نحوه جدا كردن يارانه بعد از ازدواج

یارانه همان کمک مالی دولت به مردم است. هدف دولت از اجرای یارانه، جلوگیری از رواج و گسترش فقر و رفع بحران­ های اجتماعی در بین مردم کشور است. یارانه به تعداد اعضای هر خانواده محاسبه می‌شود.

یارانه به دو دسته مستقیم و غیر مستقیم، تقسیم می‌شود. از دوران قدیم در ایران برنامه یارانه وجود داشت و تا به امروز اشکال گوناگونی به خود گرفته است. در اکثر کشورها نیز اجرای یارانه توسط دولت به مردم نیز انجام می‌شود.

در این بین به دلایل مختلفی مثل ازدواج، اضافه شدن فرد جدید به خانواده، فوت سرپرست خانواده، طلاق و خانواده بد سرپرست، افراد خانواده تصمیم به جدا کردن یارانه خود می‌گیرند که از این طریق بتوانند کمک خرجی برای خود ایجاد کنند. در ادامه این مطلب به بررسی «نحوه جدا کردن یارانه بعد از ازدواج» می‌پردازیم.

جدا کردن یارانه بعد از ازدواج

بسیاری از افراد پس از ازدواج تصمیم به جداسازی یارانه خود از خانواده می‌گیرند. به منظور جداسازی یارانه پس از ازدواج، همسر باید به عنوان سرپرست خانوار با مدارک مورد نیاز به یکی از شعب پلیس+۱۰ مراجعه کرده و درخواست جداسازی یارانه را انجام دهد.

نکته قابل توجه در این مورد این است که جهت ایجاد حساب جدید یارانه در بین زوج ­های جوان هر دوی آن­ها باید یارانه فعال داشته باشند. اگر یکی از آن دو در خانواده قبلی خود یارانه دریافت نمی‌کرد، امکان درخواست جداسازی یارانه برای او وجود ندارد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

مدارک مورد نیاز برای جداسازی یارانه

مدارکی که افراد تازه ازدواج کرده برای جدا کردن یارانه از خانواده خود باید به همراه داشته باشند، به صورت زیر است:مدارک موردنیاز برای جداسازی یارانه

  • اصل شناسنامه
  •  اصل کارت ملی
  •  اصل شناسنامه و اصل کارت ملی والدین خود و همسر
  •  اصل و کپی عقدنامه

جدا کردن یارانه بعد از طلاق

زوج هایی که از یکدیگر جدا شده اند، جهت انتقال یارانه بعد از طلاق باید با در دست داشتن مدارکی مثل شناسنامه، کارت ملی، سند طلاق و کپی تمام مدارک به دفاتر پلیس+ ۱۰ مراجعه کرده و تقاضای سرپرستی جدید برای دریافت یارانه کنند. پس از آن فرد باید حساب یارانه جدا برای خود در یکی از بانک­ها ایجاد کند؛ در غیر اینصورت یارانه برای او پرداخت نمی شود.

جدا کردن یارانه خانوار بدسرپرست

افراد خانواده بد سرپست نیز برای جداسازی یارانه باید به مرکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند. اما پیش از مراجعه به این مراکز باید برای انجام امور تغییر در کفالت و حضانت به مرکز فرمانداری استان محل زندگی مراجعه کرده و نامه رسمی از فرمانداری دریافت کنند.

جدا کردن یارانه بعد از فوت سرپرست خانوار

پس از فوت سرپرست خانوار، یارانه اعضای خانواده به طور موقت قطع می‌شود. برای ادامه دریافت یارانه، مادر به همراه فرزندان خود باید با مدارکی مثل اصل شناسنامه و اصل کارت ملی، کپی مدارک شناسایی، کارت ملی سرپرست قبلی و گواهی فوت سرپرست خانواده به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

پس از انجام مراحل لازم، یارانه یا به حساب مادر خانوار واریز می‌شود یا در مواقعی که فرزند ارشد سرپرستی خانواده را بر عهده بگیرد، به حساب او واریز می‌شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
162 نظرات
  1. نازنین می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    من حدود ۳سال هستش از همسر خودم جداشدم وایشون نظامی بودن و من نتونستم از طریق پلیس بعلاوه ۱۰جداکنم یارانم رو چون اسمشون تو سیستم نمیاد به خودشونم گفتم اقدامی نکردن میشه لطفا راهنماییم کنید که چیکار باید بکنم.
    باتشکر

  2. طوبی ابوترابی می گوید

    سلام. من پسرم اذدواج کرده خانمش یارانش جدا نمی کنذ از خانواده .. من می توانم پسرم تنها جدا کنم ؟ چون پسرم در کار با سه نفر شریک تمام تراکنش مالیش در حساب پسرم می اید دولت به ما نه معیشتی نه هیچی تعلق نمی گیرد. من شوهرم. خدمت گزار مدرسته هست با حقق ۲۸۰۰ حتی ماشینم نداریم. ولی کادر مدرسه شوهرم با حقق ۸ ملیونی بهشون همه چیز تعلق گرفته. اخه این عدالت پسرها مگر خیرشون به خانواده میرسد که با ما مقایسه کردند

  3. منا می گوید

    سلام من دختری مجرد که ۳۱سالمه پدر ومادر من ۲۵ساله جداشدن ومن زیر پوشش پدر والان پدرم فوت کردن زن بابا دارم میخوام یارانه خودم جداکنم چکار کنم که بحساب خودم واریز بشه چکار کنم

  4. ناشناس می گوید

    سلام من از همسرم جدا شدم یه پسر ۵ساله دارم حضانتشو گرفتم ام یارانه پسرم به کارت من نمیاد چیکارکنم

  5. مریم می گوید

    سلام پدربنده معتادهست وپول یارانه رابه مانمیده همه روخرج خودش میکنه چطورمیتونیم یارانمونو جداکنیم

  6. حسن داودی می گوید

    سلام من سر پرست خانوار ۳ نفری هستم فرزندم ار ما جدا شده و مجرد زنگی می کندمن باز نشسته حد اقل بگیر تامین اجتماعی هستم (مبلغ ریال ۲۳۰۰۰۰۰۰ )دریافتی دارم چون فرزندم حسابدار شرکتی میباشد تراکنش مالی اوو ماموریت های خارج کشورش باعث شده که ما از دریافت یارانه معیشتی و دیگر مزایا محروم شویم چگونه میتوانیم یارانه فرزندم را از خانوار جدا کنیم متشکرم.

  7. فاطمه می گوید

    سلام من می خوام یارانه خودم و دخترم ها رااز شوهرم جدا کنم با رضایت شوهرم چکار باید کنیم

  8. امیر می گوید

    سلام، بنده پسری ۳۵ ساله مجردم، وبه همراه خاله مجرد ۵۰ ساله ام، زیرسرپرستی یه خالهء بزرگم هستیم که الان هیچ کدوممون پیش همدیگه وهمخرج نیستیم خاله بزرگم حقوق داره وبازنشسته، خونه داره،
    خاله کوچیکم مجرده وبدون درآمدتوخونه قدیمی پدری زندگی میکنه، بنده هم کارگری میکنم وتوکارگاه میخابم، یارانه مون رو ما چطور جداکنیم ازاون خاله بزرگم

  9. ندا می گوید

    سلام پدرم حدود یک ماهه منزل رو ترک کرده چطور میتونیم یارانه و معیشتی رو جدا کنیم؟

  10. زهرا می گوید

    سلام من سه ساله ک ازدواج کردم تو این مدت اصلا شوهرم یارانه معیشتی بهم نداده چ طور میتونم یارانه معیشتیمو جدا کنم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام نمیتوانید جدا کنید

  11. حامدی می گوید

    سلام شوهرم به شخصی بدهکاراست یارانمونوتوقیف کرده بارضایت محضری ازشوهرم میتونم یارانه خودم و بچه هاموجداکنم یانه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر

  12. Samira می گوید

    سلام ما تازه عقد کردیم و میخوایم یارانمون رو جدا کنیم از خانواده..همسرم پدرشون فوت کرده و مادرشون سرپرست خانواده هس واسه جدا کردن باید مدادک شناسایی مادرشون هم ببریم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام به پلیس بعلاوه ۱۰مراجعت نمایید

  13. مسعود نیک جو می گوید

    سلام من و برادرم که‌ دوقلو هستیم و مجرد و۳۳سالمون هست مادرمون ک سرپرست بوده فوت شده حالا بابت یارانه هامون هر کدوممون سرپرست خودمون میشیم؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله

  14. عباس کاظم زاده می گوید

    سلام.من ۶ماه است ازدواج کرده ام و هنوز یارانه من به مادرم که سر پرست خانوار بوده پرداخت میشود.برای اینکه جدا سازی کنم گواهی فوت پدرم نیاز هست؟؟چه مدارکی باید همراه داشته باشم برایه جدا سازی،لطفا راهنمایی کنید .متشکر وممنونم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام :به پلیس بعلاوه ۱۰مراجعه نمایید.

  15. امید می گوید

    سلام بخاطر اختلاف همسرم فعلا در منزل نیست و من مهریه و نفقه رو دارم میدم ایشون از طریق استشهادیه و امضای یک قاضی به جدا سازی اقدام کرده ایا ایشون و کار این قاضی صحیحه یا خلاف ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: غیر قانونی نیست.

  16. هادی غلامی می گوید

    سلام . بنده خدایی را می شناسم که ۶۸سال سن دارد که کا رت یارانه گرفته است وفرزند پسرش که خود دارای همسر و دو فرزند می‌باشد.ویاران افراد فوق نیز در این کارت واریز میشود وچون پسر نااهل وزور گو میباشد کارت یارانه را بزور از پدر که بضاعت مالی پایینی دارد میگیرد، چگونه میتوان این یارانه ها را از هم جداکرد. با سپاس.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام
      جدا کردن یارانه پس از ازدواج، مستلزم داشتن شرایطی است که اولین اقدام مراجعه به مراکز مشخصی هست که آدرس آنها را می توانید از مرکز پلیس +۱۰ دریافت نمایید. سپس نیاز به مدارک و شرایط دیگری می باشد که شما می توانید جهت کسب اطلاعات دقیق تر از وکلای متخصص ما در این زمینه راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. موفق و موید باشید.

  17. امیر می گوید

    سلام من در خانواده ای زندگی میکردم که یارانه دریافت نمیکردیم ولی خانواده همسرم یارانه میگیره آیا میتونیم بعد از جدا کردن یارانه از خانوادهامون به عنوان یه خانواده ی جدید هر دومون یارانه دریافت کنیم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      جهت ایجاد حساب جدید یارانه در بین زوج ¬های جوان هر دوی آن¬ها باید یارانه فعال داشته باشند. اگر یکی از آن دو در خانواده قبلی خود یارانه دریافت نمی‌کرد، امکان درخواست جداسازی یارانه برای او وجود ندارد. جهت دریافت اطلاعات لازم درخصوص جدا کردن یارانه بعد از ازدواج با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید تا وکلای وکیل تاپ شما را راهنمایی نمایند. موفق باشید.

  18. قنبری می گوید

    سلا م من یک پسر دارم ازدواج موقت چگونه باید یارانه اش بگیرم

  19. ناشناس می گوید

    سلام. من یارانه ام رو بعد از ازدواج از حساب پدرم جدا نکردم و الان از همسرم جدا شدم.چطور میتونم یارانم رو خودم دریافت کنم؟

  20. مهران می گوید

    سلام من ۵ ساله ازدواج کردم خانواده همسرم یارانه رو از اول نذاشتن جدا کنیم تا الان هم با من وهمسرم قهر هستن .چطور میتونیم یارانه رو جدا کنیم به شناسنامه مدارک اونا هم دسترسی نداریم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:از طریق پلیس بعلاوه ۱۰اقدام نمایید.

  21. محمد می گوید

    سلام.زن سابق بنده بعدها طلاق یارانه پسرم را جدا کرده و میگیرد الان پسرم با من زندگی می‌کنه آیا میتونم دوباره یارانه پسرم را خودم بگیرم؟ممنونم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:باید به اداره سازمان هدفمندی یارانه مراجعه نمایید.

  22. علی می گوید

    باسلام دخترم روآوردم پیش خودم چون شوهرش معتادوخرجی نمیده چطوریارانه شوجداکنم

  23. سعید می گوید

    سلام. من و همسرم یارانه مون رو از خانواده هامون جدا نکردیم. الان یه فرزند داریم که بالطبع یارانه نمیگیره. الان اگه بخایم یارانه مون رو جدا کنیم، یارانه ما و فرزندمون برقرار میشه؟
    ممنون

  24. ناشناس می گوید

    سلام
    من سنم کمتر از ۱۸ هست
    و میخوام یارانه ام رو از سرپرست ک مادرم هست جدا کنم،نمی تونم بگم بد سرپرستم،ولی برای هزینه های عادیم ب مشکل برخوردم،و میخوام یارانه ام رو خودم دریافت کنم
    خوده مادرم حاضر ب انجام اقدامی نیست
    راهی هست؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید به سازمان هدف مندی یارانه ها و اگر در شهرستان هستید از پلیش بعلاوه ۱۰ اقدامات لازم را انجام دهید.

  25. Betoche می گوید

    سلام من ۳۸ سالمه و مجرد هستم با پدرم در طبقه های جدا زندگی میکنیم و تحت سرپرستی پدرم نیستم در واقع خودم سرپرست خودم هستم اما یارانه ام بحساب پدرم واریز میشه ایا امکان جدا کردن یارانه برای امثال من وجود داره؟
    من ندیدم جواب بقیه اینجارداده بشه که احتمالا کسی جواب این سوالات رو نمیده و این گزینه سوالات خود را مطرح کنید ففط برای افزایش بازدید هست چون اگه جواب داده میشد خیلی ها جواب خودشون رو تو سوالات دیگران پیدا میکردند

  26. درسا می گوید

    میشه زن از شوهرش یارانه اش را جدا کند؟بدسرپرست هم نباشد،در کل امکانش هست که زن ،یارانه خودش و بچش به حساب خود زن بیاید؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: به پلیس بعلاوه ۱۰مراجعه نمایید.

  27. محمد می گوید

    سلام،میخوام یارانه رو از خانواده پدریم جدا کنم ولی خانمم جز لیست یارانه بگیرها نیست و قبلا در منزل پدر یارانه نگرفتند،جهت دریافت یارانه مون تکلیف چیست؟؟؟ نمیتونم واسه خودم و فرزند رو لااقل جدا کنم و بگیرم؟؟؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: به پلیس بعلاوه ۱۰مراجعه نمایید.

  28. عرفان می گوید

    سلام من بچه طلاق پدرو مادرم ازدواج کردند به سن ۱۸رسیدم میتونم یارانمو از پدرم جدا کنم ممنون از پاسخ شما.

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق دریافت نامه با فرمانداری از طریق پلیس بعلاوه ۱۰ اقدام به جداسازی یارانه عمل نمایید.

  29. ناشناس می گوید

    سلام من الان ازدواج کردم میخوام یارانه خودمو از خانوادم جدا کنم و به حساب خودم واریز بشه اخه من زن دوم شوهرم هستم خوهشا اگه کاری میشه بهم بگین که چجوری جدا کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید هر دوی شما یارانه داشته باشید باید با بهمراه داشتن مدارک کارت ملی شناسنامه و دفترچه ازدواج به پلیس بعلاوه ۱۰مراجعه نمایید تا نسبت به فعالسازی یارانه به نام خودتان اقدام نمایید.برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  30. سارا می گوید

    سلام من۳ماه ازدواج کردم من وشوهرم۲ماه یارانمونو ازخانواده ها جدا کردیم ولی اصلا به حساب ما واریز نمی شه هرجا رفتم میگن مشکل بانک بانک میگه ن باید چکارکنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: به پلیس بعلاوه ۱۰مراجعه نمایید تا علت را برای شما روشن و مشخص نماید.برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین وکیل تاپ مشاوره نمایید

  31. سارا می گوید

    سلام من ۳ماه ازدواج کردم من وشوهرم یارانه هامونواز خانواده ها جدا کردیم ولی به حساب ما نمیاد هرجا میرم میگن مقصر بانک بانک میگه ن باید چکارکنم؟

  32. مریم هستم می گوید

    سلام من ۳ماه ازدواج کردم من وشوهرم یارانه هامونواز خانواده ها جدا کردیم ولی به حساب ما نمیاد هرجا میرم میگن مقصر بانک بانک میگه ن باید چکارکنم؟

  33. زهرا می گوید

    سلام

    شوهرم اعتیاد داره وهر ماه یارانه رو خرج خودش میکنه سه بچه دارم وبه یارانه ها شدید نیاز دارم چطور میتونم یارانه خودم وبچه هامو جدا کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق دریافت نامه از فرمانداری منطقه خود به پلیس بعلاوه ۱۰مراجعه نمایید.

  34. زینب می گوید

    سلام من من چندساله ازشوهرم جدا شدم طلاقنامه محضری ندارم ولی وکالتنامه محضری دارم که بچه هام پیش خودم باشه آیا میتونم یارانه خودمو بچه هام ازش جدا کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله باید به پلیس بعلاوه ۱۰مراجعه نمایید برای جداسازی یارانه اقدام نمایید

  35. مرتضی می گوید

    سلام من مدت ۸ سال ازدواج کردم الان دوتا بچه دارم به خاطر شرایط خانواده ام یارانه را از پدر مادرم جدا نکردم الان شرایطشون بهتر شده الان میتونم یارانم را جدا کنم و آیا به من و دو تا بچه م و خانمم یارانه تعلق میگیره یا نه

    1. زینالی می گوید

      سلام: شما باید به پلیس بعلاوه ۱۰مراجعه نمایید و با به همراه داشتن شناسنامه خودتان و خانواده و شناسنامه پدر خود و خانمتان را و خودشان را نیز با خود همراه داشته باشید.

  36. علی می گوید

    با سلام من یارانه خودم و خانمم را جدا کردم ولی واریز نشده چکار باید بکنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق پلیس بعلاوه ۱۰اقدام نمایید.

  37. اعظم رخ فروز می گوید

    مدت ۵ سال است که یارانه دختر مطلقه ام به من و پسرم اضافه شده است ولی حالا میخواهیم ایشان جداگانه سرپرست خود شود و یارانه بگیرد

  38. یاسمین می گوید

    سلام مایه خانواده ۵نفره هستیم که به مایارانه معیشتی نمی دهند، من الان عقدکردم ودرخانه پدری هستم وقبلا بیمه گذاربودم والان کارمندپیمانی وعلت ندادن رامن می دانند، چکارباید کنمکه به خانوادم بدهند وخودم دارم یارانموازانها جدامی کنم،ایاممکنه معیشتی شوهرم هم بخاطرمن قطع بشه؟

  39. آرمان می گوید

    سلام وقت بخیر من چند سال یارانه ام رو خودم میگیرم قبل ازدواج الان ۵سال ازدواج کردم یارانه و معیشتی همسرم به حساب پدرخانمم ریخته میشه چطور میشه یارانه خانمم رو بیارم تو حساب خودن

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید به همراه پدر انتان به پلیس بعلاوه ۱۰مراجعه نمایید تا نسبت به جداسازی اقدام نمایید.

  40. ابوالفضل ذاکر می گوید

    سلام‌تازه ازدواج کردم خانواده همسرم یارانه نمی گیرن خوانواده ما یارانه مگیرن اگر خواستم جدا کنم یارانه همسرم هم میشه برای ما فعال شود

    1. زینالی می گوید

      سلام:باید از طریق پلیس بعلاوه ۱۰ اقدام به جداسازی یارانه خودتان اقدام نمایید

  41. مم می گوید

    سلام همسرم میخواد یارانشو ازخانواده جدا کنه ولی من نمیخوام جدا کنم امکانش هست لطفا راهنمایی کنید

  42. علی می گوید

    سلام زن و مرد جوانی که یک فرزند دارند .پس از جدایی .چگونه میتوانند یارانه فرزند رو از شناسنانه پدر به مادر که فرزند در حضانت اوست انتقال داد.

  43. شایان می گوید

    سلام وقت بخیر
    بنده ۲۴ ساله هستم و مجرد
    و پدر و مادرم هر دو فوت کردن و من پیش برادر بزرگم زندگی میکردم و حضانت بنده رو به عهده داشت ولی الان ۳ سال ک از بردارم جدا شدم و تنها زندگی میکنم چون برادرم ازدواج کرده است

    میخواستم یارانمو جدا کنم چون برادرم یارانه منو هر ۳ تا ۴ ماه فقط یکیش رو به حساب من میریزه الانم نزدیک ۹ ماه هیچی برای من پرداخت نکرده

    میتونم خودم اقدام و یارانمو کنم و اینکا احتیاجی ب مدارک سرپرست نیست؟

    چون من باهاشون کلا قطع رابطه کردم

  44. محمد می گوید

    سلام من پارسال بخاطر ازدواج یارانمو جدا کردم و نامه معرفی ب بانک دادن ولی دنبالش نرفتم بعد بخاطر مشکلات مالی حسابمو بستن الان یه ساله تقریبا.الان قراره ک حسابمو باز کنم ایا تو این یه سال یارانه ب من تعلق گرفته یا نه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

  45. محمد می گوید

    سلام من پارسال بخاطر ازدواج یارانمو جدا کردم و نامه معرفی ب بانک دادن ولی دنبالش نرفتم بعد بخاطر مشکلات مالی حسابمو بستن الان یه ساله تقریبا.الان قراره ک حسابمو باز کنم ایا تو این یه سال یارانه ب من تعلق گرفته یا نه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید باتشکر از سایت خوبتون

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از پلیس بعلاوه ۱۰پرسش نمایید.

  46. محمدزاده می گوید

    سلام من به علت ازدواج یارانه خودم و همسرم رو جدا کردم ولی متاسفانه باوجودیکه ۱۷ روز قبل واریز اقدام به جداساری کردم یارانه معیشتی به حسابم واریز نشد
    الان چکار باید کنم؟

  47. ایلین می گوید

    سلام من یه ساله باشوهرم اختلاف دارم نه طلاق میده ن نفقه میده نه یارنه مو میده الانم رفته حکم ازدواج دوباره گرفته مهریمم گذاشتم اجرا من چطوری یارانمو معیشتی و نفتمو جدا کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید به دادگاه خانواده دادخواست مطالبه و الزام به پرداخت نفقه تقدیم نمایید.

  48. میری می گوید

    سلام من یه ساله باشوهرم اختلاف دارم نه طلاق میده ن نفقه میده نه یارنه مو میده الانم رفته حکم ازدواج دوباره گرفته مهریمم گذاشتم اجرا من چطوری یارانمو معیشتی و نفتمو جدا کنم

  49. میثاق می گوید

    سلام بنده ۳۴ سال سن دارم یارانه بنده به حساب پدر واریز میشه جزء بد سرپرست هستم چگونه میتونم نسبت به جدا سازی یارانه اقدام کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از فرمانداری منطقه خودتان یک نامه بگیرید و بد سرپرستی را اثبات نمایید تا از ان طریق بتوانید اقدام به جداسازی یارانه خود نمایید

  50. الهام می گوید

    سلام بنده دوسال ازدواج کردم همسرم یارانه داره که از خانواده جدا نکرده ولی من خودم از خانه پدری یارانه نداشتم حالا میخوام همسرم یارانه اش رو جدا کنه تا سرپرست بشه و بنده تحت پوشش ایشان چطور میتونم اقدام کنم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر قبلا نداشته باشید الانم نخواهید داشت

  51. قاسم خدایی می گوید

    سلام. ۶ ساله ازدواج کردیم اما اقدام به جدا کردن یارانه نکردیم. الان که بچه مون قراره به دنیا بیاد یارانه اش چی میشه؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید به همراه پدرمادرتان با شناسنامه همتون در پلیس بعلاوه ده حاضر شوید و برای جداسازی یارانه اقدام نمایید.

  52. ایسان می گوید

    سلام من ۳ ساله عقد کردم وهنوز عروسی نکردیم شوهرم بدون اطلاع من یارانه منا جدا کرد وحالا داره به حساب اون میاد چگونه میتونم جدا کنم

  53. ایسان می گوید

    سلام من ۳ساله ازدواج کردم و هنوز عقدم شوهرم بدون رضایت واطلاع من یارانه منا جدا کرده وبه حساب خودش میره میتونم جدا کنم یا خیر ممنون

  54. سرهات می گوید

    سلام شوهرم دادگاه حسابشومسدودکرده چطوری میتونم یارانه بچه هام ازش جداکنم

  55. Amir می گوید

    سلام پس از ازدواج ک برای جدا سازی یارانه خودمو خانوم اقدام کردم بعد از چند وقت یارانه واریز میشود؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق پلیس بعلاوه ده استعلام بگیرید

  56. بردی می گوید

    سلام من همسر یارانه میگیرد ب حساب پدرش پرداخت میسه من خانواده خودم و خودم اصلا یارانه تعلق نگرفته حالا که ما ازدواج کردبم و صاحب دو فرزند هستیم چطور میتونم یارانه رو جدا کنم و خودم حساب جدید بسازم

  57. الناز می گوید

    سلام حساب شوهرم بدلیل چک برگشتی بسته من می‌خوام یارانه خودم بچه هامو از شوهرم جدا کجا برم چکار کنم لطفاً راهنماییم کنید

    1. زینالی می گوید

      سلام: در صورت طلاق می توانید اقدام به جداسازی یارانه خود بکنید.

  58. ر.س می گوید

    سلام خانمی که یک سال است که شکایت نفقه انجام داده و به دلیل اینکه در خانه حضور نداشت نفقه به او تعلق نگرفت حکم تمکین هم توسط شوهرش گرفت طلاقش هم نمی‌دهد. آیا این خانم می‌تواند یارانه خود را جدا کند؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید بعد از طلاق بعنوان یک سرپرست خانوار اقدام به این کار نمایید

  59. محمدرضا می گوید

    سلام.وقت بخیر.من خانومم چون پدرش یارانه اش قطع شده است نمیتوانم تحت سرپرستی خودم بیاورمش..ایا راه کاری برای این موضوع هست

  60. م مرادی می گوید

    باسلام
    من مرد۳۸ساله مجرد هستم.پدرم سال۸۳فوت شده.ازان زمان تابحال یارانه بحساب مادرم که سرپرست ومستمری بگیرتامین اجتماعی هست میاد.خودم هم کارگر حقوق بگیر از تامین اجتماعی هستم. الان چطورمیتونم یارانم روازمادرم جداکنم و خودم بگیرم؟باتشکر

  61. رضا می گوید

    سلام .بنده حدود سه ساله که حساب یارانه ام بسته شده بخاطر شکایت از بنده .الان خانواده ی من چطور میتونن یارانه خودشون رو از من جدا کنن .یا اصلا میشه حساب یارانه ی من باز بشه ؟! ممنون از کمک شما

    1. زینالی می گوید

      سلام: نمی توان یارانه را از از حساب شما جدا کرد باید برای این کار از قسمت فرمانداری نامه بگیرند.

  62. افشین صفا می گوید

    سلام
    من و خانم بنده ۱۱ساله ازدواج کردیم تا یکی دو سال پیش یارانه رو پدرش میگرفت و به خود خانمم میداد.
    ولی چند سال پیش اختلاف پیدا کردیم و رفت و امد نداشتیم
    بارها به فرمانداری و ..پلیس ۱۱۰هم سه چهار سال پیش رفتم ولی نشد یارانه اش رپ انتقال بدیم
    چون مثل اینکه مدارک پدر و شماره حساب رو خواستن که ندادن و بدون مدارک هم انتقال امکان نداشت
    من هم سوپروایزر بیمارستانم اصلا صبح وقت اداری نمیتونم زیاد برم جایی ..
    الان هم چند حدود ۹ ماه پیش پدر خانم فوت کرد کسی که یارانه به حسابش بود کلا نمیدونم چکار کنم

  63. یداله کیلانی می گوید

    من ۴ نفر عائله تحت تکفل دارم ۴م حقوق بازنشستگی میگیرم،پسر بزرگ ۳۵ ساله من با ما زندگی میکنه که فروشنده یک مغازه هست.درامد اونم با ما حساب کردند.مجموع دریافتی رو هم ۸میلیون و ۲۰۰ هزار تومان زدند.ما شدیم مرفه بی درد و یارانه معیشتی به ما ندادند!چکار کنیم.

  64. جوادی می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    من حدود ۱۰سال هستش از همسر خودم جداشدم وایشون نظامی بودن و من نتونستم از طریق پلیس بعلاوه ۱۰جداکنم یارانم رو چون اسمشون تو سیستم نمیاد به خودشونم گفتم اقدامی نکردن میشه لطفا راهنماییم کنید که چیکار باید بکنم.

  65. علی می گوید

    بنده بازنشسته هستم وازکارافتاده وهمسرم خانه دار وبیمارومددجو هست دوفرزند پسر داریم که هردوازدواج کردند ولی بدلیل کمک بما یارانه شونو جدا نکردن اکنون که معیشتی ویارانه روباهم دادند ماروحذف کردند واعلام کردند شما ماهی ۱۶میلیون درامد دارید درصورتی که بنده ۶ونیم حقوق بازنشستگی میگیرم ودرامد پسرانم به حساب من گذاشتند

  66. محمد خیری می گوید

    سلام…من بازنشسته هستم ،دخترم چندین ساله که ازدواج کرده و رفته و معلم هست ،پراکنش او موجب افزایش در آمد ما شده و از معیشتی محروم کرده، من می تونم ایشان را جدا کنم یا دخترم باید خودشون ،مستقلا اقدام کنند؟ با تشکر

  67. کاملی می گوید

    سلام
    من بازنشسته مستمربگیرم حقوق ماهیانه من ۱۹۰۰۰۰۰ هزارتومانه دوپسرم مجرد زندگی می کنن مشاغل پسرام وتراکنش مالی که دارند باعث شده یارانه جدید ۳۰۰ هزار تومان معیشتی به ما تعلق نگیره چطور می تونم یارانه پسرامو تفکیک کنم

  68. بهروز می گوید

    سلام من همسر سابقم که کارمند دولت و خونه و ماشین ها همه به نامش بوده رو با خودش برده الان همه رو برای من حساب کردن چطوری از خانوارم جداش کنم تا یارانه بهم تعلق بگیره

  69. ازاد می گوید

    سلام وقت بخیر
    بنده ۴ سال پیش عقد کردم و بعد جدا شدم ولی شناسنامه ام را تعویض کردم الان با مدرک طلاق نامه میتونم یارانه ام را از پدرم جدا کنم ؟ چون کلا جدا زندگی میکنم ولی به خاطر شرایط شغلی من یارانه آنها نیز قطع شده است

  70. Alih می گوید

    سلام بنده مجرد هستم ولی جدا از خانواده و توی شهر دیگه زندگی میکنم آیا میتونم جدا کنم ۰؟

  71. بهزاد می گوید

    سلام وقتتون بخیر بنده سه سال پیش ازدواج کردم و نتونستم یارانمو جدا کنم و الان هم طلاق گرفتیم بازهم یارانه بنده به حساب سرپرست خانواده واریز میشه و به علت داشتن حقوق بنده از تمام مزایا محرومم و حتی نمیتونم یارانمو بگیرم و جداگانه زندگی میکنم ۳۲ سالمه چکار میتونم بکنم با تشکر؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید بهمراه پدر خود و پدر همسرتان به پلیس بعلاوه ده مراجعه نمایید

  72. محسن حسینی می گوید

    سلام
    من بازنشسته ام وحقوقم ۳۵۰۰ هس. دو پسرم مجردند و کارمند وتراکنش مالی دارند. بهمين دلیل باعث شده که به خانواده من یارانه ۳۰۰ تومنی تعلق نگیره ومنو از یارانه محروم کردن چطور میتونم یارانه این دو پسرمو تفکیک کنم؟

  73. امیرضا می گوید

    سلام من ازدواج نکردم ولی از خانواده مستقل شدم امکانش هست بتونم یارانه بگیرم خانوادم از گرفتن یارانه صرف نظر کرده بودند

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از فرمانداری منطقه نامه بگیرید

  74. سارا می گوید

    سلام مادرم از پدرم جدا شده و۱۵ساله یارانه منو میخوره و چیزی به من نمیده و هیچ هزینه ی به من نمیدهحال من فقط

    میخوام یارانمو جدا کنم باید چکار کنم؟

    -من ۱۷ سالم تمام نشده

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت نفقه از پدرتان شکایت نمایید و تمامی نفقه گذشته خودتان را نیز مطالبه نمایید

  75. معصومه می گوید

    سلام بنده خانوم هستم و ازدواج کردم پدرم یارانه‌ی من را میگیرد
    ولی همسرم زمان مجردی یارانه نمیگرفت
    الان میخوام یارانمو جدا کنم
    میدونم که همسرم چون قبلا یارانه نمیگرفت الان هم نمیتونه بگیره
    ولی آیا من خودم اگر سرپرست خانوار بشم میتونم یارانه‌ی خودم رو تنهایی بگیرم و به حساب خودم واریز بشه؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید به پلیس بعلاوه ۱۰ مراجعه نمایید و درخواست نمایید تا یارانه را جدا کنند

  76. دریا می گوید

    سلام من پدر پیر و ناشنوا و ناتوانی دارم که هیچ درآمدی نداره حقوق بازنشستگی هم نداره یکی از برادرام که ازدواج کردن یارانه هاشو از پدرم جدا نکردن بخاطر امرار معاش پدرم ولی الان یارانه به پدرم تعلق نمیگیره چون برادرم حقوق دولتی و بالایی دریافت میکنه از اون طرف برادرم باهامون ارتباطی نداره و قهر هستن حالا واسه جدا شدن یارانه های برادرم باید چیکار کنیم که از پدرم جدا بشه و يه پدرم یارانه تعلق بگیره

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید به پلیس بعلاوه ۱۰ مراجعه کرده و فرزند را از تحت تکفل خود خارج نمایید

  77. زهراشرفی می گوید

    سال نودو سه اقدام به جداسازی از خانواده هامون کردیم که یارانه به خانواده هامون واریز نمیشه و من وهمسرم حذف شدیم و یارانه نمیگیریم و بچه هم داریم. الان باید چیکار کنیم.

  78. مالک می گوید

    سلام بنده حدود ۱۰ ساله ازدواج کردم سر جریان ثبت نام مجدد در سال ۹۳ بنده یارانمو از پدرم جدا نکردم ولی خانمم رو پدرش خارج کرده و الان من یارانم با مدرم هست ولی خانومم یارانه نمیگیره الان هم ۳ تا فرزند دارم نمیدونم چکار کنم

  79. زهراشرفی می گوید

    تا سال نود و سه من و همسرم از طریق خانواده هامون یارانه دریافت میکردیم سال۹۳ که اقدام کردیم برا جدا سازی من و همسرم را از خانواده حذف کردند و فرصت ثبت نام ندادند وسایت یارانه تا به الان بسته بود و نشد که ثبت نام کنیم الان چیکار کنیم

    1. زینالی می گوید

      سلام: الان سایت باز هست می توانید ثبت نام کنید

  80. بخشی می گوید

    سلام. شوهرم یارانه ندارد . ولی من دارم. البته هنوز جدا نکردم از پدرم. اول باید شوهرم ثبت نام کنه بعد من ازپدرن جدا شم؟ یا اول جدا شم بعد شوهرم ثبت کنم کنه؟؟؟

    1. زینالی می گوید

      سلام:بله ابتدا باید ثبت نام کنید سپس اقدام به جداسازی یارانه نمایید

  81. نسترن می گوید

    سلام ما یک سال نامزد بودیم و الان یساله ک خونه خودمونیم و تصمیم گرفتیم که یارانه را از خانواده ها جدا کنیم باید چیکار کنیم و کجا بریم بعد اینکه میگن کسانی که حقوق شش تومن دارن قطع میشه یارانشون درسته اخه حقوق شوهرم شش تومن هست ما از این مسأله ک جدا کنیم قطع بشع میترسیم میشه راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید به پلیس بعلاوه ۱۰ مراجعه نمایید

  82. داورزنی می گوید

    سلام من سال ۹۳یارانه خودم رو از خانوادم جدا کردم که با همسرم ثبت نام کنیم ولی چون همسرم یارانش را همسر قبلیش میگیرد نتوانستم ثبت نام کنم و الان دو فرزند دارم که به تازگی متوجه شدیم یارانه فرزند بزرگم را همسر قبلیش میگیرن با توجه به اینکه وکالت طلاق از همسرم دارم که حضانت بچه ها و یارانه خودس برای من باشد برای ثبت نام جدید به کجا مراجعه کنم ممنون؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق پلیس بعلاوه ۱۰ اقدام به جداسازی نمایید و یا بعنوان سرپرست جدید اقدام به ثبت نام مجدد نمایید

  83. ندا می گوید

    سلام. سال ۹۰ از همسرم جدا شدم و ایشون بمن گفتن یارانه هارو قطع کردن، مجدد سال ۹۴ازدواج کردم، دیروز که استعلام کردم میزنه شما درحال دریافت یارانه هستین، ینی ایشون به من دروغ گفتن و یارانه منم میگیرن گویا من هیچ مدارکی از ایشون ندارم و طلاق نامم هم با تزداوج جدید به تبت احوال دادم. الان کجا مراجعه کنم؟ ممنون

    1. زینالی می گوید

      سلام:باید به پلیس بعلاوه ۱۰مراجعه نمایید

  84. ma می گوید

    سلام وقت بخیر ‌؛ از همسرم جدا شده ام دو هفته قبل از واریز یارانه ۳۰۰ تومانی یارانه خودم و پسرم را از طریق پلیس +۱۰ جداسازی نموده ام حال هیچ یارانه ای برای من و پسرم واریز ننموده اند ایا این یارانه معیشتی جدید شامل حال من و پسرم میشود یا اینکه باید دوباره ثبت نام نمایم

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید مجددا به پلیس بعلاوه ۱۰ مراجعه نموده و بعنوان سرپرست جدید خانواده اقدام به ثبت نام نمایید

  85. نصرالله بیاتی می گوید

    من دخترم ازدواج کرده میخوام ایشون رو از خودمون جدا کنم جه کار کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق پلیس بعلاوه ۱۰ اقدام به جداسازی یارانه نمایید

  86. معصومه می گوید

    سلام
    من و همسرم چند ماهی هست که ازدواج کردیم ولی من خانه پدری یارانه دریافت نمیکردم و همسرم یارانش هنوز به حساب پدرش ریخته میشه، چند روز پیش چند بار اقدام کرد برای جداسازی ولی پلیس +۱۰ شلوغ بوده و گفتن فعلا انجام نمیدیم.

    الان من باید از این سایتی که اعلام کردن درخواست یارانه خودم رو بدم و صبر کنم بعدا برای همسرم رو جدا کنیم ؟
    اخه الان مگه همسرم سرپرست خانوار حساب نمیشه ؟ هنوز یارانش جدا نشده از پدرش ….

    1. زینالی می گوید

      سلام: هر کسی یارانه دریافت میکرده الان هم میگیرد و باید شما خودتان اقدام به ثبت نام مجدد نمایید

  87. محمدی می گوید

    سلام من یک جوان ۱۶ ساله هستم به علت عدم سازش یارانه خودم را جدا کردم الان یک ماه میشه چرا یارانه ندادن چقدر طول می‌کشه تا دوباره یارانه بهم بدن

  88. آنا می گوید

    سلام وقت بخیر من هنوز بعد از ازدواج یارانه ام رو جدا نکردم
    همسرم گفت احتیاج نداره
    واین که وقت نمیکنه بره دنبال کارهای جداسازی میگه نمیرم
    من میتونم خودم برم اقدام کنم واسه خودم بگیرم؟؟؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق پلیس بعلاوه ۱۰ اقدام نمایید

  89. فاطمه می گوید

    سلام وقت بخیر ببخشید من ازدواج کردم وسال ۹۳یارانه را از خانواده پدرم خواستم جدا کنم که یارانه من قطع شد ولی همسرم یارانه دارد الان به توجه به اینکه دولت سامانه ای برای جاماندگان ارائه داده آیا من باید به پلیس +۱۰مراجعه کنم آخه کدملی همسرم وارد کردم نوشت شما یارانه میگیرید نیاز به ثبت نام مجدد نیست ولی برای خودم رو نوشت وارد سامانه بشم وثبت نام کنم خواستم ببینم نیاز به مراجعه به پلیس +۱۰هست یاخیر

  90. ناشناس می گوید

    سلام
    من پسرم،ازدواج کردم.
    میخوایم یارانه خودم و خانمم رو از والدین جدا کنیم.
    من یارانم قطع شده.
    ولی خانمم یارانه میگیره.
    چطور میشه جداشون کنیم و دوتایی یارانه بگیریم.

  91. سعید می گوید

    سلام . تازه ازدواج کردم خودم یارانه فعال دارم ولی همسرم (خانومم)یارانه فعال نداشته برای جدا سازی یارانه باید چه کار کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: در صورت جداسازی فقط شما دریافت میکنید همسرتان باید مجددا ثبت نام نماید

  92. امیر می گوید

    سلام من میخوام یارانمو ازخانوادم جدا کنم ولی خانومم نمیخواد جدا کنه امکانش هست لطفا راهنمایی کنید

  93. امیر شاه محمدی می گوید

    سلام
    من ۶ ساله ازدواج کردم و یک فرزند دارم . و تا حال حاضر یارانه خود و همسرم به حساب والدینمون واریز میشه و جدا نکرده ام . الان میتونم اقدام کنم ؟ به کجا مراجعه کنم ؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید به پلیس بعلاوه ۱۰ مراجعت نمایید

  94. نادری می گوید

    سلام . پارسال ازدواج کردم خودم یارانه فعال داشتم ولی همسرم یارانه فعال نداشت اقدام به جدا سازی یارانه کردم- الان فقط یارانه خودم پرداخت میشه- امکان ثبت نام مجدد برای خانومم نمیده میگه مشمول هستید ولی در واقعیت یارانه یه نفر که من باشم پرداخت میشه-اسمش در لیست خانواده همسرمم هم نیست ، پلیس بعلاوه ۱۰ هم میگه کاری از دست ما بر نمیاد-چیکاری باید انجام بدم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق سامانه و غیر حضوری اقدام نمایید و اگر واقعا ثبت نام نکرده باشید باید ثبت نام نمایید.

  95. نادری می گوید

    جالب اینجاست که وارد سامانه ثبت نام که میشم میگه مشمول هستید ونیازی به ثبت نام نیست هم خودم و هم همسرم با شماره تلفن به نام خودمون وارد شدیم برای هر دو ما میگه مشمول هستید نیاز به ثبت نام نیست ولی فقط یارانه خودم پرداخت شده و از درگاه سامانه اعتراض که وارد میشم ما رو خانواده یک نفره میشناسه ، از طریق درگاهی که سوابق پرداخت یارانه رو نشون میده خانواده دو نفره هستیم با پرداخت برای تعداد یک نفر. پلیس بعلاوه ده هم میگه کاری از دستش ساخته نیست.

  96. سحر کوچکی می گوید

    سلام من چندین ساله جدا شدم خانه پدرم زندگی میکنم پدرم یارانه ی من را پدرم میگیرد پسرم ۱۳ سالشه و یارانه ندارد لطفا راهنمایی کنید

  97. مرمر می گوید

    سلام
    همسرم و فرزندم یارانه دریافت میکنند البته زیر یارانه پدر شوهر میباشد امکانش هست جدا کنیم؟
    من‌خودم یارانه فعال ندارم

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید اقدام به جداسازی نمایید.

  98. رقیه می گوید

    سلام همسر من چند وقت زندان یارانه هم نمی گیریم تازه ثبت نام ک دیم من خودم را سرپرست نوشتم یارانه به ما تعلق می گیره

  99. ن ع می گوید

    سلام من ۳ ساله از همسرم جدا شدم اما دو فرزندم با من زندگی میکنند یارانه خودم و دو فرزندم به حساب همسر سابقم واریز میشود دخترم ۲۱ ساله و پسرم ۱۶ ساله است البته حضانت با من نیست اما از همان موقع جدایی با من زندگی میکنند الان برای جدا کردن یارانه چمار باید بکنم و ایتکه پسرم ۱۶ سال دارد میتونه یارانه خودش و از پدرش جدا کنه؟

  100. ندا می گوید

    سلام بعد از جدا کردن یارانه و معیشتی چند ماه قطع میشود و طول می‌کشد تا دوباره پرداخت شود ؟

  101. فاتحی می گوید

    سلام . پدربزرگم خانه در تهران داشت.فوت کرده. اما خاله ام، نمیگذارد خانه به وراث از جمله مادرم برسد لطفا بگید جکار کنیم. ما اصفهانیم. اما خاله ام تهران است و زورگو. چگونه خانه را ک ارث است حق را بگیریم

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از طریق دادگاه اقدام به انحصار وراثت نموده و دادخواست تقسیم ترکه دهید.

  102. ناشناس می گوید

    سلام وقت بخیر
    بنده ۱۱ سال هست که از همسرم جدا شدم و حضانت فرزندم که دختر هستن با پدرش بوده ولی به خواست خودشان در سن ۸ سالی دخترم را پیش من فرستادن ولی یارانه را همچنان پدرش دریافت میکنه الان دخترم ۱۶ ساله هست و خودش خواسته که یارانه از پدرش جدا بشه چون هیچ هزینه ای برای ایشان پرداخت نمیکنن
    در حال حاضرامکانش هست که یارانه دخترم از پدرش جدا بشه در صورتی که تکلیف حضانت ایشون مشخص نیست امادر حقیقت با بنده زندگی میکنن؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: هزینه های زندگی که بعنوان نفقه است بر عهده پدر می باشد

  103. باقرزاذا می گوید

    سلام بنده ۴۶ سالمه و در یک خانواده پنج نفری زندگی می‌کنیم به خاطر کارکرد حساب من و یکی از اعضای دیگر خانواده جز دهک دهم هستیم آیا میشه ما یارانه خودمان را جدا کنیم تا یارانه به بقیه خانواده که بیکار هستند و درآمدی ندارند تعلق بگیرد؟

  104. شاه محمدی می گوید

    من حکم جلب سیار همسرمو کرفتم اما ایشون رو هنوز میدا نکردم که تحویل بدم از ایشون دو تا دختر دارم حسابای بانکیش مسدود شده از طرف دادسرا من چطور میتونم یارانه دخترامو جدا کنم

  105. داود می گوید

    سلام
    بنده ۱۴ساله ازهمسرم جدا شدم ویارانه دخترم وایشون ثبت نام کردن به حساب خودش یارانه واریز میشود الان دخترم ۱۴سالش است ،چطور میتونم یارانه دخترم وبگیرم هیچ برگه حضانتی هم ندارم
    ناگفته نماند عین ۱۴ سال دخترم با مادرش هیچ ارتباطی نداشته است وحالا میخوادیارانشو ازایشون جدا کنه
    راهنمایی کنید لطفا

  106. mojtaba می گوید

    سلام من وهمسرم یارانه خودرا از خانوادهایمان جدا نکردیم و اکنون صاحب فرزند شده ایم. چگونه باید یارانه ها را جدا کرد و یارانه فرزندمان را برقرار کنیم؟@

  107. پیگیری می گوید

    با سلام
    زوج به مدت ۱۰ سال هست که در خارج از کشور زندگی میکند. زوج و زوجه از هم بطور قانونی جدا نشده اند و یارانه کل خانواده به حساب زوج واریز می شود. ایا زوجه و فرزندان می توانند یارانه خود را از زوج جدا کنند؟ چه اقدامات قانونی لازم است انجام شود و به کدام دفاتر باید رجوع شود. با تشکر

  108. زهرا می گوید

    سلام من یارانه با شوهرم و شوهرم یارانمو به من نمیده ومن میخام یارانمو جدا کنم، باید چیکار کنم؟

  109. رضا می گوید

    سلام وقت بخیر .من چند سال از خانومم جدا شدم ولی یارانه منو قطع کردن و دهک ۱۰ حساب کردن باید چی کنم ممنون

  110. Rha می گوید

    سلام ،مامان و بابام قصد دارن از هم جدا بشن و من و خواهر هم با مادرم میخواهیم زندگی کنیم من ۲۲سالمه و خواهرم ۱۲سالش ایا میشه یارانمون رو جدا کنیم؟

  111. سید هادی می گوید

    سلام
    خسته نباشید. میخواستم بدونم وقتی زن طلاق نگرفته آز شوهرش ولی جدا زندگی میکنه خانه پدرشه میتونه بدون طلاق و داشتم رضایت من‌ یارانش جدا کنه. باور کنید یارانه برام مهم نیست فقط میخواستم ببینم یه وقتی یه طرفه طلاق نگرفته باشه. ممنون اگه جواب بدین

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند