دادخواست ابطال عقد ازدواج به علت عدم رعایت غبطه و مصلحت

ولایت و حضانت دو نهاد متمایز از همدیگرند. حضانت به معنی نگهداری و سرپرستی و مراقبت از طفل می باشد ولی ولایت به معنی اداره امور طفل است.حضانت تا هفت سال با مادر و بعد آن با پدر است. ولی ولایت با پدر وجد پدری و وصی منصوب از طرف هر یک از آنها می باشد.ولی کودک همواره باید در تصمیماتش غبطه و مصلحت کودک را رعایت کند و از گرفتن تصمیماتی که به ضرر اوست بپرهیزد. عقد نکاح دختر قبل از رسیدن به سن ۱۳ سال تمام شمسی و پسر قبل از رسیدن به سن ۱۵ سال تمام شمسی منوط است به اذن ولی به شرط رعایت مصلحت با تشخیص دادگاه صالح. اگر ولی مصلحت مولی علیه خود را در امر ازدواج رعایت نکند میتوان دادخواست ابطال عقد را طرح کرد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه دادخواست ابطال عقد ازدواج به علت عدم رعایت غبطه و مصلحت

مشخصات طرفین نام نام خانوادگی نام پدر شغل محل اقامت- شهر- خیابان- کوچه- شماره- پلاک
خواهان
خوانده
وکیل یا نماینده
تعیین خواسته ابطال عقد ازدواج به علت عدم رعایت غبطه و مصلحت
دلایل و منضمات کپی مصدق: ۱. عقدنامه ۲. استشهادیه ۳. شهادت شهود عندالإقتضاء،
 ریاست محترم مجتمع قضائی……….

با سلام، احتراماً به استحضار می‌رساند:

این جانبه در اثر اعمال ولایت پدر/ جد پدری و اجبار وی به‌موجب عقدنامه شماره………. مورخ………. دفترخانه شماره………. عقد ازدواج دائم آقای………. درآمده‌ام. نظر به اینکه انعقاد عقد نکاح مذکور در صفر سنی و بدون رعایت غبطه و مصالح این جانبه و صرفاً وفق نظر و خواست ولی قانونی من بوده است. فلذا به استناد ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی صدور حکم به ابطال عقد نکاح فوق‌الذکر به انضمام جمیع خسارات قانونی و هزینه دادرسی در حق این جانبه مورد استدعاست.

 

محل امضاء- مهر- انگشت

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند