وکیل اعاده حیثیت | وکیل برای اعاده حیثیت در تهران و سایر شهر ها + هزینه

اعاده حیثیت یا شرف همانطورکه از معنای عرفی آن پیداست برای زمانی است که افراد بدون دلیل و بدون توجیه خاصی، علیه یک شخص شکایتی را یا ادعایی را مطرح می کنند اما آن امر برخلاف حقیقت و دروغ و به نوعی افترا است حال شخص مقابل می تواند علیه طرح کننده این شکایت یا اظهارات شکایت کند و ادعای شرف کند که به آن اعاده حیثیت نیز گفته می شود.

هم شخصا می توانید اقدام به طرح شکایت نمایید هم می توانید این کار را به یک وکیل اعاده حیثیت حرفه ای بسپارید.

ادعای حیثیت چیست؟

ممکن است فردی لفظی یا کتبی، چیزی را به کسی نسبت دهد و خلاف واقع و حقیقت باشد.

میتوان گفت به نوعی آبرو و حیثیت شخص را در معرض خطر قرارداده است و برای آن که این امر در جامعه رواج پیدا نکند و هر کسی بدون دلیل به کسی تهمت و افترا نزند راه شکایت از آن از طریق اعاده حیثیت باز گذاشته شده که افرادی که در این مسیر حقوق و شخصیت آنها خدشه دار شده، بتوانند شکایت کنند و حقوق خود را اجرا کنند.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

افترا چیست؟

افترا به معنای دروغ بستن و بهتان زدن است و در اصطلاح هم افترا به معنای نسبت دادن انجام یک جرم به شخص است آن هم بر خلاف واقع به شرط این که آن جرم نسبت داده شده در دادگاه ثابت نشود.

برای مثال اگر ما علیه کارمند دولت ادعای کنیم وی اختلاس کرده است و در دادگاه هم اختلاس ثابت نشود مرتکب افترا شده ایم.

ادعای حیثیت چیست؟ و وکیل اعاده حیثیت

انواع افترا

افترا ممکن است به صورت شفاهی و کتبی یا به صورت اشارات بدنی نیز باشد. از طرفی افترا به افترای قولی و یا عملی تقسیم می شود.

افترا در نوشتار مثل مقالات روزنامه ها، تصاویر، ایمیل و برنامه های تلویزیون و رادیو و…که افترای رسانه ای هم نامیده می شود؛ ممکن است.

مجازات افترا و نشر اکاذیب و اعاده حیثیت طبق قانون جدید

قانون گذار در ماده ۶۹۷ در باب افترا و در ماده ۶۹۸ در باب نشر اکاذیب، تعیین مجازات کرده است که افراد باید با توجه به شرایط. و مسئله حقوقی خود و کمک وکیل اعاده حیثیت راه شکایت را و نحوه آن را انتخاب کنند.

در اصلاحات قانون جدید جرم افترا تنها مجازات جزای نقدی درجه شش خواهد داشت. که در حال حاضر میزان این جزای نقدی ۶ میلیون تا ۲۴ میلیون است که تعیین میزان آن با قاضی است‌.

اما جرم نشر اکاذیب طبق ماده ۶۹۸ مجازات آن به صورت اختیاری تعیین آن به یکی از این دو صورت با قاضی است. البته که هر دو مجازات اعمال نمی شود و قاضی یکی از این ها راه انتخاب میکند.

۱. حبس ۱ ماه تا ۱ سال که در اینجا میتوان با نهاد های ارفاقی فرد حبس نشود.

 ۲. شلاق از یک ضربه تا ۷۴ ضربه.

نحوه شکایت برای اعاده حیثیت

گفتیم که کسی اعاده حیثیت می کند که در اثر شکایت یا اظهارات شخص دیگر آبرو و حیثیت او لکه دار شده است که با جمع شدن شرایطی می تواند تحت عنوان افترا در دادگاه علیه شخص طرح شکایت کند.

در واقع از آنکه افترا زده است شکایت می شود. که از این طریق می توان حتی خسارات معنوی یعنی خسارات وارد بر شخصیت و حیثیت فرد را به طریقی که دادگاه تعیین می کند جبران کرد.

وکیل اعاده حیثیت در تهران و سایر شهر ها

مهلت اعاده حیثیت

در قانون مهلتی برای آن در نظر گرفته نشده است اما بهتر است هر چه سریع تر فرد در صورت درخواست آن را پیگیری کند. برای این کار می توان از دانش مشاوران حقوقی و وکلای پایه یک دادگستری مخصوصا وکلای متخصص اعاده ی حیثیت نیز بهره برد و با کمک آنان اقدام صحیح را در این باره انجام داد.

تنظیم شکایت برای اعاده حیثیت

بعد از آن که شخصی به کسی تهمت زد و نتوانست آن را ثابت کند حال می توان علیه او در دادسرا اقدام به طرح شکایت اعاده حیثیت کرد و با تنظیم شکواییه، آن را عملی کرد.

برای تنظیم شکواییه و نحوه برخورد با آن بهتر است از وکلای کیفری موسسه و مشاوران این حوزه کمک خواست و تنظیم شکواییه را به آنان واگذار کرد.

وکیل اعاده حیثیت در تهران و سایر شهر ها

وکیل متخصص در امور کیفری بهتر از هر کسی دیگر می تواند پرونده کیفری شما را دنبال کند از این جهت کرد شکایت برای افترا و اعاده حیثیت جمع شرایط و تحقق شرایطی را لازم دارد و با تحقق آن موارد است که شکایت کردن ممکن است راه به جایی ببرد لذا اینجاست که مشورت با وکیل می تواند کار ساز باشد.

در راستای این امر موسسه وکیل تاپ با نگاه تخصصی به حوزه وکالت ساز و کاری را فراهم کرده است که همه افراد در سراسر کشور بتوانند در کمترین زمان به وکیل متخصص در حوزه موضوع و مسئله حقوقی خود دسترسی پیدا کنند. و برای مشاوره و یا اخذ وکالت در این باره به گفتگو بنشینند.

برای این کار می تواند چه در تهران یا سایر شهر ها با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید و مسئله خود را مطرح کنید.

هزینه وکیل اعاده حیثیت در تهران و سایر شهرها

در باره هزینه اخذ وکالت در انجام و پیش برد پرونده اعاده حیثیت با توجه به پیچیدگی های خاصی که یک پرونده و نحوه کار روی آن دارد و نحوه توافق بین وکیل و موکل ممکن است رقم های متفاوتی و هزینه های متفاوتی با توجه به این شرایط پیش بینی بشود.

لذا هزینه وکالت در هر پرونده بسته به شرایط آن پرونده دارد که می توان در گفتگو با وکیل این امر تعیین بشود. البته که اگر از طریق سامانه وکیل تاپ اقدام به گرفتن وکیل اعاده حیثیت نمایید، با توجه به اینکه وکلا تحت نظر سامانه فعالیت می کنند؛ هزینه های وکیل از هزینه های یک دفتر حقوقی مستقل بسیار کمتر است.

هزینه وکیل اعاده حیثیت در تهران و سایر شهرها

نمونه شکواییه برای اعاده حیثیت

با سلام

احتراماً به استحضار می رساند:

اینجانب با طرح شکواییه‌ ای از جانب مشتکی عنه در دادسرا …… شعبه ……. به شماره پرونده ……….. به اتهامات ………… متهم شدم. از آن جایی که اتهامات مشتکی عنه نسبت به بنده واهی بوده و از اثبات آن عاجز مانده اند، قرار منع تعقیب به نفع اینجانب صادر گردید. لذا با توجه به ادله اینجانب که شامل تصویر مصدق قرار صادره از دادسرا به شماره ……… مورخ ………. و محتوای پرونده ………… و همچنین به استناد ماده ۶۹۷ قانون مجازات اسلامی تعزیرات، تعقیب و مجازات مشتکی عنه را به اتهام افترا استدعا دارم.

نتیجه گیری

اعاده حیثیت به شکلی ممکن است ناشی از افترا و نشر اکاذیب علیه شخص باشد که در هر دو صورت شخص می تواند برای خدشه ای که به حیثیت و اعتبار او دارد شده است شکایت کند. در بالا به نحوه شکایت و شرایط آن مختصرا اشاره کردیم.

پس از طرح شکایت که در جرم افترا برای اعاده حیثیت و یا نشر اکاذیب به مجازات های هر کدام نیز اشاره گردید که در حال حاضر تنها برای نشر اکاذیب حبس وجود دارد و آن هم مشمول نهاد های ارفاقی خواهد شد.

سوالات متداول

در این مورد طبق قانون جدید و اصلاحات آن تنها جزای نقدی خواهد بود از ۶ میلیون تومان تا ۲۴ میلیون تومان.

در ماده ۶۹۸ مجازات این جرم حبس ۱ ماه تا ۱ سال و یا شلاق به اختیار قاضی است.

لازم است در این باره فرد مقابل جرمی را به شما نسبت داده باشد و از اثبات آن هم در دادگاه نا وان باشد و در اینجا شما می توانید با مشورت از وکیل و مشاور حقوقی از راهکار های لازم مطلع بشوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
2 نظرات
  1. امیر می گوید

    با سلام .یکی از همسایگان ما که از افراد شرور و مواد فروش محله است وارد پارکینگ منزل ما شده و از داخل ماشین یک عدد فلش ومموری که تو اون فیلم خانوادگی وخصوصی هستش دزدیده و بعد از اون شروع به باج گیری کرد که من هم به خاطر حفظ ابرو مجبور به هر کاری که می‌گفت میکردم ..دو تا دریل و یک سری ابزار کار را گرفت ولی بازم راضی نشد و هر روز ازم پول نقد می‌گرفت. الان دیگه ندارم که بهش بدم نه پولی ونه ابزاری مونده ..میگه اگه یک ملیون ندی فیلم پخش میکنم …چکار کنم ..

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید با وکیل متخصص مشاوره نمایید.۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند