشریفات اداری و ضامن وام دریافت کنید. در بیمه عمر سامان شما در پایان سال اول و در بیمه پاسارگاد از ماه سوم میتوانید این وام را دریافت کنید. اگر اندوخته حسابتان بالاتر از ۲۰۰ هزار تومان باشد این وام به شما تعلق میگیرد.

پوشش بیماری های خاص

این پوشش در بیمه سامان و پاسارگاد مثل هم است و شامل ۲۵ تا ۳۰ درصد سرمایه فوت است. این بیمه شامل ۵ نوع بیماری از جمله سرطان ها، سکته قلبی، سکته مغزی، جراحی قلب باز، پیوند اعضای اصلی بدن میباشد. اگر بیمه گذار دچار هرکدام از این ۵ بیماری شود، میتواند از این پوشش استفاده کند.

سود تضمینی و سود مشارکتی

شرکت بیمه عمر حداقل هجده درصد از سود را به مدت ۱۰ سال و به صورت علی الحساب تضمین میکند.

مقایسه بیمه عمر سامان و پاسارگاد

بیمه سامان

بیمه سامان همه بیمه‌ها از جمله: بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه عمر، بیمه مسافرتی، بیمه درمان تکمیلی، بیمه آتش سوزی، بیمه مسئولیت، بیمه مهندسی و … را به متقاضیان خود ارائه میدهد. یکی از ویژگی های بیمه سامان، حق انتخابی است که به شما برای حق ریسک میدهد. درحالی که همه بیمه ها فقط یک نوع سرمایه گذاری را به شما ارائه میدهد، ‌

بیمه سامان به خاطر سبد های سرمایه گذاری که ارائه میکند شهرت دارد. بیمه سامان هیچگونه محدودیت سنی ندارد. شما میتوانید از بدو تولد تا زمان پیری خود تحت پوشش این بیمه قرار بگیرید.

طرح بازنشستگی ۱۰ ساله بیمه سامان: در بیمه سامان میتوانید اندوخته خود را به مستمری تبدیل کنید و حقوق بازنشستگی ماهانه دریافت کنید. در صورتی که مدت ۱۰ سال از بیمه نامه عمر شما گذشته باشد و سرمایه تان هم به ۵۰ میلیون رسیده باشد میتوانید از طرح بازنشستگی ۱۰ ساله بیمه عمر سامان استفاده کنید.

پوشش آتش سوزی خانه های مسکونی: در بیمه عمر سامان، مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان بابت آتش سوزی خانه های مسکونی به بیمه گذار تعلق میگیرد.


بیشتر بخوانید: بیمه عمر ایران


پوشش از کار افتادگی بیمه عمر سامان: این پوشش تا سقف ۱۰ سال دارای معافیت از پرداخت حق بیمه است. همچنین مستمری مشخصی به بیمه شدگان از کار افتاده تعلق میگیرد.

بیمه نامه عمر زمانی سامان: در بیمه عمر زمانی سامان در صورت فوت فرد بیمه شده خسارت سرمایه فوت برای بیمه شده پرداخت میشود. میزان حق بیمه این بیمه نامه بر اساس شرایط سنی و سلامت بیمه شده تعیین میگردد. اگر بیمه شده در طول داشتن بین بیمه نامه فوت کند، سرمایه بیمه اش به ذینفعان او میرسد، اگر تا پایان قرارداد در قید حیات باشد، مهلت این بیمه نامه به پایان میرسد.

پوشش سرمایه فوت در سال آخر زندگی: یکی دیگر از مزایای بیمه سامان این است که شخص بیمه شده اگر متوجه شود که در سالهای پایانی عمر خود به سر میبرد، میتواند تا ۲۵ درصد سرمایه فوت خود را دریافت کند.

پوشش بیمه مانده بدهکار سامان: این پوشش برای مواقعی است که شخص بیمه گذار از بانک یا موسسه ای وام دریافت کرده باشد. پس از مرگ وی ممکن است خانواده او قادر به پرداخت اقساط او نباشند. براین اساس بیمه سامان در زمان فوت شخص تا پایان مهلت پرداخت بقیه اقساط او را پرداخت میکند.

مقایسه بیمه عمر سامان و پاسارگاد

بیمه عمر پاسارگاد

بیمه پاسارگاد با دریافت مقداری به عنوان حق بیمه، بیمه شده را در مقابل خطر فوت بیمه میکند. همچنین میتوانید از سود و اندوخته بیمه عمر خود وام دریافت کنید. بیمه پاسارگاد دارای حداکثر ضریب سرمایه در صورت فوت شخص بیمه شده است. این مقدار ۳۶۰ برابر حق بیمه ماهانه است.

در مقایسه با بیمه عمر سامان بیمه پاسارگاد دارای بیشترین ضریب سرمایه فوت است.

بیمه عمر پاسارگاد دو نوع دارد: بیمه عمر زمانی پاسارگاد با سرمایه ثابت و بیمه عمر زمانی پاسارگاد با سرمایه نزولی.

پوشش تکمیلی درمانی: یکی از مزایای بیمه پاسارگاد این است که در صورتی که در حساب پس انداز شما بیش از دو میلیون باشد کارتی به شما تعلق میگیرد که با در دست داشتن آن کارت میتوانید هزینه هایی مثل بستری و جراحی شدن در بیمارستان های ایران و خارج از کشور را تا سقف تعیین شده با کمک بیمه پاسارگاد تامین کنید. بیمه پاسارگاد در زمینه خدماتی که در ارتباط با بیماری های خاص میباشد با شرکت  s.o.s  همکاری میکند.

سود تضمینی و سود مشارکت در بیمه پاسارگاد: بیمه پاسارگاد از زمان شروع بیمه عمر دو نوع سود قطعی و مشارکتی را به بیمه گذاران ارائه میکند.  بیمه پاسارگاد دارای سود تضمینی ۱۶ درصد در شروع قرارداد میباشد و در انتهای قرارداد بر اساس جدول سرمایه ها قابل پرداخت خواهد بود.این نوع سود بیمه بر اساس سود مصوب بیمه مرکزی پرداخت میگردد.

ارائه پوشش رایگان بیمه آتش سوزی: بیمه پاسارگاد با ارائه پوشش بیمه آتش سوزی برای منازل مسکونی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان میتواند از بیمه گذار حمایت کند.تا زمانی که سپرده شما نزد این بیمه است تحت حمایت این پوشش قرار می‌گیرید. بیمه پاسارگاد پرداخت خسارت ناشی از بروز آتش سوزی در ملک مسکونی سرمایه گذار را  تعهد میکند.

پوشش وامی بیمه پاسارگاد: امکان بازپرداخت وام به دلخواه مشتری تا ۳ سال فقط در بیمه پاسارگاد امکان پذیر است.

معافیت مالیاتی بیمه عمر پاسارگاد: سرمایه های بیمه پاسارگاد از هرگونه مالیات معاف هستند.

مقایسه بیمه عمر سامان و پاسارگادبیمه عمر زمانی با سرمایه ثابت: بیمه عمر زمانی پاسارگاد با سرمایه ثابت فقط میتواند پوشش فوت را برای شخص بیمه شده فراهم کند. اگر فرد بیمه شده تا پایان مهلت بیمه در قید حیات باشد هیچ سرمایه ای به او تعلق نمیگیرد. معمولا این نوع بیمه را ادارات و سازمان ها برای کارکنان خود انجام میدهند. سن شخص و همچنین مدت قرارداد از ۸۰ سال نباید بیشتر بشود. حداقل سن برای بیمه شدگان ۱۵ سال و حداکثر آن ۷۰ سال می باشد.  مثلا یک فرد ۷۰ ساله میتواند یک بیمه عمر ۱۰ ساله خریداری کند.

بیمه عمر زمانی با سرمایه نزولی: این بیمه نامه در سایر بیمه نامه ها با عنوان بیمه عمر بدهکار شناخته میشود. شرایط این بیمه عمر زمانی با بقیه بیمه های عمر فرق میکند و فقط شامل زمانی میشود که بیمه شونده به بانک بدهکار باشد و در مقابل بدهی های بانکی او انجام میشود. مبلغ این نوع بیمه هر سال نسبت به سال قبل کمتر میشود و در پایان قرارداد به صفر میرسد.

پوشش از کار افتادگی بیمه عمر پاسارگاد:  در این نوع پوشش بیمه عمر پاسارگاد، فرد در برابر ناتوانی دائمی و کلی در انجام هر فعالیت و شغلی در اثر بیماری و یا حادثه مثل از دست دادن توانایی دیدن و  قطع یا از کار افتادگی دست از بازو و ساق دست و پا و از دست دادن مشاعر و… این نوع  پوشش فقط به افراد شاغل و پایین ۵۹ سال تعلق میگیرد. این نوع معافیت دو نوع است، بر اساس حادثه یا بیماری. اگر در اثر حادثه شخص دچار از کار افتادگی شود از آغاز قرارداد مشمول این پوشش میشود،اما اگر در اثر بیماری دچار از کار افتادگی شود، این پوشش از ۶ماه پس از شروع قرارداد برای او اعمال میشود و طول درمان او باید ۶ ماه ادامه داشته باشد.

پوشش بیماری های خاص بیمه عمر پاسارگاد: این پوشش در بیمه عمر پاسارگاد شامل ۵ بیماری صعب العلاج است. از جمله سکته قلبی، سکته مغزی، انواع سرطان ها، جراحی عروق قلبی و پیوند اعضای اصلی بدن می باشد. برای هر بیماری تا سقف ۴۰ میلیون تومان و فقط یک بار و به طور کلی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به هر شخص بیمه شده تعلق میگیرد.

پوشش حادثه در بیمه پاسارگاد: در این بیمه هر گونه واقعه ناگهانی ناشی از یک عامل خارجی که بدون قصد و اراده به فرد بیمه شده وارد شده و باعث هرگونه جراحت، نقص عضو یا از کار افتادگی یا فوت شخص بیمه گذار شده باشد، با پرداخت اولین قسط از بیمه عمر خود، تحت پوشش و حمایت بیمه پاسارگاد در برابر این حوادث خواهد بود. این نوع بیمه برای افراد دارای بالای سن ۱۲ سال به طور کامل فعال خواهد بود.

پوشش هزینه پزشکی بیمه پاسارگاد: هزینه پزشکی یعنی همان هزینه های درمانی که شخص بیمه گذار پس از وقوع حادثه بر او متحمل میشود. این نوع هزینه ها تا سقف مشخص شده ای تحت حمایت بیمه پاسارگاد قرار میگیرند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند