نمونه شکوائیه به کار بردن پلاک تقلبی و تغییر شماره شاسی

هر کس در ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری زمینی، آبی یا کشاورزی تغییر دهد و یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به‌آن الصاق نماید یا برای آن پلاک تقلبی بکار برد یا چنین وسایلی را با علم به تغییر و یا تعویض پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهد و همچنین هر کس به‌نحوی از انحاء در شماره شاسی، موتور یا پلاک وسیله نقلیه موتوری و یا پلاک‌های موتور و شاسی که از طرف کارخانه سازنده حک یا نصب شده بدون‌تحصیل مجوز از راهنمای و رانندگی تغییر دهد و آن را از صورت اصلی کارخانه خارج کند به حبس از شش ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه به کار بردن پلاک تقلبی و تغییر شماره شاسی

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: به کار بردن پلاک تقلبی و تغییر شماره شاسی

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ اینجانب در یوم … مورخ … یک دستگاه خودرو پژو به شماره پلاک … از مشتکی‌عنه خریداری نمودم که پس از گذشت یک ماه متوجه شدم که شماره شاسی خودرو دستکوب و تقلبی می‌باشد و علاوه بر آن پلاک نصب شده در خودرو نیز متعلق به آن نمی‌باشد. حال نظر به موارد یاد شده و با استناد به ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی مستدعی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
3 نظرات
  1. ارمان جریدیان می گوید

    سلام من یک خودروپرایددارم که مدت۵سال پیش خریداری کردم وبراثرتصادف دوماه پیش به پارکینگ منتقل شد..ماموراگاهی که باهم اختلاف داشتیم به پارکینگ مراجعه وشماره شاسی ماشین بده رامخدوش وچندشماره ی ماشین سرقتی رادستکوپ وعلیه بنده پرونده تشکیل داده به دادگاه درصورتیکه خودروسرقتی۶ماه قبل سرقت شده حالاچطوری ازحق خودم دفاع کنم تمامی مدارک ماشینم تکمیل است

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام باید از وکیل مشوره بگیرید در قسمت مشاوره تلفنی یا متنی سایت زیر از وکلا بپرسید
      https://vakiltop.com/

  2. ارمان جریدیان می گوید

    درضمن ایشان بدون هیچگونه دستورقضایی وبدون هماهنگی بابنده اقدام به این کرده

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند