صفر تا صد بیمه عمر ایران

امروزه وقتی کسی دچار بیماری‌هایی مثل سرطان یا سکته قلبی و مغزی می‌شود، علاوه بر غلبه بر شرایط روحی دشواری که برایش پیش می آید باید بر بحران های مالی پیش آمده با توجه به بالا بودن هزینه های پزشکی و دارویی فائق آید. بیمه عمر بدین منظور به وجود آمد که به مردم در زمینه سرمایه گذاری، در شرایط دشوار بتواند آن‌ها را یاری نماید.

همچنین در صورت بروز اتفاقاتی مثل مرگ زودرس و بیماری و بازنشستگی و از کار افتادگی در زمانی که  پشتوانه یا سرمایه ای ندارید بیمه عمر مثل یک حمایت کننده و پشتوانه مالی برای خود یا خانواده‌تان می‌تواند شما را در برابر آسیب های احتمالی محافظت نماید. جالب است بدانید که تاریخچه شرکت های بیمه از آنجا شروع شد که در سال ۱۲۸۹ دو شرکت بیمه روسی در ایران شروع به فعالیت کردند و پس از آن ایرانی ها هم شروع به تاسیس شرکت های بیمه ای نظیر آنها کردند. انتخاب شرکت بیمه مناسب تاثیر زیادی در آینده شما دارد. بنابراین توجه به نوع و شرایط هر شرکت بیمه، موضوع مهمی در انتخاب شما می باشد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

اصطلاحات بیمه گر و بیمه گذار

  • در بیمه عمر اصطلاح بیمه گر به همان شرکت بیمه ای گفته می‌شود که متقاضی را بیمه می‌کند.
  • بیمه گذار هم به فردی گفته می‌شود که تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد و حق بیمه را پرداخت می‌کند.
  • بیمه شده شخصی است که زندگی و مرگ او موضوع قرارداد بیمه نامه قرار می‌گیرد. بیمه گذار و بیمه شده ممکن است یک نفر باشند.

بیمه عمر ایران

بیمه ایران

بیمه ایران در سال ۱۳۱۴ به عنوان اولین شرکت بیمه ایرانی و دولتی تاسیس شد و به عنوان بنیانگذار صنعت بیمه شروع به کار کرد. این شرکت طی سالیان متمادی تا به حال در زمینه بیمه عمر فعالیت طولانی دارد و حدود ۵۰ درصد از سرمایه های بازرگانی کشور را به خود اختصاص داده و طرح های مختلفی را بدین منظور ارائه داده است. طرح‌هایی مثل فردی و گروهی و همچنین طرح‌هایی مثل بیمه ثالث و بیمه بدنه ایران را تحت پوشش خود قرار داده است. بیمه عمر با نام های دیگری هم مثل بیمه زندگی، بیمه آتیه و بیمه عمر مان شناخته می‌شود. در ادامه انواع بیمه‌هایی که بیمه ایران ارائه می‌دهد را به شما معرفی می‌کنیم.

بیمه انفرادی

طرح های انفرادی به این صورت است که فرد بیمه شده شخصی را تعیین می‌کند که پس از فوت او سرمایه ای به صورت یک جا به او تعلق بگیرد و در بیمه نامه خود نام فرد را ذکر می‌کند و همینطور بیمه گر در ازای دریافت حق ییمه  متعهد می‌شود که این مبلغ را پرداخت نماید.

بیمه عمر زمانی انفرادی

در این نوع بیمه اگر فرد تا پایان مهلت بیمه نامه در قید حیات باشد، هیچ سرمایه ای به او تعلق نمی‌گیرد و بیمه گر هم حق هیچ گونه پرداختی به او را ندارد و همینطور حق بیمه‌ها هم قابل برگشت نیست. حق بیمه این بیمه نامه خیلی محدود و ناچیز است و ضرر چندانی به شخص وارد نمی‌کند. در این نوع بیمه در صورت فوت شخص بیمه گذار وارثان و بازماندگان او تحت پوشش بیمه ای قرار می‌گیرند.

بیمه

 بیمه عمر مانده بدهکار انفرادی

بیمه مانده بدهکار برای زمانی است که شخص بیمه گذار در زمان مهلت قراردادش با بیمه فوت می‌کند و اگر قبل از فوتش از بانک یا هر موسسه دیگری وام دریافت کرده باشد و هنوز اقساطش را کامل پرداخت نکرده بود، شرکت بیمه عمر موظف است که باقی مانده  اقساط شخص را پرداخت نماید.


بیشتر بخوانید: بیمه عمر دانا چیست؟


بیمه بازنشستگی

یکی از شرایط جدید بیمه عمر ایران، امکان دریافت حقوق بازنشستگی پس از پایان مهلت  قرارداد می‌باشد. با داشتن این بیمه نامه شما می‌توانید در دوران بازنشستگی سرمایه ای داشته باشید برای شروع جدید یک کار یا تحصیل. شرایط سنی در هر نوع بیمه متفاوت است. در بیمه ایران بیمه شده در سن ۵۰ سالگی واجد دریافت مستمری می‌شود. مدت این بیمه ۱۰ ساله است. یعنی شما حداقل باید ۱۰ سال حق بیمه پرداخت کنید تا بتوانید مستمری بازنشستگی دریافت کنید.

بیمه اتومبیل

بیمه اتومبیل شامل تمامی خسارات مالی که به اتومبیل شخص بیمه گذار وارد شده مثل تصادف یا آتش سوزی یا سرقت یا حتی خسارات جانی که به شخص ثالث وارد شده را تحت پوشش قرار می‌دهد. بیمه شخص ثالث را در بیمه ایران به صورت یک ساله و شش ماهه و حتی به صورت کوتاه مدت مثل یک ماهه و دو ماهه می‌توانید خریداری کنید.

بیمه عمر ایران

بیمه موتور سیکلت

این نوع بیمه همان بیمه شخص ثالث است که همه کسانی که موتور سیکلت دارند باید آن را بخرد.در این نوع بیمه در هر تصادفی اگر شخص بیمه شده مقصر باشد هر گونه خسارت مالی و جانی که به شخص ثالث وارد شده باشد را بیمه پرداخت می‌کند.

بیمه عمر تامین هزینه جهیزیه

در این نوع بیمه، بیمه شده پدر و مادر یا هر شخص دیگری است که تامین آتیه دختر را بر عهده دارد. در صورت فوت فرد بیمه شده دختر به عنوان  بیمه شده حساب می گردد.هدف این نوع بیمه تامین سرمایه برای تهیه جهیزیه و اثاث خانواده می باشد.

بیمه بیماری های خاص

در این نوع بیمه، شخص بیمه شده در طول مدت بیمه نامه اگر به هر عارضه ای دچار شود که در اثر بیماری خاصی مثل سرطان و سکته قلبی و مغزی و یا پیوند اعضا و جراحی قلب باز ایجاد شود تحت پوشش بیمه عمر ایران قرار می‌گیرد. این پوشش به شرطی عملی می‌شود که بیماری ها تا قبل از ۶۰ سالگی برای فرد پیش آمده باشد.

بیمه عمر

بیمه تامین آتیه فرزندان

این بیمه از آغاز و از بدو تولد برای فرزندان بیمه گذار است.

بیمه زنان خانه دار

این بیمه برای تامین دوران بازنشستگی و آتیه زنان خانه داری است که سرمایه ای ندارند و می تواند کمک حال آنها در آن دوران شود. با پرداخت حق بیمه ناچیز می توانند پس اندازی در دوران بازنشستگی برای خود فراهم نمایند.

بیمه عمر گروهی

این نوع بیمه معمولا برای شرکت‌ها و موسسه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیمه گذار همان کارفرما است که کارمندان خود را بیمه می‌کند. در این نوع بیمه در صورت فوت یا حیات بیمه شده شرکت بیمه موظف است که مقدار سرمایه بیمه را به صورت یکجا به ذینفع پرداخت نماید.

بیمه عمر

بیمه ازدواج

این بیمه برای شرایط و محدودیت سنی خاصی ایجاد شده است. بیمه شدگان و بیمه گذاران می توانند از پوشش های این بیمه استفاده کنند. هرکس می‌تواند تا سن ۳۵ سالگی تحت پوشش بیمه ازدواج قرار بگیرد.

بیمه آتش سوزی

بیمه آتش سوزی برای جبران خسارت های مالی در بیمه ایران به وجود آمد و خسارت های جانی را پوشش نمی‌دهد. در صوت حریق و وارد شدن خسارات به اموال بیمه شده، بیمه ایران به بیمه شده خسارت پرداخت می‌کند. باید توجه کنید که این بیمه فقط محدود به آتش سوزی نمی‌شود و حوادث دیگری مثل صاعقه و انفجار و آتشفشان و زلزله و سیل و خطرات سقوط هواپیما و خطرات مشابه اینها را هم تحت پوشش قرار می‌دهد.

بیمه عمر مان

بیمه عمر مان در واقع بیمه عمر و بیمه سرمایه گذاری را یک جا با شرایط ویژه به بیمه گذار ارائه می‌کند، در واقع یک نوع پس انداز به حساب می آید که برای بیمه گذار دارای سود های متنوع و زیادی می باشد.در همان آغاز ایجاد قرارداد بین بیمه گر و بیمه گذار، فرد تحت پوشش های بیمه عمر مان از جمله سرمایه انتخابی و بیمه حوادث قرار می‌گیرد. یکی از مزایای بیمه عمر مان این است که شخص پس از اتمام مهلت قرارداد می تواند کل یا بخشی از سرمایه خود را از شرکت بیمه دریافت نماید یا به صورت مستمری تا پایان عمرش آن را دریافت نماید.این بیمه را از بدو تولد تا ۶۵ سالگی می‌توانید برای خود یا خانواده‌تان تهیه کنید و از مزایای آن استفاده نمایید. مدت قرارداد بیمه از ۵ سال تا ۵۵ سال قابل تغییر است. در بیمه مان فرد هر موقع که بتواند می‌تواند بخشی از سرمایه خود را دریافت کند یا به صورت وام بدون ضامن از بیمه گر خود بگیرد.همچنین شخص می‌تواند در هر زمانی تغییراتی در شرایط بیمه خود مثل مدت قرارداد و حق بیمه و شیوه پرداخت و … ایجاد کند.اگر در مدت زمان قرارداد شخص در اثر حادثه ای فوت کرد، شرکت بیمه موظف به پرداخت مبلغ ۵ میلیون تومان به خانواده او می باشد.از مزایای بیمه عمر مان علاوه بر سود تضمینی و مشارکتی و دریافت وام بدون ضامن، می‌توان به معافیت مالیاتی و برداشت از بیمه نامه در مواقع اضطراری به صورت نقد یا وام و همینطور پوشش حادثه تا حداکثر ۲۰ میلیون تومان هم اشاره کرد.اقساط بیمه مان را می‌توانید هم به صورت ماهانه و هم به صورت یک جا پرداخت نمایید.حداقل مبلغ قابل پرداخت برای این بیمه ۲۵ هزار تومان و حداکثر آن به انتخاب شخص بیمه گذار است.

سود تضمینی و سود مشارکتی

در بیمه عمر اشخاص باید مبلغی را با عنوان حق بیمه به شرکت بیمه پرداخت کنند و در ازای آن از سود تضمینی و پوشش متنوع بیمه ای برخوردار می‌شوند. سود تضمینی شرکت های بیمه را بیمه عمر مرکزی تعیین می‌کند و در همه شرکت‌ها یکی است. سود مشارکتی سودی است که شرکت های بیمه هر سال مقداری بیش از آنچه مورد انتظارشان است نصیبشان می‌شود و آن را با بیمه گذاران خود سهیم می‌شوند.

سرمایه فوت

اگر شخصی در طول قراردادش با بیمه مان فوت کند، سرمایه او به ذینفعانی که در بیمه نامه درج شده پرداخت می‌گردد. اگر نام هیچ ذینفعی در بیمه نامه ذکر نشده باشد، سرمایه شخص به وراث او تعلق می‌گیرد. این پوشش مقدار ۵ تا ۳۵ برابر حق بیمه سالانه شخص را در برمی‌گیرد.

سرمایه از کار افتادگی

بیمه شده ای که در اثر حادثه ای دچار از کار افتادگی دائمی شده باشد، می‌تواند از شرکت بیمه تقاضای دریافت مستمری نماید. میزان این مستمری هم برابر است با مقدار ۱ تا ۳ برابر حق بیمه پرداختی توسط بیمه شده. این مستمری را تا ۱۰ سال به فرد بیمه شده پرداخت می‌کنند.

بیمه عمر

پوشش بیمه تمام عمر

این بیمه نامه برای کسانی طراحی شده که قصد دارند تا پایان عمر خود  تحت پوشش فوت قرار بگیرند. این افراد با پرداخت حداقل حق بیمه خود را مادام العمر بیمه می‌کنند. در این بیمه مدت  قرارداد آن نامحدود است و  برای تمام عمر شخص بسته می‌شود. در صورت داشتن این بیمه شخص در هر سنی که فوت کند، سرمایه معینی به خانواده و بازماندگان یا فرزندانش از جانب شرکت بیمه عمر ایران تعلق می‌گیرد. حق بیمه این پوشش به صورت سالانه پرداخت می‌شود. همچنین شما می‌توانید سرمایه بیمه نامه خود را به صورت ثابت و افزایشی انتخاب کنید.

فوت در اثر حادثه

در این پوشش فرد بیمه شده اگر در اثر حادثه ای فوت کند مبلغ ۵ تا ۱۴۰ برابر مقدار حق بیمه سالانه ای که پرداخت می‌کرد به اضافه تمام اندوخته او در بیمه به بازماندگانش تعلق می‌گیرد. شما می‌توانید از بدو تولد تا ۷۵ سالگی تحت پوشش این نوع بیمه قرار بگیرید.

پوشش معافیت از مالیات

بخاطر اینکه پرداخت حق بیمه باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود و شرکت‌ها و موسساتی که حق بیمه پرداخت می‌کنند به عنوان هزینه تلقی می‌شود و از مقدار مالیات آنها کاسته می‌شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
5 نظرات
  1. نیلوفر می گوید

    سلام، لطفا در مورد شرایط و سن فرزندان تحت تکلف و غیر تحت تکلف بیمه گذار و تبعی ۲ و ۳ تو ضیح بدید.

  2. نیلوفر می گوید

    سلام،” یکی از شرایط جدید بیمه عمر ایران، امکان دریافت حقوق بازنشستگی پس از پایان مهلت  قرارداد می‌باشد” لطف می کنید بفرمایید اگر کسی بازنشسته تامین اجتماعی یا خدمات درمانی باشه می تونه از این شرایط جدید بیمه عمر ایران بهره مند بشه.

  3. بهمن بخشی می گوید

    سلام.وقت بخیر پسر من در اثر تصادف غیر عمدی دوچار شکستگی از ناحیه پا شده است.ایا بیمه برای این حادًه پوشش دارد .بیه نامه عمر مان دارد

  4. ابراهیم شاداب می گوید

    سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم من بیمه عمرثبت نام کردم بعد نوع پرداخت روهرسه ماه یکبار انتخاب کردم بعد۲تا قسط بعدی روبخاطریکسری مشکلات نتونستم پرداخت کنم میخام بدونم میتونم ادامه بدم یابیمه عمرمن باطل شده؟ممنون میشم راهنمایی کنید

  5. ابراهیم شاداب می گوید

    سلام اگه میشه راهنمایی کنید من بیمه عمر ثبت نام کردم بعد پرداخت روهم ۳ماه یکبار انتخاب کردم اولی روپرداخت کردم ۲تاقسط بعدی روبنابه دلایلی نشدپرداخت کنم حالامیشه پرداخت کنم ادامه بدم یا باطل شده

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند