مجازات هک اکانت اینستاگرام و نحوه شکایت از آن

کمتر از ده سال است که با توسعه اینترنت در کشور، استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی همانند اینستاگرام رواج پیدا کرده و تقریبا امروزه همگان از این شبکه ها استفاده می‌کنند.

استفاده شبکه های اجتماعی از قبیل اینستاگرام معمولا برای اهداف مختلفی شکل می‌گیرد. اهدافی چون تجارت، سرگرمی، استفاده رسانه ای، نگهداری برخی تصاویر و اطلاعات شخصی و غیره از پرکاربرد ترین اهداف استفاده از اینستاگرام است.

واژه هک کردن به گوش همه ما آشناست. اینجاست که قانون باید وارد عمل شود. هک کردن در قانون ما یک نوع عمل مجرمانه است که قانون برای آن مجازات وضع کرده است.

برای اینکه بدانیم مجازات هک کردن اینستاگرام چیست و نحوه شکایت و رسیدگی به آن چگونه است، باید ابتدا با انواع آن آشنا شویم.

هک کردن به چه معناست؟

هک کردن در حقیقت یک اصطلاح تخصصی در حوزه علوم مربوط به کامپیوتر ها است که در عمل با این عمل شخص دیگری بدون رضایت صاحب اکانت (حساب) می‌تواند به صورت غیر مجاز به آن اکانت دسترسی غیر مجاز پیدا کند.

با توجه به اینکه استفاده از شبکه های مجازی همچون اینستاگرام امروزه بسیار رایج بوده و بعضا اطلاعات بسیار مهمی در آن ها درج می‌شود و اعتبار بسیاری از کسب و کارها و یا اشخاص مشهور و یا افراد دیگر نیز به اکانت اینستاگرامی آنها بستگی دارد.

با توجه به این موضوع، قانون جرائم رایانه در ایران راجع به جرایمی که در ارتباط با اینستاگرام صورت می‌گیرد وضع شده و مجازات انواع دسترسی های غیر مجاز را مشخص کرده است.

با توجه به این قانون علاوه بر اینکه دسترسی غیر مجاز جرم است، صورت های مختلف آن نیز می‌تواند مجازات های شدید تری داشته باشد. در ادامه بر خی از این موارد را بررسی می‌نماییم.

مجازات-هک-اکانت-اینستاگرام-و-نحوه-شکایت-از-آن

مجازات هک اینستاگرام

مطابق با قانون هرکس به طور غیرمجاز به داده ها یا سامانه های رایانه ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

منظور از حفاظت شده این نیست که لزوما آن حساب و یا اکانت خصوصی باشد و ورود و بازدید عموم از آن عمومی نباشد، بلکه منظور از حفاظت شده آن است که هرکسی برای کنترل آن دسترسی نداشته باشد و در حقیقت دسترسی حساب و یا اکانت و یا پیج با گذرواژه و مانند اینها (همان تدابیر امنیتی که قانون میگوید) محافظت شده باشد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نحوه شکایت از هک اینستاگرام

بسیار اتفاق افتاده است که حساب یک شخص معروف اعم از خواننده یا بازیگر هک شود و عکس ها و تصاویر غیر مرتبط توسط هکر در آن صفحه بارگذاری شود.

با توجه به اینکه جرم دسترسی غیر مجاز علاوه بر رایانه، سامانه های مخابراتی را نیز شامل می شود، در محیط اینستاگرام نیز جرم دسترسی غیر مجاز یا همان هک قابل پیگیری می باشد.

برای این کار با تمام مدارک شناسایی خود و کلیه مدارک از جمله شماره تماس و ایمیلی که با آن حساب را ساخته ابد به دادسرای جرائم یارانه ای مراجعه نمایید و شکوائیه مطرح نمایید.

در تنظیم شکوائیه مهم نیست که شما آدرسی از متهم ندارید. بعد از نوشتن شکوائیه پلیس فتا اقدامات و تحقیقات خود را شروع می کند و در صورت تشخیص جرم بودن عمل، نتیجه اقدامات خود را به دادسرا گزارش می دهد تا موضوع پیگیری شود.

توجه داشته باشید که مجازات دسترسی غیر مجاز صرفا برای هک کردن است و اگر جرم دیگری مثل انتشار تصاویر اتفاق افتد هر کدام مجازات خودش را خواهد داشت.

مجازات-هک-اکانت-اینستاگرام-و-نحوه-شکایت-از-آن

راه های تشخیص اینکه اینستا هک شده

اصولا کسی که اکانتی را در فضای اینستاگرام هک می کند یا قصد دارد آن را غیر فعال و دی اکتیو نماید یا از آن سو استفاده کند. هنگامی که پست یا استوری بدون خواست شما منتشر شد یا حتی محتوای قبلی تغییر کرد شما هک شده اید.

بسیاری نیز از هک کردن، مقاصد مالی دارند مانند اینکه با هک کردن پیج های با دنبال کننده بالا قصد انتشار شماره حساب خود را دارند.

برای اینکه متوجه شویم چه کسانی به اکانت ما متصل هستند به قسمت پروفایل اینستاگرام رفته، قسمت Settings را کلیک کنید، اکنون گزینه Security و سپس login activity را لمس نمایید.

اکنون می‌توانید دستگاه هایی که بجز خودتان به صفحه شما دسترسی دارند را مشاهده نمایید و با انتخاب گزینه Log Out دسترسی آنها را غیر فعال نمایید.

توصیه می‌کنیم اگر صفحه شما دنبال کننده های بالایی دارد حتما از یک پشتیبان صفحه کمک بگیرید تا هکر نتواند به اعتبار صفحه آسیب وارد نماید.

راه های جلوگیری از هک شدن اینستاگرام

  • مهمترین اقدام پیشگیرانه از هک این است که ایمیل و رمز عبور خود را در اختیار هیچ کس قرار ندهید.
  • کماکان از برنامه های آنفالو یاب یا استفاده ننمایید یا حتما رمز خود را تغییر دهید.
  • از ورود به لینک های ناشناس و لینک هایی که از شما ایمیل و رمز عبور می‌خواهد بپرهیزید.
  • هر روز دستگاه هایی که به اینستا شما هستند را چک کنید.
  • اگر چند اکانت مختلف دارید برای همه آن ها از یک پسورد استفاده نکنید.
  • در صورت ورود به پیج با یارانه و گوشی دیگری بعد از اتمام استفاده از دکمه Log Out استفاده کنید.
  • در موارد مشکوک رمز عبور خود را تغییر دهید.

جرم جعل رایانه ای

طبق قانون هر کس به طور غیرمجاز مرتکب اعمال زیر شود، جاعل محسوب می شوند و به حبس از یک تا پنج سال یا جزای نقدی از بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا یکصد میلیون (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد:

  • الف) تغییر یا ایجاد داده های قابل استناد یا ایجاد یا وارد کردن متقلبانه داده به آنها.
  • ب) تغییر داده ها یا علائم موجود در کارت های حافظه یا قابل پردازش در سامانه های رایانه ای یا مخابراتی یا تراشه ها یا ایجاد یا وارد کردن متقلبانه داده ها یا علائم به آنها.

مجازات-هک-اکانت-اینستاگرام-و-نحوه-شکایت-از-آن

جرم تخریب رایانه ای

هرکس به طور غیرمجاز داده های دیگری را از سامانه های رایانه ای یا مخابراتی یا حامل های داده حذف یا تخریب یا مختل یا غیرقابل پردازش کند به حبس از شش ماه تا دو سال یا جزای نقدی از ده میلیون (۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

جرم اخلال رایانه ای

هر کس به طور غیرمجاز با اعمالی از قبیل واردکردن، انتقال دادن، پخش، حذف کردن، متوقف کردن، دستکاری یا تخریب داده ها یا امواج الکترومغناطیسی یا نوری، سامانه های رایانه ای یا مخابراتی دیگری را از کار بیندازد یا کارکرد آنها را مختل کند، به حبس از شش ماه تا دو سال یا جزای نقدی از ده میلیون (۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

جرم سرقت رایانه ای

هرکس به طور غیرمجاز داده های متعلق به دیگری را بر باید، چنانچه عین داده ها در اختیار صاحب آن باشد، به جرائم نقدی از یک میلیون (۱.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و در غیر این صورت به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

مجازات-هک-اکانت-اینستاگرام-و-نحوه-شکایت-از-آن

جرم کلاهبرداری رایانه

هرکس به طور غیرمجاز از سامانه های رایانه ای یا مخابراتی با ارتکاب اعمالی از قبیل وارد کردن، تغییر، محو، ایجاد یا متوقف کردن داده ها یا مختل کردن سامانه، وجه یا مـال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری تحصیل کند علاوه بر رد مال به صاحب آن به حبس از یک تا پنج سال یا جزای نقدی از بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا یکصد میلیون (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

جرم فساد و فحشاء رایانه ای

هرکس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی یا حامل های داده محتویات مستهجن را منتشر، توزیع یا معامله کند یا به قصد تجارت یا افساد تولید یا ذخیره یا نگهداری کند، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

هرگاه محتویات مستهجن به کمتر از ده نفر ارسال شود، مرتکب به یک میلیون (۱.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد.

 چنانچه مرتکب اعمال مذکور در این ماده را حرفه خود قرار داده باشد یا به طور سازمان یافته مرتکب شود چنانچه مفسد فی الارض شناخته نشود، به حداکثر هر دو مجازات مقرر در این ماده محکوم خواهد شد.

محتویات مستهجن به تصویر، صوت یا متن واقعی یا غیر واقعی یا متنی اطلاق می شود که بیانگر برهنگی کامل زن یا مرد یا اندام تناسلی یا آمیزش یا عمل جنسی انسان است.

مجازات-هک-اکانت-اینستاگرام-و-نحوه-شکایت-از-آن

نحوه شکایت در جرایم رایانه ای

برای شکایت از جرایم رایانه ابتدا باید شکایت خود و شرح آن را با درج در فرم های مخصوص شکواییه در یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به ثبت برسانید. سپس این شکایت به دادسرای ویژه جرایم رایانه ای ارجاع می‌گردد. با پیگیری شکایت در آن مرجع قضایی دستور تحقیقات و به پلیس فتا داده می‌شود که از این طریق پرونده روند طبیعی خود را طی می کند.

نتیجه گیری

با آشنایی با جرایم رایانه ای و قوانین مربوط به آن اگر در شبکه های اجتماعی و مجازی فعالیت داشته باشیم می‌توانیم از ورود ضرر از این طریق به خودمان جلوگیری و پیشگیری به عمل آوریم.

سوالات متداول

این یک سوال رایانه ای است و نه حقوقی اما در ارتباط با این سوال اگر اکانتی که جرم در رابطه با آن صورت گرفته است پاک شود امکان پیگیری قضایی بسیار ضعیف است.

بله صرف جرم دسترسی غیر مجاز اتفاق افتاده است.

خیر ورود ضرر به شخص شرط نیست.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای
74 نظرات
  1. م .ش می گوید

    سلام اکانت اینستاگرام من بعد از اینکه سیم کارتم را واگذار کردم چون اینستاگرام روی سیم کارتم نصب بود مجدد دست فرد خریدلر افتاد و ایشان عکس پروفایل و بیو بنده را تغییر دادند ،البته فعلا و صد در صد مطمن نیستم که ایشان باشند
    چه جرمی برای فرد در نظر گرفته میشود ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      استفاده از عکس دیگران در فضای مجازی حبس تا دوسال یا جزای نقدی یا هر دو مجازات
      برای سوالات بیشتر در قسمت مشاوره تلفنی یا متنی سایت زیر وارد شوید.
      https://vakiltop.com/

  2. امیر می گوید

    سلام اگه اکانت یک فرد خارجی نه چندان معروف هک بشه آیا اون هم قابل پیگیری است و مجازات دارد؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام ببینید جرم که انجام گرفته و قابل گذشت هم نیست ولی فکر نکنم پیگیری بشه

  3. آیدا می گوید

    سلام
    فردی در گروه واتساپ که ۲۰ نفر عضو داشت و همچنین به پیوی بنده لینکی ارسال کردند که اگر آنرا باز می کردم اطلاعات واتساپم هک می شد (فرد آدم بسیار معتبری بوده )خواستم بدانم این کار از لحاظ قضایی جرم محسوب می شود؟
    البته نمی دانم شاید برخی افراد گروه آنرا باز کرده باشند ممنون🙏🙏

    1. بهزاد زینالی می گوید

      اگر عمدا و آگاهانه این کار را انجام داده باشند بله

  4. آیدا می گوید

    ممنون🙏🙏

  5. Armin می گوید

    سلام ، خسته نباشید . اگر پیج فرد مشهوری که دشمن منافع ملی ما باشد ( و از لحاظ دینی جزء کفار و مفسدین فی الارض باشه ) رو هک کنم بازهم مجازات و پیگیری قانونی داره ( چه اینکه بعدا افشای اطلاعات بکنم یا نه ) ؟ حمله های سایبری در سطح وسیع چطور ؟
    ( یعنی در کل هک هایی که بعضا به نفع کشور ما و ضرر منافق باشد )

    1. بهزاد زینالی می گوید

      اگر ثابت شده باشه خیر

  6. رضا می گوید

    سلام پیج من هک شد و از دوستانم مبالغی گرفتندبعد اون هکرپیجم رو دیلیت کرد
    مدارک درموردارسال پول موجود هست
    آیاامیدی هست؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      به دادسرای جرائم رایانه ای رجوع نمایید و طرح شکایت کنید

  7. احمد می گوید

    سلام ادره گل اینستا گرام پروفایل من باز نگیرد من از پلیس فتاح شکایت می‌کنم

  8. امین می گوید

    کسی پیج منو هک کرده و الان هم توش عکس پروفایل دختر گذاشته و تو بیوش پیجی که الان من استفاده که میکنم تک کرده و به تمامی فامیلاو دوست ها م از طرف من کارهای ناپسندی به الیه من کرده
    چطور میتونم شکایت کنم

  9. فرشاد می گوید

    سلام من وارد یه برنامه آنفالویاب شدم و آن برنامه پیج من رو هک کرد و ایمیل هم نداشتم رو پیجم ایمیل گذاشت چجوری میتونم برش گردونم؟؟؟

  10. یوسفی می گوید

    خانم بنده وات ساپ اینستاگرام منو حک کرده وبه مسائل خصوصی و جابه جایی حساب های بانکیم دسترسی پیدا کرده ایا میتونم شکایت کنم

    1. وکیل تاپ می گوید

      بله ممکنه

  11. ساناز کریمی می گوید

    سلام، من یک پیج داشتم که هک شده، و بعد از هک تمام اطلاعات را عوض کردند و حتی اسم کاربری و ایمیل همه چیز عوض شده
    و الان اون پیج رو به صورت تعلیق در آوردن.
    آیا میتونم شکایت کنم ؟ اصلا امیدی به پس گرفتن پیج هست؟
    لطفا پاسخ بدید، من از اون پیج در آمد داشتم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام بله ممکن هست

  12. ساناز کریمی می گوید

    ببخشید، چقدر امکان داره؟ چون نمیخوام هزینه کنم برای کاری که قرار نیست پیش بره!
    توی ایران هم اولش همه تب و تاب دارن توی کار ولی یکم که پروسه طولانی تر میشه و انجام نمیشه میگن امکان پیشروی پرونده نیست و بیاید پس بگیرید شکایت رو!
    میخوام بدونم ارزش داره که اقدام کنم؟
    میخوام وکیل بگیرم! با توجه به این که پیج رو الان بستن و اصلا ما هیچ اطلاعاتی از پیج نداریم برای ورود مجدد، اصلا نمیدونیم کی میخوان باز کنن یا حتی دیلیت کنن…!

    خواهش میکنم این رو هم پاسخ بدید که در این حالت الکی پروسه طولانی نمیشه و ارزش هزینه کردن داره ؟

    یه مسئله دیگه هم که هست، اگر طرف با وی پی ان همه کار هاشو انجام بده چطور؟ چون لوکیشن ورود برای من اون اوایل میزد که از خارجه، ولی یبار ایران خورد متوجه شدیم که ایرانی هستن کسی که این کارو کردن! حالا با این اوصاف که با وی پی ان کار میکنن که لوکیشن دقیق نخوره، ما بازم امکان پیگیری داریم؟ شانسمون چقدره برای پیدا کردن طرف و باز پس گیری پیجمون؟

  13. Farnaz می گوید

    سلام من پیجم هک شده ولی چیزی داخل پیجم نداشتم فقط تنها چیزی ک منو نگران میکنه اینه ک میشه از طریق اینستاگرام وارد گالری عکس ها شد یعنی همچین چیزی ممکنه

  14. عمار می گوید

    سلام .‌لطفا شماره تماس لطف بفرمائید

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰

  15. Abbas می گوید

    سلام اگه یک شخصی به یک شخص دوم مقداری پول بده که پیج کسی رو هک کنه قانون یقه کدومشونو میگیره ؟؟
    اونی که پول داده یا اونی که هک کرده؟؟؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام هر دو نفر مسئولند

  16. وحید می گوید

    سلام
    اگه یه نفر بشه ادمین شاتر یه هکر،، آیا جرم‌محسوب میشه؟؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام بله

  17. آیلار رادبوی می گوید

    سلام
    من پسورد اینستاگرامم رو روی کاغذی نوشته بودم
    بعد از چند روز اتفاقی دیدم که کاغذ دست یگی از دوستانم هستش و‌گفت که وارد پیج من شده
    من هم پسورد رو تغییر دادم
    حالا میخواهم شکایت کنم
    امکان پیگیری هستش

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام دسترسی غیر مجاز انجام شده و امکان شکایت هست

  18. Mhshid می گوید

    سلام کسی ک اینستاروهک کنه وهم ایمیل وبعداینستارودی اکتیوکنه ازطریق شکایت میشه بازم پیگیریش کرد

  19. Mhshid می گوید

    سلام اینستامن هک شده وهم ایمیل من الان اون شخص اینستامودی اکتیوکرده ازطریق شکایت میشه پیگیری کنم ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام به دادسرای جرایم رایانه ای مراجعه نمایید

  20. ناشناس می گوید

    ایا کسی رو که پیج رو هک کرده میتوان پیدا کرد

  21. محسن می گوید

    اگر پيج شخصي كه هك ميشود ايراني مقيم خارج از كشور باشد و يا فردي خارجي در كشور ديگه اي بايد جرائم آن به چه صورت خواهد بود؟

  22. خانم محمدی می گوید

    اینستای منو هک کردن تمام عکسها وپیامهای منو پخش کرده بین خانواده همسرم شکایت کردم به پلیس فتا میگن چونکه با ایمیل وارد شده نمیتونن پیدا کنن من باید چیکار کنم به کجا برم پیگیری کنم

  23. ناشناس می گوید

    سلام خسته نباشید من اینستا وواتسابم رو هک کردن وخود شخص هم اعتراف کرده وبه گفته خوداو مدارکی هم بر اینکه من با شخصی دوست هستم هم جمع اوری کرده ومرا تهدید میکند از شما خواهشمندم راهنمایی کنید و من هیچ مدرکی از او ندارم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام شما میتوانید در دادگاه جرایم رایانه به جرم تهدید ورود غیرمجاز ازشخص مورد نظر شکایت نمایید

  24. ناشناس می گوید

    ببخشی مجازاتش چیه؟

  25. مصطفی می گوید

    سلام یک نفر اقدام به هک کردن پیچ من کرده ولی نتونست منو هک کنه شمارشم دارم مدرک هم دارم امیدی هست که شکایت کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق پلیس فتا اقدام نمایید.

  26. حسینی می گوید

    سلام وقت بخیر اگر کسی رمز پیجمون رو داشته باشه وداخل پیج مابشه . مامیتونیم شکایت کنیم؟؟

    هک نه رمز معمولی که خودمون میدونیم اون هم بدونه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      براساس ماده ۱ قانون جرایم رایانه ای، هرکس به طور غیرمجاز به داده‎ها یا سامانه‎های رایانه‎ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون(۵.۰۰۰.۰۰۰)ریال تا بیست میلیون(۲۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.جهت دریافت اطلاعات حقوقی لازم درمورد طرح شکایت درخصوص جرایم رایانه ای با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا وکلای وکیل تاپ شما را راهنمایی نمایند.

  27. حامد می گوید

    سلام دوستان پیج من هک شده با شماره تلفن اینستا نصب کردم حالا که هک شده تمام عکسها پاک کرده و عکس سکسی گذاشتن من هر کاری کردم نتونستم انگار رمز دو مرحله ای بهش داده قفل کرده نمیتونم برگردونم اگه کسی دارد هست راهنمایی کنه در ضمن ایمیل هم تغییر داده

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق پلیس فتا اقدام به شکایت کرده و بابت سو استفاده از و استفاده غیر مجاز از این شخص مطالبه اعاده حیثیت نمایید.

  28. حامد می گوید

    رمز دو مرحله ای رو میشه با شماره خطی که اینستا نصب شده حذف کرد

  29. الهه اسماعیلی می گوید

    با سلام.یک نفر پیج من رو حک کرده وبرای فالور هام فیلم های پورن وغیراخلاقی فرستاده.و تهدیدم میکنه ک بیچارت میکنم.رمز اینستارو فراموش کردم.توروخدا کمکم کنید چکار کنم.بگیرم حکر رو

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:می توانید از پلیس فتا بابت اینکار شکایت نموده و درخواست رسیدگی نمایید برای راهنمایی بیشتر به وکلای سامانه وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  30. امیری می گوید

    سلام،چندروز پیش از طریق اکسپلور،استوری دیدم مبنی براینکه چتهای واتس اپ واینستای همسرتونو ببینید
    منم از اونجایی که به نامزدم شک کردم ودوماهه کات کرده با ایشون تماس گرفتم وقرار شد صفحه واتس اپ رو برای من بالا بیاره ومبلغ ۲۰۰تومن بعنوان پیش پرداخت بگیره
    بنده هم بجای۲۰۰تومن،۲تومن واریز کردم. وحالا به اصطلاح هکر منکر پرداخت من شده ومنو از همه جا بلاک کرده وجواب نمیده.اقدامی میتونم انجام بدم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت دارا شدن بلاجهت با معرفی شماره حساب به طرفیت این شخص دادخواست تقدیم کرده از این شخص وجه پرداختی را مطالبه نمایید برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  31. Md می گوید

    سلام . من پیجم اینستام تقریبا چند ماه پیش توسط یکی از آشناهان هک شد . و ایشون کلا کارشون هک کردن پیج شخصی دیگران و هک کردن حساب های بانکی حالا بعد از چند ماه ایشون باز بنده رو تهدید کردن میخواستم ببینم میتونم از این فرد که کارشون هک کردن حسابایه مردم شکایت کنم؟؟؟

  32. Md می گوید

    سلام
    پیج من تقریبا چند ماه پیش توسط یکی از آشنایان هک شد
    که این فرد کارشون کلا هک کردن پیج شخصی و هک کردن حساب مردمه حالا بعد از چند ماه این فرد باز منو تهدید به انجام اینکار کرده من میتونم از این فرد بخاطر این کارشون شکایت کنم ؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از طریق پلیس فتا اقدام به شکایت کرده و رسیدگی باید توسط دادسرای جرایم رایانه صورت بگیرد برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  33. رها می گوید

    سلام وقتتون بخیر اگر کسی پیج ی شخص معمولیو حک کنه فقط پیاماشونگاه کنه جریمش چیه واگر اکانت بزنه پلیس فتا متوجه میشه چه کسی بود یا نه

  34. Asal می گوید

    سلام خسته نباشید
    چندباری میشه که ی نفر دایرکت اینستاگرام منو هک میکنه و من میخوام بدونم واسه شکایت از اون فرد باید چکار کنم
    اصلا مجازاتی داره؟

  35. hasti می گوید

    سلام فردی پیج اکانت شخصیمو هک کرده و عکسای فیک مپتذل گذاشته و پیجم را باز گذاشته میخام بدونم مجازات این فرد چیه و چجوری بفهمم فرد کی بوده و چگونه شکایت خود را ثبت کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق پلیس فتا اقدام به شکایت از ین فرد نمایید و درخواست رسیدگی نمایید.

  36. آرا می گوید

    سلام خسته نباشيد من گوشي قبلي خودم رو بدون ريست كردن فروختم به يكي از اشناهانم كه از قضا اطلاعات پيجم رو هم داشتن الان مدتيه وارد پيجم ميشن ولي هيچ كاري نميكنن من ميتونم شكايت كنم ؟ اگر ايشون بگن كه خود من يوزر و پسوردم رو دادم بهشون چطور ميشه ؟

    1. زینالی می گوید

      سلام:اگر مطمئن هستید که کار این فرد می باشد باید از طریق پلیس فتا اقدام به طرح شکایت نمایید.

  37. محمد می گوید

    سلام وقت بخیر
    وقتی از پلیس فتا شکایت کنیم میتونه بفهمه ک چه کسی وارد اکانت شده؟؟ داخل ستینگ اینستا فقط مدل گوشی و یه لوکیشن تقریبی نشون میده

    1. زینالی می گوید

      سلام: مشخصات و ادرس پیج را باید به پلیس بگید تا بتواند رهگیری کند

  38. ارمین می گوید

    سلام من پنج تا اکانت اینستا گرام داشتم که یکی از اون هرو حذف کردم وقتی اینستا رو حذف نصب کردم دیدم که هک شده و منم استرس گرفتم وه از اکانتم خارج شدم و حذف کردم اینستا رو من چه جوری باید گزارش بدم

    1. زینالی می گوید

      سلام: به پلیس فتا باید اطلاع دهید

  39. مانی می گوید

    سلام .
    اگر کسی یک اکانت (خارجی یا ایرانی) که در جهت انتشار محتوای مبتذل و غیر قانونی فعالیت میکند را هک کند مجرم می‌باشد ؟

  40. مانی می گوید

    سلام . اگر کسی اکانتی را که در جهت انتشار محتوای مبتذل و غیر قانونی فعالیت میکند ، هک کند مجرم می‌باشد ؟

  41. مریم می گوید

    سلام خسته نباشین من شماره رمز کسیو داشتم ورفتم وارد صفحش شدم و استوری گذاشتم ولی زود پاک کردم میخواستم بدونم پلیس فتا متوجه میشه من بودم بعدش جرمش چیه چه حکمی بهم میدن؟البته الان اون طرف دیلیت اکانت زده

    1. زینالی می گوید

      سلام: خیر نمی تواند اقدام به شناسایی شما نماید

  42. علی می گوید

    سلام،وقت شما بخیر
    من یه اکانت اینستاگرام دارم که الان به سرقت رفت میشه کمکم کنید آن را برگردانم

  43. ملا می گوید

    سلام اگر پیجمان برداشته شود و شماره و جیمیلش هم عوض شود میشود پیگیری کرد؟

  44. حسین می گوید

    سلام دوستای عزیز هر کس در خصوص اینستاگرام مشکل داری به شمار ۰۹۱۶۴۹۰۳۸۷۷ در واتساپ پیام بدی مشکل حل می کنیم با تشکر

  45. مهران می گوید

    سلام
    همسرم در اینستاگرام پیجی بە نام من درست کردە ، در صورتی کە ایمیل و اکانت ایجاد آن پیج را ندارم چگونه میتوانم این پیج را حذف کنم ؟

  46. آلا می گوید

    سلام من چند وقت پیش یه پیج زدم داخل اینستاگرام
    و تقریبا یه هفته بعدش پاکش کردم .تقریبا یک ماه میگذره
    امروز یکی از دوستانم اومد گفت این عکسا چیه داخل پیجت گذاشتی.منم هیچ پستی داخل اون‌پیج نزاشته بودم
    دوستم‌میگفت ۱۶ تا پست هست که حاوی عکس های مستحجن.کسی که هک‌کرده اسم و پروفایل که از من بوده رو عوض نکرده.من نمیخوام خانوادم بفهمن چون همینطوری مشکل دارم باهاشون چطوری میتونم خودم شکایت کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق پلیس فتا اقدام نمایید

  47. فاطمه می گوید

    سلام،بنده یکروز دیدم برای حسابم اخطار آمده وقتی لوگین اکتیو را چک کردم اول یک سیستم و بعد دو مدل گوشی متفاوت داخل پیچ بود بلافاصله اسکرین گرفتم و رمز رو عوص کردم،الان ۳ ماهه از این موضوع میگذره اگر پیگیری کنم به نتیجه میرسم؟؟

  48. رضا امینی می گوید

    سلام وقت بخیر
    ببخشید من قبلا پیجم رو با ایمیل یکی از دوستانم ساخته بودم و حالا اون با استفاده از ایمیلش وارد پیجم شده و پیجم رو بسته
    آیا اگر شکایت بکنم به جایی میرسم با توجه به اینکه با ایمیل خودش وارد شده؟

  49. سعید می گوید

    سلام. اگر دو شریک با توافق به یک صفحه دسترسی داشته باشن و یک نفر بدون اجازه دسترسی طرف مقابل رو قطع کنه. طرف مقابل میتونه شکایت کنه و به نتیجه برسه؟

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند