بیمه عمر دانا چیست؟

بیمه دانا نوعی دیگر از بیمه های عمر و پس انداز می باشد که فرد بیمه گذار می‌تواند به عنوان بیمه شده تحت پوشش بیمه قرار بگیرد و از مزایای آن استفاده نماید و از سرمایه گذاری های بلند مدت آن برای خرید مسکن یا تامین هزینه تحصیل فرزندان خود استفاده کند. در ادامه مزایای بیمه دانا را برایتان برمی شماریم.

مزايای بیمه دانا

  • امکان سر مايه گذاری های بلند مدت
  • برخورداری از پوشش های بيمه ای بیماری های خاص و فوت
  • مكان تبديل سرمایه گذاری به مستمری
  • امکان بازخرید بیمه نامه زندگی و سرمایه گذاری
  • صدور بيمه نامه زندگی و سرمایه گذاری بدون انجام معاينات پزشكی
  • امکان دريافت وام پس از سال دوم از محل اعتبار بيمه نامه زندگی و سرمایه گذاری
  • معاف شدن بیمه شده از پرداخت حق بيمه در صورت از كار افتادگی دائم
  • معافيت بیمه گذار از پرداخت ماليات
  • انتخاب نحوه پرداخت حق بيمه ماهانه ، سالانه ، شش ماهه ، ۳ ماهه به خواسته بيمه گذار
  • امکان تعیین کردن مقدار حق بیمه از جانب بیمه گذار از سقف ۵۰ هزار تومان
  • امکان برداشت از محل اندوخته
  • پرداخت سرمایه از جانب بیمه گر پس از پایان مهلت قرارداد در صورت حیات بیمه گذار

در ادامه توضیحات هر کدام از این مزایا در قسمت انواع بیمه درج شده است.

پوشش های بیمه دانا

پوشش های بیمه دانا

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

پوشش فوت در اثر حادثه

اگر بیمه گذار در اثر حادثه فوت کند بیمه گر موظف است تا ۴ برابر مقدار تعیین شده در اثر فوت طبیعی و به مبلغ حداکثر ۴۰۰ میلیون تومان به ذینفعان او پرداخت نماید.

پوشش نقض عضو در اثر حادثه

اگر شخص بیمه گذار در اثر حادثه دچار نقص عضو جزیی و کلی و دائم شود، می تواند سرمایه فوت را به صورت ۱۰۰ درصد و به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان دریافت کند.

پوشش امراض خاص

این پوشش جهت پرداخت هزینه درمان بیماری های خاص که شامل ۵ بیماری می‌شوند به وجود آمد. جراحی قلب باز، سکته قلبی و مغزی، پیوند اعضای اصلی بدن ،سرطان و ام اس از بیماری های خاص شمرده می‌شوند. در صورتی که بیمه شده در طول مدت بیمه نامه دچار هر کدام از این بیماری ها شود، بیمه گر تا ۳۰ درصد از سرمایه فوت تا سقف ۳۰ میلیون تومان غرامت پرداخت میکند.

بیمه عمر دانا

پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه

با تحت پوشش قرارگرفتن در این نوع بیمه اگر فرد دچار از کارافتادگی دائم بشود از پرداخت حق بیمه معاف می‌شود ولی سرمایه او در پایان مهلت قرارداد قابل پرداخت است و همچنان می‌تواند از مزایای بیمه استفاده نماید.

پوشش درآمد از کار افتادگی

اگر در موقع خرید بیمه درخواست این را پوشش را بکنید. زمانی که در زمان مهلت قرارداد از کارافتاده شوید تا ۳ برابر آخرین حق بیمه پرداختی خود می توانید مستمری دریافت نمایید.

مدت قرارداد بیمه دانا حداقل ۵ سال و حداکثر ۲۰ سال می باشد. همچنین شما میتوانید از ۶ تا ۶۵ سالگی این بیمه را برای خود و خانواده تان تهیه کنید.  بیمه عمر دانا در سه قالب ارائه می‌شود: به شرط حیات، به شرط فوت و مختلط. بیمه دانا مدت زمانی خاصی ندارد و هرچقدر که زمان بیمه نامه بیشتر باشد سود حاصل از آن هم بیشتر است.در ادامه به توضیح انواع مختلف بیمه دانا می‌پردازیم.

بیمه عمر به شرط حیات دانا

بیمه به شرط حیات برای افراد جوانی مناسب است که می‌خواهند تازه سرمایه خود را شروع کنند و در عین حال درآمد ناچیزی دارند. در این نوع بیمه، فقط در صورتی که در پایان قرارداد بیمه شده زنده باشد بیمه گر سرمایه او را به ذینفع پرداخت میکند. در صورتی که بیمه شده در طول مدت قرارداد فوت کند بیمه گر حق هیچ گونه پرداخت بیمه سرمایه فوت را ندارد و فقط می‌تواند حق یبمه های پرداخت شده را به ذینفعان بیمه شده استرداد نماید.

بیمه عمر دانا

بیمه عمر زمانی(به شرط فوت)

این نوع پوشش تضمینی است برای خانواده بیمه شده برای زمان بعد از فوت او و همچنین برای کارفرمایان برای پرداخت غرامت ناشی از فوت کارگر. زمانی که بیمه شده در مدت زمان قرارداد با بیمه فوت شد، خسارت زیان های ناشی از این واقعه را بیمه پرداخت میکند. بیمه عمر زمانی بر اساس شرایط سنی و وضعیت سلامت بیمه گذار تعیین میگردد. در این نوع پوشش اگر بیمه گذار در مدت زمان قرارداد فوت کند و حق بیمه اش را تا زمان قبل از فوت پرداخت کرده باشد،شرکت بیمه سرمایه فوت بیمه گذار را به ذینفعان او پرداخت میکند. مقدار حق بیمه در این پوشش مقدار ناچیزی است به همین علت بیمه گذار میتواند آن را به صورت یکجا یا سالانه پرداخت نماید.


بیشتر بخوانید: بیمه شخص ثالث چیست


بیمه عمر مختلط دانا

بیمه مختلط برای آن هایی است که مایل به اندوختن سرمایه زیاد به همراه بهره زیادی هستند. این بیمه برای بیمه گذار جنبه پس انداز دارد، همچنین پس از فوت او نیاز مالی خانواده اش را تامین میکند. در این نوع بیمه اگر بیمه شده در طول مدت قرارداد فوت کند یا اینکه در پایان مدت قرارداد در قید حیات باشد، سرمایه بیمه به ذینفعان او پرداخت می گردد

بیمه ارمغان زندگی

کامل ترین نوع بیمه دانا بیمه ارمغان زندگی می‌باشد. یکی از مزایای این بیمه این است که شما میتوانید با پرداخت یک حق بیمه بقیه اعضای خانواده تان را هم تحت پوشش قرار بدهید.این بیمه دو نوع پوشش ها و سرمایه گذاری ها دارد.برای دریافت این بیمه تا سرمایه ۲۵ هزار تومان و تا سن ۲۰ سال نیازی به انجام آزمایشات پزشکی ندارید.از مزایای بیمه ارمغان زندگی علاه بر تضمین سود سرمایه گذاری در بلند مدت میتوانید از پوشش های متنوع آن بهره مند شوید.یکی دیگر از مزایای این پوشش ایجاد سرمایه فوت است، مقدار سرمایه فوت بر اساس حق بیمه پرداختی توسط بیمه گذار تعیین میگردد. همچنین اگر بیمه شده در زمان قرارداد بر اثر حادثه ای دچار از کار افتادگی دائم شود، ۱۰۰درصد سرمایه فوت او به عنوان سرمایه از کار افتادگی به او پرداخت میگردد. پرداخت هزینه های پزشکی ناشی از حادثه هم جزو این مزایا میباشد. همچنین امکان بازخرید و برداشت از اندوخته برای فرد بیمه گذار در این بیمه وجود دارد.

بیمه عمر

بیمه تامین خانواده

این بیمه به منظور رفع نیازهای بیمه ای خانواده و تامین سرمایه خانواده برای ادامه زندگی آنها در زمان حیات و کهولت و همچنین پس از حیات بیمه گذار ایجاد شد. زمانی که مهلت بیمه نامه تمام شد تمام سرمایه از جانب بیمه گر پرداخت میشود چه فرد بیمه گذار در قید حیات باشد چه نباشد. اگر بیمه گذار در طول مدت بیمه نامه فوت کند، بیمه گر از تاریخ فوت او تا پایان مدت قرارداد به صورت سالانه مبلغ ۱۰ درصد از سرمایه بیمه نامه را به صورت مستمری به ذینفعان او پرداخت میکند و پس از انقضای بیمه نامه سرمایه بیمه گذار به استفاده کننده یا ذینفعان پرداخت میگردد.

بیمه سرمایه فرزندان

بیمه سرمایه فرزندان یکی از زیرمجموعه های بیمه ارمغان زندگی می باشد. این بیمه به منظور تامین آینده فرزندان شما و آسودگی شما از بابت نگرانی درباره آینده شان به وجود آمد. هدف از این بیمه ایجاد سرمایه جهت جهیزیه یا تامین هزینه تحصیل فرزندان در آینده می باشد. در این نوع بیمه در پایان قرارداد در صورت حیات بیمه شده سرمایه به آنها پرداخت میشود. همچنین اگر بیمه شده در اثر حادثه فوت شد سرمایه او بلافاصله توسط بیمه گر به ذینفعان او پرداخت میگردد. در این نوع بیمه در صورت از کار افتادگی بیمه گذار می تواند از پرداخت حق بیمه معاف شود.

بیمه مهریه

این بیمه جهت آسودگی خاطر برای امکان پرداخت مهریه از جانب مرد به زن در هر زمان در طول زندگی مشترک می باشد. در صورت فوت مردی که بیمه مهریه دارد سرمایه او به همسرش پرداخت می‌شود. در این نوع بیمه، بیمه گذار می‌تواند حق بیمه خود را به صورت یکجا پرداخت کند. در صورتی که مرد بیمه شده در طول مدت قرارداد بر اثر حادثه ای دچار از کار افتادگی کامل و دائم شد بیمه گر معادل سرمایه او را در طول مدت اعتبار بیمه نامه پرداخت میکند.

بیمه عمر دانا

بیمه تمام عمر

در این نوع بیمه در هر زمانی که بیمه شده فوت کرد، بیمه گر موظف است تمام سرمایه مندرج شده در بیمه نامه را به ذینفع او پرداخت کند.

بیمه تشکیل سرمایه بازنشستگی

هدف از این بیمه ایجاد یک سرمایه جهت زندگی بهتر و رفاه در زمان پیری و آینده بیمه شده است. بیمه دانا با دریافت حق بیمه ای اندک پوشش های مناسبی را برای این دوران به شما ارائه میدهد.

بیمه عمر مانده بدهکار

در این نوع بیمه در صورتی که فرد بیمه شده از بانک یا موسسه ای وام دریافت کرده باشد و در اواسط پرداخت قسط فوت کند،بیمه باقی اقساط بیمه شده را به صورت سالانه یا یکجا تا پایان آن پرداخت میکند. حق بیمه این نوع پوشش بسیار کم است.

بیمه عمر

بیمه مسافرین به خارج از کشور

تمام بیمه شدگانی که عازم سفر به خارج از کشور هستند می توانند تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند. در این نوع بیمه هزینه های فوریت های پزشکی و عمل جراحی و داروخانه و بیمارستان تا سقف ۵۰ هزار یورو و تامین هزینه های دعاوی حقوقی توسط بیمه گر پرداخت می‌گردد. از دیگر از مزایای این بیمه راهنمایی یا کمک رسانی در صورت سرقت مدارک مسافر و بازگرداندن جسد فرد بیمه شده به ایران پس از فوت او و بازگرداندن کودک بی سرپرست در صورت فوت یا انتقال پزشکی بیمه گذار می باشد.همچنین در صورتی که بیش از ۱۰ روز از بستری شدن بیمه شده در بیمارستان طول کشید، بیمه گر هزینه اقامت همراه او را پرداخت می کند.

بیمه حوادث تمام اوقات

هدف از این بیمه جبران خسارت هایی است که در اثر نقص عضو و از کار افتادگی و فوت و هزینه های ناشی از تصادفات رانندگی در ۲۴ ساعت شبانه روز و پرداخت غرامت به خود فرد بیمه شده یا خانواده او می‌باشد. بیمه شده ای که تحت پوشش این بیمه است در تمام نقاط ایران می‌تواند از این بیمه استفاده نماید.در صورتی که بیمه شده فوت کند بیمه تمام سرمایه او را به صورت یکجا به خانواده و یا ذینفعان او پرداخت میکند. همچنین اگر  بیمه شده در اثر حادثه دچار نقص عضو کلی یا جزئی یا دائم شد بیمه غرامت فوت را به او پرداخت میکند. همچنین در صورت از کارافتادگی بیمه شده شرکت بیمه تمام سرمایه او را به او به طور کامل پرداخت میکند.

نحوه دریافت وام از بیمه دانا

دریافت وام بدون ضامن یکی دیگر از مزایای بیمه عمر دانا میباشد. هر بیمه شده ای می‌تواند پس از پایان سال دوم بیمه نامه حدود ۹۰ درصد از اندوخته خود را به صورت وام دریافت نماید.نحوه بازپرداخت وام هم به این صورت است که دفترچه اقساط به بیمه شده تعلق می‌گیرد و می تواند با استفاده از دفترچه،اقساط خود را پرداخت نماید.میزان سود وام هم در همان زمان دریافت وام به بیمه شده اعلام می‌گردد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند