دادخواست مطالبه وجه چک خارجی به همراه تأمین خواسته

طبق ماده ۳۱۷ قانون تجارت، مقررات راجعه به چک‌ هایی که در ایران صادر شده است در مورد چک هایی که از خارجه صادر شده و باید در ایران پرداخته شود نیز‌رعایت خواهد شد – لیکن مهلتی که در ظرف آن دارنده چک می‌تواند وجه چک را مطالبه کند چهار ماه از تاریخ صدور است. دادخواست مطالبه چک زمانی مطرح است که ذینفع چک ابتدا به بانک رجوع می کند و چک به علت نبودن مبلغ کافی، صدور دستور عدم پرداخت، قلم خوردگی، عدم مطابقت امضا و…پرداخت نمیشود و دارنده گواهی عدم پرداخت میگیرد ودر مهلت مقرر اقامه دعوی میکند.

 

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

دادخواست مطالبه وجه چک خارجی به همراه تأمین خواسته

مشخصات طرفین نام نام خانوادگی نام پدر شغل محل اقامت- شهر- خیابان- کوچه- شماره- پلاک
خواهان
خوانده
وکیل یا نماینده
تعیین خواسته مطالبه وجه چک خارجی به میزان………. ریال به انضمام کلیه خسارات قانونی با قرار تأمین خواسته
دلایل و منضمات کپی مصدق: ۱. مصدق چک ۲. گواهینامه عدم پرداخت صادره از بانک ۳. ترجمه رسمی مدارک مذکور ۴. ……….
ریاست محترم……….

با سلام، احتراماً به استحضار می‌رساند:

به‌موجب کپی مصدق………. فقره چک تقدیمی به شماره/ شماره‌های………. به تاریخ/ تاریخ‌های………. عهده بانک………. شعبه………. اینجانب مبلغ………. (به ارز خارجی) از خوانده/ خواندگان طلبکارم که نامبرده/ نامبردگان با وصف مراجعات مکرر و حلول اجل و سررسید از پرداخت آن خودداری می‌کنند، فلذا مستنداً به مواد ۱۹۸ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی و ۳۱۰، ۳۱۳ و ۳۱۷ قانون تجارت صدور حکم محکومیت خوانده/ خواندگان به پرداخت مبلغ خواسته به میزان………. (ارز خارجی) به انضمام کلیه خسارات قانونی و هزینه دادرسی در حق اینجانب مورد استدعاست. بدواً صدور قرار تأمین خواسته نیز وفق ماده ۱۰۸ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب تقاضا می‌شود.

 

محل امضاء- مهر- انگشت

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند