سازمان تعزيرات حکومتی چيست؛ نحوه طرح شكايت در آن و شکایت از خود این سازمان

امروزه سازمان ها، نهادها و ارگان های مختلفی وظیفه بازرسی و نظارت بر اعمال و رفتار اعضای یک جامعه و دستگاه دولتی و وابسته به آن را برعهده دارند و این امر فقط مختص به کشور ما نیست و در اکثر قریب به اتفاق کشور های پیشرفته و توسعه یافته امر بدیهی و ضروری به شمار می آید.

عملکرد صحیح سازمان ها و نهاد های نظارتی نقش ویژه و به سزایی در کاهش تخلفات وجرائم مرتبط دارد به گونه ای که به عنوان یک عامل بازدارنده، این پیش زمینه را برای همه افراد جامعه اعم از اشخاص و ارگان ها به وجود می آورد که در صورت وقوع هرگونه تخلف و نقض قانون و به موجب آن شکایت مردم، سازمان های نظارتی به موضوع ورود کرده و با خاطیان برخورد قانونی می نماید.

در ایران سازمان ها و نهاد های نظارتی مختلفی از جمله: سازمان بازرسی کل کشور، کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه و وزارت اطلاعات و… وجود دارند که وظیفه بازرسی و نظارت را دارا می باشند. اما به سازمانی که در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم سازمان تعزیرات حکومتی است.

سازمان تعزیرات حکومتی چیست؟

سازمان تعزیرات حکومتی یکی از مراجع تابعه و تحت نظر وزارت دادگستری است.

سازمان تعزیرات حکومتی به دلیل نقش مهم و نظارتی که در جامعه ایفا می کند دارای یک قانون مستقل و مجزا می باشد که در حوزه های تعیین شده صلاحیت ورود و رسیدگی دارد.

سازمان تعزیرات حکومتی چیست؟

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

اهم وظایف سازمان تعزیرات حکومتی

در قانون تعزیرات حکومتی، قانون نظام صنفی و قوانین مرتبط برای سازمان تعزیرات حکومتی وظایفی تعیین شده است که به اهم وظایف آن اشاره می شود.

رسیدگی به تخلفاتی نظیر:

  • گرانفروشی
  • کم فروشی و تقلب
  • احتکار، عرضه خارج از شبکه
  • عدم درج قیمت
  • اخفاء و امتناع از عرضه کالا
  • عدم صدور فاکتور
  • عدم اجرای ضوابط قیمت گذاری
  • عدم اجرای تعهدات وارد کنندگان و تولید کنندگان در قبال دریافت ارز وخدمات دولتی
  • نداشتن پروانه کسب و یا بهره برداری
  • فروش اجباری
  • عدم اعلام موجودی و …

اما صلاحیت رسیدگی و نظارت سازمان تعزیرات حکومتی فقط به موارد گفته شده محدود نمی باشد و قانون در مواردی در امور بهداشت و درمان نیز، سازمان تعزیرات حکومتی را مسئول رسیدگی قرار داده است.

شکایت از سازمان تعزیرات حکومتیمواردی از جمله:

  • ایجاد موسسه پزشکی غیر مجاز توسط اشخاص فاقد صلاحیت.
  • ایجاد موسسه پزشکی توسط افراد متخصص بدون اخذ پروانه.
  • خودداری بیمارستانها از پذیرش و ارائه خدمات اولیه به بیماران اورژانس.
  • ایجاد و ارائه خدمات مازاد بر احتیاج به منظور سود جویی.
  • دخل و تصرف در صورتحساب و دریافت اضافه از نرخهای اعلام شده.
  • بکارگیری متخصصین و صاحبان حرف پزشکی و پیرا پزشکی فاقد مجوز قانونی کار.
  • اشتغال به کار صاحبان حرف پزشکی و پیراپزشکی فاقد مجوز قانونی کار.
  • بکارگیری افراد فاقد صلاحیت حرفه ای در موسسات پزشکی.
  • ترک موسسه پزشکی توسط مسئولین فنی در ساعات مقرر.
  • تعطیل غیر موجه مطب و یا موسسه پزشکی بدون اطلاع نظام پزشکی.
  • نپذیرفتن بیماران بیمه ای.
  • ورود و عرضه دارو بدون اخذ مجوز از وزارت بهداشت.
  • تاسیس داروخانه بدون اخذ پروانه.
  • اداره داروخانه بدون حضور مسئول فنی.
  • عدم حضور مسئول فنی داروخانه در ساعات مقرر.
  • تهیه و تدارک دارو از منابع غیر مجاز.
  • ارائه دارو بدون نسخه پزشک.
  • افزایش نرخ رسمی دارو و گرانفروشی.
  • عدم درج قیمت دارو در نسخه پزشک.
  • نگهداری و عرضه و فروش دارو های تاریخ مصرف گذشته.
  • عرضه و فروش اقلام غیر متعارف داروخانه.
  • خودداری از عرضه دارو.
  • خودداری داروخانه ار ارائه خدمات در ساعات مقرر قانونی.
  • عرضه خارج از شبکه ملزومات پزشکی.
  • عرضه خارج از شبکه قانونی شیر خشک.
  • افزایش نرخ رسمی ملزومات پزشک.

حال که با وظایف سازمان تعزیرات حکومتی آشنا شدیم لازم است به نحوه شکایت به سازمان تعزیرات پرداخته شود.

طریقه و نحوه طرح شکایت به سازمان تعزیرات حکومتی

طریقه و نحوه طرح شکایت به سازمان تعزیرات حکومتی

ابتدا برای آشنایی با طرح شکایت به سازمان تعزیرات حکومتی باید با ساختار آن آشنا شد.

سازمان تعزیرات حکومتی همانند بسیاری از مراجع رسیدگی کننده دارای دو مرجع رسیدگی است یکی مرجع بدوی رسیدگی به تخلفات و دیگری شعب تجدید نظر، که وظیفه بررسی مجدد آرا صادره از شعب بدوی سازمان تعزیرات حکومتی را دارا می باشد.

برای شکایت به سازمان تعزیرات حکومتی، شاکی می بایست با ارائه دلایل و مستندات و مشخص نمودن طرف شکایت خود، درخواست کتبی خود را به سازمان ارسال کند. ضمن اینکه شکایت به طرق دیگری نیز قابل ثبت است. از جمله ثبت از طریق سامانه شکایات مردمی سازمان تعزیرات حکومتی و همچنین در مورد تخلفات ساده از طریق تماس تلفنی نیز قابل پیگیری خواهد بود.

پس از ثبت شکایت توسط شاکی و در موارد تخلفات صورت گرفته توسط اتحادیه ها و اصناف مختلف، و ارجاع موضوع به شعب بدوی سازمان تعزیرات حکومتی، شخص یا اشخاص متخلف برای ادای توضیحات و دفاع از خود احضار می شوند و در نهایت پس از پایان اظهارات طرفین مسئول رسیدگی کننده اقدام به صدور رای می نماید.


بیشتر بخوانید: حبس تعزیری چیست؟


پس از صدور رای در صورتی که شخصی که مورد شکایت قرار گرفته و محکوم به پرداخت جریمه نقدی بالای ۲۰ میلیون ریال شده باشد می تواند نسبت به رای صادره ظرف بیست روز به شعب تجدیدنظر سازمان تعزیرات حکومتی شکایت کرده و خواستار تجدیدنظر نسبت به رای صادره شود.

شکایت از سازمان تعزیرات حکومتی

همانطور که اشاره شد سازمان تعزیرات حکومتی یکی از مراجع نظارتی مهم در کشور به شمار می آید. حال ممکن است شکایتی را بخواهیم علیه افراد و مسئولین حاضر در خود سازمان تعزیرات حکومتی که یک نهاد نظارتی است مطرح نماییم و به نوعی آن هارا طرف دعوا قرار دهیم که در این قسمت به آن خواهیم پرداخت.

در این خصوص اگر بخواهیم شکایتی را علیه کارمندان سازمان انجام دهیم؛ برای مثال یکی از کارمندان سازمان تعزیرات در حین ماموریت مرتکب جرم توهین یا ارتشا (رشوه گرفتن) شده باشد در این باره باید بیان داشت می بایست با به همراه داشتن مدارک و دلایل به دادسرای کارکنان دولت مراجعه و اقدام به ثبت شکایت نمود.

حال ممکن است بخواهیم نسبت به اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی شکایت و اعتراضی بنماییم.

که در این خصوص باید بیان داشت که:

مطابق با صلاحیت عام سازمان بازرسی کل کشور و آئین نامه سازمان بازرسی، در صورت وقوع هرگونه تخلف، نقض قوانین و مقررات در دستگاه های دولتی، می توان با طرح موضوع در سازمان بازرسی کل کشور خواستار پیگیری و رسیدگی به موضوع شد.

مورد دیگری که می توان از طریق آن نسبت به اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی اعتراض کرد از طریق وزارت دادگستری است.

از آنجایی که سازمان تعزیرات حکومتی از زیرمجموعه های وزارت دادگستری می باشد و وزارت دادگستری بر عملکرد سازمان تعزیرات نظارت دارد، می توان موضوع را از طریق سامانه ثبت شکایات و ارتباط مردمی وزارت دادگستری پیگیری نمود.

شکایت از سازمان تعزیرات حکومتی

نتیجه گیری

پس از بیان مطالب فوق و به عنوان نتیجه گیری از آنچه که گفته شد، سازمان تعزیرات حکومتی یکی از مراجع غیر قضایی و نظارتی در کشور به شمار می آید که وظیفه دارد مطابق با مواردی که صلاحیت رسیدگی دارد طبق شکایت افراد و نهاد ها به موضوع رسیدگی و حکم صادر کند که البته رای صادره قابل اعتراض می باشد.

و این بدان معنی نیست که چون این نهاد یک نهاد نظارتی است نتوان از اقدامات آن شکایت نمود بلکه می توان با ارائه دلایل و مستندات نسبت به اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی در مراجع نظارتی دیگر شکایت نمود.

سوالات رایج

از آنجایی که این سازمان یک سازمان قضایی نیست بنابراین آرا صادره قابل اعتراض در دیوان عدالت اداری می باشد.

بله به غیر از قاچاق کالا و ارز سازمان یافته، حرفه‌ای، کالای ممنوع، قاچاق کالا و ارز مستلزم حبس و یا انفصال خدمت.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای
49 نظرات
  1. شهین رضایی می گوید

    سلام پسرمن را بجرم قاچاق ارد گرفتن والان دوروز است ازش خبری ندارم خواستم ببینم مجازاتش چیه خیلی نگران هستم

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام محموله ضبط و برای آرد هر کیلو معادل ۵۰ ریال جریمه و در بار دوم جریمه ای معادل ۲ برابر آرد قاچاق شده اخذ میگردد ئ در مرتبه سوم علاوه بر ضبط محموله به مدت یکسال گواهی نامه رانندگی ضبط و حداکثر معادل ۵ برابر وزن آرد کیلویی ۵۰ ریال جریمه اخد میشود

  2. بهار می گوید

    سلام خسته نباشید من یه کابینت کارگذاشتن داخل منزل و مشکل داشته کارشناس آوروم کارشناسی کرده وقاضی تعزیرات رای صادر کرده واون اقا کابینت ساز اعتراض گذاشتن رفته تجدیدنظر الان تجرید نظر رای به نفع ماداده آیا دوباره میتونه اعتراض بزاره اگر دوباره حق اعتراص داره من چکار کنم که نتونه اعتراص بزاره چون گفتن میره دیوان عالی خیلی زیادطول میکشه تابرگرده

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام ایشون اعاده دادرسی هم با شرایطی خاص می توانند بکنند و اگر جهات اعاده دادرسی موجود باشد شما نمیتونید کاری کنید

  3. سمیه می گوید

    سلام.سامانه ۱۲۴ استان س و ب شهرستان ایرانشهر اصلا گوشی جواب نمیده.بازرسی کل کشور جواب نمیده.مگر مسئولیت شما امنیت و آسایش مردم نیست؟پس چرا همه ادارات با پارتی بازی کار میکنند.حتی شکایت کارمند رو به خود حراست اداره با مدرک و دلیل نشون دادیم ولی بازم میگن این آدم شریف و بزرگی است و شکایتش ثبت نمیشه.حقوق ما در ماه ۱۷۰ هزار است و ۴ نفریم و شوهرم معلول روحی و فیزیکی است و کمیته میگه این از من سالم تره و حتی مدارک پزشکی که خودش ما رو فرستادند که برید بگیرید ولی قبول نکرد و قرآن رو جلویش گذاشتم و گفتم این گواه است و من دست زدم ولی رئیس کمیته وست نزد و گفت پول و پارتی نداری برو بمیر.واسه زنان شوهردار خونه میسازه و مدرکش هست.ثروتمندترین کارمندان از کمیته امداد هستند و یک شب فقط خرید آجیل و تنقلاتش ۵۰۰ هزار شد ولی با ما لج کرده و شوهرم نصف بدنش سکته کرده و اوایل توی پوشک بود .چون چپ کرده با ماشین و آلزایمر کوتاه مدت داره و از یک بیماری الان به ۱۷ تا رسیده اند و دستاش میلرزه،تعدل فیزیکی نداره و خودکار میفته.خودش پشت کارش خوب بود و تونست با پای خودش راه بده ولی اول تا ۴ ماه نتونست.اسم رئیس کمیته آقای ترقوه ای است. و الان شوهرم رو بردم بهزیستی و چندساله پشت نوبت هست و هر چیزی که شامل مردم میشه، شامل حال ما نمیشه. ما هم خدایی داریم.خونه کارمندان کمیته امداد ایرانشهر رو خونه هاشون رو نگاه کنید از شما زندگیشان بهتره.عکس از شوهر من میگیره و خونه رو واسه یکی دیگه میسازه.چرا به مردم کمک نمی کنید. شهر ما همه رشوه بگیر هستند.استدعا میکنم پیگیری کنید.التماس دعا :سمیه ارژنگ
    ۰۹۳۶۱۸۸۵۷۱۵

  4. عسگری می گوید

    سلام سوال زیاددارم اگه امکان داره بامن تماس بگیرید ممنونم.

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام . شماره تماس موسسه ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰

  5. مهدی می گوید

    سلام بنده در یک املاک کار میکنم که مجوز کار ندارد و مدیر در حق پرسنل اجحاف میکند و از مشتری ها کمسیون بالا تر از تعرفه اتحادیه میگیرد . نحوه شکایت بنده از مدیران به چه صورت باید باشد . ممنون

    1. وکیل تاپ می گوید

      به امور اصناف املاک مراجعه کرده و تمام موضوعات ذکر شده در سوال را هم به صورت کتبی و هم شفاهی بین کنید

  6. ناشناس می گوید

    سلام حدودیک سال وچهار ماه پیش به یک پکیج کارپول برای اوردن پکیج داده ام اما به دلیل گران شدن ازاوردن پکیج امتناع میکند به تعزیرات شکایت کرده ام شش ماه پیش اما هیچ نتیجه ای نگرفته ام وهررکزبه جای متهم من به تعزیرات میرم وهیچ کاری ارپیش نمیره

  7. فاطمه می گوید

    سلام وقت بخیر
    به دلیل عدم مشتری مداری و رفتار غیر مناسب با مشتری و توهین آیا میشه به تعزیرات گزارش داد؟…

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام توهین عنوان کیفری دارد شما میتوانید در دادسرا یا دفتر خدمات شکایت نمایید

  8. سجاد احمدی می گوید

    سلام وقت بخیر من یک وسیله ای اندازه گیری فشار باد گرفتم خیلی وسیله ای حساس و تاریخ داری نیست بعد مدت دو هفته برای تعویض رفتم مدل مدنظر منو نداشت از فروشگاه خواستم پس بگیره از این کار اجتناب کرد میخواستم ببینم قانونی هست که من از اون طریق پیگیر بشم برای پس دادن جنس خریداری شده؟؟ممنون میشم راهنمایی بفرمائید بخاطراینکه مبلغ جزئی نیستش.

    1. وکیل تاپ می گوید

      اگر شما دلیلی برای فسخ معامله ندارید نمیتوانید آن جنس را استرداد کنید.

    2. وکیل تاپ می گوید

      سلام اگر وسیله شما دارای عیب باشد میتوانید معامله رو فسخ کنید

  9. سجاد احمدی می گوید

    سلام وقت بخیر من احمدی هستم بابت استرداد جنس سوال کردم ممنون که جواب دادید ولی دلیل اینکه پس بگیره این هست که سایزی که من میخواستم رو بهم نداده و حتی قبل از فروش اطلاعات لازم به من ندادن که این مدل از اندازه گیری فشار باد سایزهای مختلفی داره که من بعد از تهیه کردن برای نصب روی دستگاه که بردم متوجه شدم که این سایز اصلا به دستگاه ما نمیخوره و باید به وسیله اتصالات دیگر روی دستگاه نصب کنیم که این هم بعد از مراجع به فروشنده راهنماییم کرد که وقتی اومدم این کار رو انجام بدم مطلع شدم که اداره استاندارد مورد تایید شون قرار نمیگیره. اگر امکان راهنمایی هست ممنون میشم بشنوم.باز هم تشکر میکنم از اینکه سوال من رو خواندید و جواب دادید حتی اگر بی نتیجه هم بوده حداقل برای من، ولی شاید یک سری از هموطنان که این جریان رو میخوانند براشون تجربه بشه.

  10. ولیزاده می گوید

    سلام آیا سازمان تعزیرات حق بازرسی منزل را دارد

  11. عباس زاده می گوید

    یک کوش مدل A50 سامسونگ از دلال جلوی ساختمان علاادین خریداری کردم. حالا متوجه شدم که قلابی . ومعلول است. رجستر نمی شود .
    لطفآ راهنمایی کنید.

  12. هادی می گوید

    من با خرید ۲ سال خدمت سربازی تا الان اخر سال ۹۹ مدت ۲۶ سال ناخواسته و به خاطر حقوق در سازمان تعزیرات کار کردم البته اول رفتم دادگستری برای اینکه استرس و فشار روحی روانی کمتری باشه امدم در چاهی گرفتار شدم در استان سیستان و بلوچستان که بعد مدتی که فهمیدم هیچ عدالتی نیست در این سازمان که غیر قانونی در بدنه دولت کار قضایی انجام میده بر خلاف قانون اساسی و مدت ۳ سالی در زاهدان کار کردم چون اهل خراسان جنوبی بودم و مدیر کل زاهدان آقای س اهل زابل بود علنأ گفت شماها امدین این استان چکار الان که گذشته و حرفهایی که میزنم به جز صداقت چیزی نیست به بهانهای مختلف گفت شما باید برین سراوان حدود ۶ سال در سراوان بودم(که البت مردمان بلوچ بسیار خونگرم و میهمان نواز هستن) چون همون اوایل ازدواج کردم و بچه داشتم و نیاز حقوق چاره ای جز رفتن سرکار نداشتم مدتی بعد یک آقایی بنام خ امد بعنوان مثلا قاضی چون اینا فقط لیسانس حقوق هستن و کارشناس حقوق هستن با خانمش مشکل داشت سرکار نمی آمد و میگفت خودت جریمها رو بنویس و امضای منو بزن منم اول خدمتم بهم گفته بودن هر چی گفتن چشم بگی گفتم چشم چند روز بعد دیدم مدیر و بازرس و حراسات از زاهدان با توپ پر امدن دیدم همین خ که از اقوام معاونت طرح و برنامه قوه قضاییه بود و به همین خاطر هر کاری میکرد و امد اتاق من چند پرونده برداشت و داد به اقایان و گفت همینا بسشه و برام صورتجلسه کردن که امضا جعل کرده و برام پرونده فرستادن تهران مدتی بعد منو از حراست تهران خواستن شخصی بنام اقای گ بود ولی واقعأ تو کارش وارد بود با یک صحبت و بررسی متوجه شد که ساختگی هست و اینا منو فرستادن تهران چون مشکل معده داشتم و ضعیف بودم گفته بودن بنظر اعتیاد داره که اونجا منو اخراج کنن که با درایت آقایان تهران که اکثرأ انسانهای لارج یا مرد هستن و دید مثبت دارن به اون خ رییس سراوان گفت بیا تهران و منم تخلفات اداری تغییر موقعیت زد که بعد شش سال اون تخلف کرده بود عامل اون بود و با زن وبچه امدم زاهدان مستاجر و در ضمن مدتی راننده بودم همین اقای مدیر کل که س بود مجدد بهم گفت برو چابهار باز رفتم چابهار سه سال در بدترین شرایط اجاره بالا حقوق پایین و کار کردم و راه زیاد بود و نیروی ایرانشهر از خودشان بود برده بودن زاهدان بهم گفتن بیا ایرانشهر رفتم با یک نفر بنام (د)… ادم خوبی بود که بعدا این سازمان رو ولش کرد رفت یک کارمند بنام (م ک) امد و زابلی بود و در سه سال با آقایان حراست و بازرسی زاهدان اون همشهریهای زابلی یاد میدادن که یک چیزی براش دربیار اخراجش کنیم درخواست انتقال به بیرجند زدم که یکی رو فرستادن یاد بده شما برو منم ایشون رو یاد دادم قبل رفتن برام دیگه نتونستن تحمل کنن گزارش داده بود شخصی بهش میگفتن (ع) که الان بنظرم معاون هست اون موقع بازرس هم بود با همکاری همشهریش و مدیر (س) برام به گزینش تهران شخصی بنام (آقای ف) که ۱۵ سال مدیر این قسمت و بهش گزارش کرده بودن که بنظر این ضعیفه اعتیاد داره و منو خواستن رد صلاحیت و اخراج کنن بعد این همه….رفتم همین (آقای ف) که پرش کرده بودن یک چند سوال با عصبانیت کرد تا رسید که شما گفتن بله و … گفتم مشکل معده دارم دارو فقط مصرف میکنم و دیگه اینقدر استرس داده بودن که دکتر قرص ارام بخش ضد اضطراب هم نوشته بود و یک نامه با یک اقا گفتن برو آزمایش بده رفتم اقایی که ازمایشگاه بود گفت اگر کدئین یا دارویی که نخوردین گفتم …..گفت شاید ازمایشت مشکل داشته باشه اون موقع مثل الان مجهز نبود که از ترس ازمایش ندادم و بهم علنأ گفت شما اخراجید برو نامتو میزنم منم امدم زاهدان در طول هفت ماهی که بودم به دیوان عدالت اداری شکایت کردم که من حدود ۱۶ یا ۱۷ ساله کار میکنم و کجاها بودم ولی هنوز خرید خدمت قراردادی هستم که بعد چند ماهی حکم دیوان امد به پیمانی و دستم دادن ولی در همین حین حکم دیوان پیمانی رو گزینش اجرا نکرد و برگه اخراج منو فرستادن زاهدان و رفتم تهران که اعتراض کنم خدا گواه هست (همون آقای ف) آخرین امضایی که زده بود حکم اخراج من بود که در همین حین( آقای ا)تازه رئیس سازمان شد و بسیار انسان شریف و رئیس گزینش را عوض کرد بعنوان مشاور گذاشته بودن که خودش بره دیگه رفتم پیش مدیر جدید گزینش که انصافا (جناب د) از اون تهرانیای مرد بود راهنماییایی کرد و بعد دو ماه مجددأ ازمایش دادم متوجه شده بود که این استان با من مشکل دارن وگرنه دست هر کی رو زاهدان بگیری ببری از ۵ تا ۴ تا مثبت درمیاد و بهم گفت هر استانی میخایی برو بعد اینهمه رفتم بیرجند که یک اخوند مدیر بود یک نفر بنام موسوی هم معاون هم حراست هم بازرس همه کارش بود بجاش تصمیم میگرفت آقای مدیر آخوند قبول کرد رفتم زاهدان که تسویه حساب کنم همون اقای زاهدان بهش زنگ زده بود زیرآب زنی کرده بود که بیرجند مجددأ قبول نکردن و با زن و بچه ۵ سال رفتم ناچارأ به خراسان شمالی شهر اسفراین که همین بدبیختیا در اونجا هم تعدادی داشتن خلاصه عرض کنم یک مدیری بنام (آقای ع) امد و این قضایا و مشکلات و افسردگی زن و بچه بنده خدا با انتقالیم موافقت کرد به بیرجند از شانسم همون که بیرجند(بنام م) بود و همه کاره گفتن داره میاد بجای (آقای ع) مدیر کل بشه همه کارهای انتقالیم با بدبختی یک سال فرض کنیک وسایل جمع کرده بود هی امروز و فردا (آقای مدیر ع) رفت و شخصی که در بیرجند موافقت نکرده بود امد مدیر شد تهران گفت نامه انتقالی شما برگشت خورده و باید مدیر جدید (آقای م) نظر بدهد یک سال گذشت هر شب کابوس و با بچهای مریض بالاخره نامه ام با بدبختی از بیرجند موافقت شد و مشهد هم مدیر خوبی بنام( ک) اونم موافقت کرد که بجنورد با بدبختی موافقت کرد و امدم بعد خرسان جنوبی بعد ۲۱ سال هنوز اون حکم تبدیل وضعیت توسط سازمان تعزیرات اجرا نشد و اینجانب هیچ دوره اموزشی و حتی بدو خدمت تا ۱۷ سال خدمتم نرفتم و با امدم به خراسان جنوبی به یکی از شهرستانهای محروم رفته و الان که ۴ سال از خدمتم باقی مانده دوباره گزارش دادن و بعد ۲۶ سال باز مجدد تهران میخواد و تا به الان ۶ یا ۷ مرحله تهران منو خواسته رفتم تست دادم دیگه تو این اوضاع کرونا نتونستم برم برگه رو فرستادن که اونجا ازمایش بگبرین که باز بجایی که ما سازمان غیر قضایی هستیم ببرن بهداشت یا تهران خودش مراکز شخصی چند مرحله رفتیم این سازمان بیرجند مرخصی استعلاجی که پزشک معتمد تایید کرده یکی دو روز قبول نمیکنه میفرسته پزشکی قانونی حالا خود دادگستری پزشک معتمدشون از دکترای تامین اجتماعی هست ولی الان بعد این همه سال نفرت خانواده ام از کار کردن در این سازمان اگر بخاطر خانواده نبود حتی درخواست بازخریدی هم نمیکردم هر چند گفتم درخواست بازنشستگی بکنم گفتن یا ۳۰ سال کار یا ۶۰ سال سن فقط بازخریدی که اونهم چون بار مالی برای سازمان داره فکر نکنند قبول بکنه در حالی که خودتون قضاوت کنین هر اداره یا سازمانی برین نه تنها حالا بدنن ضعیف بجای خود همون چاق و چلها و غیره دارن چرت میزنن و در هر جایی بودم افرادی زیاد اینجوری دیدم ولی پاچه خواری و …. کسی گزارشی ازشون نمیکنه و بهشون کاری ندارن حالا در تمام خدمتم که همه کارکنان غیر بومی منزل سازمانی میدن یا زمین یا خونه یا ماشین قسطی میدن به جان مادرم قسم میخورم بعد ۲۶ سال هنوز مستاجرم و بعد بازخریدی که خداکنه قبول بشه در هر شهرستانی مثلا ۵ سال یا ۳ سال یا …. بودم باز در نظر بگیرین هر سال باز بخاطر افزایش کرایها مجبور بودیم منزل استیجاری عوض کنیم که خودتون قضاوت کنین هر چند تا خونه یا بدتر شهر جابجا بشی باید وسایلتو عوض کنی با این حال بعد اینهمه سال خدمت صادقانه منو زن و مربض و دو بچه مربض و افسرده که در طول مدت خدمت هر چه گرفتیم پول جابجایی و هزینه دارو شد در حالی که اونایی که اوایل در دادگستری در بلوچستان کار میکردیم الان همه در مرکز استان یا قاضی یا مدیر دفتر و همه رسمی و بالای ۵ تمن حقوق میگیرن به اضافه زمین تعاونی و …..ولی امثال من بخاطر که کارم شلوغ بود نتونستم مسکن مهر شرکت کنم که الان حداقل یک دو اتاق داشته باشم در این دولت که ۴۰ میلیون باید برای مسکن محرومان واریز میکردی که نداشتم…….بعد تازه در ۲۲ سال کار در خراسان جنوبی بعد حدود ۸ سال از صدور حکم دیوان یک آقایی که خدا خیرش بده پیگیری کرد که این حکم دیوان داره و حکم پیمانیم امد که اگه پیگیری نمیکرد هنوز همانطور بود و بعد ۲۶ سال برای ۸ باز اخیرأ تست یا ازمایش گرفتن و در خود استان به خاطر مریضی همسر و بچهام درخواست انتقال داخل استان به مرکز استان دادم بعد حدود یک سال از انتقالی داخل استان گفتن فعلا گزینش گفته نه …….و ادامه دارد که چنانچه بصورت یکم خلاصه مینوشتم کتاب هفتاد من مثنوی میشد و الان بصورت کلی نوشتم اقایان تهرانی و رئیس محترم سازمان باز شما که میدونین چه افرادی با چه نیتایی در شهرستانها هست چرا شما هر گزارشی رو قبول میکنید شما که انصافا اکثرأ ادمای مرد و با دید مثبت به قضایا نگاه میکنین بیایین خواهشن یا بازنشست که حق خانوادم در طول این سالها اذیت شدند ضایع نشود یا بازخریدم کنین و با هر گزارشی با ابروی مردم بازی نکنید…..ادمین محترم قسمت میدم که حرفهای منو تایید کنی شاید یک مسئول تهرانی ببینه و اگر تایید نکنید در گناه افرادی که در حق امثال من ظلم کردن شریک هستین ممنون زحمات…لطفا بهترین راهنمایی بفرمایید آیا بازنشست میتونم بشم یا فقط بازخرید هست و مزایا و معایب رو اگه امکان داره بفرمائید ممنون میشم

  13. احمد عزتی می گوید

    با سلام
    من مغازه ام را به شخص غریبه اجاره دادم متاسفانه ایشان با زیاد گرفتن پول از مشتریها باعث چندین شکایت شده است هم در کلانتری وهم در اتحادیه مربوطه میخواستم سوال کنم از محضر شما که چون ۳ ماه دیگه وقت اجاره این شخص تمام میشه وبا در نظر گرفتن شکایت از ایشان آیا بعداز رفتن ایشان شکایتها دامن مرا به عنوان صاحب مغازه میگیرد یا این شخص خاطی را حتی اگر دیگر از مغازه رفته باشد یا به معنی واضحتر اینکه قانون فرد خاطی زا میشناسد ویا مغازه ای که او در آنجا مشغول به کار بوده و در آنجا خلاف کرده و اگر مغازه مورد نظر شکایت قرار میگیرد وظیفه من برای حل این مشکل در این زمان باقیمانده و نجات مغازه ام برای مصون ماندن از شکایت و احتمال بسته شدن چیست ممنون میشم بفرمایید .
    متشکرم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام شکایات متوجه مستاجر هست

  14. صدیقی می گوید

    با سلام اگر فروشگاهی به شما جنس تقلبی بی کیفیت بفروشد و بعدا حاضر به پس گرفتن جنس بی کیفیت خود نشود و شما به اتحادیه شکایت کنید و به نفع شما رای صادر شود آیا فروشگاه تنها ملزم به پس گرفتن جنس خود می باشد و یا اینکه باید جریمه نیز بشود؟؟
    اگر اتحادیه نتواند این فروشگاه را جریمه کند آیا روش دیگری برای جریمه فروشگاه خاطی می باشد؟
    ممنون می شوم راهنمایی فرمایید

  15. حمید می گوید

    با سلام اگر فروشگاهی به شما جنس تقلبی بی کیفیت بفروشد و بعدا حاضر به پس گرفتن جنس بی کیفیت خود نشود و شما به اتحادیه شکایت کنید و به نفع شما رای صادر شود آیا فروشگاه تنها ملزم به پس گرفتن جنس خود می باشد و یا اینکه باید جریمه نیز بشود؟؟
    اگر اتحادیه نتواند این فروشگاه را جریمه کند آیا روش دیگری برای جریمه فروشگاه خاطی می باشد؟
    ممنون می شوم راهنمایی فرمایید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله شکایت کیفری طرح نمایید

  16. اسمعیلی می گوید

    سلام قراردادی خریدوفروش ملکی در دفتر املاک ثبت شده به دلیل ناقص بودن وناخوانا بودن فروشنده نتوانسته عدم حضور فروشنده رو از دفتر خانه بگیرد ومدارک هم به خریدار تحویل نداده وخریدار دچار ضرر زیان شده و املاک کمیسیون اضافه هم گرفته بعد از پیگیری و ارجاع پرونده به تعزیرات تعزیرات میگه فقط اضافه دریافتی کمیسیون به ما ربط داره وبرای قرار داد باید دادسرا شکایت کنید اگرصحیح است که توضیح بفرمائید واگر نواقصی وجود دارد باز توضیح دهید ممنون میشم راهنمایی کنید

  17. زالکانی می گوید

    سلام وقتتون بخیر.یخچال امرسان خریدیم برای حمایت ازتولیدملی که میگن.متاسفانه الان ۶ماه شده هرروزموبایل دستنون وداریم اطلاع میدیم که یه جاش خرابه وبیات درست کنن وکسی هم پاسخگونیست درستوحسابی.اصلامیخایم این یخجال ومرجوع کنیم بایدچیکارکنیم

  18. اصغر می گوید

    سلام من حدود۲ماه پیش ازیک تعمئرگاه ماشین سواری به خاطر گرفتن دست مزد زیاد ودرست نشدن ماشین به اتحادیه شکایت کردم و مبلغ ۶۰۰۰۰۰هزار تومان بابت کارشناس گرفتن وبعد از چند روز دیگه گفتن این پرونده درصلاحیت ما نیست فرستادن جای دیگه وباکلک و حقه بازی از من امضا گرفتن درصورتی که کارشناس هم خرابی ماشین روتاییید کرده بودوایراد فاکتورروهم برسی کرد حق رو به من داده بود ولی طبق صحبتایکه بامن داشتن گفت اگه حق با تو باشه پول کارشناس رو باید طرف مقابلت باید بده ولی بعداز گرفتن امضا از من همه چیز خلاف ش ثابت شد آیا میتونم از اتحادیه تعمیر گاه خودرو شکایت کنم لطف کنین منو راهنمایی کنید متشکرم

  19. راد.پ می گوید

    سلام بنده شرکت مسولیت محدود دارم با بیمارستان خصوصی در تهران کار میکردم. در سال ۹۸ فاکتور رسمی زدم به بیمارستان ولی بعد دوسال پولم را نمی دهند . رفتم اظهارنامه دادم حالا شاکی شدن که چون شما بالاتر از نرخ مصوب وزارت بهداشت فروختی ما به تعزیرات شکایت میکنیم الان به نظر شما من چه کنم؟قرار بود ۳ ماهه تسویه کنن

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:باید اثبات نمایید به نرخ دولتی و قانونی فروش شما بوده.

  20. ابراهیم مرادی اهر می گوید

    سلام وقت بخیرجناب من یک مستجرهستم سال ۱۳۹۹کرایه ۴۰۰هزارتومان دادم الان موجرمیگه سال ۱۴۰۰/۰۳/۳۱ هشت ماه نه ماه تا لغایت۱۴۰۱من ازاین به بعد ۵۵۰هزارتومان میگرم یااجاررو بده یا وسایل هاروبیندازبیرون قانوناًیکساله است اجاره نامه ماهم اجاره نامه ننوشتم من چکارکنیم لطفاًاگه امکان هست زنگ بزنیدباتشکر…

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اگر نتوانید نسبت به توافق اقدام نمایید باید تخلیه نمایید.

  21. اشکان می گوید

    سلام وقت بخیر یدانه کولر گازی از شهرستان به شهرستان دیگه قاچاق هستش

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اگر قانونی وارد شده باشد خیر

  22. رضایی مهر می گوید

    سلام وقت بخیر
    مبلی به مشتری دادم که شهرستان بود از روی کد پارچه،پارچه رو گرفتم کار آماده شد فرستادم رفته تعزیرات شکایت کرده و عنوان تقلب زدن بهشون گفتم مشکلی ندارد پارچه رو تعویض میکنم هر پارچه که بخوان خلاصه برام یه۲۴میلیون یه ۴۸میلیون جریمه کردن کاری که من۱۸فروختم الآنم میگن یا باید پولو بدی یا بری زندان ماهی سه میلیون کم میشه بعدشم به ما گفتن اگه جایی پیگیری بکنید رای قبول نشه مجبوری کل مبلغو واریز نمایید باتوجه به اینکه کل مبلغ دریافتی من۱۸تومن بوده چطور ۷۲تومن جریمه بدم کلهم سود مایه تومن هست چون تولید کننده م ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: برای راهنمایی و کمک بهتر باید مشاوره تلفنی با وکیل بگیرید چون خودتان نمی توانید کاری انجام دهید باشماره۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰تماس بگیرید با وکیل صحبت کنید.

  23. حامد می گوید

    سلام این پیام به من ارسال شده نمیدونم چیه براچیه ازکجا پیکیرباشم …پرونده شما به شماره ۱۳۹۷۰۰۱۰۱۱۵۹۰۰۰۳۲۸ فرعي ۲ در اجراي احكام شعبه هجدهم بدوي تعزيرات حكومتي تهران بايگاني گرديد.ا

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: یعنی پرونده ای که برای ارجاع احکام بود رسیدگی متوقف شده و بایگانی شده.

  24. ذبیح الله می گوید

    سلام من ماشینمو بردم دیسک صفحه عوض کردم تسمه تایم انداختم با ترموستات استپر با سنسور دریچه گاز ماشینمو عوض کردم قبل این کار ماشینم اب کم نمیکرد بعد دیدم هر روز اب کم میکنه بعد متوجه شدم که تعمیر کار ترموستاتمو خوب نبسته از دباره بردم پیشش ترموستاتمو از دباره بسته ولی این بار اب خیلی کم کم میکرد من فکر نمیکردم که دباره از ترموستات باشه بعد بردم پیش همون مکانیک داستان براش توصیح دادم که اب کم میکنه گفته بیار بزار اینجا تا ببینم مشکلش چیه خلاصه گذاشتم اونجا اومدم خونه فرداش تماس گرفته میگه معلوم نیست از کجاشه سوار شو تا مشکلش از یه جای بزنه بیرون بعد گفتم از واشر سر سیلندر نیست گفته نمیدونم باز میکنم ولی اگه از اونجا نباشه من گردن نمیگیرم خلاصه باز کرده ماشینمو یه واشر سر سیلند برا من ۳ملیون اب خورده بازم دیدم اب کم میکنه تا اینکه خودم با دقت نگاه کردم دیدم بازم بخاطر ترموستاته که اب میده یعنی ترموستاتمو خوب درست نکرده بود الان میتونم ازشون شکایت کنم خسارت بگیرم با اینکه یه سر سیلند بهم ظرر زده ماشینم الان توش صدا افتاده یعنی بعد تحویل گرفتن ماشینم اینجوری شده این صدا افتاده توش کاری میتونم انجام بدم

  25. مهدی می گوید

    سلام خسته نباشید
    من کاملا اشتباه کردم جاهلیت کردم خیلی اشتباه کردم در مغازه بزرگی تا ۲۰روز پیش کار میکردم(حدود۸سال باهم بودیم) به من گفت یه کارتخوان سیار بخریم بنام تو تا مالیات من کم بیاد و چون اعتماد کامل داشتم بهش و محبت بیش از اندازه(خریت محض)قبول کردم الان بعد ۲سال کارکردن کارتخوان منو انداخت بیرون لطفا تا دیر نشده کمکم کنین از کجا میتونم شکایت کنم
    پولی هم واقعا ندارم وکیل بگیرم

    1. زینالی می گوید

      سلام: با شماره گیری ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰مشاوره تلفنی با وکیل داشته باشید.

  26. سیده زهرا پسته ای می گوید

    با سلام ما از شرکت ای دیجی کالا در جشنواره ی یلداشون یک دستگاه موبایل خریداری کردیم که بعد از دو روز فسخ معامله انجام شد وقرار شد که پول ما را برگردونند ولی الان حدود ۷۰روز از ان تاریخ میگذره وهنوز پول ما که بالغ بر ۲۴میلیون تومان است به ما برگردانده نشده لطفا راهنمایی کنید که چکار کنیم
    در ضمن بارها با شرکت تماس گرفتیم وهر با گفتند که تا دو روز اینده پرداخت خواهد شد ولی دریغ از یک ریال
    در ضمن الان ما دو تا خرید دیگه هم کرده ایم که خیلی نگرانم که به دستمون برسه یا نه
    واقعا من نمیدونم وخیلی نگرانم

  27. پروانه نجفی می گوید

    سلام وقت بخیر ،فرشی رو حدود ۱۵ روز پیش خرید کردم فروشنده ۱۰ برابر مبلغ رو از حسابم برداشته ،اما با پیگیری در ۱۰ روز مازاد پولمو پس داد اما هنوز فرش رو تحویلم نداده هروزم میگه فردا من باید چکار کنم ؟ لطفا راهنمایی بفرمائید

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق شکایت بابت مطالبه وجه اقدام نمایید نیاز نیست به تعزیرات شکایت نمایید.

  28. بدبخت می گوید

    سلام
    من شغل مسافرکشی بین استانی است از
    شهرزرابادمسافردربستی سوارکردم و همراه خودشان یک موتورقایق داشتن به مقصد شهرستان کنارک وصاحب موتور بقول خودش سندمحضری موتورقایق رابه من دادن که به پاسگاه بین راه نشان بدم وهیچ اطلاعی ازقاچاق بودن ان نداشتم و در ایست بازرسی بیردف ازشهرستان کنارک خودرو بنده راتوقیف وموتورقایق را به کالاقاچاق این شهرستان فرستادن صاحب موتورقایق به رئیس پاسگاه گفتن که راننده مسافرکش است.رئیس پاسگاه بیردف گفتن ما موتور را با ماشین گرفتیم برویدکالا قاچاق هرچی هست اونجا بگیوید همراه صاحب موتورقایق به کالاقاچاق این شهرستان رفتم صاحب موتور پیش رئیس آگاهی هم بیان کردن که راننده هیچ اطلاعی ازقاچاق بودن موتورقایق نداشته ورئیس کالای قاچاق مارا پاس دادن به دادگاه تعزیرات پگفتن هرحرفی داریدبه قاضی تعزیرات بگویدپرونده رافرستادن تعزیرات چابهار مدارک گمرکی موتورقایق همراه پرونده دادیم.ومسئول تعزیرات گفتن که قاضی مرخصی رفته ۲۰ روز بعدمیاد. اسکن کردن مرکز استان بعدازیک ماه تعزیرات جواب داده که ببرید دوباره کالاقاچاق پرونده ناقص است فعلاصاحب موتوردنبال کارها آزادی موتورقایق خودش میباشد.حدود۵ماه است که خودرو بنده توقیف میباشد وهیچ منبع درآمدی ندارم وتنها نان آور دوخانواده میباشم این وسط منه مسافرکش قربانی شدم لطفاراهنمایی کنیدمن بایدچکاربکنم برای آزادی ماشینم شایدچندسال طول بکشه تاکاغذبازی ادارات تمام نشه منه بدبخت چه خاکی به سرم بریزم

    1. زینالی می گوید

      سلام: برای رفع توقیف و عدم انتساب جرم به شما باید حتما توسط یک وکیل مشاوره نمایید یا به وکیل وکالت دهید.

  29. سعید سلطانی داربیدی می گوید

    سلام وقت بخیر بنده یک یخچال خریدم فروشنده به اسم سامسونگ وارداتی به بنده فروخته بعد از تحویل متوجه شدیم مونتاژ می‌باشد بعد از کلی شکایت و پیگیری تونستیم با کارشناسی کارشناسی دادگستری ثابت کنیم ایشان یخچال گران تر از حد به ما فروخته و طبق حکم باید مبلغ به ما برگردانده شود حالا ایشان می‌تونه کاری کنه یا نه چون خیلی نفوذ داره و البته خیلی از ایشان شکایت میشه در وزارت صنعت و قابل ذکر مجوز مغازه اصلا به اسم برادر ایشان اما ایشان داره مغازه اداره میکنه

    1. زینالی می گوید

      سلام:اعمال نفوذ کردن دیگر دست کسی نیست و اینکار را انجام دهد میتوانید اونوقت از قاضی دادگاه شکایت نمایید.

  30. دیاکو می گوید

    سلام پیمانکار بنده فاکتوری را تهیه کردن که چندین ایراد دارد،۱)مشخصات اقلام را بیان نکرده اند مثلا از چندین شیرگاز با اندازه های مختلف استفاده کردند اما در فاکتور فقط نوشته اند که ۲۸عدد شیر گاز با قیمت واحد ۲۰۰هزار. درصورتی که در بازار هر شیر گاز با اندازه مختلف دارای قیمت های متفاوتی است. یا بعضی اجناس نام برند(شرکت سازنده) درج نکرده که من بتوانم استعلام قیمت بگیرم.
    ۲)بعضی اجناس وارد لیست کردند که اصلا در پروژه نصب نشده .هیچ رسید دریافت کالای ، هم از کارفرما ساختمان ندارند.
    در حال حاضر این دو مورد را باید در تعضیرات بررسی کنم یا دادگاه؟ شکایت

  31. مهدی می گوید

    , سلام خسته نباشید
    حدود یک ماه پیش یه تلویزیون خریدیم از فروشگاه بعد از دو هفته روشن کردیم دیدیم تا خرابه و مدام خاموش و روشن میشه بهش گفتیم عوضش کنه برامون ولی انجام نداد و گفت باید خودتون تعمیرش کنید آخه ما تلویزیون نو از فروشگاه خریدم چرا ما باید تعمیرش کنیم مگه دسته دوم هست خلاصه قبول نکرد که عوض کنه بعد فاکتور خرید هم بهمون نداده به نظر شما اگر از فروشگاه شکایت کنیم به حق مون میرسه یا نه.؟

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند