هزینه ها و نکات ریز در باب اجاره خانه در کانادا ۲۰۲۰

کانادا یکی از کشورهایی است که اولین انتخاب بسیاری از مهاجران سراسر دنیا به خصوص ایرانیان برای اقامت و زندگی می باشد. یکی از اولین مشکلات و دغدغه هایی که برای کسی که تازه به این کشور سفر کرده و یا قصد زندگی در آنجا را دارد پیدا کردن آپارتمانی مناسب جهت خرید یا اجاره کردن است. معمولا اجاره آپارتمان در کانادا بیشتر برای افرادی مناسب است که تصمیم دارند در مدت زمان کوتاهی در این کشور اقامت داشته باشند. در ادامه این مطلب به چگونگی اجاره خانه و مراحل آن و همچنین هزینه ها میپردازیم.

هزینه اجاره خانه در کانادا

نرخ اجاره ماهانه آپارتمان در کانادا به موارد زیادی بستگی دارد، مثل شهر و منطقه ای که آپارتمان در آن قرار دارد:

  • طبق تحقیقات اخیر در سال ۲۰۲۰ گرانترین شهر جهت اجاره کردن خانه در کانادا شهر تورنتو می باشد. به طوری که اجاره ی یک آپارتمان یک خوابه ۲،۳۰۰ دلار و اجاره بهای یک آپارتمان ۲ خوابه ۲،۹۸۰ دلار می باشد.
  • ونکوور در رتبه دوم این لیست قرار دارد. اجاره بهای یک آپارتمان ۱ خوابه در ونکوور ۲،۱۵۰ دلار می باشد.
  • رتبه سوم را برنابی و ویکتوریا دارند.اجاره خانه در برنابی ۱،۷۶۰ دلار و در قرار دارد.اجاره بهای یک آپارتمان دو خوابه در برنابی ۲،۳۵۰ دلار میباشد. اجاره یک آپارتمان ۱ خوابه در ویکتوریا۱،۵۹۰ دلار و اجاره آپارتمان ۲ خوابه ۱،۹۲۰ دلار می باشد.
  • میانگین قیمت خانه یک خوابه در وود بوفالو در حدود ۱۲۵۰ دلار است.
  • میانگین اجاره یک آپارتمان ۱ خوابه در مونترال ۱،۵۰۰ دلار و اجاره آپارتمان ۲ خوابه ۱،۹۱۰ دلار می باشد.
  • -میانگین اجاره آپارتمان ۱ خوابه در مناطق کوچکتری مثل کبک ۳۸۱ دلار و در ناحیه شمال غربی ۱۴۰۱ دلار محاسبه شده است. منازل دو خوابه هم اجاره ای برابر با ۱۶۳۶ دلار در ماه و اتاق های سه خوابه دارای ۱۹۰۰ دلار در ماه هزینه اجاره می باشند.شهر های شمالی تر که دارای جمعیتی در حدود ۲۰۰۰۰ نفرهستند و هزینه ها در آن مناطق مقرون به صرفه تر است اجاره بها مقداری کمتر می باشد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

اجاره خانه در کاناداروش های پیدا کردن خانه برای اجاره در کانادا

روش های مختلفی در کانادا برای پیدا کردن و اجاره خانه وجود دارد.در این بخش به بررسی برخی از این روش ها میپردازیم:

آگهی روزنامه: لیستی از خانه ها و آپارتمان های اجاره ای هر روز در بخش تبلیغات روزنامه ها قرار میگیرد.

سایت های اجاره خانه: وبسایت های زیادی برای اجاره کردن خانه در کانادا در دسترس هستند که میتوانید با یک سرچ ساده آنها را پیدا کنید. به طور مثال سایت هایی مانند:

  • visitorsinsurance.ca
  • rentboard.ca
  • seattleoasisvacations.com
  • staycharlottesville.com
  • longtermlettings.com
  • condosindestinfl.org
  • Condos.ca
  • apartmentscanada.com
  • www.gottarent.com

تابلوی اعلانات: در تابلوی اعلانات مراکز اجتماعی مثل لباسشویی ها ، خواربار فروشی ها و باقی کسب و کارها و مغازه های محلی آگهی های اجاره را مشاهده می نمایید.در صورتی که دانشجوی دانشگاه های کانادایی باشید می توانید از قسمت خدمات دانشجویی در مورد موارد اجاره ای موجود در داخل و یا خارج دانشگاه سوال کنید.

تابلو ی جلو خانه ها: اگر در حال قدم زدن در محله ای از کانادا با تابلوی« For Rent»یا « For Lease» مواجه شدید متوجه میشوید که آن خانه ها برای اجاره هستند.

آژانس های املاک: جالب است بدانید که تعداد آژانس های املاک در کل شهر تورنتو از تعداد انگشتان دست کم تر می باشد و در هر آژانس تعداد زیادی کارمند مشغول به کار هستند. به طور مثال در آژانس Home Life بیشتر از ۸۰۰ کارمند وجود دارد.

خانواده و دوستان: اگر در کانادا دوستانی داشته باشید می توانید از طریق پرس و جو از آنها بخواهید که در محل مورد نظرتان خانه ای را برای اجاره پیدا کنند.

اجاره خانه در کانادازمان مناسب اجاره خانه

ماه های آوریل تا جون بهترین زمان پیدا کردن خانه مورد نظر می باشد. چراکه افرادی که قصد جابه جایی دارند موظف اند که به صاحب خانه ی خود از سه ماه قبل اطلاع بدهند.

انواع مکان های قابل اجاره در کانادا

خانه های متنوعی جهت انتخاب وجود دارند که میتوانید از بین آنها خانه مورد نظر خود را پیدا نمایید. این مکان ها عبارتند از:

  1. آپارتمان ها (Apartments) : آپارتمان ها, خانه هایی در یک مجموعه یا ساختمان هستند. این خانه ها معمولا بین یک تا سه اتاق دارند. آپارتمان هایی که حالت سوئیت دارند هم میتوانید پیدا نمایید. سوییت ها یک فضای مشترک میباشند که از آن به عنوان اتاق خواب هم استفاده میشود.
  2. کاندومینیوم یا کاندو (Condominium): به یک واحد آپارتمان با تجهیزات متفاوت کاندو میگویند. ساختمان هایی که برای افراد و شهروندان عادی قابل فروش می باشد و مالک میتواند در آنجا سکونت داشته باشد و یا آن را اجاره دهد. همچنین واحدهای متعددی در یک مجموعه کاندو وجود دارند که هر واحد دارای یک مالک می باشد.
  3. خانه های ویلایی (Single-family Detached): این نوع خانه ها از خانه های دیگر جدا می باشند. معمولا دیوار به دیوار نیستند و زمین جداگانه دارند. مبلغ اجاره خانه های ویلایی معمولا ۲۰۰۰ دلار در ماه می باشد.
  4. کاتیج(Cottage): خانه های کوچکی که نزدیک به دریاچه یا ساحل ساخته شده‌اند کاتیج نامیده میشوند.
  5. خانه های دوبلکس یا تریبلکس (ِDuplexes or Triplexes): خانه هایی که به دو یا سه بخش جداگانه تقسیم شده اند دوبلکس یا تریبلکس میگویند معمولا صاحب این خانه ها خودشان در بخش مرکزی خانه سکونت میکنند و بخش های دیگر را اجاره می دهند.
  6. زیرزمین(Basement): به طبقات زیر هم‌کف یا زیرزمین بیسمنت میگویند که به دلیل مقرون به صرفه بودن مورد توجه مستاجرین زیادی قرار میگیرند.
  7. خانه های چند ردیفه (Row House or Townhouse): خانه هایی که در یک ردیف در کنار هم ساخته شده و دارای دیوار مشترک می باشند گفته میشود.

اجاره خانه در کانادامزیت های اجاره آپارتمان در کانادا

اجاره کردن آپارتمان در کانادا مزایای زیادی دارد که میشود به موارد زیر اشاره نمود:

  1. وجود یک واحد کاملا‌ً مجهز به صورت مستقل در اختیار فرد
  2. استفاده از یک آپارتمان توسط خانواده‌های پرجمعیت یا گروه‌های چندنفره بدون محدودیت
  3. هزینه پایین‌تر اجاره در مقایسه با هزینه اقامت در هتل‌
  4. قرار گرفتن در مکان‌های شهری مناسب جهت تردد راحت
  5. ورود هر چه سریع‌تر و آسان‌تر مهاجران به جامعه‌ی کانادایی

مدت زمان اجاره نامه در کانادا

مدت زمان اجاره نامه در کانادا معمولا ۱ ساله می باشد.

اجاره خانه در کانادا

مراحل اجاره خانه در کانادا

پس از انتخاب خانه متناسب با بودجه و علاقه خود لازم است موارد زیر را انجام بدهید:

  • مرحله ۱: به مشاور املاک اطلاع دهید. مشاور شما با مشاور صاحبخانه صحبت های لازم را به عمل می آورد تا از در دسترس بودن ملک مطمئن شود. پس از آن پیشنهاد شما رو برای مشاور ارسال می کند.
  • مرحله ۲: در بیشتر مواقع صاحبخانه، credit check در مورد مستاجر انجام میدهد تا از بابت توانایی اجاره دادن مستاجر اطمینان حاصل نماید.
  • مرحله ۳: پس از توافق ودیعه خسارت را پرداخت میکنید و اجاره نامه تنظیم میشود.

ودیعه خسارت چیست؟

ودیعه خسارت به مبلغی که از مستاجر درخواست میشود میگویند که باید تا قبل از جابجایی پرداخت کند. این ودیعه در زمان تخلیه خانه، در صورتی که خسارتی وجود نداشته باشد به مستاجر مرجوع میشود.

اجاره خانه در کاناداانواع اجاره آپارتمان در کانادا

  1. اجاره کوتاه مدت: با اجاره کوتاه مدت میتوانید بدون تهیه گزارش اعتبار مالی و نامه شغلی، یک فضای مشترک یا کل آپارتمانی را اجاره نمایید. اغلب آپارتمان هایی که برای اجاره کوتاه مدت قرار دارند مبله هستند.
  2. اجاره خصوصی: این موارد برای کوتاه مدت یا بلند مدت در دسترس می باشند. اگر بودجه کافی دارید و در لیست آپارتمان های خصوصی به صورت آنلاین سرچ کنید و خانه مورد نظر خود را پیدا کنید.
  3. اجاره رسمی: در این نوع اجاره که به طول یک سال است با کمک یک دلال معاملات ملکی می توانید خانه مورد نظر خود را اجاره نمایید. این خانه ها مبله نیستند و در مرحله اول اجاره آنها باید شغلی مناسب و وسایل خانه را فراهم نمایید.

رسیدگی و تعمیرات خانه

در بیشتر موارد رسیدگی به امور خانه و تعمیرات فوری بر عهده صاحبخانه می باشد.در صورتی که صاحبخانه از ارائه خدمات تعمیر خودداری کند، مستاجر میتواند با مراجعه به دفترهای حقوقی امور مسکن و اجاره درخواست پرداختن به امور را کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
2 نظرات
  1. محمودرشیدی نژاد می گوید

    با عرض سلام بنده و خانمم بازیشته هستیم ودو فرزند بیست و بیست هفت سال داریم واز نظر دارای یک آپارتمان وما هیانه جمعا ده میلیون حقوق داریم خ واهشمندم جهت مهاجرت راهنمای فرمائید.با عرض تشکر

  2. avana می گوید

    buy avana uk buy avana

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند