بررسی۷ ویژگی یک وکیل خوب

در زندگی های پر از مشغله و پر دردسر امروزی، نیاز به وکلایی مجرب و کار درست بیش از پیش احساس می شود. حتما برای شما هم پیش آمده که در یک پرونده ویژه حقوقی گیر افتاده باشید و ندانید باید چه کنید. در این صورت گرفتن یک وکیل خوب می تواند در پیگیری روند پرونده و پیشرفت آن تاثیر زیادی داشته باشد.

در صورت داشتن هر گونه سوال در رابطه با انواع وکیل ها و تخصص هر کدام، جرایم مالی و اطلاع از قوانین به روز کشور می توانید از امکانات بی نظیر مجموعه وکیل تاپ نظیر مشاوره با وکیل به صورت آنلاین بهره مند شوید.

انواع وکیل

لازم است بدانید هر وکیلی نمی تواند مشکل شما را برطرف کند. بنابراین لازم است قبل از گرفتن وکیل، در ابتدا با انواع وکیل ها و تخصص هر کدام بیشتر آشنا شوید.


مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

وکیل تجاری

وکلای تجارتی یا شرکتی، موظف اند تمامی اعمال حقوقی شرکت را بررسی کنند تا مطمئن شوند تمامی کارها در چهارچوب قانون کشور انجام می شود. یک وکیل تجاری از حل اختلافات بین مسئولان شرکت گرفته تا بررسی و بازبینی تمام مستندات شرکت را بر عهده دارد.

 

وکیل ورشکستگی

ورشکستگی فرایندی ناگوار است که ممکن است برای بسیاری از کسب و کارها اتفاق بیفتد. در فرایند ورشکستگی افراد قادر به پرداخت بدهی های خود نخواهند بود و شامل قوانین مختص به ورشکستگی می شوند. وکلای ورشکستگی تمامی قوانین کشوری در این زمینه را می دانند و می توانند از اعمال مجازات ها و جریمه های سنگین جلوگیری نمایند.

وکیل مالیاتی

سیستم های مالیاتی کشورها معمولاً قوانین پیچیده خاص خود را دارند که فقط وکلای متخصص در این زمینه با این قوانین آشنا هستند. وکلای مالیاتی به افراد کمک می کنند تا قوانین مربوط به اخذ مالیات را بهتر درک کنند.

برای دریافت مشاوره حقوقی آنلاین به صورت تخصصی می توانید با وکلای مجرب مجموعه وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

وکیل مدافع در امور کیفری

وکلای کیفری از افرادی که متهم به ارتکاب جرم هستند، دفاع کرده و از حقوق آنان حمایت لازم را به عمل می آورند. این وکلا می توانند به صورت عمومی و یا خصوصی کار کنند.

وکلای کیفری معمولا زمان بیشتری را نسبت به سایر وکلا در دادگاه ها می گذرانند.ر

وکیل قانون اساسی

همانطور که از نام این وکیل بر می آید، وکلای قانون اساسی تخصص و اشراف لازم را بر قانون اساسی کشور دارا هستند. وکلای قانون اساسی تضمین می کنند که بین منافع موکلان خود و نهاد های دولتی به عدالت رفتار نمایند.

در این زمینه وکلای زیادی وجود دارند و هرکدام ممکن است وکالت نهاد مختلفی را بر عهده داشته باشد.

وکیل خانوادگی

وکلای خانواده به کلیه قوانین مربوط به روابط داخلی و مسائل مربوط به خانواده مسلط هستند.

وکیل کار

تمامی وکلا با قوانین کار آشنا هستند، اما برخی از آن ها در این زمینه تخصص بیشتری دارند. وکلای کار به بررسی مسائل مربوط بین کارفرمایان و کارمندان می پردازند. آن ها مشاوره حقوقی لازم را درباره قوانین مختلف استخدامی مانند حقوق، ساعات کاری، تبعیض در محل کار و…. را ارائه می دهند.

وکیل برنامه ریزی املاک

وکلای برنامه ریزی املاک تمامی کارهای مربوط به نوشتن وصیت نامه و حقوق مالکین را مدیریت می کنند. مشاوره حقوقی آن ها به مشتریان تضمین می دهد که به تمامی امور مربوط به دارایی های آن ها به طور صحیح انجام می شود.

وکیل مهاجرت

وکلای مهاجرت با افراد و خانواده هایی که قصد مهاجرت از کشور را دارند، همکاری می کنند. آن ها درمورد نحوه زندگی کردن در خارج و قوانین خاص کشور مدنظر توضیحاتی را ارائه می دهند. علاوه بر این بسیاری در وکلای مهاجرت در کارهای مربوط به اخذ ویزا به موکل خود کمک می کنند.

وکیل آسیب های شخصی

وکلای آسیب های شخصی به موکلین در گرفتن حقوق قانونی خود در انواع حوادث پیش آمده کمک می کنند. آن ها همچنین برای گرفتن خسارت از طرف مقصر، تخصص لازم را دارا هستند.

وکیل مالکیت فکری

وکلای مالکیت فکری از حقوق معنوی موکلین خود دفاع می کنند. بسیاری از ایده ها و اختراعات توسط وکلای مالکیت فکری به ثبت رسیده اند. آن ها می توانند به افراد شاغل در گروه های مختلف برای گرفتن مجوزهای لازم برای کسب و کار، ثبت ایده و اختراع، چاپ کتاب و …. کمک کنند.

وکیل قصور پزشکی

اشتباهات پزشکی در همه کشورها اتفاق می افتد. وکلای قصور پزشکی برای دفاع از حقوق موکلین در برابر هرگونه آسیب ناشی از درمان نامناسب، سهل انگاری، جراحی ناموفق یا تشخیص نادرست فعالیت می کنند.

وکیل نظامی

وکلای نظامی با آشنایی کامل با قوانین نظام، پرونده های جنایی و مدنی را قبول می کنند و به متهمان در این موارد برای گرفتن حقوق خود یاری می رسانند.

وکیل اداره کار

خصوصیات وکیل خوب

حال که با انواع وکلا آشنا شدید، لازم است ویژگی های یک وکیل خوب را نیز بدانید تا با آگاهی لازم بتوانید بهترین وکیل را برای خود انتخاب کرده و در امور روزمره از او کمک بگیرید. در ادامه به ۷ ویژگی که هر وکیلی باید داشته باشد آشنا خواهید شد.

برای دریافت مشاوره با وکیل آنلاین به صورت تخصصی در زمینه های حقوقی می توانید با مجموعه مجرب وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

  1. وکلا باید مهارت ارتباطی خوبی داشته باشند. آن ها باید تمام قوانین را به طور شفاف بیان کنند. همچنین باید مستندات ارائه دهنده به دادگاه را به طور قانع کننده و مختصر بنویسند.
  2. توانایی نتیجه گیری و داوری با توجه به فرضیات موجود، از ویژگی های یک وکیل خوب به شمار می رود.
  3. تسلط داشتن کافی بر قوانین و همچنین مطالعه همیشگی نیز از ویژگی های یک وکیل خوب است. گاهی اوقات بیش از یک راه قانونی برای حل یک مسئله وجود خواهد داشت. در این صورت وکیل باید با تکیه بر دانش خود بهترین راه را برگزیند.
  4. توانایی تحقیق سریع و موثر در ارتباط با مشکلات موکلین و نیازهای آنان از دیگر ویژگی های مهم یک وکیل کاربلد است.
  5. یک وکیل خوب باید صرف نظر از تحصیلات و دانش لازم، مهارت های زندگی را نیز به خوبی بلد باشد چون تصمیماتی که می گیرد مستقیما بر زندگی افراد تاثیر می گذارد.
  6. داشتن استقامت و پشتکار برای هر وکیلی در رسیدن به نتیجه مطلوب الزامی است.
  7. وکلای برتر نه تنها منطقی و تحلیلی هستند، بلکه خلاقیت زیادی در حل مسائل از خود نشان می دهند. برای پیروزی بر رقیب باید به روش هایی غیر از روش های مرسوم فکر کنید.
  8. از دیگر خصوصیات یک وکیل درستکار، پایبندی به اصل رازداری است.
  9. وکلا باید از ظاهری مرتب و آراسته برخوردار باشند و همچنین در گفت و گو با افراد، کمال ادب و احترام را رعایت کنند

سخن آخر

اگر شما یک وکیل خوب داشته باشید، از بروز اختلافات بیشتر جلوگیری می شود. دیگر نیازی به حضور شما در دادگاه نیست. داشتن یک وکیل خوب می تواند پرونده را به نفع شما به جریان بیندازد. حتی یک اقدام غیرحرفه ای کوچک هم می تواند نتیجه پرونده را به ضرر شما تمام کند.

یکی از مناسب‌ ترین راه‌ ها برای انتخاب بهترین وکیل، مراجعه به موسسات حقوقی است. موسسات حقوقی معمولا با تعداد وکلای بسیاری به همکاری می پردازند و در هر حوزه‌ای می توانند چندین گزینه را به شما معرفی کنند. از صفر تا صد مسائل حقوقی خود را به ما بسپارید، وکلای متخصص وکیل تاپ قدم به قدم تا رسیدن به نتیجه مطلوب در کنار شما هستند.

برای مشاوره حقوقی و تخصصی به صورت تلفنی و آنلاین، می توانید با وکلای مجرب و حرفه ای مجموعه وکیل تاپ در ارتباط باشید. تمامی خدمات ارائه شده از سوی وکیل تاپ زیر نظر متخصصین مورد بررسی و نظارت قرار می گیرند و تمامی خدمات حقوقی با کم ترین هزینه و با بهترین کیفیت ارائه می شود.

سوالات متدوال

۱- مهم‌ترین تعهدات وکیل نسبت به موکل خود چیست؟

وکیل در برابر سهل انگاری خود نسبت به موکل مسئول است. باید به مصلحت موکل خود بیندیشد، امانت دار باشد و اموال موکل را مسترد کند.

۲- تاثیر سن و جنسیت وکیل در روند پرونده به چه صورت است؟

سن و جنسیت وکیل، همچون تبلیغات نباید در تصمیم شما در انتخاب وکیل عامل موثری باشد؛ چرا که وکیل جوان و تحصیل کرده در مواردی می‌ تواند در پرونده شما از یک وکیل سالخورده و به ظاهر با تجربه موفق‌ تر عمل کند.

۳- ویژگی های یک وکیل خوب چیست؟

از ویژگی های یک وکیل خوب توانایی نتیجه گیری و داوری، داشتن استقامت و پشتکار، رازداری، تسلط بر قوانین و … می باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۳ از ۵
از مجموع ۳ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند