میزان و نرخ مالیات در انگلیس

یکی از حساس و دقیق ترین کشورها در زمینه مالیات انگلیس می باشد. از بین کشورهای اروپایی، حکومت انگلیس کمترین تعرفه مالیاتی را داراست و در ادامه به شروط و مقدار مالیات در این کشور می پردازیم.

معافیت مالیاتی در انگلیس

طبق درآمد افراد مالیات انگلیس به سه بخش تقسیم می گردد:

  • در آمد های کمتر از ۱۵۰۰ پوند را مالیات تخفیفی می گویند و ۱۰% از آن ها مالیات اخذ می گردد.
  • درآمدهای ۱۵۰۱ تا ۲۸ هزار پوند طبق قانون مالیات ۲۳ درصد حساب می شود و اگر از این مقدار بیشتر باشند ۴۰% مالیات دریافت می شود.
  • تمامی شهروندام با توجه به شغل خود می بایست مالیات بپردازند. شهروندان با شغل آزاد باید مالیاتشان را در دو بخش بپردازند. ولی با قوانین جدید در آغاز هر فصل و در ۴ مرحله اظهارنامه مالیاتی را نشان دهند.

درصد مالیات در کشور انگلیس

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

مالیات بر سود در انگلیس

از دیگر انواع مالیات، مالیات بر سود سرمایه می باشد که به “CGT” مشهور است و ۲۰% از سودهای خالص بالاتر از ۷۱۰۰ پوند را شامل می شود اگر حاصل درآمد ها افزایش یابد مالیات نیز دوچندان می شود.

مالیات بر سود و هدیه

در این نوع مالیات اگر وجهی بیشتر از ۲۳۱ هزار پوند جز همسر و موسسات خیریه اعطا شود، مشمول مالیات ۴% می شوند. و مبالغی که از سه هزار پوند کمتر باشند نیازی نیست مالیات بدهند.


بیشتر بخوانید: درصد مالیات در کشور فرانسه


مالیات بر املاک و مستقلات در انگلیس

در این مالیات درصد مشخصی برای ملک وجود ندارد و با توجه به منطقه وجود ملک و ارزش آن سنجیده می شود. و در اصطلاح مالیات شورای شهر می گویند. و این عدد در منطقه های مختلف شهری تا روستایی بین ۴۰۰ نا ۹۰۰ پوند متغییر است.

اگر فردی متقاضی آن باشد که اقساطی پرداخت کند می بایست این کار را در شورای شهر مطرح کند و پس از تایید انجام پذیر است.

نرخ مالیات در انگلیس

مالیات بر ارزش افزوده

از حائز اهمیت ترین انواع مالیات در دولت ها مالیت بر ارزش افزوده می باشد که قسمتی از بودجه هر دولت طبق آن بررسی می شود. مالیات بر ارزش افزوده مهمترین و جز معتبرترین مالیات در همۀ کشورهای دنیا می باشد که همۀ دولت ها بخشی از اقتصاد و بودجۀ خود را براساس آن تعریف می کنند.

برخی از محصولات در زمره پرداخت مالیات قرار نمی گیرند که عبارتند از:

  • کفش و لباس کودکا
  • غلب غذاها (بجز موسسات و تالارهای پذیرایی)
  • ساختمان های جدید
  • کتاب ها و روزنامه ها و…

اکنون مالیات ارزش افزوده در انگلیس ۸% است که این کشور در برابر اخذ این مالیات اقدام به کارهای مختلفی در راستای خدمت به شهروندان خود از جمله : فعالیت های علمی، تفریحی، بهداشتی، حمل و نقل و غیره می کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند