وکیل دیوان عدالت اداری بهترین مشاور حقوقی

وکیل دیوان عدالت اداری شخصی هست که در دعاوی شما با سازمان های زیر نظر دولت وارد دعوا شده و برای دفاع از حقوق شما در دادگاه دیوان عدالت اداری که در همین خصوص فعال است  ارائه خدمت میکند.وکیل دیوان عدالت اداری متخصصی مسلط به قوانین دیوان بوده و با توجه به اینکه پرونده های دیوان به دلیل خوانده قراردادن سازمان های دولتی سختی خاص خود را دارد وکیل این حپزه باید سابقه و تسلط بالایی در این حوزه داشته باشد .در ادامه ما شما را با صفر تا ۱۰۰ چگونگی طرح پرونده در دیوان عدالت اداری آشنا خوهیم کرد.

شما ممکن است در زندگی روزمره خود با افراد عادی دچار اختلافات حقوقی بشوید؛ در اینجا برای قضاوت به دادگاه مراجعه میکنید و دادگاه به اختلاف رسیدگی میکند. اما اگر اختلاف شما با فرد خاصی نباشد بلکه با ادارات دولتی باشد تکلیف چیست؟ اینجا دادگاه نمی تواند وارد ماجرا شود و شکایت علیه دولت و ادارات دولتی در جایی به نام دیوان عدالت اداری بررسی می شود تا حقوق شهروندان بهتر حفظ شود. با ما همراه باشید تا از کم و کیف این مرجع مطالبی را بیان کنیم.

مشاوره دیوان عدالت، وکیل دیوان عدلت

وکیل شکایت از اداره دولتی؟

گفته شد که اگر فرد، اختلافی با اداره دولتی یا حتی غیر دولتی مثل شهرداری پیدا کند و در قانون مرجعی برای آن پیش بینی نشده باشد می تواند به دیوان عدالت اداری شکایت خود را تقدیم کند، در مواردی اختلافات با شهرداری در کمیسیون های خاصی بررسی می شود که این را هم باید در نظر گرفت. در هر حال ضرورت دارد قبل از هر اقدامی مسئله خود را با وکیل دادگستری مطرح کنید و تا ابتدا متوجه شوید آیا اداره و سازمان دولتی برخلاف قانون عمل کرده یا خیر و سپس به مراحل بعدی فکر کنید.

مواردی رسیدگی در دیوان عدالت اداری

طبق قانون دیوان عدالت اداری، رسیدگی به شکایات و اعتراضات اشخاص حقیقی یا حقوقی  نسبت به تصمیمات و اقدامات شرکت های دولتی، سازمان تامین اجتماعی، شهرداری ها و وزارت خانه ها و اقدامات مامورین آن ها در صلاحیت دیوان عدالت است.

همچنین رسیدگی به اعتراض ناشی از تصمیمات هیئت رسیدگی به تخلفات اداری و هیئت های حل اختلاف کارگر و کارفرما هم در صلاحیت دیوان است.

نکته دیگر این که شکایات حقوق بگیران دولتی و کارمندان و… در صلاحیت دیوان عدالت است.

با توجه به این که شناخت موردی که در صلاحیت دیوان عدالت هست یا نیست کمی دشوار به نظر میرسد بهتر است مسئله خود را با وکیل دیوان عدالت مطرح کنید تا ایشان در کمترین زمان و بدون صرف هزینه های اضافی به به شما کمک کند.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

وکیل خوب دیوان، مشاوره با وکیل دیوان عدالت اداری

وکیل دیوان عدالت اداری و نحوه شکایت

این مرجع به خلاف دادگاه ها دانستن نکات ریز و درشت آن کمی دشوار تر است و وکلایی که سابقه وکالت در این حیطه را دارند می توانند به بهترین شکل کمک کار شما باشند برای حل مسئله و پیش برد اختلاف شما در دیوان عدالت اداری.

نکته ی مهم این که دیوان عدالت اداری به صورت غیر حضوری به شکایات رسیدگی میکند و نحوه تقدیم شکایت هم تشریفات خاصی را دارد و از طرفی هم فرد باید با قوانین اداری آشنا و آگاه باشد. لذا بدون مشورت کردن با وکلای متخصص در این حوزه احتمال رد شدن شکایت و یا موفق نشدن آن زیاد خواهد بود.

وکلای سامانه وکیل تاپ به دلیل سابقه کاری و آشنایی با قوانین موضوعه کشور به بهترین شکل میتوانند شما را با ارائه راه حل کمک کنند. همچنین شما میتوانید از طریق شماره های موجود در سامانه با مشاور حقوقی دیوان عدالت اداری مسئله خود را مطرح کنید و و از راهکار های موجود مطلع شوید.

وکیل دیوان عدالت اداری آنلاین و تلفنی

گفته شد که شناختن این امر که چه موضوعی در صلاحیت دیوان عدالت است یا چه مواردی نیست امری تخصصی است وکیل دیوان عدالت اداری که در ابن حوزه فعالیت و مطالعه میکند آگاه است و مهم است که شما مسئله خود را با شخص اگاه از این امور در میان بگذارید.

در حال حاضر سامانه حقوقی وکیل تاپ با داشتن بهترین وکلای دیوان عدالت اداری که تجربه فعالیت در این حیطه را دارند کمک کار شما در مسئله پیش آمده باشند‌. لذا برای ارتباط با وکیل و مشاور حقوقی دیوان عدالت می توانید از طریق سامانه به صورت آنلاین و همچنین از طریق تماس تلفنی ارتباط بر قرار کنید.

نتیجه گیری

دیوان عدالت اداری بر خلاف دادگاه ها به اختلافات اشخاص و مردم با دولت و ادارات دولتی می پردازد از این جهت هم تشریفات خاص خود را دارد که با رعایت این تشریفات و رعایت صلاحیت این مرجع به شکایت به صورت غیر حضوری رسیدگی میکند لذا دفاع فرد به صورت کتبی خواهد بود که در بالا توضیح دادیم.

برای افراد عادی که با رویه و کارکرد دیوان و قوانین آگاه نیستند نوشتن لایحه دشوار است و توصیه می شود با وکیل و مشاور حقوقی دیوان عدالت اداری مشورت کنند.

سوالات متداول

سوالات متداول

خیر حق طلاق بدون دلیل فقط مختص مرد است اما اگر زن وکالت در طلاق داشته باشد این امر ممکن است.

بله زن می تواند در صورتی که شوهرش به دیدن فیلم های مستهجن اعتیاد دارد اقدام نماید اما لازم است که این موضوع در دادگاه اثبات شود.

منظور از هزینه ها هم هزینه دادرسی است هم هزینه وکیل .که با توجه به نوع طلاق مبلغ متفاوتی است که سامانه وکیل تاپ برای این امور مبلغ عادلانه و منصفانه ای را در نظر گرفته است تا عموم مردم بتوانند از خدمات تخصصی وکیل خانواده بهره ببرند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند